Stát pomůže městu Bratislava a to hned 2 způsoby:
*finančně přímo podpoří město částkou 15,1 mil. € (na projekty, které chce město nejbližší období realizovat a dominují ty dopravní)
*odpustí městu půjčku ve výši 10 mil. €, co sníží dluh i jeho obsluhu a zároveň vytvoří prostor pro další úvěr, třeba od EIB na další rozvojové projekty
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6763
Mimo toho se realizují strategické investice jak jsem již uvedl, tak v této dekádě jde o největši investice v historii státu. Jednak PPP na D4 a R7 v okolí města, jednak město těží s investicí státu do rozšiřování D1 nebo navazující (do Trnavského kraje) přestavbu z CB na AB kryt důležité silnice I. třídy, ale i investice do modernizace tramvajových tratí a stanic (bus stanice je realizována za účasti developera). Město samotné pak dokázalo navýšit objem prací na opravy vozovek v historickém rozsahu a pokračuje se v tom. Kraj pak ve spolupráci s městem zesilnil další opravy navazující silniční sítě a posilnil MHD a příměstské spoje. Změny k lepšímu to nepochybně jsou, i když zdaleka to neodpovídá představám pro moderní hlavní město. S využitím podpory od státu, s EU fondami do MHD, PPP nástroji, zapojením BA kraje a úvěry se daří zlepšovat celkovou dopravní úroveň hlavního města. S pokračováním tramvajové tratě na straně Petržalky postoupí i nosní systém MHD, který je tam doposud jen o tom, že se přes Starý most ta trať na tu druhou stranu vůbec dostala.
Výhled do další dekády: bude chybět dokončení okruhu (pokračování D4 přes Malé Karpaty), chybí hlavní spojnice v rámci města samotného (seznam o něco výše uvádí poměrně široké možnosti alespoň nějaké realizace). Chybět bude další most nad Dunajem. Stav Přístavního mostu na D1 bude vyžadovat pozornost a bude nevyhnutní budovat další MÚK. Stoupne provoz na sever: již je provoz po D2 tunelem Sitina ve vyšších hranicích intenzit atd. Takže ta spolupráce města, kraje a státu bude nevyhnutní i další roky. Sice se tady produkuje podstatní část HDP, tak stát tady de facto prakticky neinvestuje. Investice PPP totiž není státní. To ostatní jsou pak zlomky, které dohromady vydají sotva za ten PPP projekt na D4/R7. Chybí 2x tolik.
moje doplnění: z pohledu užívání vozidla je problémem parkování (tak jak všude), ale celkově se směrem z města připojují 2 pruhy do 2, poté zase 2 do 2 nebo 1 do 2 atd. a nakonec se jede v 3 pruhu nebo 2 pruhu dle trasy končí 6-10 jízdních pruhů, problémem není jen tato slabá kapacita, ale hlavně ten fakt chybějících MÚK, kde by se ty připojovací jízdní pruhy napojili na další tah až dále za úrovňovou křižovatkou, ale to je právě problém, který se neřešil a do minulosti se investovalo do rozšiřování vnitřních tahů bez rozmyslu co to způsobí dál, nemluvě o státem dobudované D1 na 4-pruh v takovém režimu, který ten stav "zabetonoval", a proto je ta základní silniční kostra na území města přeplněná, zpomalená a v případě DN zcela paralyzovaná (na to navazující kostra městských silnic) a vzhledem k neexistenci páteřního systému MHD neodlehčuje ani tento druh dopravy tuto situaci a navíc radiálovité uspořádání tramvají je již dnes ve špičkách přeplněné a nenávaže na sebe nové cestující ... plus roky neřešená železniční infrastruktura a hlavní stanice jsou dalším obrazem státu v dopravě (to co spatří každý když tam vystoupí, je de facto obrázkem pro dopravní situaci v celém státě) a nepomáhá zlepšit cestování, protože odrazuje (navíc jsou vlaky přeplněné); i obyčejný průjezd z okrajů kde v rámci sídlišť bydlí podstata města (nemluvě o satelitech) je pak o tom, že se jede po dálnicích, ale po nich projíždí i tranzit a most Apollo stále není tak využiván (pro napojení a omezení dál) jak by mohl být, aby tomu Přístavnímu odlehčil .... a tohle se nedá vyřešit investicemi za desítky mil. €, takže město samotné to ani nevyřeší (projekt ve výši 50 mil. €, kterým se opraví trať, aby se dala používat, protože byla ve špatném stavu je nevyhnutnost a ne zlepšení stavu; na Slovensku díky i za to při sledování havarijních situací ...)