České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Bratislava
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=467
Stránka 6 z 6

Autor:  Diaľničiar [ 10.11.2019 15:16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Bratislava by mohla mať jedny z najdlhších električiek na svete, inšpiruje sa Budapešťou :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... udapestou/


Tady dodám realitu. Město Bratislava dokázalo za dlouhé období nalézt peníze v řádu pár desítek mil. € na komplexní opravy celých silnic. Pouhé opravy. Most Apollo by se bez jiné pomoci nerealizoval a dodnes není daňově dořešený, což jsem tady v tématu nedávno uvedl. Cokoliv jiné tady realizují cizí peníze a jsou jen 2 veliké investice:

1. investice je PPP, tedy soukromé zdroje, ze kterých se buduje D4 a R7, co pomůže (alespoň trochu) i městu, to nepochybně (miliardový projekt)

2. největší investice je modernizace tramvajové radiály, kterou proplatí hlavně EU, následně stát a jen 5% město; Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály (54 mil. €)

To jsou 2 největší dopravní investice. Jsou další, ale ty realizují developéři (přestavba bus stanice). A pak je tady seznam cca. 20 projektů (část o něco výše uvedená), které se plánují realizovat, ale chybí na ně několik miliard €. Stát je napřímo nemůže realizovat, protože Bratislava je velmi bohatý region, PPP to nejde a samospráva ve smyslu města a kraje na to nemá peníze. Ty totiž mají velmi málo peněz i na opravy těch silnic a mostů, i když kraj to začal měnit a alespoň ty opravy se zlepšují a zvyšuje rozsah z hlediska životnosti realizace.

A tak opravdu nezbývá než se zaměřit na vylepšení konceptu MHD. Ovšem ve finanční omezenosti, což značí malou výstavbu nového a technické zlepšení stavajícího v provozu. A to se více méně realizuje. :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 27.11.2019 16:37:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Stát pomůže městu Bratislava a to hned 2 způsoby:

*finančně přímo podpoří město částkou 15,1 mil. € (na projekty, které chce město nejbližší období realizovat a dominují ty dopravní)
*odpustí městu půjčku ve výši 10 mil. €, co sníží dluh i jeho obsluhu a zároveň vytvoří prostor pro další úvěr, třeba od EIB na další rozvojové projekty

viewtopic.php?f=220&t=6763

Mimo toho se realizují strategické investice jak jsem již uvedl, tak v této dekádě jde o největši investice v historii státu. Jednak PPP na D4 a R7 v okolí města, jednak město těží s investicí státu do rozšiřování D1 nebo navazující (do Trnavského kraje) přestavbu z CB na AB kryt důležité silnice I. třídy, ale i investice do modernizace tramvajových tratí a stanic (bus stanice je realizována za účasti developera). Město samotné pak dokázalo navýšit objem prací na opravy vozovek v historickém rozsahu a pokračuje se v tom. Kraj pak ve spolupráci s městem zesilnil další opravy navazující silniční sítě a posilnil MHD a příměstské spoje. Změny k lepšímu to nepochybně jsou, i když zdaleka to neodpovídá představám pro moderní hlavní město. S využitím podpory od státu, s EU fondami do MHD, PPP nástroji, zapojením BA kraje a úvěry se daří zlepšovat celkovou dopravní úroveň hlavního města. S pokračováním tramvajové tratě na straně Petržalky postoupí i nosní systém MHD, který je tam doposud jen o tom, že se přes Starý most ta trať na tu druhou stranu vůbec dostala.

Výhled do další dekády: bude chybět dokončení okruhu (pokračování D4 přes Malé Karpaty), chybí hlavní spojnice v rámci města samotného (seznam o něco výše uvádí poměrně široké možnosti alespoň nějaké realizace). Chybět bude další most nad Dunajem. Stav Přístavního mostu na D1 bude vyžadovat pozornost a bude nevyhnutní budovat další MÚK. Stoupne provoz na sever: již je provoz po D2 tunelem Sitina ve vyšších hranicích intenzit atd. Takže ta spolupráce města, kraje a státu bude nevyhnutní i další roky. Sice se tady produkuje podstatní část HDP, tak stát tady de facto prakticky neinvestuje. Investice PPP totiž není státní. To ostatní jsou pak zlomky, které dohromady vydají sotva za ten PPP projekt na D4/R7. Chybí 2x tolik.

moje doplnění: z pohledu užívání vozidla je problémem parkování (tak jak všude), ale celkově se směrem z města připojují 2 pruhy do 2, poté zase 2 do 2 nebo 1 do 2 atd. a nakonec se jede v 3 pruhu nebo 2 pruhu dle trasy končí 6-10 jízdních pruhů, problémem není jen tato slabá kapacita, ale hlavně ten fakt chybějících MÚK, kde by se ty připojovací jízdní pruhy napojili na další tah až dále za úrovňovou křižovatkou, ale to je právě problém, který se neřešil a do minulosti se investovalo do rozšiřování vnitřních tahů bez rozmyslu co to způsobí dál, nemluvě o státem dobudované D1 na 4-pruh v takovém režimu, který ten stav "zabetonoval", a proto je ta základní silniční kostra na území města přeplněná, zpomalená a v případě DN zcela paralyzovaná (na to navazující kostra městských silnic) a vzhledem k neexistenci páteřního systému MHD neodlehčuje ani tento druh dopravy tuto situaci a navíc radiálovité uspořádání tramvají je již dnes ve špičkách přeplněné a nenávaže na sebe nové cestující ... plus roky neřešená železniční infrastruktura a hlavní stanice jsou dalším obrazem státu v dopravě (to co spatří každý když tam vystoupí, je de facto obrázkem pro dopravní situaci v celém státě) a nepomáhá zlepšit cestování, protože odrazuje (navíc jsou vlaky přeplněné); i obyčejný průjezd z okrajů kde v rámci sídlišť bydlí podstata města (nemluvě o satelitech) je pak o tom, že se jede po dálnicích, ale po nich projíždí i tranzit a most Apollo stále není tak využiván (pro napojení a omezení dál) jak by mohl být, aby tomu Přístavnímu odlehčil .... a tohle se nedá vyřešit investicemi za desítky mil. €, takže město samotné to ani nevyřeší (projekt ve výši 50 mil. €, kterým se opraví trať, aby se dala používat, protože byla ve špatném stavu je nevyhnutnost a ne zlepšení stavu; na Slovensku díky i za to při sledování havarijních situací ...)

Autor:  Diaľničiar [ 25.12.2019 16:23:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Meškať bude nielen prvá, ale aj druhá etapa rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/me ... j-radialy/

Autor:  Diaľničiar [ 5.1.2020 23:30:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Riaditeľka BID upozornila na chýbajúcu výstavbu električkových tratí, ich sieť je príliš riedka :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ri ... is-riedka/

za 30 rokov od Nežnej revolúcie potiahli električkovú trať len po budovu TPD v Petržalke

*električka = tramvaj

Autor:  Diaľničiar [ 16.2.2020 10:09:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Modernizácia električkovej trate Dúbravsko-Karloveská radiála (odbornější článek + fotky)

Autor:  Martin z Ostravy [ 16.2.2020 13:05:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Docela krátké. :( Chybí informace o rychlosto po rekonstrukci, zda se např. zvýší z obyvklých 60. Zcela hcybí informace o rozsahu rekonstrukce trakčního vedení. Jsou tam podle všeho chybně uvedené data konce akce - říjen 2019.

Autor:  Diaľničiar [ 16.2.2020 13:37:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

nejsem znalec v této oblasti, ale širší záběr pak tady:

z portálu IMHD: Traťová rýchlosť by sa mala zvýšiť, čím sa ale iba priblíži k stavu po predchádzajúcej rekonštrukcii na začiatku 1990-tych rokov (vtedy sa po nej jazdilo rýchlosťou 60 km/h). Mesto neplánuje prevádzkovať električky vyššou rýchlosťou ako 50 km/h, hoci legislatíva umožňuje ich jazdu rýchlosťou do 60 km/h aj bez dodatočného zabezpečenia prevádzky. Súvisieť to však môže s tým, že vzdialenosti medzi zastávkami zostanú pomerne krátke.

stav. pov.: http://www.region-bsk.sk/SCRIPT/ViewFil ... d=10064747

to omeškání tady částečně je, ale detailněji se tomu věnovat nebudu



celé video:



Foto: V Dúbravke otestovali skúšobnou jazdou zrekonštruovaný úsek električkovej trate
https://bratislavaden.sk/foto-v-dubravk ... vej-trate/

Autor:  Diaľničiar [ 23.3.2020 22:29:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Co bude s petržalskou tramvají? S výstavbou se tak skoro nezačne. Hlavní město riskuje :arrow:

https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... o-nezacne/

*dnes trať prakticky končí kousek za mostem; další pokračování je dlouho v plánech ...

Autor:  JirkaS [ 24.3.2020 11:50:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

V tomto úseku je vyhrazený koridor už z doby výstavby Petržalky, tehdy samozřejmě pro metro. Přesto k tomu město nezvládá vyřídit ani papírování. :roll:

Autor:  Diaľničiar [ 8.11.2020 18:35:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

V uliciach hlavného mesta testujú veľkokapacitný trolejbus, odvezie viac ako 200 cestujúcich naraz:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... ich-naraz/

3-článkový trolejbus

Obrázek

Autor:  kot [ 9.11.2020 18:16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Kdo je výrobcem tohoto trolejbusu - Solaris trollino ?

Autor:  eric987 [ 9.11.2020 21:31:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Áno.

Autor:  kot [ 10.11.2020 1:46:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Promiň ericu, to jsem se zeptal špatně. Tedy znovu a lépe : která země trolejbus vyrábí ? Ptám se proto, že se v článku psalo o testování Škoda Solaris a tady je další Solaris. Čili dceřiná továrna ? Ale matka je kde ? díky

Autor:  Martin z Ostravy [ 10.11.2020 9:34:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Polska firma, vlastněná Španělskou CAF Group.

Autor:  theodor less [ 10.11.2020 10:14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Diaľničiar píše:
V uliciach hlavného mesta testujú veľkokapacitný trolejbus, odvezie viac ako 200 cestujúcich naraz

Pamětníci vzpomínají, že 200 lidí odvezl i Ikarus zvaný čabajka. Sériová výroba městské, čtyřdveřové varianty 280.08, která byla určena výhradně pro Československo, začala roku 1974, kdy se vozy tohoto typu objevily v Bratislavě.

Autor:  Diaľničiar [ 22.11.2020 19:04:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Dopravný podnik Bratislava chce kúpiť 30 nových električiek, výrazne by zlepšili kvalitu cestovania :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... estovania/

Autor:  Diaľničiar [ 2.12.2020 17:26:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bratislava

Bratislava tendruje další úsek tramv. tratě v Petržalce
viewtopic.php?f=222&t=7019

*tzv. nosní systém MHD (celá trať v nedohlednu, ale úspěchem bude již i 2. úsek, protože nyní dojedete po "starém mostě", který se předělal ze silničního na tramvajový do Petržalky a vystoupíte, protože trať nikam dál nevede ...

Stránka 6 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/