Zpoplatnění: e-známky a e-mýto
Zpoplatnění: e-známky a e-mýto
Dálniční elektronické nálepky
http://www.eznamka.sk/
SkyToll
http://www.skytoll.sk/
emýto
https://www.emyto.sk/sk
Původní obsah příspěvku
Jak to vypadá, kdy bude? Co to je vlastně za systém?
http://www.eznamka.sk/
SkyToll
http://www.skytoll.sk/
emýto
https://www.emyto.sk/sk
Původní obsah příspěvku
Jak to vypadá, kdy bude? Co to je vlastně za systém?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.6.2021 18:45:06, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Mýto
Bude satelitní, od příštího roku, viz http://www.skytoll.sk
Re: Mýto
Tj, no ja to videl na nejakem zpravodajskem serveru, ti novinari
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 15:12:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Mýto
Princip systemu je satelitni, ale budou na nem i kontrolni brany s kamerami. Aktualne stale plati zavedeni od 1.1.2010, pro osobni auta cca od roku 2013 nebo 2014. V soucasnosti bude bezet na GPS, do budoucna (po 2012) se pocita i s evropskym GNSS Galileo
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Společnost Sky Toll již začela stavět speciální kontrolní brány na elektronické mýto. První brána již stojí: na dálnici v bratislavských Jarovcech nedaleko hranic s Rakouskem.
Mýtní systém je určen pro všechny vozidla nad 3,5t a bude spuštěn 1.1.2010. Systém je složen: 6 kontrolních brán na D/R a 40 kontrolních zařízení na silnicích I. třídy. Brány budou sloužit na kontrolu výběru mýta, přičem samotní výběr mýta je založen na báze satelitní technologie. Šoféři si na auto namontují speciální zařízení a pak zaplatí fakturu za přejetou vzdálenost aneb si předem určitý počet km předplatí. Cena bude kromě přejetých km záviset taky od emisní třídy, hmotnosti, resp. počtu náprav vozidla.
Osobních aut se změna prozatím nedotkne (až od r. 2013). Investice do přípravních a stavebních prací vyčíslila společnost SkyToll na cca. 150 mil. €.
Mýtní systém je určen pro všechny vozidla nad 3,5t a bude spuštěn 1.1.2010. Systém je složen: 6 kontrolních brán na D/R a 40 kontrolních zařízení na silnicích I. třídy. Brány budou sloužit na kontrolu výběru mýta, přičem samotní výběr mýta je založen na báze satelitní technologie. Šoféři si na auto namontují speciální zařízení a pak zaplatí fakturu za přejetou vzdálenost aneb si předem určitý počet km předplatí. Cena bude kromě přejetých km záviset taky od emisní třídy, hmotnosti, resp. počtu náprav vozidla.
Osobních aut se změna prozatím nedotkne (až od r. 2013). Investice do přípravních a stavebních prací vyčíslila společnost SkyToll na cca. 150 mil. €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1460
Těžko říct, jestli je to nezvládnuté. Spíš bych řekl, že klasika: dopravci si to nechali na poslední dobu, Skytoll nedokáže operativně posílit vytížená místa, na druhou stranu policie měla kamiony odklánět na jiné průchody.
Dopravci na Slovensku se vyhrážejí rozsáhlým strajkem: zablokování ČSPH po celém území, zablokování dálnic atd. Namítají vůči 11 věcem, mezi nimi jsou podmínky mýta (cena za přejezd, cena palubní jednotky, systém zpoplatnění by se neměl týkat úplně všech, nedostatočné rozmístnění bran), ale také třeba vysoké spotřební daně z PHM. Ministerstvo dopravy jim nemíní vyhovět ani v jedném bodu. Ono je ale taky zvláštní, že s tím dopravci začali ve 12. měsíci 2009, když mýtný systém se na Slovensku připravoval s takovýmato podmínkama od roku 2005.
Jinak výběr mýta je opravdu dobrý: za 1. leden se vybralo téměř 150.000 €.
Těžko říct, jestli je to nezvládnuté. Spíš bych řekl, že klasika: dopravci si to nechali na poslední dobu, Skytoll nedokáže operativně posílit vytížená místa, na druhou stranu policie měla kamiony odklánět na jiné průchody.
Dopravci na Slovensku se vyhrážejí rozsáhlým strajkem: zablokování ČSPH po celém území, zablokování dálnic atd. Namítají vůči 11 věcem, mezi nimi jsou podmínky mýta (cena za přejezd, cena palubní jednotky, systém zpoplatnění by se neměl týkat úplně všech, nedostatočné rozmístnění bran), ale také třeba vysoké spotřební daně z PHM. Ministerstvo dopravy jim nemíní vyhovět ani v jedném bodu. Ono je ale taky zvláštní, že s tím dopravci začali ve 12. měsíci 2009, když mýtný systém se na Slovensku připravoval s takovýmato podmínkama od roku 2005.
Jinak výběr mýta je opravdu dobrý: za 1. leden se vybralo téměř 150.000 €.
Re: Mýto
Určitě nezvládnuté. Přece se to nedělá poprvé, takže by mohli vědět, že lidi vždy nechávají vše na poslední chvíli a mohla se tak posílit distribuce v prvním měsíci.
A česká policie jako obvykle nic. Rozdal bych jim pokuty, něco nepustil bez jednotky do země nebo odklonil jinam. Opět si za cizí neschopnost necháváme dělat bordel doma :(
A česká policie jako obvykle nic. Rozdal bych jim pokuty, něco nepustil bez jednotky do země nebo odklonil jinam. Opět si za cizí neschopnost necháváme dělat bordel doma :(
Re: Mýto
Nejak mi unika, kdo a za co ma dostat pokutu ...martin píše:A česká policie jako obvykle nic. Rozdal bych jim pokuty, něco nepustil bez jednotky do země nebo odklonil jinam. Opět si za cizí neschopnost necháváme dělat bordel doma
Re: Mýto
Ano nezvládnuté. Naše Policie co může, ale Slováci si udělali složitou registraci s kdejakým požadovaným dokumentem, kdy to celé prý na jednoho trvá 40 minut a teď ty tisíce kamionů ... Lidem, co dělali mýto v A, D a CZ zůstaval rozum stát, teď je to tady.
Ale tohle je teda ještě větší "sranda" http://zpravy.idnes.cz/poprad-je-kvuli- ... anicni_btw
Ale tohle je teda ještě větší "sranda" http://zpravy.idnes.cz/poprad-je-kvuli- ... anicni_btw
Re: Mýto
No jsem zvědav http://www.novinky.cz/domaci/188624-rid ... -myta.html s čim se vytáhnou ti borci, co už před lety věděli, že náš systém je zastaralej a problematickej.
Vim že podle prvního ledna se soudit nedá, ale nad 150.000 € denně bych nejásal, to by bylo na Kč jen něco přes miliardu za rok. Kolik budou náklady?
Vim že podle prvního ledna se soudit nedá, ale nad 150.000 € denně bych nejásal, to by bylo na Kč jen něco přes miliardu za rok. Kolik budou náklady?
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
jonáš: 1. leden byl státní svátek, tedy kamiony ani nejezdili.
Náklady na mýtný systém jsou asi 800 mil. €.
Roční výnos pro stát bude asi: 150 mil. €.
Náklady na provoz, výstavbu atd. sem nedám.
Mýtné vydělalo za prvních 6 dnů přes 850 tis. € a to jsou v tom víkendové dny a 2 státní svátky. Dalších téměř 50 tis. € jsou vybrané pokuty za neplacení mýtného.
Netřeba zapomínat, že Slovensko má jeden z nejrozsáhlejších výběrů v Evropě:
1. Mýto se spustilo na 2.000 km dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy, z čeho právě silnic I. třídy je asi 1.500 km.
2. Mýto se spustilo ihned rovnou pro všechny auta nad 3,5t.
3. Mýtný systém se stavěl 1 rok.
Mýtná policie, která byla zřízená jako kontrolní orgán pro výběr mýta: má non-stop v provozu 25 speciálních mobilních jednotek značky VW, ve které slouží po 12h dvoučlenné hlídky složené z policejta mýtné policie a z úředníka mýtné policie, dále pak několik osobních aut značky Peugeot a celkem má 200 členů. Náklady na její provoz dosáhnou asi 850 tis. € ročně.
Opravdu bych to neviděl tak dramaticky jak se to prezentuje.
Náklady na mýtný systém jsou asi 800 mil. €.
Roční výnos pro stát bude asi: 150 mil. €.
Náklady na provoz, výstavbu atd. sem nedám.
Mýtné vydělalo za prvních 6 dnů přes 850 tis. € a to jsou v tom víkendové dny a 2 státní svátky. Dalších téměř 50 tis. € jsou vybrané pokuty za neplacení mýtného.
Netřeba zapomínat, že Slovensko má jeden z nejrozsáhlejších výběrů v Evropě:
1. Mýto se spustilo na 2.000 km dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy, z čeho právě silnic I. třídy je asi 1.500 km.
2. Mýto se spustilo ihned rovnou pro všechny auta nad 3,5t.
3. Mýtný systém se stavěl 1 rok.
Mýtná policie, která byla zřízená jako kontrolní orgán pro výběr mýta: má non-stop v provozu 25 speciálních mobilních jednotek značky VW, ve které slouží po 12h dvoučlenné hlídky složené z policejta mýtné policie a z úředníka mýtné policie, dále pak několik osobních aut značky Peugeot a celkem má 200 členů. Náklady na její provoz dosáhnou asi 850 tis. € ročně.
Opravdu bych to neviděl tak dramaticky jak se to prezentuje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Tak omlouvám se, byl jsem kontaktován před chvílí, že co jsem to zde napsal tak mýtné vydělalo první den roku 2010 sumu cca. 250,8 tis. €.
Výběr mýta na rok 2010 je naplánován následovně:
Dálnice: 67 mil. €
Rychlostní silnice: 25 mil. €
Silnice I. třídy: 73 mil. €
Tedy celkem nikoliv 150 mil. €, ale 165 mil. €.
Pak taky: vybudování mýtného systému a zajištění jeho provozu bude stát 716,04 mil. € bez DPH. Koncesní smlouva nebyla podepsaná na 25 let, ale na 14 let s možností prodloužení o dalších 5 let.
Ještě jednou se omlouvám.
Výběr mýta na rok 2010 je naplánován následovně:
Dálnice: 67 mil. €
Rychlostní silnice: 25 mil. €
Silnice I. třídy: 73 mil. €
Tedy celkem nikoliv 150 mil. €, ale 165 mil. €.
Pak taky: vybudování mýtného systému a zajištění jeho provozu bude stát 716,04 mil. € bez DPH. Koncesní smlouva nebyla podepsaná na 25 let, ale na 14 let s možností prodloužení o dalších 5 let.
Ještě jednou se omlouvám.
Re: Mýto
Dle mého názoru je hlavní problém s těmi registracemi. Bez ohledu na jejich složitost prostě nemůžete registrační systém (nejen okénka, ale hlavně servery atp.) dimenzovat na takovýhle nával, neboť ten se již nikdy nebude opakovat. Nevím, odkdy měl Skytoll ty jednotky v prodeji, ale velká část viny je také na těch dopravcích.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Mýto
No nějak se nám ty pohádky http://aktualne.centrum.sk/domov/doprav ... ro6531_0_1 furt opakujou, že
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1486
*dopravci v Bratislavě se rozcházejí a končí své protestní akce: premiér Fico s nimi nejednal (jednal s oficiálními zástupci z ČESMAD-u); policejní prezident pohrozil zásahem policie: odtáhnutí vozidel, pokutování, braní VP
*premiér včera rozhodl o snížení spotřebná daně z nafty o 0,13 € na litr
*na silnicích I. třídy se prozatím mýto platit nebude (dokud se delší úseky nerozdělí na kratší)
*zavádí se taky platba spůsobem ticketingu
*dopravci v Bratislavě se rozcházejí a končí své protestní akce: premiér Fico s nimi nejednal (jednal s oficiálními zástupci z ČESMAD-u); policejní prezident pohrozil zásahem policie: odtáhnutí vozidel, pokutování, braní VP
*premiér včera rozhodl o snížení spotřebná daně z nafty o 0,13 € na litr
*na silnicích I. třídy se prozatím mýto platit nebude (dokud se delší úseky nerozdělí na kratší)
*zavádí se taky platba spůsobem ticketingu
Re: Mýto
Jak ten ticketing chtějí takhle operativně zavést prosím Vás víte? Vždyť to vyžaduje vybavit čerpačky automaty a to není otázka měsíce... Předpokládám, že dodatečné náklady, resp. ušlé zisky Skytollu, půjdou za státem, vzhledem k tomu, že si dodatečně vymyslel úpravu?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
martini:
*ticketing funguje oddnes (od 12.1.), zaveden do praxe byl rychle
*ticketing je k dispozici pouze pro tranzit a pouze na vybaraných hraničných průchodech do 31.3.2010
*na výbě mají zahraniční dopravci 18 tranzitných trás v rámci celé SR
*dopravcové zadají základní informace o vozidle, vyberou si vybranou tranzitní trasu, vypočítá se jim mýtné a to musejí zaplatit předem a za to dostanou doklad o zaplacení
*zavedení systému ticketing umožnila novela Mýtného pořádku, která nadobudla dnešním dnem účinnost
*paralelně s ticketingem funguje i výběr mýta prostřednictvím palubních jednotek
*na řešení ticketingu se domluvili ČESMAD, MDPT SR, NDS a SkyToll dne 8.1. na společném rokování
Zde je 18 tranzitních trás určených pro ticketing:
Trasy vedou z hraničného přechodu Brodské/Břeclav (ČR) - na přechody Bratislava-Čuňovo/Rajka (Maďarsko) a Bratislava-Jarovce/Kittsee (Rakúsko) a opačně, z přechodů Bratislava-Čuňovo/Rajka a Bratislava-Jarovce/Kittsee na přechody Skalité/Zwardoń (Poľsko) a Svrčinovec/Mosty u Jablunkova (ČR) a opačně. Tranzitné trasy v systéme ticketingu směrují i mezi přechodi Vyšný Komárnik/Barwinek (Poľsko) - Milhosť/Tornyosnémeti (Maďarsko) a opačně, Trstená/Chyžné (Poľsko) - Šahy/Parassapuszta (Maďarsko) a opačně, ako aj Drietoma/Starý Hrozenkov (ČR) - Vyšné Nemecké/Užhorod (Ukrajina) a opačně.
Ministerstvo dopravy dočasně oslobodí přepravců od mýta na silnicích I. třídy od čtvrtka 14. ledna. Týká se to více jak 1.400 km silnic, tedy asi 3/4 všech úseků. Silnice budou oslobozené od placení do konce ledna.
Ministerstvo dopravy i tak trvá na tem, že systém elektronického mýta byl spuštěn úspěšně a to vzhledem k rozsahu i systému.
*ticketing funguje oddnes (od 12.1.), zaveden do praxe byl rychle
*ticketing je k dispozici pouze pro tranzit a pouze na vybaraných hraničných průchodech do 31.3.2010
*na výbě mají zahraniční dopravci 18 tranzitných trás v rámci celé SR
*dopravcové zadají základní informace o vozidle, vyberou si vybranou tranzitní trasu, vypočítá se jim mýtné a to musejí zaplatit předem a za to dostanou doklad o zaplacení
*zavedení systému ticketing umožnila novela Mýtného pořádku, která nadobudla dnešním dnem účinnost
*paralelně s ticketingem funguje i výběr mýta prostřednictvím palubních jednotek
*na řešení ticketingu se domluvili ČESMAD, MDPT SR, NDS a SkyToll dne 8.1. na společném rokování
Zde je 18 tranzitních trás určených pro ticketing:
Trasy vedou z hraničného přechodu Brodské/Břeclav (ČR) - na přechody Bratislava-Čuňovo/Rajka (Maďarsko) a Bratislava-Jarovce/Kittsee (Rakúsko) a opačně, z přechodů Bratislava-Čuňovo/Rajka a Bratislava-Jarovce/Kittsee na přechody Skalité/Zwardoń (Poľsko) a Svrčinovec/Mosty u Jablunkova (ČR) a opačně. Tranzitné trasy v systéme ticketingu směrují i mezi přechodi Vyšný Komárnik/Barwinek (Poľsko) - Milhosť/Tornyosnémeti (Maďarsko) a opačně, Trstená/Chyžné (Poľsko) - Šahy/Parassapuszta (Maďarsko) a opačně, ako aj Drietoma/Starý Hrozenkov (ČR) - Vyšné Nemecké/Užhorod (Ukrajina) a opačně.
Ministerstvo dopravy dočasně oslobodí přepravců od mýta na silnicích I. třídy od čtvrtka 14. ledna. Týká se to více jak 1.400 km silnic, tedy asi 3/4 všech úseků. Silnice budou oslobozené od placení do konce ledna.
Ministerstvo dopravy i tak trvá na tem, že systém elektronického mýta byl spuštěn úspěšně a to vzhledem k rozsahu i systému.
Re: Mýto
To Dial'ničiar: Díky za info.
Takže se v podstatě jedná o "ticketing", kdy ticket je předem připraven a prodává ho na hraničním přechodu sličná hosteska přes pult, čili automaty nebudou instalovány, chápu-li správně.
Takže se v podstatě jedná o "ticketing", kdy ticket je předem připraven a prodává ho na hraničním přechodu sličná hosteska přes pult, čili automaty nebudou instalovány, chápu-li správně.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Správně, martini.
Další vývoj, aktuálně k dnešnímu datu:
Dopravci hrozí štrajkem k 1.2. Žádají neplatit za silnice I. třídy
Vláda již nebude ustupovat.
Dnes ráno neznámý pachatel na úseku Bratislava-Dunajská Streda upiloval mýtnou bránu, tá pak blokovala silnici.
Další vývoj, aktuálně k dnešnímu datu:
Dopravci hrozí štrajkem k 1.2. Žádají neplatit za silnice I. třídy
Vláda již nebude ustupovat.
Dnes ráno neznámý pachatel na úseku Bratislava-Dunajská Streda upiloval mýtnou bránu, tá pak blokovala silnici.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Mýto na silnicích I. třídy se opět platí od 1.3. a prozatím je bez problémů. Pauza byla 1,5 měsícu. Platit budou nákladní automobily a autobusy nad 3,5t i nadále na cca. 1.500 km silnicích I. třídy. Výpadek za neplacení mýtneho je v rozsahu 6,9-9,2 mil. €. Část autodopravců pod ČESMAD-em je spokojených, protože vláda ustoupila v mnoha věcech, čásť autodopravců pod UNAS-em (Unie autodopravců Slovenska) je nespokojená, protože žádá snížení rozsahu délky silnic I. třídy, na kterých se platí mýto, na 333 km.
Generální ředitel NDS, Choma informoval v televizi, že elektronické mýto pro osobní auta do 3,5t se nezavedou v roce 2012, protože se nemá zavést do r. 2014. Důvodem je, že nejdříve se má dostavět dálnice D1 po Košice, rychlostní silnice R1 po Banskou Bystricu, má se posunout výstavba dálnic D3 a D4 a posunout také 1/2 profily na ostatních rychl. silnicích.
Generální ředitel NDS, Choma informoval v televizi, že elektronické mýto pro osobní auta do 3,5t se nezavedou v roce 2012, protože se nemá zavést do r. 2014. Důvodem je, že nejdříve se má dostavět dálnice D1 po Košice, rychlostní silnice R1 po Banskou Bystricu, má se posunout výstavba dálnic D3 a D4 a posunout také 1/2 profily na ostatních rychl. silnicích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Stát vybral na elektronickém mýtě za první 3 měsíce 26 mil. €. Původní předpoklad byl 37 mil. €. Výpadek spůsobilo dočasné přetížení systému na začátku (problémy okolo registrace) a taky dočasné neplacení za vybrané silnice I. třídy. Výška výběru mýta má ovšem stoupájící tendenci a tenhle výpadek se podaří částečně doběhnout. Na tento rok je stav předepsaného mýta 160 mil. €, přičemž platí vozidla s hmotností nad 3,5t na dálnicích, rychlostních silnicích a 1.500 km silnicích I. třídy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mýto
Nový ministr dopravy oznámil, že SkyToll nedostane splátky dle harmonogramu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=2263 .
*smlouva SkyTollu a Národní dálniční společnosti umožňuje při nenaplnění jednoho z parametrů žádat finanční náhradu až do výšky 20% roční platby
*SkyToll se ve smlouvě zavázal, že mýto vybere od 98,91% aut
*ve skutečnosti za 6. měsíc výběr klesl na 98,81% aut
*smlouva SkyTollu a Národní dálniční společnosti umožňuje při nenaplnění jednoho z parametrů žádat finanční náhradu až do výšky 20% roční platby
*SkyToll se ve smlouvě zavázal, že mýto vybere od 98,91% aut
*ve skutečnosti za 6. měsíc výběr klesl na 98,81% aut