Vypadá to na PR3. Jen by mě zajímalo, podle čeho je to staničený, zda-li po bývalé I/68 (později I/20 a I/17) nebo nějakým jiným klíčem. To samé R2, tam to spíš vypadá podle staré I/50 (kdo ví, zda ne ještě až z Brna).
Ačkoliv se následující článek týká silnice II. třídy, tak se dotýká přímo města Košice ve vztahu k dálniční síti a proto bude k nalezení ZDE, kde ho přídávám.
Návrh mostného objektu 201-00 na ceste II/552 s využitím BIM nástroja
Re: Košice
Napsal: 5.6.2021 16:40:57
od Diaľničiar
Celou tému jsem prošel. Bylo aktualizováno několik odkazů a odstraněno celkem 8 příspěvků s 0 informační hodnotou nebo zbytečným "flame war".
Z pohledu D/R je v provozu již D1 Budimír - Bidovce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=202&t=2240včetně 1 km R2. Výstavba R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany se tendruje do výstavby, bude to možno pak sledovat v procesu realizace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=5118 . Jde spíš o to, že se doplňovalo posuzování na Natura2000 a stát řeší pozemky. Výstavba se sice slibuje do letošního roku, ale při realistickém pohledu s tím nelze moc počítat. Jedná se ale o prioritu a z pohledu možností výstavby není důvod tento úsek nepostavit. Bez pohledu do mapy se jedná o JV obchvat města.
Pro lepší vnímání silniční sítě přikládám odkaz na mapu silniční sítě této oblasti:
Dále, co se silnic týče, tak je 1 informace k opravám k 05/2021 a sice primátor města informoval, že: Mesto Košice bude opravu ciest financovať dodávateľským úverom; jde tedy o klasické regionální PPP: https://www.teraz.sk/ekonomika/mesto-ko ... lanok.html . Na počet km toho moc opraveno nebude, ale rozsah prací odpovídá nákladům, otázka financování zrovna těchto prací touto formou je na zvážení. Jde o to, že město tak nebo tak vynaloží první 3 roky dohromady po 2 mil. €, aby to "klaplo", tedy za 3 roky 6 mil. € (1/3 plánovaných prací) a již jen tento aspekt hodně naznačuje.
Nestudoval jsem to do detailů, napsat, že investiční dluh v dopravě je 1 mld. € - investiční dluh v rekonstrukcích silnic neznám - a zmiňované dodavatelské profinancování a následné splácení je jedna věc, ale jak bude město financovat rekonstrukce majetku také není k pročtení si. Logicky by samotné město mělo tuto kapitolu zvednout, protože tento úvěr neřeší "komplexnost" situace, pouze se něco opraví ve větším rozsahu v krátkém času a pak zase nic.
Re: Košice
Napsal: 14.8.2021 22:04:17
od Diaľničiar
jeden větší silniční projekt pro město Košice mi tady chybí
Ze 4.8.: Verejné obstarávanie na rekonštrukciu a modernizáciu Slaneckej cesty v Košiciach vyhral Doprastav, má urobiť práce za 11,87 milióna eur s DPH. Zmluva o dielo s víťaznou firmou ešte nie je účinná, obstarávanie prechádza kontrolou. https://e.dennikn.sk/minuta/2492628
To, co mělo stát 21 mil. €, to Doprastav vyhrál s 12 mil.
Ze 4.8.: Verejné obstarávanie na rekonštrukciu a modernizáciu Slaneckej cesty v Košiciach vyhral Doprastav, má urobiť práce za 11,87 milióna eur s DPH. Zmluva o dielo s víťaznou firmou ešte nie je účinná, obstarávanie prechádza kontrolou. https://e.dennikn.sk/minuta/2492628
To, co mělo stát 21 mil. €, to Doprastav vyhrál s 12 mil.
U města Košice se postaví větší část JV obchvatu anebo úseku R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany (ten měrí 21 km a dokončí se 14 km část), čímž se spojí D1 ze severu města s R4 na jihu města a vytvoří mj. předpoklad pro pokračování R2 dál na západ od města Košice.
I proto je tento úsek označován za důležitý, protože formuje dálniční obchvat města.
Součástí úseku bude i velká jednostranní odpočívka napojená z obou směrů: bude zde ČSPH a 70 míst pro osobní a 42 míst pro nákládní dopravu a k tomu 10 míst pro autobusy a 3 pro karavany. Počítá se i s nabíječkami pro elektromobily a součástí vybavení bude i dětské hřiště.
Když se podíváme na mapu, tak se jedná o 14 km od Košice, juh (na mapě jsou nedaleko Šebastovce) po Košické Oľšany. Tady je mapa, která to lépe vystihuje:
V rámci nedávné výstavby D1 se pak postavil i 1 km R2: Hrašovík - Košické Oľšany a to proto, aby se D1 napojila ke Košicím:
Takže, nyní se dokončí spojení mezi D1 na severu města a R4 směrem na Maďarsko po státní hranici bez toho, aby se muselo jezdit po alternativních trasách.
To samo o sobě je pro město Košice další velká investice. Ale nejedná se o jedinou strategickou investici. Kousek odsud se nachází obec Valaliky. V rámci tohoto prostoru stát buduje velký strategický park v hodnotě asi 100 mil. €. Doposud je větší park u obce Kechnec, protože to bylo souvislo napojeno na dálniční síť, ale nyní se pracovní příležitosti přiblíží ke Košicím. Již dnes se mluví o potenciálních 3 velikých investorech (se kterými Slovensko soutěží s Maďarskem) a aby tady ta připravenost byla, tak stát pumpuje peníze do příprav pro nový park.
Valaliky tak nebude jenom obec, ale i průmyslný park a taky odpočívka na výše uvedeném novém úseku dálniční sítě SR.
Stát tak prostřednictvím vícero ministerstev a státních firem pumpuje do tohoto regionu "další" 1/4 mld. € do základní infrastruktury. Další proto, že předtím to byl úsek D1 Budimír - Bidovce. Dnes se tady mj. staví odpočívka Milhosť, v rámci R4 za dalších 10 mil. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 82#p241882 . V krátké vzdálenosti tak tady budou 2 velké dálniční odpočívky.
Re: Košice
Napsal: 20.3.2022 16:08:08
od kot
Skvělá zpráva pro Košice ! Ještě nedávno to vypadalo na nesmyslný problém kvůli dvěma slovům. Rozum zvítězil nad formalismem....
Re: Košice
Napsal: 8.7.2022 21:21:33
od Diaľničiar
Takže, abych navázal na předešlé informace, tak do Valaliky směruje 5. automobilka, která na Slovensku bude a sice VOLVO. Investice ve výši 1,2 mld. € vytvoří přímo 3,3 tis. pracovních míst. Automobilka bude klimaticky neutrální a co víc, budou se tady produkovat výhradně elektromobily. A to od roku 2026.
Společně s tímto přijdou další závody. A tak se tady ohlásila masivní výstavba pro bydlení, obchvat pro danou obec Valaliky, zlepší se služby v rámci dálniční sítě v okolí atd.
Všichni slibují investovat; stát, kraj i město Košice.
Tato investice bude svým významem z hlediska zaměstnanosti důležitá jako jsou dnes ocelárny USS. A mimochodem, ocelárny za rok 2021 zvedají tržby o 110% na skoro 3,6 mld. € a taky prudce zisk a to až tak, že je to nejziskovější firma v průmyslu za rok 2021 na Slovensku; bezmála 650 mil. €.
Re: Košice
Napsal: 8.7.2022 23:01:45
od kot
USS - ziskovost mě opravdu překvapila...
Re: Košice
Napsal: 10.8.2022 19:03:23
od Diaľničiar
Společnost Eurovia ve městě Košice opravuje silnice a chodníky za 3,14 mil. €.
*v článku je vysvětleno i to, že jedna firma nezvládla realizovat domluvené práce, takže z toho vycouvala ... souvis to má s Tubau a tunelem Višňové
Re: Košice
Napsal: 19.10.2022 14:29:03
od Diaľničiar
EUROVIA SK ukončila rekonstrukční práce na stavbě "Opravy asfaltových povrchů ve vlastnictví města Košice I. etapa".
Závod Košice zde zrekonstruoval v krátké době pět dopravně exponovaných komunikací na území města Košice v rámci první etapy obnovy. Předmětem prací byla rekonstrukce silnic v rozsahu téměř 6 kilometrů, včetně průtahu celým sídlištěm KVP. Celkově se vyasfaltovala plocha 95 000 m2 . Součástí projektu byla i výměna obrubníků v délce téměř 15 kilometrů, částečná výměna podloží, rekonstrukce dešťové kanalizace, přilehlých autobusových zastávek, chodníků či parkovišť. Celá rekonstrukce byla ukončena zrealizováním nového vodorovného dopravního značení. Na první dokončenou etapu navázala plynule II.etapa, během které se zrekonstruuje během následujících tří měsíců dalších osm úseků v hodnotě více než 2,6 milionu eur.
Základní informace:
Název stavby: Oprava asfaltových povrchů a práce na komunikacích ve vlastnictví města Košice I. etapa
Objednatel: Město Košice
Zhotovitel: EUROVIA SK, závod Košice
Termín realizace: 06 – 09/2022
Diaľničiar píše:Takže, abych navázal na předešlé informace, tak do Valaliky směruje 5. automobilka, která na Slovensku bude a sice VOLVO. Investice ve výši 1,2 mld. € vytvoří přímo 3,3 tis. pracovních míst. Automobilka bude klimaticky neutrální a co víc, budou se tady produkovat výhradně elektromobily. A to od roku 2026.
Společně s tímto přijdou další závody. A tak se tady ohlásila masivní výstavba pro bydlení, obchvat pro danou obec Valaliky, zlepší se služby v rámci dálniční sítě v okolí atd.
Všichni slibují investovat; stát, kraj i město Košice.
Tato investice bude svým významem z hlediska zaměstnanosti důležitá jako jsou dnes ocelárny USS. A mimochodem, ocelárny za rok 2021 zvedají tržby o 110% na skoro 3,6 mld. € a taky prudce zisk a to až tak, že je to nejziskovější firma v průmyslu za rok 2021 na Slovensku; bezmála 650 mil. €.
Re: Košice
Napsal: 7.12.2022 21:34:20
od kot
Elektromobily opravdu uspějí ? Vždyť to kdekdo zpochybňuje...
Slanecká cesta, po které denně projede více než 25 tisíc motorových vozidel, patří k nejfrekventovanějším dopravním tepnám v Košickém kraji. Odstartovala její rekonstrukce a rozšíření, které je financováno z eurofondů.
Cílem projektu za 12 milionů eur je výrazné zkvalitnění a urychlení automobilové a městské hromadné dopravy a zároveň zlepšení životního prostředí na téměř 25 tisícovém sídlišti.
Na rekonstrukci Slanecké cesty pracují desítky lidí a celý mechanismus představuje poměrně složitý proces, který trvá i několik let. Předcházely tomu stovky náročných jednání na nejrůznějších úrovních od vlastníků pozemků až po vládní instituce. Proces majetko-právního vypořádání pozemků byl velmi složitý a město muselo vypořádat přes 200 pozemků.