Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Pořád tam zůstává pár nedomyšleností. Třeba označení silnic a dálnic je v rámečku jednotné velikosti, tak jako u nás. Ovšem na některých směrnících je velikost rámečku stále proměnlivá. Proč?
Nové široké šipky se mi moc nelíbí, navíc mi není moc jasné, proč na směrových tabulích jsou klasické a na směrnících široké.
Symetrické verze značek mi přijdou jako onanie grafika, aby to při oboustranném osazení vypadalo dokonale. Prakticky to kromě toho padajícího kamení k ničemu není, jen se zvýší počet chyb.
Svérázné názvy měst jsou dokonalé, to si zas někdo vyhrál. Jen na ty zahraniční si netroufl...
Nové široké šipky se mi moc nelíbí, navíc mi není moc jasné, proč na směrových tabulích jsou klasické a na směrnících široké.
Symetrické verze značek mi přijdou jako onanie grafika, aby to při oboustranném osazení vypadalo dokonale. Prakticky to kromě toho padajícího kamení k ničemu není, jen se zvýší počet chyb.
Svérázné názvy měst jsou dokonalé, to si zas někdo vyhrál. Jen na ty zahraniční si netroufl...
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Dodatkovou tabulku "Pracovné dni 7-10 h" by se hodilo zavést i u nás.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
takmer po roku sa pripomienkuju snad uz posledny krat vzorove listy 6
stale sa pracuje na novej vyhlaske a TP
opat sa riesi spojenie rychlostnych ciest a dialnic
stale sa pracuje na novej vyhlaske a TP
opat sa riesi spojenie rychlostnych ciest a dialnic
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
od 1.9. zacinaju platit nove vl6.1
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Návrh novej vyhlášky o DZ.
MPK:
LP/2019/804 Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P/2019/804
Dokumenty:
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2019-804
MPK:
LP/2019/804 Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P/2019/804
Dokumenty:
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2019-804
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Čtvercové značky dálnice z Česka, vnitřní značky na odpočívkách z Německa, zbytek z Rakouska ... od každého se jim líbilo něco, ale jo, kéž by se takto Slovensko přeznačilo!
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Mně se líbí Značky o jazde po krajnici.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
hh: s tym rakuskom si stale mimo a vtipna je aj ta poznamka o stvorcovej dialnici z ceska, je to kopia z nemecka takmer vo vsetkom.
Opat dobra robota.
Po 1.4.2020 sa budu doplnat/menit vl6.1?
Kopec znaciek (ceskoslovenskych) sa odtial vyhodilo, co chvalim.
Konecne je tam zelena dialnica a navrat cesty pre motorove vozidla, znamena to zlucenie D a R?
Paci sa mi znacenie jazda po krajnici, preco v modrej farbe(bolo zelene)? ked pruhove znacenie bude biele z coho som milo prekvapeny.
Trochu prekvapenie s novou tabulou e-znamka, ta predchadzajuca verzia znamka/vignette ako dodatkova tabula bola krajsia.
Tiez som si tam nevsimol tabulu s informaciami o spoplatnenych cestach (ktoru som ti davnejsie pripomienkoval namiesto myta toll, stare cislo mala 378) co je s nou?
Ten kilometrovnik sa nakoniec podarilo zmenit z tej otrasnej zltej.
Nevidel som staru ani novu verziu okruhu, bude sa to pouzivat?
Co bude s odbocovacimi tabulami na D/R? vo vyhlaske som si ich nevsimol.
Dobre vyzeraju aj tabule s nahradnymi trasami, snad sa to co najskor dostane do praxe.
Najvacsi fail su tie modre stlpiky, to v noci nie je vobec vidiet, to tam nemuselo byt.
download
Opat dobra robota.
Po 1.4.2020 sa budu doplnat/menit vl6.1?
Kopec znaciek (ceskoslovenskych) sa odtial vyhodilo, co chvalim.
Konecne je tam zelena dialnica a navrat cesty pre motorove vozidla, znamena to zlucenie D a R?
Paci sa mi znacenie jazda po krajnici, preco v modrej farbe(bolo zelene)? ked pruhove znacenie bude biele z coho som milo prekvapeny.
Trochu prekvapenie s novou tabulou e-znamka, ta predchadzajuca verzia znamka/vignette ako dodatkova tabula bola krajsia.
Tiez som si tam nevsimol tabulu s informaciami o spoplatnenych cestach (ktoru som ti davnejsie pripomienkoval namiesto myta toll, stare cislo mala 378) co je s nou?
Ten kilometrovnik sa nakoniec podarilo zmenit z tej otrasnej zltej.
Nevidel som staru ani novu verziu okruhu, bude sa to pouzivat?
Co bude s odbocovacimi tabulami na D/R? vo vyhlaske som si ich nevsimol.
Dobre vyzeraju aj tabule s nahradnymi trasami, snad sa to co najskor dostane do praxe.
Najvacsi fail su tie modre stlpiky, to v noci nie je vobec vidiet, to tam nemuselo byt.
download
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Výstražný kříž pro železniční přejezd převzatý od Němců, to mě tedy dostalo... Ale zda je přejezd vícekolejný, to se z ní nedozvíme. Proto mám radši českou nebo rakouskou verzi křížů.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
to je uplne bezvyznamna informacia, ci je tam jedna kolaj alebo viac, aj tak tam musis spomalit, pripadne zastavit.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Není bezvýznamná. Jedna kolej - vlak projede a další pojede až za delší dobu. Dvě a víc kolejí - může něco jet i po další koleji.Rio13zm píše:to je uplne bezvyznamna informacia, ci je tam jedna kolaj alebo viac, aj tak tam musis spomalit, pripadne zastavit.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ked myslis. Podla novej vyhlasky bude iba jeden kriz a iba jedna znacka na zeleznicne priecestie.
(lebo je uplne u riti ci prechadzam cez priecestie so zavorami alebo bez zavor a mat na to dve znacky. ci je tam jedna kolaj alebo viac a mat na to dalsie dve znacky. spomalit alebo zastavit tam musis tak ci tak a mat na kazdu blbost tristo znaciek, sa tiez mina ucinku, hlavne ked takmer vsetky moderne priecestia maju rampy s cervenymi svetlami.)
a ano, takmer cela buduca vyhlaska, dopravne znacenie a veci s tym spojene su inspirovane nemeckym systemom (v starsich pracovnych verziach bolo nieco aj z rakuska a svajciarska), lebo "maju takmer dokonaly system vytvoreny skutocnym odbornikmi na dopravne znacenie, dopravnu psychologiu a informacny dizajn podporeny rokmi drahych vyzkumov a hlavne dlhorocnu pozitivnu aplikacnu prax". (toto som citoval jedneho pana)
(lebo je uplne u riti ci prechadzam cez priecestie so zavorami alebo bez zavor a mat na to dve znacky. ci je tam jedna kolaj alebo viac a mat na to dalsie dve znacky. spomalit alebo zastavit tam musis tak ci tak a mat na kazdu blbost tristo znaciek, sa tiez mina ucinku, hlavne ked takmer vsetky moderne priecestia maju rampy s cervenymi svetlami.)
a ano, takmer cela buduca vyhlaska, dopravne znacenie a veci s tym spojene su inspirovane nemeckym systemom (v starsich pracovnych verziach bolo nieco aj z rakuska a svajciarska), lebo "maju takmer dokonaly system vytvoreny skutocnym odbornikmi na dopravne znacenie, dopravnu psychologiu a informacny dizajn podporeny rokmi drahych vyzkumov a hlavne dlhorocnu pozitivnu aplikacnu prax". (toto som citoval jedneho pana)
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
po pripomienkovani vysla aktualna verzia novej vyhlasky: https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2019-804
hlavny text "Vlastný materiál - neštruktúrovaný" a objasnenie v "Dôvodová správa"
vela znaciek sa vyhodilo: hmla, nehoda, stare priecestia rusen a zavory, stary "ondrejsky" kriz, nezmyselne tvary krizovatiek.
niekolko novych sa pridalo: nove priecestie, jazda v odstavnom pruhu, sipovy smernik, nahradne trasy, ciernobiele pruhove znacky, smerove stlpiky.
je to prebrate z nemecka, nie rakuska
viac info v novych vzorovych listoch 6.1,6.2,6.3 a technickych podmienkach po schvaleni 1.4.2020.
hlavny text "Vlastný materiál - neštruktúrovaný" a objasnenie v "Dôvodová správa"
vela znaciek sa vyhodilo: hmla, nehoda, stare priecestia rusen a zavory, stary "ondrejsky" kriz, nezmyselne tvary krizovatiek.
niekolko novych sa pridalo: nove priecestie, jazda v odstavnom pruhu, sipovy smernik, nahradne trasy, ciernobiele pruhove znacky, smerove stlpiky.
je to prebrate z nemecka, nie rakuska
viac info v novych vzorovych listoch 6.1,6.2,6.3 a technickych podmienkach po schvaleni 1.4.2020.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Čím na přejezdu nahradí blikající bílou, když tam bude semafor bez zelené? Nebo se bude muset na všech přejezdech jet 30 a dávat bacha?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
V tom nevidím problém, přejezdy jsou o zvyku. V Polsku jsou na nich vždy jen červená světla (prostě buď blikají nebo jsou zhasnutá) a známý mi k tomu vyprávěl, že když byl poprvé na Slovensku, tak na přejezdu s blikající bílou moc nevěděl, jestli může jet nebo ne.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
A od toho by tam měla být ta zelená, když už tam chtějí dát něco, co je řidiči srozumitelné. Aby se rozlišilo garantované volno od neurčitého stavu. V zemích, kde takový signál nemají, jsou buď schopni garantovat volnost vždy a všude, nebo tam mají vyšší míru přijatelného rizika.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Uz teraz je malo priecesti, kde blika biele svetlo a vsade sa jazdi 50. Na vacsine priecesti su rampy a blikaju dve cervene, od toho sa bude upustat a zacnu sa pouzivat oranzova a cervena. Funguje to tak v Nemecku, Rakusku, bude to aj u nas. Tato zmena bude platit tak isto pri hasicskych budovach, tam su tiez dve cervene blikajuce svetla.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
A jak poznáte, že signalizace nefunguje?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
preco u vas vchadzaju auta na drahu, ked signalizacia funguje?
Každé priecestné zabezpečovacie zariadenie je trvale pod kontrolou dopravného zamestnanca (dispečera, výpravcu, závorára) alebo v niektorých prípadoch je stav zariadenia indikovaný priamo rušňovodičovi vlaku. V prípade poruchy zariadenia dostáva rušňovodič špeciálny rozkaz na opatrnú jazdu, ktorý mu určuje rýchlosť a podmienky, za akých môže prejsť priecestím zabezpečeným priecestným zabezpečovacím zariadením nevykazujúcim požadovanú činnosť. Na priecestiach sa v súčasnosti tiež inštalujú tzv. „čierne skrinky“, ktoré registrujú činnosť zariadenia, a záznam z nich sa využíva pri vyšetrovaní nehôd.
Snad ti to takto staci.
Každé priecestné zabezpečovacie zariadenie je trvale pod kontrolou dopravného zamestnanca (dispečera, výpravcu, závorára) alebo v niektorých prípadoch je stav zariadenia indikovaný priamo rušňovodičovi vlaku. V prípade poruchy zariadenia dostáva rušňovodič špeciálny rozkaz na opatrnú jazdu, ktorý mu určuje rýchlosť a podmienky, za akých môže prejsť priecestím zabezpečeným priecestným zabezpečovacím zariadením nevykazujúcim požadovanú činnosť. Na priecestiach sa v súčasnosti tiež inštalujú tzv. „čierne skrinky“, ktoré registrujú činnosť zariadenia, a záznam z nich sa využíva pri vyšetrovaní nehôd.
Snad ti to takto staci.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ono se při rekonstrukcích bílé světlo odstraňuje?Rio13zm píše:Uz teraz je malo priecesti, kde blika biele svetlo a vsade sa jazdi 50.
Když nastane porucha, nejdřív ji někdo musí nahlásit. Přejezdová zařízení nejsou všechna online sledovaná, jen ta nejnovější, nebo která jsou v obvodu stanic. Do té doby projede několik vlaků plnou rychlostí a bez houkání.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Na Slovensku se jezdí přes přejezd 50 i bez bílého světla? Já se radši držím českých předpisů...
Co se vám Slovákům nelíbí na českém/československém typu přejezdových výstražníků?
Pominu-li přejezdy, nemám k nové vyhlášce co vytknout. Vypadá to moderně. Jak to vypadá s přečíslováním dálnic? Případně co by bylo všechno označeno jako silnice pro motorová vozidla. Jestli to bude podobný systém jako u nás nebo něco víc "special".
Co se vám Slovákům nelíbí na českém/československém typu přejezdových výstražníků?
Pominu-li přejezdy, nemám k nové vyhlášce co vytknout. Vypadá to moderně. Jak to vypadá s přečíslováním dálnic? Případně co by bylo všechno označeno jako silnice pro motorová vozidla. Jestli to bude podobný systém jako u nás nebo něco víc "special".
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
No pokud u vas bude platit, ze nic nesviti = mam prednost, tak nevim jak pri vypadku zabezpeceni prejezdu projede jakykoliv vlak. Resp. podle pravidel provozu bude tedy mit auto prednost pred vlakem??
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Dopravné značky na R1 a D1 sú za zlého počasia nepoužiteľné, diaľničiari sa vyhovárajú na fyzikálne zákony (video)
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... ony-video/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... ony-video/
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ale veď vlak má vždy prednosť bez ohľadu či niečo svieti alebo nie - na to slúži Ondrejský kríž. Nič také ako prednosť motorového vozidla na priecestí predsa neexistuje ani v ČR. Pred vstupom na priecestie sa vždy musí vodič vozidla presvedčiť či vlak nejde bez ohľadu či je zabezpečené alebo nie. Červené svetlo je len bonus, ktorý znamená Stoj pred priecestím.ElWapp píše:No pokud u vas bude platit, ze nic nesviti = mam prednost, tak nevim jak pri vypadku zabezpeceni prejezdu projede jakykoliv vlak. Resp. podle pravidel provozu bude tedy mit auto prednost pred vlakem??
Biele svetlo NEznamená, že vodič vozidla má prednosť pred vlakom. Celkom nezmyselne sú na toto biele svetlo naviazané rýchlosti prejazdu cez priecestie.
To biele svetlo iba znamená, že v traťovom úseku sa nenachádza žiadny vlak. Preto na priecestiach pri staniciach alebo viackoľajných tratiach sa biele svetlo nepoužíva a je vždy zablendované, lebo skoro vždy sa v traťovom úseku nachádza iný vlak, či už odstavený alebo posunuje alebo čokoľvek iné.
https://www.google.sk/maps/@48.1964621, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2063955, ... authuser=0
Preto biele svetlo nemá žiadne opodstatnenie a iba dáva vodičovi falošný pocit bezpečia a vodiči si mylne toto svetlo zamieňajú s tým, že majú prednosť. A aj preto ho treba nenávratne ZRUŠIŤ.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
No, to není tak úplně pravda, v zákoně o silničním provozu jsou bohužel některá ustanovení, která se váží na bílé světlo a řidiči nemají dávat jen falešný pocit bezpečí, např.
To znamená, že v případě svítícího bílého světla smí řidič na přejezd vjet, i pokud na trati vidí vlak nebo slyší jeho houkání. Ano, je to dost nesmysl a o přednosti se tu mluvit nedá - všichni víme, jak dopadne střet vlak vs. auto. Ale určitý pocit bezpečí to řidiči ze zákona dává...§ 29 odst. 1: Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,