Dne 18.10.2019 jsem přistoupil k úpravě obsahu tématu I/64 Komárno – most cez Dunaj (ve výstavbě) a téma se věnuje městu Komárnu jako celku. Několik příspěvků bude možná pročleněno do vlákna a budou sem směrovat další. Prozatím se bude téma věnovat následujícímu:
*most ve výstavbě: I/64 Komárno (SK) - Komárom (H)
*stav Vážského mostu ve městě (havarijní situace; to způsobuje dlouhé obcházky pro nákladní dopravu)
*plánovaná výstavba obchvatu Komárna, v rámci silnice I/64
Města Komárno (SK) a Komárom (H) jsou spojeny nyní Alžbetiným mostom, který je i po rekonstrukci v roce 2006 ve špatném stavu. A tak se vedle něho postaví nový most, který bude později navazovat i na obchvat města Komárno. Zde vizualizace mostu:
zleva doprava: nový most, železniční most a dál vpravo již nevidět je silniční Alžbetin most
viz_komarno.jpg (53.1 KiB) Zobrazeno 21534 x
Nový most v Komárne je navržen jako asymetrický s jedním pylonem a závěsními kabely. Bude na něm silnice s dvěma pruhy, chodník a cyklotrasa. Délka mostu bude bez nájezdů 623m.
Vedlejší (ne na obrázku), silniční, Alžbetin most umožnil koncem 19. století možnost přepravy pro koňské spřežení a pro chodce.
Výstavba nového mostu se chystá již řadu let, stavět se má začít již v roce 2016. Náklady na most budou cca. 120 mil. €, 90% peněz bude uhrazeno z EU.
Re: I/64 Komárno – most cez Dunaj
Napsal: 26.1.2015 21:14:12
od Rio13zm
Nazdar, ten novy most bude vedla zeleznicneho "Mostu priateľstva". To aby si niekto nemyslel, ze ten most vedla je Alžbetin.
Cestný most pozostáva z piatich polí. Hlavné stredné polia premosťuje zavesená nosná oceľová konštrukcia s jedným pylónom vejárovej sústavy, na ktorú sú z obidvoch koncov pri brehoch pripojené spojité nosníky. Rozpätie polí je 600 m (66 m + 252 m + 120 m + 96 m + 66 m). Usporiadanie pylónu je asymetrické, ide o oceľový pylón v tvare písmena L stojaci na návodnej strane, naklonený nad most v priečnom smere. Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného závesu je 90,5 m. Výstavba mosta sa má realizovať v rokoch 2016 až 2019.
Re: I/64 Komárno – most cez Dunaj
Napsal: 28.9.2016 22:18:18
od Diaľničiar
Po správnosti by následující informace patřili do vlákna s Maďarskem, ale dám ty informace sem. Maďarsko vyhlásilo tendr na most: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5604 . Tak je to domluvené, že náklady se podělí, ale o výstavbu kolem tendru se postará Maďarsko. Přístupové silnice ale postaví každá strana zvláště. Na projekt jsou již peníze z EU: z fondu CEF jde 52 mil. € Maďarsku a 47 mil. € Slovensku. Celkové náklady se odhadují na 117 mil. €.
Tendr na most vyhrávají společnosti: Hidepito a Meszaros. Postaví 600m dlouhý most, který spojí slovenské Komárno a maďarský Komárom za něco přes 91 mil. € za 33 měsíců. Projekt je v omeškání pro úpravy pravidel VO v Maďarsku. V 03/2016 schválila EK na výstavbu kolem 100 mil. € z předpokládaných nákladů 117 mil. €. Maďarsko dostane 52,5 mil. € a Slovensko 47,6 mil. € v rámci CEF. Výstavba se má zahájit koncem letošního roku.
po novém se tato téma bude věnovat i obchvatu města Komárno, upravil jsem i úvodní příspěvek
Je tady těch problémů a staveb vícero a považuji za nutné to ucelit do jednoho tématu. Jižní Slovensko má celkově slabší silniční infrastrukturu, a proto to bude takto ucelené vzhledem k realitě i stavu rozčlenění fóra.
Původně se téma nacházela v sekci silnic I. třídy s konkrétním typem stavby: I/64 Komárno – most cez Dunaj (ve výstavbě). Na jaro 2020 se má most dokončit, ale kdy se odevzdá do provozu není ještě určeno. https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... podopriet/
Vzhledem k faktu, že se připravuje výstavba obchvatu Cesta I/64 Komárno, obchvat, tak jsem to tu poupravil. EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... no-obchvat . Po novém se tady budu věnovat i tomuto vývoji.