Komárno

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Najtenší most na Slovensku musia podoprieť. S rekonštrukciou začnú najskôr o rok
6be853d0-a929-4bf8-b300-a4da2957fb59.jpg
6be853d0-a929-4bf8-b300-a4da2957fb59.jpg (305.01 KiB) Zobrazeno 10068 x
KOMÁRNO / Najtenší most na Slovensku musia podoprieť. Je totiž deformovaný. Aj preto museli pôvodnú 32 tonovú nosnosť znížiť na 15. S rekonštrukciou, pri ktorej odstránia podperu za viac ako 800 tisíc eur a nahradia novou, začnú najskôr o rok.

Podopretie cestného mosta priamo v toku rieky sa na Slovensku robí po prvýkrát v Komárne. "Pracuje sa vo vode, robíme z pontónov, my sme mali problém strojníkov so žeriavmi dostať sem," povedal vedúci projektu Karol Gandel. 65-ročný most, ktorý je súčasťou cesty I. triedy vedúcej zo severu Slovenska k hraničnému priechodu v Komárne, je totiž zdeformovaný.

"Zhruba 70 cm a tým pádom sa v tej spodnej časti mosta objavujú trhliny. Stredová časť toho mosta má zhruba výšku 1,15 metra a je veľmi štíhla a tá deformácia je výrazná," zhodnotil projektant Jaroslav Repa.

Výnimočný most s rozpätím až 112 metrov musia podoprieť, aby zvýšili jeho nosnosť. Tá je teraz obmedzená len na 15 ton. Rekonštrukcia architektonicky jedinečnej stavby sa ešte len pripravuje. "Vedelo sa o tom skôr, ale tých mostov máme na Slovensku viac," vyjadril sa Repa.

https://img.joj.sk/r1010xn/8ec40816-d39 ... 848436.jpg
https://img.joj.sk/r1010xn/bd9f5eb5-722 ... cfe887.jpg
https://img.joj.sk/r1010xn/f3081e48-1e5 ... 843b4a.jpg

Priamo v koryte Váhu vytvorili mólo z pontónov, následne zarazili oceľové profily až 3 metre pod dno rieky. "V tej ohrádzke sa čerpá voda, postupne sa tam navážajú štrky, výška toho ostrovčeka je potom zhruba 4 metre," dodal Repa. "Takýto spôsob prvýkrát, aj keď máme skúsenosti s inými, to bude 5 nosníkov 20 metrových takto a na to pôjde 12 nosníkov 12 metrových a na to pôjdu bukové hranoly, ktorým to dotlačia," povedal Gendel.

Oceľovú konštrukciu ako podnos, dotlačí pod most 30 lisov na špeciálnom rošte. Každý jeden s výtlakom 50 ton. "Výnimočné je už to, že podopierame oblúkový most v strede, je to paradox, tým sa mení statická schéma," skonštatoval Repa.

Mosty zvyčajne projektujú na 80 rokov. V dohľadnej dobe je teda pravdepodobné, že väčšina mostov z čias socializmu u nás doslúži. Ten komárňanský bude po podopretí monitorovaný raz týždenne. "Keď sa bude to sadanie, aj celé podopretie, bude sa to monitorovať možno dva krát do mesiaca," povedal Repa.

https://www.noviny.sk/slovensko/514102- ... w0t2w-leBo
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Komárno

Příspěvek od Martin96 »

Ve čtvrtek 17.9.2020 byl nový most přes Dunaj, spojující slovenské Komárno a maďarské Komárom, zprovozněn pro veškerou dopravu.

https://mynovezamky.sme.sk/c/22490167/k ... rskom.html

kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komárno

Příspěvek od kot »

Tak to tedy sebou stavební firmy sakra hodily od toho februára ! :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový most Monoštor cez Dunaj v Komárne :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... -v-komarne
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Most v Komárne stojí, ale obchvat tato vláda nepostaví
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6990

*obchvat se ale bude alespoň připravovat do výstavby za 4-5 let ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem pročetl, všechno je aktuální, takže nebylo nic potřeba odstranit/aktualizovat. Ovšem doplním sem vícero informací týkající se aktuálních plánů, ale i realizovaných staveb pro lepší vnímání, porozumění situace. Ostatně i pro mnoho navazujících záměrů tady tohle vlákno je již vyčleněno extra.

Pro lepší návaznost vnímání silniční sítě v tomto městě tady dám odkaz na silniční síť této oblasti: (chybí tam nový most)

https://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Mapy- ... marno.alej

Oba silniční mosty, nový je vlevo:
Kom2.JPG
Kom2.JPG (66.47 KiB) Zobrazeno 5779 x
K projektu nového mostu si lze číst na stránkách Dopravoprojektu: https://dopravoprojekt.sk/projekt/novy- ... m-komarno/

V této souvislosti taky SSC definovala změnu na silniční síti a sice:

*Zaradenie novovybudovaného úsek cesty I/64 v dĺžke 0,984 km v k. ú. Komárno, v novom kumulatívnom staničení 0,00 – 0,984 km. *Prečíslovanie pôvodného úseku cesty I/64 v dĺžke 1,319 km, v pôvodnom kumulatívnom staničení 0,00 – 1,319 km na cestu I/64a. - 15.9.2020

Proto je nový most součástí trasy obchvatu města Komárno v rámci nové trasy I/64.

Připravuje se výstavba silničního obchvatu. Velmi dalekým výhledem tady bude jednou 2- až 4- pruh vedený dál na sever, kde bude křižovatka vedení na západní směr Bratislava, severní Nitru a východní dál jihem Slovenska.

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -komarno-o
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... no-obchvat
https://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/d ... ove-zamky-



Článek, který mi tady chybí z 09/2019, kde je takový souhrn: https://www.partnerskadohoda.gov.sk/v-o ... ane-cesty/ :arrow:

V okolí Komárna pribudnú nové a zmodernizované cesty

Dátum: 25.09.2019

V Komárne a jeho okolí sa realizuje a pripravuje viacero cestných projektov. Po oprave kruhovej križovatky na ceste I/63 vo Veľkom Mederi sa medzi touto obcou a Medveďovom pripravuje výmena starej betónovej vozovky za asfaltovú na viac ako desaťkilometrovom úseku cesty I/13. Medzi týmito obcami sa okrem toho zrekonštruujú štyri križovatky, ktoré prispejú k bezpečnejšej a plynulejšej doprave. Dopravu v Komárne odľahčí pripravovaný obchvat mesta a nový most cez Dunaj, na ktorom prebiehajú stavebné práce v plnom rozsahu.

„Za posledné obdobie sa zintenzívňuje stavebná činnosť aj na juhu Slovenska. Opravy, modernizácie a výstavba ciest boli po dlhé roky v týchto oblastiach zanedbávané. Rozhodli sme sa investovať aj do tohto regiónu, pretože je dôležité, aby sa cestná infraštruktúra na celom Slovensko rozvíjala rovnomerne,“ povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.

Odkloniť tranzitnú dopravu z Komárna má plánovaný vyše sedemkilometrový obchvat mesta, ktorý je aktuálne v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA. Ďalšími míľnikmi prípravy tejto stavby sú spracovanie dokumentácie pre územné a stavebné rozhodnutie, získanie potrebných povolení a vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa. Stavba je súčasťou plánovanej trasy cesty I/64 Komárno - hranica – Nitra s pripojením na rýchlostnú cestu R1. Výsledkom by malo byť zlepšenie dopravnej situácie medzi Komárnom a Nitrou.

Popri stavbe nového mosta, ktorý odbremení preťažený Alžbetin most a spojí mestá Komárno a Komárom na maďarskej strane v polovici roka 2020, sa pripravuje aj kompletná rekonštrukcia 64-ročného Vážskeho mosta. Rekonštrukčné práce sú nutné najmä z dôvodu celkovej životnosti mosta. V prvej fáze bude most dočasne podopretý. Na tieto práce prebieha verejné obstarávanie, aby čo najskôr mohli po ňom jazdiť aj ťažké vozidlá. Predpokladáme, že zákazka na celkovú rekonštrukciu mosta by mohla byť vyhlásená v druhej polovici roka 2020 po získaní potrebných povolení. „V meste Komárno a v jeho priľahlom okolí sú v štádiu prípravy viaceré projekty, ktoré majú tesne pred realizáciou. Žiadame obyvateľov Komárna, ako aj okolitých obcí, aby boli pri obmedzeniach a cestných obchádzkach v súvislosti s opravami mosta alebo rekonštrukcie križovatiek trpezliví, pretože určite prinesú zlepšenie dopravnej situácie,“ uviedol Arpád Érsek.


V okolí Komárna sa plánuje rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy III. etapa:

I/13 a I/63 Veľký Meder, križovatka
I/13 a III/1394 Čiližská Radvaň, križovatka
I/13 a III/1404 Medveďov, križovatka
I/13 a III/1407 Ižop, križovatka

Modernizácia vybraných úsekov ciest I. triedy v TT a NR kraji I/13 Veľký Meder – Medveďov:
I/13 Veľký Meder – Čiližská Radvaň
I/13 križovatka I/13 a III/1394 – Medveďov

Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov na cestách I. triedy 1. etapa:
I/13 Medveďov, most 13-004
I/13 Medveďov, most 13-006

Všetky modernizácie sú z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra,
Nový most bude finacovaný z Connecting Europe Facility a Vážsky most zo štátneho rozpočtu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Našel jsem video, které zaznamenává jízdu po dosavadním mostě vedoucím po I/64 do centra města a dál městem Komárno. Začíná vstupem na území SR a tedy i pro představu stavu silniční sítě, značení přidávám sem:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový lanový most má i jednu zajímavost:
  • Sledování stavu mostů

    Prvním zásadním krokem je vytvoření soupisu veškerého majetku, tj. výpis mostů a protokolování jejich „zdraví“ – což uživatelům umožňuje sledovat, jak se jejich stav v čase mění, a plánovat monitorování a údržbu.

    Místním úřadům však stále chybí informace o stavu jejich standardních inženýrských staveb. Specializované týmy VINCI Construction kontrolují poškozené konstrukce a provádějí diagnostiku , aby určily příčiny a rozsah případných zjištěných poškození. To je zásadní krok k nalezení vhodných a trvalých řešení. Kromě těchto iniciativ týmy vyvíjejí řešení, která umožňují místním úřadům zavázat se k prevenci rizik neustálým monitorováním jejich struktur.

    Například navrhli, vytvořili a nainstalovali systém monitorování zdravotního stavu konstrukcí (SHMS) pro lanový most Komárom mezi Maďarskem a Slovenskem. SHMS umožňuje uživatelům sledovat chování konstrukce a vyvolat výstrahu v případě jakékoli abnormální aktivity, aby bylo možné předvídat a plánovat operace údržby a zajistit bezpečnost mostu.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p261150
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

Komárňanský most Monoštor patrí medzi svetové unikáty
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ve-unikaty
*článek je doplněn o vícero fotek a odbornějších informací

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komárno

Příspěvek od kot »

Dialničiari díky za zajímavý článek. Tvé odkazy jsou zajímavé vždy...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Komárno

Příspěvek od Diaľničiar »

letecké zábery na město Komárno, včetně mostu Monoštor ze začátku videa:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komárno

Příspěvek od kot »

Pěkné . Škoda že Kuki neměl slunečný den. Ale v zimě je to problém.
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“