Pjoter píše:Jakým způsobem lze projet ze Žiar nad Hronom do Zvolena bez dálniční známky? V mapě to vypadá, že doprovodná komunikace neexistuje resp. člověk vždy skončí na R1? Máte někdo zkušenosti s touto trasou? Děkuji za rady.
Dojet do Hronské Breznice, najet na Rko a po sto metrech(připojovací pruh je hned i odbočovací) z ní sjet na múk a jet po místních komunikacích. Objízdná trasa patrně neexistuje, to rko je bývalá jednička, jiná cesta nevedla.
edit: jel jsem tak jen jednou, jinak kupuji týždňovú, mají ji docela levnou a na ty moje tři cesty ročně do Lučence je to cajk.
siesa píše:Ano ano, take jsem byl minuly tyden na Slovensku a muzu potvrdit, ze pas lesa podel Vahu je vykaceny a provadeji se sanace svahu. Snad se jedna o usek Turany-Hrbova (?).
Presne tak, je to Turany-Hubova. Diky tomuto useku ted vsechno v PPP1 stoji, protoze EIB nechce dat penize, doku neuvidi ze to neslo jinak a kdyz, tak ze se neznici priroda - napr. u Rojkova snad nejstarsi raseliniste ve stredni Evrope, je tam i Natura 2000 apod.
Pjoter píše:Jakým způsobem lze projet ze Žiar nad Hronom do Zvolena bez dálniční známky? V mapě to vypadá, že doprovodná komunikace neexistuje resp. člověk vždy skončí na R1? Máte někdo zkušenosti s touto trasou? Děkuji za rady.
Dojet do Hronské Breznice, najet na Rko a po sto metrech(připojovací pruh je hned i odbočovací) z ní sjet na múk a jet po místních komunikacích. Objízdná trasa patrně neexistuje, to rko je bývalá jednička, jiná cesta nevedla.
edit: jel jsem tak jen jednou, jinak kupuji týždňovú, mají ji docela levnou a na ty moje tři cesty ročně do Lučence je to cajk.
Flamesi, ty jezdíš do Lučence přes Zvolen? Jel jsem teď přes Bánskou Bystricu a dál pak po 591 na Detvu a super cesta. To mi za ušetřenou dálniční známku mezi Žiarem a Zvolenem stojí. A mezi Bytčou a Žilinou je podle mě použití dálnice naprostá zbytečnost - než na ni v Bytči najedu, tak už mám nějaký ten km po staré luxusní I/18 za sebou.
Tam jezdím za rodinou a většinou je zastávka ještě v Žiari, někdy ještě ve Zvoleně a Púchově(máme to takové roztahané)...jezdím VM-Vsetín-Púchov-Trenčín a pak po I/50. Na I/50 se některé úseky modernizují (stoupací pruhy mezi Prievidzou a ŽnH, tak to snad bude časem ještě rychlejší, i když hlavní brzda je Trenčín-Prievidza, pak už to jde rychle.
Trasa přes Handlovou je fajn, akorát ten úsek Žilina a za Strečno
Nám o čas tolik nejde, byl sem tam teď před pár týdny a vyjeli sme ráno v 5 a v Bruntále sem se ocitl až večer o půl deváté (!!!). A celou dobu pršelo.
Dneska jsem dal Žilina - Košice - Žilina.....no už aby se otevřely všechny úseky....nechápu zpožďěnej úsek před Prešovem ( 2 roky), ale masakr v ryhlosti pod Spišským hradem....to by se u nás fakt nestihlo
Od 11/2010 vznikne Ministerstvo dopravy, regionálního rozvoje a cestovního ruchu. (dnes je to Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií), protože zaniká Ministerstvo výstavby a regionálního rozvoje a jeho kompetence se přesouvají do dopravy. Cestovní ruch se sem přesouvá z Ministerstva hospodárstva. Nové ministerstvo tak dostane do správy kompletnou infrastrukturu.
Novým ministrem se stál Ján Figeľ (bývalý eurokomisár SR).
Vybírám konkrétní věci pro toto fórum
*vláda SR zabezpečí výstavbu dálnice D1 Bratislava-Košice, někde jen 1/2 profil dálnice
*vláda SR rozběhne další výstavbu R2 Zvolen-Košice
*vláda SR se zaměří i na výstavbu D4, R4, R7 a R9 (vysvětlím explicitně)
*vláda SR spustí výstavbu mostních objektů: Komárno a mosty přes Ipeľ
*vláda SR se zaměří na rychlejší obnovu silnic I. třídy
*vláda SR spustí rychlejší budování silničních obchvatů a urychlí opravu havarijních stavů mostů
*vláda SR uplatní práva NDS a státu a prověří smlouvu na dodavatele elektronického mýta; vláda pro os. auta nezavede el. mýto
*vláda sloučí NDS a SSC (které mimochodom v roce 2005 rozdělila)
První návrh státního rozpočtu na přístí rok vyvolal na Slovensku obrovský ohlas a nespokojenost u živnostníků. Ovšem, nejvíc se má dle návrhu Ivana Mikloše (ministr financí) šetřit právě na silnicích, dálnicích a železnicích a to přes 500 mil. €, včetně evrofondů. Vzhledem k faktu, že sama premiérka včera vyhlásila, že je to pouhý návrh pro diskutování, tak se tomu nebudu podrobněji věnovat.
Dále, ministr dopravy již odvolal čelní představitele státních společností na železnici, ale i jinde v rámci resortu a dosazuje průběžně nové tváře.
Osobní železnici čeká zdražování. Hlavním argumentem je, že se jízdné nezvyšovalo 6 let.
SSC a NDS se zloučí, i když ještě není jasný termín.
Letiště M.R. Štefánika v Bratislavě a nákladní železnici Cargo čeká (částečná) privatizace.
V rámci PPP mají ministři dopravy a financí jasno: PPP ano, ale levněji - v případě I. balíku min. o -1 mld. €, v případě III. balíku se rozhodne až po I. balíku (i vzhledem na stavební kapacity země).
Ministr dopravy chce prosadit výstavbu levnějších silnic v podobě R2, R4 a R7. Tomu přispůsobí i přípravní práce. V rámci R2 jde o části mezi Zvolenem a Košicemi, v rámci R4 jde o Košice-Maďarsko (smlouva se Skanskou je podepsaná), na R7 se mění variant při I. úseku Bratislava-Dunajská Lužní, ovšem pokročit se má do 2014 po Dunajskou Stredu. I nadále se bude stavět D1 - ale né za každou cenu, rovněž chce nový ministr alespoň začít stavět D4 v části D2-D1 a dle financí chce začít i D1 Budimír-Bidovce, alespoň 1 úsek na D3 a pokračovat se má také na R3 na Oravě.
Aktuálně se prověruje plnění smlouvy na elektronické mýto. A pak se má případně rozhodnout o jejím zrušení nebo změně v platbách.
Hodně se mluví o větších silničních obchvatech, ale konkrétní představy prozatím nejsou. Představami myslím finance. Rovněž se mluví o urychlení cyklické obnovy povrchů silnic I. třídy, ze kterých je polovina ve špatném stavu.
Letos je země postižená povodněmi, které mají za následek obrovské škody: v první vlně šlo o škody (státní majetek, majetek občanů, zemědělci) přes 400 mil. €. Ovšem v této druhé vlně (předchozí neděle) se škody přiblížili 60 mil. € z pouhé jednodenní bouřky. Premiérka se byla osobně podívat před asi měsícem na východ země a přislíbila také pomoc na silnice II. třídy na tahu Spišská Nová Ves - Košice atd. Celkové škody na silnicích I., II., III. třídy, mostech a místních komunikacích se dostali nad 50 mil. € a není vyloučeno, že ještě stoupnou (rozdíl je rovněž pak v tom, že škody za 20ti letý most jsou mnohem nižší než náklady na výstavbu nového). Nejhorší situace je na východě země, ale bohužel i střední Slovensko (i severní i jižní část) jsou na tom špatně. Mnoho úseků silnic má podmyté svahy a tak je poklesnutá vozovka a doprava jde jedním pruhem anebo také nejde vůbec. Zaplavené zůstali i některé části D1 (Prešov-Košice), R1 a R2. Samozřejmě, tyto komunikace jsou již sjízdné bez problémů.
superrychle postaveny usek Jablonov - Studenec (na D1 pred tunelem Branisko) je 2 mesice po otevreni v havarnim stavu a musi se zavirat a zrejme za drahy peniz opravit... Fico chtel za kazdou cenu dalnice ktere muze do voleb otvirat... opravovat ji musi vsak nova vlada a zaplatit ji musi danove poplatnici... http://www.ndsas.sk/monitoring-medii/12326s?prm3=32523
uz zadne Ficovske dalnice, prosim...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.7.2021 12:09:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod:odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Dokáže někdo dát jeden ucelený seznam otevřených úseků na Slovensku za rok 2009 + 2010. Lenny má na stránkách tabulku k 18/01/09 a chtěl bych vědět, jak se to pohnulo dopředu.
Presne tak, predevsim na useky na dalnici D1, kde bylo PPP 1 a 3, neco snad i na D3 a R2, ale to neni jiste...vlada jeste neuverejnila plan staveb 2011-2014, tak pak se uvidi.
BTW, na prvni usek z byvaleho PPP (Janovce-Jablonov) uz je vyhlasena soutez, bohuzel Doprastav proti ni podal namitku a tak to ted resi urad pro verejnou soutez a otevirani obalek se odklada. Timto usekem se spoji cela dalnice od Ruzomberku za Branisko, resp. s malou mezerou az po Presov.
Tady jsem si udelal takovy prehled planu vystaveb jednotlivych useku od Povazske Bystrice az po Presov, tak jak si je planovaly jednotlive vlady od roku 2004.
Přílohy
program vystavby 2004-2014.JPG (118.74 KiB) Zobrazeno 17749 x
pokud nejde o prazdne mlaceni slamy pak tise zavidim slovakum jejich ministra dopravy, ktery u nas uz 3 roky v podstate chybi.
hadam, ze tu D4 osazej mytnicema?
Docela mě na tom zaujalo toto: "Využitie projektu PPP pri tejto stavbe je potrebné, keďže hlavné mesto SR nemôže čerpať európske zdroje." Čekal bych, že dálnici D4 staví stát a ne Bratislava, tak jako u nás R1 staví ŘSD.