Právě je 20.11.2019 5:47:26




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 602 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Další
 Slovensko všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Nevkládajte mi do úst něco co nepíšu. Ne, já nesouhlasím s výjimkami na sociální výdaje ani na platy. A opakovaně jsem to v těch výše napsaných textech napsal. Takže ano vy se tady hrajete se slovíčkama, to je fakt. Investicí do něčeho co tvoří hodnoty se dají získat nové příjmy a ty poté vložit i do těch sociálních výdajů, když jsou problémy. Já když zajistím hodnotu do infrastruktury, tak při min. inflaci ani nemusím navyšovat tuto výdajovou položku a udržím rovnoměrnost projektů a to i dovozem toho co je kde levnější; ostatně tak to dělají všichni kdo budují tzv. přes PPP, ale to jsem odbočil. Nejsem zástance vyrovnaného hospodaření ani snižování dluhů za každou cenu. Na to mám nějaké roky, nějakou prax v rámci infrastruktury světa a hlavně pozorování praxe dopadů ekonomických teorií na obyčejného člověka a státy jako takové. Jsem zástance růstu a vytváření rezerv v rozpočtu. Investičních rezerv. Když dojde větší problém dají se investice do infrastruktury (a dalších hodnot, včetně vědy a výzkumu třeba) omezit než se problém odstraní. O tom problému nerozhoduje Slovensko, ale globální stav ekonomiky vzhledem k návaznosti té slovenské. Takže se dají omezit tyto výdaje a dočasně je přetavit do sociálních při zvýšené nezaměstnanosti, než se znovu dosáhne růst. Cokoliv opačné vede ke snižování všeho; růstu, životní úrovně, zaměstnanosti a naopak vede ke zvyšování reg. rozdílů a prohlubování nožnic. Nejsem ani zastánce odlivu státních zdrojů do soukromých rukou a to včetně všech možných dalších návazných příjmů typu odvody, budoucí důchody atd. Proto nejsem zastánce při krizi zadlužovat se na úkor další generace do infrastruktury, to že se to děje je důsledek smýšlení při předcházejících krizích. Klidně odmítejte hru na investiční výjimku, já vám to neberu. Stejně jako to, že se neshodneme. Patrně v ničem. Dluhová brzda byla vytvořená při něčem a nyní je čas jí přehodnotit. Ale já jedním dychem znovu doplňuji, že se na to nenajde politická vůle a tak se stát zadluží ještě více nepřímo; ještě více ve smyslu více peněz za méně výsledné hodnoty. A ten II. pilíř: jsou to a to hlavně, peníze vytvořené na Slovensku ale Slovensko z nich nic nemá. Ale to je celosvětový problém, který je tady uměle vygenerován a všichni ho následují a všechny státy ho musejí dotovat pro další a další krize. Je to jen nástroj na udržení zadlužení mnoha států, ale právě proto by to ta slovenská omrvinka nijak neohrozila. Stejně jak bude zcela jedno jestli bude mít Slovensko 40% nebo 60% státního dluhu. Když dojde další krize, tak je to jedno, ale už vůbec není jedno jak na tom Slovensko bude ve vztahu k okolí. To, že píšu, že Slovensko potřebuje investice do všeho neznamená, že na vše se má zadlužovat, to si taky laskavě zapamatujte, protože opakovaně píšu, že na platy a důchody a sociální výdaje by se stát zadlužovat nemusel. Ale jste to vy kdo tady napsal o okamžité investici 6,5 mld. € na mzdy pedagogů.

Není jediná instituce na světě, která by neřekla, že Slovensko nemá vložit do infrastruktury více peněz. Právě naopak.

Výstavba ciest môže byť na úkor deficitu, tvrdí MMF: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... tvrdi-mmf/ ... infrastruktura, která kladně působí na ekonomiku

OECD: Rezervy na Slovensku vidí OECD aj v stave ciest, efektivite verejnej správy či vo vzdelávaní. https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... tom-bieda/

Martin Filko (RIP), který stojí za mnohým v oblasti MFSR: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-deficit/ ... když konsolidovat, tak ne na úkor investicí do nových silnic, ale se zvýšením daní a silnice jednoznačně více podpořit

Takže to není tak, že si něco usmyslela slovenská vláda. To si myslí celá řada světových ekonomů a domácích odborníků. Ale ani MMF ani OECD nemluví o tom, že toto zadlužování bude znamenat řeckou cestu.

Vzdělávání je i o reformě. Je nutno zrušit malé školy. To odčerpává obrovské zdroje na provoz. Poté zavést co učit, jak to učit a pak to provést. Se zrušením nadbytečných škol by klidně učitelé mohli mít i o 10% vyšší platy. Ale bohužel ...

Ale kde zrušíte silnici? I když se pomalu zruší i samé, protože je jejich stav na mnoha místech již i silnic II. třídy v téměř nesjízdném stavu ...

Takže tak. Zadlužit se na nové silnice a dálnice není vůbec nic co by tady hlásal jakože po novém Fico. Zadlužit se chtěla již pravice při vzniku NDS (model ASFINAG), ale se to nepovedlo.

A pokud je nutnost investovat do nových D/R 5-6 mld. € co je navýšení dluhu o pár %, tak je to investiční výjimka, nikoliv zrušení dluhové brzdy. O zrušení tady nikdo nemluví, prozatím jen vy se slovy jak se poté udrží, že se nezvýší i jiné výdaje. Nezvyšují se doteď, tak se nezvýší ani nadále.

Slovensko doteď zlepšuje vše jak si zadefinovalo. Ale jasně si již začíná škodit, když za každou cenu investice do potřebných oblasti snižuje jen aby se dodržela litera něčeho co již není. Nebýt to o politické vůli, tak se to dávno poupravilo, protože hlavní opoziční síla je za, ale schizofrenně proti když je u moci Fico.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


5.6.2017 16:43:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Ve městě Poprad se postaví nový KO :arrow:

*jde o uzel Hraničná x Slovenského odboja
*v dosahu je vlakové nádraží, autobusové nádraží, nákupní centrum
*vysoce nehodové místo
*město vyčlenilo 250.000€ a Prešovský samosprávní kraj 300.000€
*poloha (zrovna je tam nehoda)

Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... -lete.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.6.2017 18:30:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Iniciativa Stredního Slovenska: (samosprávy se spájí s cílem tlačit na vládu na dostavbu D/R na tomto území, video to normálně vysvětluje)



Dále, II. Ficova vláda v roce 2014 schválila dálniční plán pro výstavbu do roku 2020. Plán v rozsahu 300 km a dnes jde dle plánu jen 1 úsek v délce 4 km, ostatní meškají v realizaci nebo se ani nestaví, na odkazu je tabulka: viewtopic.php?f=213&t=5973

Dále, EU fondy po roce 2020 budou, ale v menším rozsahu. Politicky se musí Slovensko k někomu přidat a dle toho to bude s fondami na dálnice i pokračovat: viewtopic.php?f=213&t=5971 , ať se to někomu líbí nebo ne, tak EU jako taká pokračuje, i € pokračuje ale okolní státy Slovenska € nemají, navíc Polsko a Maďarsko jsou kritizované za několik kroků. Paradoxně ale je to zase uskupení V4, se kterým i Slovensko tlačí proti imigracii ekonomických uprchlíků.

Tolik základní dění za uplynulé týdny.

BONUS dnešního dne: dálniční síť se dnes rozrostla o dalších 15 km a to souvisle v rámci 2 úseků na D3 i když v 1/2 profilu, i tak s nejvyšším mostem na Slovensku v rámci plánované dálniční sítě. Více pak zde (video + odkaz na informace): viewtopic.php?p=148385#p148385 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


10.6.2017 13:03:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
když si pročtete: viewtopic.php?p=149688#p149688 , tak se dá jen konstatovat, že pro nejednoznačné plány (jejich závaznost plnění) a roztříštěnost kompetencí se klidně vyhazují desítky mil. € na různé studie, dokumentace a povolení v rámci jakékoliv dopravní stavby a všem je to snad i jedno ... NDS má své termíny pro realizaci, ale vůbec nezáleží od ní co se kdy bude stavět, protože je plně závislá od přidělení peněz "zvenčí", to samé se děje v SSC, která sice disponuje seznamem úseků, které je potřeba opravit, ale většinu nedokáže opravit, což i pravidelně konstatuje a že to jsou úseky často již v desolátním stavu nikoho netrápí a nezajímá ... to samé je pak na železnici, i když ty jsou ještě natolik soběstačné, že většinu prací v rámci údržby dokáží dělat samotné (i po mnoha reorganizacích, tedy rušení pracovišť a propouštění) a v rámci modernizaci tratí postupují o něco rozumněji než NDS, ale zase paradoxně je tady často komplikace v rámci VO a to až taková, že třeba EU ani neproplácí zakázky ...

Když 2x větší Maďarsko dokázalo zrušit jednotlivé infrastruktury, zcelit je do jednoho podniku a ten se stará o výstavbu jak dálnic tak silnic i železnic a napojilo se to přímo na finanční a další útvary, tak by to mohlo dokázat i Slovensko. Není to tak dávno, co podobné změny provedlo i velikostí podobné Irsko. A Irsko dávno není ostrovem bez dálnic.

Faktem je, že při plýtvání v celém systému se peníze i v řádu 10% HDP (dluh Irska i Maďarska je o 25% HDP větší než dluh Slovenska) neprojeví jak by si každý představoval, protože se to ztratí na mnoha místech a zmizne jakákoliv kontrola investicí. Ani ta tzv. Hodnota za peníze není ale určující, protože nebere realitu legislativní ani dopravní a o rámci regionálních rozdílů ani nemluvim. Ale faktem je i to, že když dnes dokáže stát dávat na výstavbu dálnic a silnic přímo a sám bez údržby jen asi 450 mil. €, tak jakékoliv navýšení o 100-150% prostě nebude možné. Dnes jsou de facto peníze určené jen na spolufinancování. Něco navíc je v rozsahu jen desítek mil. €.

Dnes je to "odepsaná" R2, i když to ještě neznamená, že se nebude stavět.

Ministerstvo financí jen tak mimochodem připravuje státní rozpočet pro rok 2018.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.7.2017 18:21:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 4217
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Co se týče plýtvání kvůli přebujelému systému, tak jak se říká v Česku : Kapři si rybník nevypustí...


13.7.2017 9:55:22
Profil
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
pár slov k letní údržbě ...

Optimálně využité EU fondy. Obec koupila menší víceúčelové vozidlo pro údržbu silnic. Je to spíše výjimka, protože mnoho měst a obcí zakoupila v rámci programu pro zlepšení kvalitu ovzduší vozidla jak velká tak menší, ale poté se ukazuje, že nemají dost peněz ani na naftu. Takže se nic nezměnilo jen to, že nejezdí staré Ufy nebo Liazy ale modernější stroje, ale i nadále 1x za rok po zimě. Výjimečně třeba centrální části měst 2x ročně. Zakoupením menšího vozítka použitelného pro vícero způsobů považuji za dobré řešení jak čerpat fondy EU. :P

https://myorava.sme.sk/c/20620697/auto- ... ref=njctse

Faktem je, že 120.000€ by obec hledala jen těžko.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 688.96 KiB | Zobrazeno 10494 krát ]


Hodně se psalo ke kropení ulic, když teplota byla nad 35 st.C. Kropení jako takové drahé není, náklady na den (3-4x projetí města o velikosti 15-20 tisíc obyvatel) vyjde na 100-150€. Takže kdo tvrdil, že si to nemůže dovolit nemá pravdu, to jsou zanedbatelné peníze. Účinnost není extra vysoká, ale reálně se schladí daný prostor o několik stupňů. Horší je, že vzhledem k chybějícím obchvatům je mnoho měst v permanentních kolonách, takže kropení bylo zpomalené. Na Slovensku během těchto veder kropila drtivá většina měst a mnoho obcí, přičemž města na to používají právě nově zakoupené stroje k čištění a v obcích vypomáhal hasičský sbor. Smutnější na tom je fakt, že kropit se má již při méně vysokých teplotách a při takto vysokých se pak kropí i brzo ráno i později večer a to se neprovádělo téměř nikde.

Košení. Teď jak je sucho, tak tráva téměř neroste nebo jen minimálně. SSC přes VÚC kosí širší pásy od silnic, takže se zlepšil rozhled. Na mnoha úsecích se přistoupilo k prořezání 20 ročních krovin. Ve všeobecnosti je situace lepší než v jiné roky. Silničáři opravdu nekosí, když to není nutné. Ale vykáší se na 3-5 šířek ramen, takže to déleji trvá, ale je to na mnoha i silnicích II. a III. třídy vykošeno až k polím, člověk si připadá jak na západě. :P (kromě kvality vozovek). Horší je, že mnoho měst, která mají prodané technické správy komunikací soukromým podnikatelům, tak provádějí košení i když tráva vysoká není. To je samozřejmě hloupost, no ale podnikatelské plány se musejí plnit. O to hezčí je pozorovat, když někde nekosí, ale natírají starší ploty, opravují se schůdky a doplňuje se menší mobiliár. Ten rozdíl od západu je v tom, že když nesněží, tak soukromé společnosti nevyjedou, ale když ano tak vyjedou. Tak to funguje i s trávou, protože je to ta samá činnost, je to forma údržby a stejný typ smlouvy. Na Slovensku ještě ne. Jinak řečeno to, co se ušetřilo na košení se mohlo používat na kropení a schlazování ulic.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


14.8.2017 11:40:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 77
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Poslanci Národní rady (NR) SR 76 hlasy prijali usnesení k uvolneni dluhove brzdy

https://aktualne.atlas.sk/slovensko/pol ... -lisi.html


12.9.2017 20:08:08
Profil
 

Příspěvky: 4217
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Prosím našich slovenských kolegov o komentář k tomuto článku. Když to bude schváleno, je to dobrá zpráva pro Slovensko nebo není ? děkuji


13.9.2017 20:03:53
Profil
 

Příspěvky: 384
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
1, podla mna to neprejde, nedaju 90 hlasov
2, je to aj tak zbytocne, kedze nie su pripravene useky, ktore by mohli stavat


13.9.2017 21:13:33
Profil
 

Příspěvky: 4217
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Díky za vysvětlení do "zahraničí". Prosím nezapomeňte napsat výsledek hlasování. Díky


14.9.2017 17:10:04
Profil
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Já o tom psal do detailů na str. 20 a dostalo se to až na na str. 21, jinak to neprojde bez 90 hlasů tedy ústavní většiny a co se týče toho že není co stavět, tak to je naprostá hloupost. Projektů pro výstavbu dálnic, páteřních silnic I. třídy a železnic je opravdu mnoho. Nyní je na co připravovat do výstavby, když není za co? Zákon je zbytečně přísný a zasahuje nejen do zadlužování, ale i do deficitů atd. Otázka připravenosti je o roce, uvolnění dluhové brzdy se taky nerovná se zahájením výstavby do roku 2020, ale po, když se dostaví současné rozestavěné úseky.

Navíc, vláda má problémy sama se sebou. Hlavní vládní strana by nedbala zahájit předčasné volby. Dálniční síť se ale staví, není tady období 1998-2004, období útlumu. A bude se muset poupravit financování nových úseků, aby to nestálo všechno na EU fondech nebo zadlužení. Další úvěry neřeší výstavbu na delší časový úsek, ale na další dekádu. Takže celé to je špatně postavené.

Ale je to zbytečné dál rozepisovat.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.9.2017 22:06:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 4217
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Mě právě zajímalo, jak se k tomu v rámci ústavní většiny bude v debatách stavět opozice a její argumentace v této věci. A pochopitelně a hlavně hlasování jako takové. díky :P


17.9.2017 8:22:11
Profil
 

Příspěvky: 71
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Opozicia to nepodpori z principu - pretoze to navrhla koalicia.


21.9.2017 8:49:44
Profil
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Vícero článků k dálniční síti za tento týden ... a na konci příspěvku odkaz na video rozhovor s ministrem dopravy SR.

ministerské P.R. prezentovalo, že během 1 roku ve funkci stávajícího ministra dopravy se zahájila výstavba na téměř 100 km dálnic :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=6090

*no, ve skutečnosti se jedná spíše o 90 km a prakticky všechny se opoždili pro legislativu a vysoké ceny pro výstavbu, ale budiš zahájil výstavbu, jenomže na 60 km D4/R7 což je PPP se stále s reálními stavebními prácemi nezačalo, protože selhala státní legislativa a byrokracie ... problémem pak jsou mnohé další úseky, které se již staví před jeho přichodem na ministerstvo: jejich výstavba se prodlužuje a prodražuje ... (odkaz k D4/R7: viewtopic.php?p=153560#p153560 )

vláda by pak chtěla budovat dalších 90 km do roku 2019, tedy ministerstvo dopravy již vybralo seznam úseků, které dokáže budovat :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=6093

*jenomže tady to stojí na financování, ale tedy není to prostě tak, že ani není co stavět, ale tendrovat to bez zajištění prostředků se nedá
*když se odečte, co se dá ještě z EU fondů postavit a na co má stát vlastní zdroje, tak chybí cca. 1 mld. €

Tady si dovolím pak přidat odkaz na období do roku 2020: https://ekonomika.sme.sk/c/20655890/dia ... ml?ref=trz .

A ještě analýza samotné NDS, která to rozepsala s nejnižšími požadavkami a jen na stavební náklady a jen do roku 2019:
Příloha:
Poznámka: zdroj: portál NDS
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG [ 28.74 KiB | Zobrazeno 9431 krát ]

Příloha:
Poznámka: zdroj: portál NDS
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 72.72 KiB | Zobrazeno 9431 krát ]


tady pak ten seznam 9 úseků v rámci mapy Slovenska :arrow:

Obrázek

a odkaz na video rozhovor s ministrem dopravy :arrow:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


24.9.2017 16:16:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 540
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Dva postřehy z léta ze Slovenska:
1) Toto https://goo.gl/maps/W6R7eTsTqfE2 mi tedy nepřijde jako povedený sjezd (stopka, krátký průplet ...)
2) Šedesátka na opravovaném úseku D1 pod Tatrami (místo našich 80 km/h) byla docela pruda


26.9.2017 22:29:30
Profil
 

Příspěvky: 384
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
pokial iba tieto dve veci ta seru na slovenskych cestach, tak parada. vsetko ostatne musi byt super.


27.9.2017 22:35:24
Profil
 

Příspěvky: 1758
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Rio13zm: ešte v motorestu Bôrik mali teplé pivo.

_________________
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)


28.9.2017 9:37:14
Profil
 

Příspěvky: 928
Bydliště: Javorník/Waldkraiburg
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Tak to je pořádný průser. Teplé pivo vůbec nejde!

_________________
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.


28.9.2017 16:27:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 384
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
pivo nema nic spolocne s cestami a kedze kolega postrehol iba stopku a 60, vsetko ostatne musi byt v najlepsom poriadku. skoda, ze toho nepostrehol viac: znacenie, cesty a dialnice, povrch, odpocivadla a ich servis, dopravu, spravanie sa inych vodicov a ine.


29.9.2017 21:26:07
Profil
 

Příspěvky: 324
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Co jsem letos v létě projel Slovensko (osa Čadca - Žilina - Prešov), tak co se dálnic týče, není moc co vytknout. Ale co se silnic I. třídy týče, tak by to bylo na delší povídání... :D
I když je pravda, že cesty, které jsem letos projel, byly relativně opravené (I/18 v okolí Popradu, nový miniobchvat Prešova, dvojky kolem Spišské Nové Vsi či pod Tatrami). Ale jak vjedete do některých obcí či měst, tak je to jak tankodrom... Neříkám, že v takovém stavu jsou všechny, ale v porovnání s městy v ČR je to jako nebe a dudy...


30.9.2017 22:32:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Vláda připravila státní rozpočet pro rok 2018 :arrow:

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -miliardu/

Na pohled má sice doprava o miliardu € méně než v letošním roce, ale je to jen odraz čerpání EU fondů a tak je i vidět jak silně závislý je sektor dopravní infrastruktury na nich. V konečném důsledku má ale sektor dopravy navíc o 66 mil. € s odhlédnutím na EU fondy.

Nepochybně by se dalo investovat mnohem více, ale to napříč celým státem. Priorita pro ministerství financí je snížit deficit státního rozpočtu a co nejdříve ho vyrovnat. Rok 2018 bude mít Slovensko historicky nejnižší deficit z hlediska % na HDP.

Na přiloženém odkazu je přehledná tabulka pro jednotlivá ministerstva. Do vládního rozpočtu nespadají výdaje samospráv, sociální pojišťovny ani zdravotní pojišťovny.

Jde o návrh, ale v zásadě se toho asi moc nezmění.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


14.10.2017 22:08:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
EÚ poskytne na rozvoj dopravy v SR navyše 700 mil. € :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=6114
seznam projektů: http://www.mindop.sk/index/index.php?id ... rm2=217169

Výstavbu dálnic na Slovensku zpomaluje legislativa :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=6115

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.10.2017 14:35:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Silniční síť ke stavu 1.1.2017, vyhotoveno v létě 2017 :arrow:

http://www.cdb.sk/sk/Aktualne/stav-aktu ... t2017.alej

Dopravní nehodovost za roky 2015 a 2016 :arrow:

http://www.ssc.sk/files/documents/becep ... 5-2016.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.10.2017 17:12:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13242
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Všeobecně: Stav financování dopravní infrastruktury bez započtení EU fondů je tristní. Reálně (bez započtení inflace) se vynakládá na stavby během dekády, která uplynula jen o asi 18% více peněz. Taková je to priorita. Financování přímé výstavby dálniční sítě je na stejné úrovni, stouplo jen financování přípravy. Ani přímo nestoupá výkup pozemků, protože na to jdou často jiné peníze. Dokonce klesá oproti minulým letem financování rekonstrukcí silnic I. třídy. To vše v období, kdy se ekonomice daří, kdy Slovensko roste a kdy pomalu končí lukrativně nastavené eurofondy respektivě končí pro jejich zakontrahování. To prostě nevěští do další dekády nic extra když se ještě navíc započte investiční dluh na silnicích I. třídy, mostech na nich a na chybějících úsecích dálniční sítě. Modernizace železničních tratí rovněž uvázne. Obyvatelstvo má zase subjektivní pocit, že se nikde nic nedělá a všechna výstavba se vleče, co ale není pravda. Na to se stačí ohlédnout do třeba současného Německa, kde rovněž staví mnoho úseků nepřiměřeně dlouho a navíc hodně krátkých. Proti tomu je realizace dlouhých 2-tubusových tunelů, vysokých a dlouhých mostů realizována v podstatě dobře. Jenomže bohužel se dostavbou jednoho úseku posune kolona na další část trasy ať je to kdekoliv a tam to uvázne pro nedostatek financí. Ovšem ve stávajícím období je výstavba de facto maximální, tohle je dekáda budování jak dálniční tak železniční sítě včetně opravy silnic (i těch krajských) i železnic. Jenom nikdo neříká, že se to nedá udržet a že dokonce nejsou zdroje na údržbu stávajících sítí, které se tak opravují pomalu ve zcela zdegradovaném stavu ... že je ta výstavba pomalá a rozkouskovaná je dáno i terénem.

Z jiného soudku, před časem vznikla taková politická regionální iniciativa pro urychlení realizace R3 s názvem "Iniciativa Středního Slovenska", ale jak to bývá, tak se tam nabalují další požadavky a to i pro R2 atd. Více pak zde: viewtopic.php?f=213&t=6127 .

A z legislativy: Provoz vozidel v silničním provozu upraví nový zákon

A ještě jeden klimatický článek: PREČO JE PRI PRÍPRAVE STAVIEB DÔLEŽITÉ ZOHĽADŇOVAŤ ZMENU KLÍMY? (odbornější článek).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.11.2017 22:33:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Jestli to tady bylo, omlouvám se, ale v SR spustili docela zajimavý web:

Interaktívna mapa diaľnic a rýchl.ciest v SR. Dĺžka tunelov i mostov, odhadované náklady aj prínosy, dokončené i zostávajúce stupne prípravy, skutočné intenzity dopravy, aktuálne sľubované termíny výstavby…

http://cesty.ineko.sk/


23.11.2017 15:56:35
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 602 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz