Právě je 22.9.2019 4:30:43




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 Železniční doprava (SK) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 239
Bydliště: Viničné Šumice
Příspěvek Železniční doprava (SK)
A jak je na tom slovenská železnice? Vypadá to, že drtivá většina (odhadem snad až 80%) investic státu jde na výstavbu dálnic a rychlostních silnic. Což je určitě více než v současné době u nás v ČR. A já se zeptám, je to dobře? U nás je u investic dlouhodobě poměr silnice/železnice asi 1:1. Na Slovensku je zmoderniovaný jen koridor z Bratislavy po Trenčín. Postupně se staví dál, ale dost pomalu.

Hlavní žel. trať i D1 Bratislava - Košice jsou poměrně dost konkurenceschopné. Vlakem IC to trvá 5h 5min, podle Map.cz po dálnici 5h 20min. Bylo by na místě začít s koridorizací tratě i jinde než na západě Slovenska, jinak by mohla železnice brzy ztratit hlavní, časovou výhodu. Nicméně investice by byly potřeba i jinde. Co třeba Blava - BB? S velkou slávou se otevřela R1, ale s železnicí se neudělalo nic. Minimálně přímý úsek Blava - Nové Zámky (- Štúrovo) by se dal pouhou rekontruskcí bez přeložek zrychlit na 160km/h, navíc je to hlavní koridor do Maďarska. Mám z toho trochu pocit, že na Slovensku se železnice dostala v očích veřejnosti i politiků až na druhé místo, daleko za výstavbu dálnic. Takto si nepředstavuju vyspělou evropskou zemi. :?


26.12.2013 15:15:57
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Slovensko ani nie je vyspelá európska krajina.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.12.2013 23:38:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1605
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
tak az na nemecko, uk a skandinavii se to da pouzit na vsechny staty EU.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 16:50:36, celkově upraveno 1

necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek



27.12.2013 9:41:57
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Železnice SR (infrastruktura) :arrow:

http://www.zsr.sk/

ZSSK (osobní doprava) :arrow:

http://www.slovakrail.sk/

ZSSK Cargo (nákladní doprava) :arrow:

http://www.zscargo.sk/sk/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.12.2013 19:51:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Citace:
A jak je na tom slovenská železnice? Vypadá to, že drtivá většina (odhadem snad až 80%) investic státu jde na výstavbu dálnic a rychlostních silnic.


Investice státu myslíte jako všechny? Pokud dopravní investice, tak priority jsou jen dvě: výstavba D/RC a právě železniční infrastruktura a doprava.

Citace:
A já se zeptám, je to dobře?


Absolutní priorita nemůže být všechno. ;)


Konkrétní informace na vaše otázky (podíl financování, rozsah již modernizované sítě železnic atp.) se pokusím dopsat v dalším příspěvku.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.12.2013 19:55:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Aktuálny stav prác pri modernizácii na jednotlivých traťových úsekoch a rekonštrukcii staníc.

„ŽSR, Modernizácia železničnej trate N.M.n/V-Púchov, žkm 100,500 -159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/h, I. a II.etapa, úsek N.M.n/V-Zlatovce“

V prvej etape bol razený dvojkoľajný železničný tunel cez "Turecký vrch", dlhý 1755 m a v druhej etape sa realizovala modernizácia úseku trate po Zlatovce.
Celková dĺžka dvojkoľajného modernizovaného úseku bola 17,457 km.
Modernizáciou úseku železničnej trate Mesto nad Váhom – Zlatovce, je umožnená jazda vlaku rýchlosťou 160 km/h. Stavba bola ukončená podľa zmluvy dňa 28.5.2013.
Financovanie: Zhotoviteľovi bolo uhradených 230 624 683,87€, z toho 185 396 891,80 € z EÚ.

"ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)"

Od začiatku realizácie predmetnej stavby došlo k modernizácii 2. traťovej koľaji v traťovom úseku Trenčín – Trenčianska Teplá, k čiastočnej modernizácii 1. traťovej koľaji v úseku Trenčín – Trenčianska Teplá. Prebiehala výstavba protihlukových bariér a podchodu v obci Dobrá a Opatová. Došlo k vybudovaniu nadjazdu na Opatovskej ceste.
V ŽST Trenčín bola modernizovaná párna skupiny koľají a nástupište č.3, prebieha výstavba batožinového podchodu a podchodu pre cestujúcich.
Prebieha výstavba železničného mostu cez rieku Váh. Pracuje sa na založení vodných pilierov č.4 a 5, zhotoviteľ začína realizáciu mostovky na pilieri č.2, nasledovať bude mostovka na pilieri č.3, v príprave je opora č.8 a brehový pilier č.7.
Budúci rok dôjde k ukončenie prác na traťovom úseku Trenčín – Trenčianka Teplá, vrátane trakčného vedenia a zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia.
V ŽST Trenčín je plánované ukončenie prác na batožinovom podchode a podchode pre cestujúcich, dokončenie nástupištia č.3 a vybudovanie nástupišťa č.2 ako aj nepárnej skupiny koľají vrátane trakčného vedenia a zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia. Vybudovanie kruhového nadjazdu a podjazdu Pred poľom.
Plán na budúci rok je komplet založiť a ukončiť piliere a vybudovať mostovku na Orechovskej strane. Predpoklad ukončenia samotných prác na moste je prvá polovica roku 2015, nasledovať bude vystrojenie mosta v rozsahu vybudovania trakčného vedenia, železničného zvršku – pevnej jazdnej dráhy, kabeláže a protihlukovej steny. Taktiež sa začnú práce v ŽST Zlatovce, podjazdu na ulici Vlárskej.
Financovanie: Od začiatku projektu bolo uhradených 44 078 192,55 €, z toho 37 466 463,66 € z EÚ.

"ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – IV. a V. etapa (úsek Trenčianska Teplá - Beluša)"

Na stavbe „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – IV. etapa a V. etapa - úsek Trenčianska Teplá – Ilava - Beluša“ bola stavebná a výluková činnosť ukončená dňa 29.11.2013. Týmto došlo k ukončeniu všetkých stavebných objektov v rámci objektovej skladby na všetkých ucelených častiach (UČS 33-UČS 40) v priamej súvislosti so železničnou prevádzkou. Neznamená to však, že Zhotoviteľ stavby- "Združenie ŽSR- Beluša" ukončil svoju činnosť vo všeobecnosti. V zmysle zmluvných podmienok bude do mája 2014 vykonávať stavebné práce na tých stavebných objektoch, ktoré súvisia s vybavenosťou železničnej infraštruktúry, resp. požiadaviek interoperabilty (tzv. TSI). V roku 2014 sa hlavná stavebná činnosť bude sústreďovať na úprave predstaničných plôch v železničnej stanici Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce. Zámerom je upraviť tieto plochy do takej podoby, aby boli splnené aj náročné parametre a požiadavky Európskej komisie pre bezpečný, pohodlný prístup cestujúcej verejnosti do staničných priestorov a na nástupištia. Samozrejmosťou bude aj zabezpečenie komfortného prístupu pre osoby so zníženou schopnosťou orientácie a pohybu. V úvode roku 2014 dôjde napríklad k odstráneniu stavby- zastávka Košeca a vzniknutý priestor bude rovnako využitý pre rozšírenie parkovacích miest a komfortný prístup na nástupište. Všetky uvedené práce však nebudú mať vplyv na plnenie grafikonu vlakovej dopravy, t.j. budú bez nároku na potrebu výlukových časov. Jediným stavebným objektom, ktorý bude Zhotoviteľ stavby čiastočne realizovať vo výlukových časoch úzko súvisí s realizáciou VI. etapy (úsek Beluša- Púchov) je stavebný objekt SO 40-21-01, zabezpečovacie zariadenie Beluša- Púchov. V tomto prípade sa ale využijú výluky Zhotoviteľa VI. etapy.
Financovanie: Od začiatku projektu bolo uhradených 192 627 389,87 €, z toho 151 635 945,45 € z EÚ.

„ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod., VI. etapa (úsek Beluša – Púchov)“

V ŽST Beluša prebiehali prípravné práce na nadjazde a komunikácii k nadjazdu a na úpravách trakčného vedenia pod budúcim nadjazdom, boli zrealizované preložky inžinierskych sietí.
Na traťovom úseku Beluša – Púchov boli ukončené práce na modernizácii koľaje č.2 a koľaje č.1. Prebiehali dokončovacie práce na železničnom spodku (svahovanie, priekopy) a umelých stavbách (mosty, priepusty, komunikácie). Boli vybudované nástupištia pri koľajách č.1 a č.2 na zastávke Dolné Kočkovce. Obe nástupištia sú odovzdané do predčasného užívania a sú využívane cestujúcou verejnosťou. Bola dokončená preložka vysoko a stredotlakého plynovodu a pokračovali práce na nadjazde a komunikáciách pri závode Matador. Boli vykonávané práce na preložkách inžinierskych sietí.
V ŽST Púchov prebiehali výluky koľaje č.1 a č.2 na bratislavskom zhlaví a koľaje č.6c a 8d v smere na Lúky pod Makytou a úpravy trakčného vedenia, boli realizované úpravy elektronického stavadla, prebiehali výluky na párnej skupine koľají (bratislavské zhlavie) ŽST Púchov, na podchode pre cestujúcich, na novej výpravnej budove časť A, na káblovodoch a preložkách inžinierskych sietí. Boli začaté práce na novej budove trakčnej napájacej stanice (TNS), pokračovali práce na oporných múroch a rekonštruoval sa železničný most v nžkm 156,983.
V budúcom roku budú realizované práce v ŽST Beluša na párnej a nepárnej skupine koľají, v ŽST Púchov na nepárnej skupine koľají, na cestnom moste nad železnicou, plánuje sa ukončenie prác na cestnom nadjazde pri závode Matador a na nadjazde v Beluši. Začne sa s montážou technológie vo výpravnej budove v ŽST Púchov a je plánované ukončenie montáže technológie v TNS v Púchove.
Ukončenie celej stavby je plánované v roku 2015.
Financovanie: Od začiatku projektu bolo uhradených 15 420 489,37 €, z toho 13 085 204,17 € z EÚ.


Tedy pokračuje se po Žilinu. Dále na východ by se mohlo začít, ale nejsou peníze. I tyto rekonstrukce a modernizace se realizují jenom díky EU.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.12.2013 20:03:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Citace:
Co třeba Blava - BB? S velkou slávou se otevřela R1, ale s železnicí se neudělalo nic.
Není pravda. Za poslední roky se třeba elektrifikovala a mírně modernizovala trať mezi Zvolenom a BB. ;) Náklady dosáhli cca. 33 mil. €.

Citace:
Minimálně přímý úsek Blava - Nové Zámky (- Štúrovo) by se dal pouhou rekontruskcí bez přeložek zrychlit na 160km/h, navíc je to hlavní koridor do Maďarska.
Investiční náklady jsou cca. 1 mld. €, nejhorší jsou tratě a úseky přes hl. město BA. Na první části od st. hranic s ČR Kúty - BA (před ní) se rychleji jezdí. Při celkových nákladech se na celém koridoru dějí jen částkové investice a kde tu se jede rychleji. Na nové mosty, odstranění úrovňových priecestí atp. není prostě dostatek peněz.

Osobní doprava se vylepšuje zásadněji.

*bylo nakoupeno 32 vlakových jednotek za 200 mil. €
*nyní Evropská komise odsouhlasila dalších 29 nových vlaků za 170 mil. €; jde o projekt Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu dopravu v rámci integrovaných dopravných systémov

Citace:
Mám z toho trochu pocit, že na Slovensku se železnice dostala v očích veřejnosti i politiků až na druhé místo, daleko za výstavbu dálnic. Takto si nepředstavuju vyspělou evropskou zemi.


To je pravda, je to až druhé místo. Není to vaše ČR kde to je 1:1, já nevím jak je to jinde. Je to opravdu 1:1 i v těch vyspelejších zemích ? Co je dle vás vyspělá evropská země ?

Citace:
tak az na nemecko, uk a skandinavii se to da pouzit na vsechny staty EU.


Rakousko, Nizozemko, Belgie jsou tedy rozvojové země ?

Ono, myslím, že to je prostě jinak. Doprava na Slovensku byla dlouhá léta zanedbávána a nedá se všechno dohnat za pár let. ;) I když jsou D/RC na 1. místě, tak stav rozvoje dálniční sítě není o moc lepší jak těch železnic. ;) A to co prioritou nebylo až do roku 2011, silnice I. třídy to i tak je ve skutečnosti. Polovina z nich je opravdu horších jak někde v Africe.

Je nutno nalézt další miliardy € na železniční infrastrukturu a vlaky. A stanice. Ve státním rozpočtu jsou sotva peníze na standardní chod, i to ne, protože ty 3 železniční společnosti jsou silně zadlužené. :roll:

Je to chyba, ale to se nedá nic dělat a ještě dlouho se to nezmění.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.12.2013 20:27:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1349
Příspěvek Re: Železniční doprava
Neni někde ucelena mapa co je hotovo, co se dělá, co se planuje ? Docela by mě to zajímalo i pro ČR kde všude se da jezdit už 160km/h

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


29.12.2013 22:50:52
Profil
 

Příspěvky: 1392
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: Železniční doprava
Pro SŽDC určitě...
http://provoz.szdc.cz/PORTAL/ViewArticl ... oid=594598
Žel mapa traťových rychlostí je dva roky stará...

Případně interaktivnější verze: http://provoz.szdc.cz/DYPOD/ (Ve vrstvách je třeba pozapínat rychlost.)

Obojí je ale pouze orientační.

Edit: Tak jsem našel i DYPOD pro ŽSR: http://212.89.232.228/infomapa/

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


29.12.2013 23:36:22
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Portál o vlacích a tratích a všem okolo VLAKY.NET :arrow:

http://www.vlaky.net/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.12.2013 23:52:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1349
Příspěvek Re: Železniční doprava
Tak jestli ty data o rychlosti jsou správně tak potěš koště cestovat vlakem: http://212.89.232.228/infomapa/

Jinak v ČR je teda podle te mapy 160Tka na trace Praha - Ostrava v celem useku ?

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


30.12.2013 10:00:36
Profil
 

Příspěvky: 1755
Příspěvek Re: Železniční doprava
Tak to Slovensko fakt nic moc, to my jsme v tom případě druhá Francie.:) Na druhou stranu jezdím vlakem z Prahy do Tater, a tu rychlost od Horní Lidče směrem na východ zase nahrazuje nádherná krajina..:)
Praha - Ostrava, by měla být skoro totál 160km/h, tedy až na ty krátké úseky u Běchovic, či okolo Brandýsa/O. Ale to je opravdu jen několik km.

_________________
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)


30.12.2013 10:17:20
Profil
 

Příspěvky: 239
Bydliště: Viničné Šumice
Příspěvek Re: Železniční doprava
Diaľničiar: Děkuju za info. Přesně takové info o plánovaných stavbách na koridoru jsem hledal. Vím, že se v současnosti začíná v Trenčíně stavět nový most přes Váh. Netušil jsem, že zmodernizovaná trať je dnes až po Púchov.

S tou tratí do Zvolena a BB máte pravdu, elektrizovaná je a víc asi už potřeba není. Myslel jsem spíš ten koridor do Maďarska. Zase chápu, že Slováci raději budou investovat na vnitrostátním koridoru do Košic, než na tom do Maďarska. Ale nemyslím si, že je to úplně správný přístup. I když peníze jsou jen jedny.

A k těm mapám rychlostí: Ten český DYPOD je hodně, ale opravdu hodně orientační. Raději doporučuju tu 2 roky starou mapu http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx? ... hlosti.pdf, kde do aktuálnosti chybí vyšší rychlost (120-160 km/h) v úsecích Český Těšín - Mosty u Jablunkova, Beroun - Rokycany a Benešov - Votice.

Warcz: Jinak mezi Prahou a Ostravou je těch pomalých míst víc. Kromě pomalejších stanic Pardubice, Česká Třebová a Olomouc (tuším jen 80km/h; ale ve stanicích je to většinou jedno, když se v nich zastavuje) je nejpomalejší ten 16km dlouhý úsek Choceň - Ústí nad Orlicí, kde je Vmax asi 85 km/h.


30.12.2013 12:28:48
Profil
 

Příspěvky: 1349
Příspěvek Re: Železniční doprava
Takže toto ještě neni hotovo ?

http://www.youtube.com/watch?v=31y4PogLuAM

Jsou nějaké termíny ?

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


30.12.2013 12:44:46
Profil
 

Příspěvky: 239
Bydliště: Viničné Šumice
Příspěvek Re: Železniční doprava
Warcz: Hotovo? :lol:

Jestli se s touto stavbou začne do 5 let, bude to velký úspěch. V současnosti se na tu stavbu moc nespěchá, ona tato varianta nejspíš není až tak jistá. Mně se na ní třeba vůbec nelíbí, že místo ve městě bude nově zastávka Brandýs nad Orlicí více než kilometr za městem. Jsou i levnější varianty, které procházejí přes Brandýs.

Ale v současnosti probíhá rozsáhlá rekontrukce nádraží v Ústí nad Orlicí, takže jeden špunt z koridoru zmizí.

Zde jsou trochu méně aktuální stránky stavby: http://www.usti-chocen.cz/nova-trat-ust ... hocen-uvod

EDIT: Ad vizualizace: nejsem si jistý, jestli je to tam zmíněno, ale ta varianta má jeden dost zásadní problém. A to ten, že estakáda mezi tunely (na které má být "odsunutá" zastávka Brandýs n/O.) zasahuje do průjezdného profilu stávající tratě. Jinak řečeno: Most se nedá celý postavit, aniž by pod ním byl přerušen provoz. A představa kompletně uzavřeného hlavního koridoru (byť třeba jen na pár týdnů) je dnes nemyslitelná. Možná proto se se stavbou ještě nezačalo.


30.12.2013 16:55:08
Profil
 

Příspěvky: 702
Bydliště: D1
Příspěvek Re: Železniční doprava
Mám pocit, že jsem někde četl či slyšel, že se tato varianta modernizace na 160 km/h ani realizovat nebude z důvodu finanční náročnosti. Uvažuje se prý pouze o optimalizaci - tzn. rychlost cca 120 km/h a méně velkorysé přeložce. Což je z mého pohledu kravina ale bohužel se to děje i jinde. Prvotní myšlenka byla, že když už se koridory modernizují tak ať už se vším všudy a na 160 km/h. Tím, že se někde dělají pouze optimalizace (které jsou i tak nákladné) se dle mého znehodnucují investice do úseků, kde se to udělalo pořádně i s tunely a možným budoucím zvýšením rychosti...

Koukám ale, že na Slovensku jsou na tom ještě hůř než u nás, což už je co říct...


30.12.2013 19:05:36
Profil
Autor

Příspěvky: 5706
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Železniční doprava
Mě vůbec přijde vtipných i těch 160km/h. Když už se nějaká ta rekonstrukce či respektive přeložka dělá, tak by to chtělo s návrhovou rychlostí tak kolem 250km/h, u rekonstrukce aspoň 200 km/h.
EDIT: Teď se koukám, že jsem na Slovensku. Ale i tak, těch 160 km/h mi přijde málo jak v ČR, tak v SK.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


30.12.2013 19:31:09
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Ono nejsem znalec na železniční dopravu ani výstavbu. Za uplynulých 20 let se na Slovensku mnoho železničních tratí zrušilo. Tím jak se odstranilo mnoho fabrik a průmyslu a cestovné zdražilo, tak poklesl zájem. To pak vedlo ke zrušení opravdu mnoha tratí. S výjimkou BA kraje, ve kterém to financuje samotní kraj se mnoho regionálních tratí uzavřelo.

Za těch 20 let je problém, že se nedělají ani takové práce, které se dají pokládat ze nevyhnutní údržbu jak obměna zvršku. Rovněž zestárl vlakový park s lokomotivama.

Celých 20 let se železnice pouze transformují. V principu se dlouhé léta nedělalo nic, pak se podniky transformovali na tu infrastrukturu, cargo a osobní dopravu. Hodně se propouštělo, optimalizovalo a to se dělá doposud. Všechny ty společnosti mají hodně vysoké dluhy, již posledně atakovali částku 1 mld. €. Stát jenom tak peníze sám nanalezne, a všechno co se děje se děje za podpory EU. Priorita v tomto stavu je pouze modernizace hlavního koridoru Bratislava - Žilina - Košice - Ukrajina, což se děje za pomoci EU. Po Žilinu se to dá, další úseky se myslím ještě projektují. Úspora od Nového Mesta po Žilinu bude cca. 35 minut.

Nejen že se rušili tratě, i tam kde fungují se snižoval objem vlakových km. Až příští rok se má o 0,5 mil vkm navýšit. Otázní je zda to bude kvůli politice (2014: 3x volby, mj. prezidentské kde za prezidenta kandiduje také současný premiér) nebo se to udrží. Již nyní se ví, že na to bude v roce 2014 chybět asi 16 mil. €.

To, co se ovšem pohlo zásadně kupředu je stav osobní železniční dopravy. Nakupují se příměstské a regionální soupravy. Za podpory EU jde o 2 projekty za cca. 350-400 mil. € s cílem cca. 60 souprav. Ale to je v principu všechno i v této oblasti.

Z hlediska železničních stanic tam ten posun rovněž je; z vlastních zdrojů se opravilo za 20 let hodně stanic. I se elektronizovali služby. Ale mnoho stanic, včetně největších je na tom katastrofálně i se službama pro veřejnost (ZŤP atp.). Alespoň se nyní zavádí nějaká čistota atp.

Z hlediska bezpečnosti žel. priecestí je stav takový, že něco nad 50% je zajištěných. A zde se stav za posledních 20 let zlepšil zásadně, což ale souvisí i bezpečností silničního provozu a zde se dělají rovněž veliké změny k lepšímu. Můj komentář: nestojí to moc a výsledek je vidět ihned.

Je to tak, je to jedna veliká bída. :roll: Ale proto, že Slovensko není vyspělá EU země, tak se to respektovat. Bez EU fondů by Slovensko nestavělo ani dálnice, ani neopravilo během posledních 3 let na 700 km silnic I. třídy ani nerealizovalo ani těch 60 km modernizace koridoru.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.12.2013 20:38:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1071
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Železniční doprava
MzO: Tunel pod Tureckým vrchom je postaven na návrhovou rychlost 200km/h:

http://sk.wikipedia.org/wiki/Tureck%C3%BD_vrch_(tunel)

Tedy není pravda, že se v budoucnu minimálně na BA - ŽI o 200 neuvažuje.


30.12.2013 20:53:16
Profil
 

Příspěvky: 2655
Příspěvek Re: Železniční doprava
Martin z Ostravy píše:
Mě vůbec přijde vtipných i těch 160km/h. Když už se nějaká ta rekonstrukce či respektive přeložka dělá, tak by to chtělo s návrhovou rychlostí tak kolem 250km/h, u rekonstrukce aspoň 200 km/h.
EDIT: Teď se koukám, že jsem na Slovensku. Ale i tak, těch 160 km/h mi přijde málo jak v ČR, tak v SK.
Nezapomeňte, že současné tratě mají trasování z Rakousko-Uherska a stejně bude potřeba, aby zůstaly v provozu jak pro obsluhu menších měst, tak hlavně pro náklad. 250km/h nemůžete dosáhnout na trati, kudy zároveň projíždí náklad. Proto se pro vyšší rychlosti hodí až samostatné VRT, které ale obslouží jen pár největších měst. Max 160km/h na starých tratích bude při rozměrech naší republiky ještě dlouho stačit.


30.12.2013 21:34:26
Profil
 

Příspěvky: 1755
Příspěvek Re: Železniční doprava
JirkaS píše:
Martin z Ostravy píše:
Mě vůbec přijde vtipných i těch 160km/h. Když už se nějaká ta rekonstrukce či respektive přeložka dělá, tak by to chtělo s návrhovou rychlostí tak kolem 250km/h, u rekonstrukce aspoň 200 km/h.
EDIT: Teď se koukám, že jsem na Slovensku. Ale i tak, těch 160 km/h mi přijde málo jak v ČR, tak v SK.
Nezapomeňte, že současné tratě mají trasování z Rakousko-Uherska a stejně bude potřeba, aby zůstaly v provozu jak pro obsluhu menších měst, tak hlavně pro náklad. 250km/h nemůžete dosáhnout na trati, kudy zároveň projíždí náklad. Proto se pro vyšší rychlosti hodí až samostatné VRT, které ale obslouží jen pár největších měst. Max 160km/h na starých tratích bude při rozměrech naší republiky ještě dlouho stačit.

Tak hlavní důvod, pokud se nepletu, je ten, že tratě do 160km/h mohou být i s úrovňovými přejezdy a nad 160km/h musí být na trati už jen mimoúrovňové přejezdy. Takže zase prachy.

_________________
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)


30.12.2013 22:02:44
Profil
 

Příspěvky: 1540
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Železniční doprava
Ad Choceň - Ústí n/O: Byly navrženy 3 varianty. Červená by byla na 160 pro pendolino, ty ostatní na 200. Už jen z prezentace bylo zřejmé, která varianta byla tlačená, například barevnou symbolikou zakreslení do mapy. Ve veřejném projednání se v Brandýse vyslovili klasicky NIMBYsticky, tedy pro tu zelenou. Teď to vypadá, že se trať jen obnoví bez přeložek, protože už to vzhledem ke stavu potřebuje.


31.12.2013 12:09:36
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Třeba za rok 2013 Brusel schválil více peněz na železnice jak na silnice :arrow:

viewtopic.php?f=198&t=4304

*460 mil. € na 2 úseky tratí
*170 mil. € na osobní vlaky

68% jde na železnice

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


31.12.2013 17:19:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 914
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: Železniční doprava
Co tak sleduju portal vlaky.net tak mi pripada ze na Slovensku je situace v zel. doprave mnohem horsi nez u nas. Zatimco tady 'finisuji' prace na koridorech Decin - Usti n. L. - Praha - CT -Olomouc - Ostrava a CT - Brno - Breclav kde vlastne chybi useky Chocen - Usti n. Or. a stanice jako Pardubice, CT ci Olomouc tak na Slovensku je situace podstatne horsi. Koridor vicemene konci u Puchova a dal se pokracuje po stavajici trati. Jizni smer pres Nitru, Zvolen, Lucenec a Roznavu na Kosice se zatim moc neresi... Hlavne se ale zacalo mluvit o prodlouzeni sirokorochzodne trate z Kosic az to Bratislavy...


2.1.2014 22:55:43
Profil
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Železniční doprava
Úsek Považská Teplá - Žilina bude na rýchlost 160 km/h modernizován za 180,6 mil. €. :arrow:

http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... mluvu.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.1.2014 20:55:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz