České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Prešov
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=5032
Stránka 3 z 3

Autor:  Diaľničiar [ 28.1.2018 12:21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Prešovskí poslanci schválili návrh na nákup vozidiel pre MHD :arrow:

http://www.transport.sk/spravy/10315-pr ... e-mhd.html

*investice: 12 mil. €

Autor:  Diaľničiar [ 4.8.2019 19:48:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Kdysi dávno ještě na SK dálničním fóru jsem psal, že dojde doba a najednou se tam bude stavět jak D1 tak R4, no a tato doba nastala. 3. největší město si dozajista zaslouží. Stavební procesy a příprava jsou zkrátka tam. Nezdá se to, ale Prešov získává jak JZ tak S obchvat. Východní varianta je dobrá tak pro tranzit S-J, co je stále ještě slabo využiváná trasa. Z hlediska územnosti se nedal očekávat jiný variant. Samozřejmě, debaty k úsekům bych vedl tam, ale dopravně to Prešov zásadně ovlivňuje. Po dobudování projektu Nábrežná komunikácia jsou D1 a R4 maximem možného. A jak jsem psal tehdy, že to bude stát v rozmezí 20-30 mld. SKK tak i to se naplní.

D1 ... viewtopic.php?f=202&t=1712
R4 ... viewtopic.php?f=216&t=6180

Zajímavostí je, že tunely jsou jak na D1 tak na R4. Na všech etapách. Již nyní bez II. etapy R4 stavební náklady atakují 0,5 mld. €. R4 se přitom staví ze státního rozpočtu.

Tak se stalo, že i Prešov již bude vidět dálnice. Již delší čas v kraji a již i v centru kraje. Zda-li to je brzo nebo pozdě je těžko říct. 15-20 let o tom psát je dost, samozřejmě ještě lépe že co jsem psal to i je. (a to je jedno jestli to jsou úseky na D1 nebo R1, R2 nebo D3 atd. kde ten vývoj je jak uvedu bez ohledu na to co kdo si myslí) :idea:

Kdyby byl státní rozpočet větší pro výstavbu dálniční sítě, tak by se již stavěla i II. etapa R4 v Prešove, stejně jak rozšiřovala D1 u Bratislavy, R3 na Orave která je rovněž odkládáná snad záměrně, více úseků na R2 atd., protože budovat dálniční síť za 2 mld. € na 7 let je velmi slabé. PPP to o 50% vylepšuje, ale je to málo. Dopad to pak má na všechno; od rozvoje hodpodářství přes sociální status obyvatelstva, rozvoj služe až po mobilitu obyvatelstva a příjmy samospráv.

Industrializace východního Slovenska je evidentní a tyto páteřní stavby tady mají dávno stát. Řešit se mohla os R4 na Polsko, silniční os na Bardejov, na Sabinov, v rámci kraje k památkám a do okresných měst. Na to ale nejsou zdroje jak na státní tak krajské úrovni. Proto bohužel je úbytek obyvatelstva z Prešovského kraje největší za posledních 20 let (v historii).

To jsou ty souvislosti.

Autor:  kot [ 5.8.2019 15:03:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

První optimistické kroky začaly s nábřežní komunikací /že to ale trvalo než byla zprovozněna/ a odstraněním "slavného" prešovského semaforu. Teď je výhled více než optimistický. Už se moc těším až si projedu nové prodloužení D1. :D

Autor:  Diaľničiar [ 14.8.2019 18:21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Ano, NK jsem i opomněl. Již i to byl úspěch, ovšem s velikým omeškáním.

Prešov požaduje rozšířit Solivarskou ulici, župa má plán :arrow:

viewtopic.php?f=220&t=6654

*jde o tah z centra na východ směrem na Vranov nad Topľou a Košice najednou

Autor:  Diaľničiar [ 19.11.2019 19:35:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

U města Prešov se staví historicky nejsložitější křižovatka. Setkají se zde dálnice, rychlostní silnice, silnice I., II. i III. třídy.

viewtopic.php?f=220&t=6748
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... y-d1-a-r4/

Autor:  Diaľničiar [ 23.1.2020 17:08:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Do Bratislavy cesta ďaleká, priďaleká :arrow:
https://zurnal.pravda.sk/neznama-histor ... pridaleka/

*tohle je hezký článek, který rozepisuje historii proč je na tom Prešov a region kraje na tom tak jak je a jak se to de facto mění až poslední dekády, i když právě v nich je tady nezpokojenost s rozvojem :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 16.2.2020 10:10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Na hlavnom ťahu cez Prešov uviedli do prevádzky križovatku, rekonštrukcia stála sedem miliónov eur :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/na ... ionov-eur/

Rekonštrukcia križovatky na uliciach Levočská a Obrancov mieru stála 7 miliónov eur a financovaná bola z európskych fondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Autor:  Diaľničiar [ 2.12.2020 17:33:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Stav výstavby tunelů na D1 a R4 v Prešove (06/2020)
viewtopic.php?f=222&t=6984

V Prešove se staví jak D1, tak R4. Jak jsem já před opravdu mnoha lety na vícero místech psal i říkal, že se tady jednou rozjede výstavba obou obchvatů v nákladech tehdy za 20 mld. SKK, tak se stalo. A nutno říct, že se stalo dobře. Tohle tady vkládám takový společný článek, protože jináč je informací v daných vláknech přiměřeně.

Již to není o Nábrežnej komunikaci, ale o opravdových obchvatech. Formuje se i 2. úsek v rámci R4, blíží se tendr: viewtopic.php?f=222&t=7022 .

Autor:  Diaľničiar [ 5.6.2021 17:55:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Celou tému jsem pročetl, aktualizoval několik informací a odkazů, nic nebylo potřebné zcela odstranit.

Taky tady nemám prakticky co napsat. Pokud bych měl charakterizovat vývoj dopravy města za dobu samostatního státu, tak se naplnila moje slova o tom, že tzv. Nábrežná komunikácia se bude protahovat (což se i stalo z mnoha důvodů) a relativně odkládáná realizace D/R se dovrší do bodu stejné přípravy a realizace najednou jak D1 tak R4 a budou to stavby odhadem za 20 mld. SKK s tím, že rozhodně se jejich realizace dostane k období 2020. To se prakticky naplnilo a výhodou pro město byla po dost dlouhou dobu kvalitní MHD a relativní "úpadek", čímž nebyla silná motorizace. Tento aspekt již až tak neplatí a navíc stoupá tranzit přes sídliště.

D1 Prešov, západ - Prešov, jih je ve výstavbě a brzo bude odevzdán do provozu; viewtopic.php?f=202&t=1712 .

Po dokončení tohoto obchvatu v rámci D1 bude Prešovský kraj napojen dálnicí D1 jak na sousední Žilinský kraj, tak na sousední Košický kraj. Tím se celkově zceluje vícero tahů v širším regionu. Se souvislým spojením s hlavním městem se v rámci D1 nedá počítat do konce této dekády, ale to pozitivní na tom je, že brzdou nebude Prešovský kraj (vyjma 1 tubus tunelu Branisko).

R4 Prešov severní obchvat je rozdělen na víc částí a dlouhou dobu tady byla "hádka" nové krve se starší o to, v jakém provedení má být obchvat budován. Řeknu to na rovinu, linie, která to uhrála s plným profilem to celou dobu stavěla do pozice buď takhle nebo pak nijak (na rozdíl od nesmyslů kolem 1/2 profilu) a účelem bylo aktivizovat populaci města, což se taky povedlo. Výstavba R4 ve své II. části měla osud nejistý, ale důležité je, že R4 jako celek byla úspěšně protlačená do realizace a z celé severní části se tlačí na prešovský plný profil. Pro město to má zásadní význam na další dekády, tato doba výstavby D/R tady již nebude v rámci silniční infrastruktury po dobu dalších 30+ let opakována. Budou se rozvíjet nyní silniční osi I. třídy a bude se modernizovat železnice, ale to již nejsou svým významem stavby celostátního významu, nýbrž nadregionálního a regionálního. Brzdou provozu je pak samotné těleso dálnice, protože kým v Žilinském kraji je vedená dálnice často v tunelech, tak zde v regionu Popradu vede často v oblastech, které zvykne silně zafoukat, ale to je již jiná debata.

Obchvaty města Prešov se dokonce dostávají do některých textů písniček poslední doby. :)

PROGRAM ROZVOJA MESTA PREŠOV NA ROKY 2015 – 2020 S VYHĽADOM DO ROKU 2025:
https://www.presov.sk/prm-presov-2015-2020.html

Pro lepší vnímání silniční sítě přikládám odkaz na mapu silnic v této oblasti:

https://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Mapy- ... resov.alej

Autor:  Diaľničiar [ 13.6.2021 19:05:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prešov

Lepší zákres silniční sítě města Prešov ohledně projektu s tzv. Nábrežnou komunikáciou, tedy od 07/2017 do provozu uveden nový úsek silnice I/68A Prešov odb. Škultétyho - ZVL, který odlehčil dopravu ve městě.
Příloha:
Pre.JPG
Pre.JPG [ 273.81 KiB | Zobrazeno 1605 krát ]

křižovatka I/68A x I/20 , č. 3722A018
Příloha:
Pre2.JPG
Pre2.JPG [ 151.34 KiB | Zobrazeno 1605 krát ]

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/