Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS letos, tak jak minulý rok, postoupí na komplexní opravě mostu Lamač na D2. Z dopravního hlediska čekejte problémy. Proces je nastaven na 3 etapy.

Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7455

pravý most to má za sebou:

Obrázek

Obrázek

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... osta-lamac
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

PREČO SA PRI ÚDRŽBE TUNELA ZATVÁRAJÚ OBE RÚRY?
23. 5. 2022
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Žilinskú estakádnu kruhovú križovatku Rondel v piatok 15. júla o 17:00 uzavrú pre víkendové asfaltérske práce. Ako informoval hovorca mesta Vladimír Miškovčík, križovatka bude uzatvorená do nedele 17. júla do 20:00.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vo ... kolko-dni/
https://www.facebook.com/photo?fbid=378 ... 1731196452

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Slovensku se od 1.1. do 31.7. stalo 7028 dopravních nehod, při kterých zemřelo 146 lidí. Nejtragičtější jsou silnice v Košickém kraji, kde zemřelo 27 lidí. Dopravní nehodovost se prudce zvedla v Žilinském kraji a to o 1/4. Ten vývoj není dobrý. :ko:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7507

Národná stratégia Slovenskej republiky pre bezpečnosť cestnej premávky na roky 2021 – 2030 :arrow:

https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... -2021-2030

Dopravná nehodovosť v Slovenskej republike :arrow:

https://www.minv.sk/?statisticke-ukazov ... ej-policie

Polícia zverejnila dáta o vývoji dopravnej nehodovosti v roku 2021 :arrow:

https://www.minv.sk/?tlacove-spravy&spr ... -roku-2021
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrázek

DIAĽNIČNÁ PATROLA ZA 1. POLROK POMOHLA MOTORISTOM VIAC NEŽ 20.000-KRÁT

streda, 24. august 2022

Autá našej Diaľničnej patroly najazdili za prvý polrok 2022 vyše 1,3 milióna kilometrov. Za toto obdobie vyriešili viac než 20.000 incidentov na cestách v správe NDS. Najdôležitejšou je ich pomoc pri vytvorení bezpečného zákrytu vozidla v problémoch.

Hliadky Diaľničnej patroly boli 6250-krát zavolané k prekážajúcemu vozidlu. V drvivej väčšine prípadov išlo o vozidlo s poruchou, napríklad defekt, porucha motora a podobne. Pri vyšších teplotách stúpa aj počet porúch. Najviac takýchto incidentov (829) riešila posádka zo strediska správy a údržby diaľnic v Považskej Bystrici.

Diaľničná patrola pomohla za prvý polrok 5516 motoristom vytvorením bezpečného zákrytu vozidla, väčšina týchto áut čelila technickej poruche. Aj v tomto prípade stojí na čele rebríčka naše stredisko v Považskej Bystrici, posádka z tohto strediska vytvorila zákryt takmer 1000-krát.

Posádky Diaľničnej patroly celkovo 2762-krát označovali alebo odstraňovali z cesty nejaký prekážajúci predmet. Často pritom ide o bizarné predmety, odstraňovali už napríklad aj gauč spred tunela Ovčiarsko alebo rôzne kusy nábytku či náradia. V 904 prípadoch pomohli posádky patroly poskytnutím informácií a viac než 500-krát pomohli inak, napríklad naštartovaním vozidla. Patrola formou zákrytu asistovala aj pri odťahovaní vozidla, a to celkovo 2309-krát. Ďalej 1259-krát poskytli kolegovia z patroly pomocnú ruku pri oprave defektu.

Hliadky Diaľničnej patroly boli privolané za posledný polrok k 870 nehodám. V neposlednom rade pomáhali 43-krát pri požiari vozidla a takmer 50-krát usmerňovali chodca alebo cyklistu, ktorí sa ocitli na diaľnici. Upozorňujeme, že na diaľnicu a rýchlostnú cestu majú vstup povolený len motorové vozidlá. Posádky celkovo 373-krát asistovali polícii.

Okrem pomoci motoristom Diaľničná patrola vykonáva aj iné prevádzkové činnosti. Za prvý polrok sa spomedzi týchto aktivít najčastejšie venovala kontrole zariadení odpočívadiel či kontrole zjazdnosti vozovky diaľnice alebo rýchlostnej cesty. Patroláci pomáhali aj pri udržiavaní poriadku na odpočívadlách či zbere drobných nečistôt z vozovky.

Diaľničná patrola je k dispozícii nonstop a bezplatne

Diaľničná patrola je bezplatnou službou Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá funguje od roku 2015. Jej hlavným cieľom je zvýšenie bezpečnosti na cestách v správe NDS. Ak sa ocitnete v núdzi, Diaľničnú patrolu si môžete privolať jednoducho – buď cez mobilnú aplikáciu Pomoc na diaľnici alebo telefonicky na bezplatnom telefónnom čísle 0800 100 007. Hliadky Diaľničnej patroly sa nachádzajú na všetkých strediskách správy a údržby NDS, ktorých je dohromady 15 (Malacky, Bratislava, Trnava, Trenčín, Martin, Liptovský Mikuláš, Mengusovce, Beharovce, Prešov, Galanta, Nová Baňa, Zvolen, Košice, Považská Bystrica a Čadca). Jedna posádka Diaľničnej patroly pozostáva z dvoch ľudí. Patroláci sa striedajú v 12-hodinových zmenách, služba Diaľničnej patroly je preto k dispozícii 24 hodín denne a 7 dní v týždni.

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... 0-000-krat
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

z VW jízda tunelem:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bratislave se včera v pozdních večerních hodinách stala dopravní nehoda, která otřásla Slovenskem. Včera ve večerních hodinách se na zastávce autobusů na Zochově ulici odehrála velká tragédie. Řidič s 1,6 promile alkoholu si to namířil rovnou na zastávku ... Zemřelo prozatím 5 osob, převážně studentů univerzit, dalších 5 je těžce zraněno.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7538

Politici a policie uvažují nad radikálním zvednutím trestů za řízení pod vlivem alkoholu. Dosavadní legislativa, která umožňuje zavřít člověka do vězení se nevyužívá v praxi naplno; a počet nehod způsobených alkoholem delší dobu stoupá.

Místo tragedie dnes navštívila i SK prezidentka.

po srážce to na místě dopravní nehody vypadalo takto:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

DIAĽNIČNÁ PATROLA POMOHLA V ROKU 2022 VIAC NEŽ 33-TISÍC MOTORISTOM

Autá našej Diaľničnej patroly najazdili za rok 2022 vyše 2,55 milióna kilometrov. Za toto obdobie vyriešili viac než 33-tisíc incidentov na cestách v správe Národnej diaľničnej spoločnosti. Najdôležitejšou je ich nesmierna pomoc pri vytvorení bezpečného zákrytu vozidla v problémoch.

Obrázek

Ďalšie výkony Diaľničnej patroly

*Diaľničná patrola pomohla 11 241 motoristom vytvorením bezpečného zákrytu vozidla, väčšina týchto áut čelila technickej poruche.
*Patrola poskytla 2743-krát pomocnú ruku pri oprave defektu.
*Posádky pomohli aj pri naštartovaní vozidla či doplnení chladiacej zmesi.
*Okrem pomoci motoristom Diaľničná patrola vykonáva aj iné prevádzkové činnosti. Najčastejšie sa posádky venujú kontrole zariadení odpočívadiel či kontrole zjazdnosti vozovky diaľnice alebo rýchlostnej cesty. Posádky pomáhali aj pri udržiavaní poriadku na odpočívadlách či zbere drobných nečistôt z vozovky.

Diaľničná patrola je k dispozícii nonstop a bezplatne

Diaľničná patrola je bezplatnou službou Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá funguje od roku 2015. Jej hlavným cieľom je zvýšenie bezpečnosti na cestách v našej správe. Ak sa ocitnete v núdzi, Diaľničnú patrolu si môžete privolať jednoducho – buď cez mobilnú aplikáciu Pomoc na diaľnici alebo telefonicky na bezplatnom telefónnom čísle 0800 100 007. Hliadky Diaľničnej patroly sa nachádzajú na všetkých strediskách správy a údržby (Malacky, Bratislava, Trnava, Trenčín, Martin, Liptovský Mikuláš, Mengusovce, Beharovce, Prešov, Galanta, Nová Baňa, Zvolen, Košice, Považská Bystrica a Čadca). Jedna posádka Diaľničnej patroly pozostáva z dvoch ľudí. Patroláci sa striedajú v 12-hodinových zmenách, služba Diaľničnej patroly je preto k dispozícii 24 hodín denne a 7 dní v týždni.

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... motoristom
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Pripravuje sa bodový systém. Takto by mali vyzerať jeho základné princípy

Finálnu podobu návrhu nového bodového systému polícia zverejní o pár dní. Jeho základné princípy sú však známe už teraz.

https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/6 ... clanok_box
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Občas ukazuji jak je kde sněhu ve světě. Občas je i zde na Slovensku a prakticky každoročně obzvláště od Považí po Prešov, resp. Košice. Včetně oblasti Nizkých Tater v rámci BB kraje. Na rozdíl od jižní Evropy (Chorvatsko, Řecko, Španělsko) je tady nepřízeň počasí a špatné zímní podmínky delší dobu, než 1-2 týdny v roce. Na neštěstí proti severní Evropě je tady zase nižší výkon ekonomiky, takže se to pak odráží i na komfortu jízdy.

z letošního roku ... Na D1 v regionu Tater dnes došlo ke hromadné nehodě, 30 vozidel. Důvodem: špatné počasí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 35#p268135 .

Orava má každým rokem hodně sněhu, ale letos ho prý bylo opravdu nadprůměrně:


další části země:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

LINIOVÉ ŘÍZENÍ DOPRAVY NA BRATISLAVSKÝCH DÁLNICÍCH VÝRAZNĚ SNÍŽILO NEHODOVOST

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... nehodovost

Obrázek

Doprava na bratislavských dálnicích se již přibližně 1,5 roku řídí inovovaným systémem liniového řízení. Díky efektivnějšímu inteligentnímu řízení dopravy se v metropoli výrazně snížila nehodovost na dálnicích, a to přibližně o 14 %. Celkový počet nehod na úsecích dálnic v rámci města Bratislava klesl z 530 (v roce 2019) na 459 (v roce 2022). Z důvodu zachování objektivity porovnáváme údaje z období, kdy na intenzitu dopravy neměla významný vliv pandemie nového koronaviru. Liniové řízení přibude i na budoucí křižovatce dálnic D1 a D4, která je aktuálně ve výstavbě v rámci úseku D1 Bratislava – Triblavina, rozšíření. Výhledově se počítá i se zavedením liniového řízení na části D2 po příští uzel Bratislava, sever a dále ke státní hranici s Českou republikou, jakož i na R1.

Líniové řízení dopravy na bratislavských dálnicích jsme zavedli v září 2021. Kromě nehodovosti tato inovace zlepšila i dopravní situaci z pohledu kongescí, motoristé se na dálnicích v hlavním městě zdrží obecně méně, protože liniové řízení automaticky vyhodnotí riziko vytvoření zácpy a snižuje povolenou před potenciálně ucpaným úsekem. Doprava je tak plynulejší.

Není snižování rychlosti v předstihu zbytečné?
Odpověď je jednoznačná – určitě ne. Právě snižování rychlosti v úsecích, kde se kongesce ještě nevytvořila, je jednou z klíčových vlastností liniového řízení dopravy. Zamezuje, aby ve stejném okamžiku přišlo do stávající zácpy množství aut, čímž by se kongesce ještě zvětšovala. Pokud se maximální povolená rychlost zpomalí ještě před kongescí – oddálí se příchod k potenciálně zatíženějšímu úseku, čímž se zácpa nerozrůstá a dokonce vzniká prostor pro její zmenšení a eliminaci.

Má to však jednu podmínku – zúčastnění motoristé musí sníženou rychlost i dodržovat. V této souvislosti bychom je chtěli poprosit o respektování tohoto dopravního značení. Jde především o zachování bezpečnosti jejich samých a dalších motoristů na dálnici. Tomuto tématu jsme se věnovali iv nejnovější části našeho podcastu, který si můžete poslechnout zde: https://open.spotify.com/episode/005RWUmR5VEES6E5n02va3

V čem nám ještě liniové řízení pomáhá?
Šetření času motoristů, snížení výskytu kongescí či nehod, varování například před vlhkostí vozovky či podobnými jevy stále ještě není úplně všechno. Díky smart řízení dopravy umíme motoristy upozornit i na plánované události. Jako příklad můžeme uvést servisní odstávku tunelu Sitina nebo nedávnou komplexní opravu mostu Lamač na D2.

Kde všude je liniové řízení dopravy zavedeno?
Nový systém řízení dopravy funguje aktuálně na bratislavských úsecích dálnic D1 a na dálnici D2 od Maďarska do Bratislavy. Liniové řízení existuje i na obchvatu Bratislavy v odpovědnosti koncesionáře PPP projektu D4R7, přičemž obchvat bychom chtěli integrovat do liniového řízení města Bratislava. Dalším úsekem, který přibude do bratislavské rodiny dálnic s liniovým řízením bude křižovatka dálnic D1 a D4 v rámci úseku D1 Bratislava - Triblavina, rozšíření. Aktuálně je tato část ve výstavbě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

ŠTARTUJE JARNÁ ÚDRŽBA TUNELOV

apríl = duben, máj = květen, jún = červen

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... -tunelov-2

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici D2 je od 1. května dlouhodobé dopravní omezení, snížily počet pruhů a mohou se tvořit kolony

https://sita.sk/nasadoprava/policia-upo ... osta-foto/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Na úsecích dálnic D1 a D2 instalují nové typy oplocení, střetu aut se zvěří mají zabránit i pachové plašiče

https://sita.sk/nasadoprava/na-usekoch- ... e-plasice/
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... -so-zverou

Osobní postřeh: Za mnohem horší, než to, že na některých křižovatkách ploty nejsou, považuji to, že již nové úseky oplocení na D2 jsou zanedbané - porosty náletových rostlin dělají svoje. Nemá to kdo zjevně 1x ročně projít a osekat. Jinde, tedy mimo rovinatých částí Slovenska je zase vidět kvalita nedávno provedených prací; sloupky již nedrží linii, tudíž za pár let oplocení kde tu spadne, bude strženo zvěří. A zvěř si moc dobře pamatuje, kudy se dá procházet. A zase zjevně není člověka, který by to kde-tu manuálně opravil ještě zavčasu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrázek

BUDÚCNOSŤ INTELIGENTNEJ DOPRAVY JE V SIEŤOVOM RIADENÍ

Národná diaľničná spoločnosť zaviedla na hlavných ťahoch v Bratislave líniové riadenie dopravy a časom sa ukazuje, aké množstvo výhod prináša inteligentné riadenie dopravy. Plánujeme ho aplikovať aj na ďalšie úseky. Na D4/R7 je inteligentné riadenie už vybudované a je potrebné ho integrovať s líniovým riadením v Bratislave. Inteligentné riadenie bude aj na križovatke diaľnic D1 a D4.V okamihu, keď súčasťou zvyšných plánovaných úsekov budú prvky líniového riadenia, prepojíme ich a zavedieme sieťové riadenie dopravy. Ide o ďalší krok do sveta smart dopravy – tento systém bude plno automatický.

Kde všade je líniové riadenie dopravy zavedené?

Nový systém riadenia dopravy funguje aktuálne na bratislavských úsekoch diaľnic D1 a na diaľnici D2 od Maďarska do Bratislavy. Líniové riadenie existuje aj na obchvate Bratislavy v zodpovednosti koncesionára PPP projektu D4R7, pričom obchvat by sme chceli integrovať do líniového riadenia mesta Bratislava. Ďalším úsekom, ktorý pribudne do bratislavskej rodiny diaľnic s líniovým riadením bude križovatka diaľnic D1 a D4 v rámci úseku D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie. Aktuálne je táto časť vo výstavbe.

Ako to bude vyzerať po prepojení systémov?

Sieťové riadenie, resp. distribúcia dopravných prúdov v sieti slúži na optimalizáciu rozdelenia dopravných prúdov v rámci siete. A to tak, že v prípade vzniku zdržaní alebo pri plánovanej uzávere zabezpečí presmerovanie dopravy k jednotlivým cieľom po alternatívnych trasách. Systém bude fungovať plne automaticky, na základe údajov zo sčítačov. Vyhodnotí aktuálnu dopravnú situáciu a vytvorí krátkodobú predikciu ďalšieho vývoja.

Pri výbere odporúčania na použitie alternatívnej trasy berie systém do úvahy celkový stav dopravných procesov v sieti, predikciu ďalšieho vývoja a dokonca aj vplyv presmerovania na dopravné procesy. Systém je samokorekčný, teda pokiaľ predikcia ďalšieho vývoja naznačí preťaženie alternatívnej trasy, systém zruší odporúčanie obchádzky.

Efektivita je viditeľná len na veľkých tepnách

Zavádzanie líniového či sieťového riadenia má zmysel hlavne na frekventovaných diaľničných úsekoch, ktoré sú kritické z pohľadu riadenia dopravy alebo nehodovosti. Kľúčovým aspektom je tiež pomer vynaložených financií a prínos pre plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky. S inteligentným riadením počítame aj pri diaľniciach vo výstavbe, opäť najmä pri úsekoch, kde očakávame vysokú intenzitu. Napríklad na úseku R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa, ktorý tento rok plánujeme odovzdať do prevádzky.

V čom sú prínosy inteligentného riadenia dopravy?

Niektoré bratislavské úseky diaľnic riadime líniovo už 1,5 roka. Prax ukázala, že inteligentné riadenie dopravy pomohlo výrazne znížiť nehodovosť (zhruba o 14%). Okrem nehodovosti táto inovácia zlepšila aj dopravnú situáciu z pohľadu kongescií. Motoristi sa na diaľniciach v hlavnom meste zdržia vo všeobecnosti menej, keďže líniové riadenie automaticky vyhodnotí riziko vytvorenia zápchy a znižuje povolenú rýchlosť niekoľko kilometrov pred potenciálne upchatým úsekom. Doprava je tak plynulejšia. Vďaka smart riadeniu dopravy vieme motoristov upozorniť aj na plánované udalosti – napríklad na servisnú odstávku tunela Sitina.

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... om-riadeni
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Cíle dopravní politiky v oblasti bezpečnosti silničního provozu pro období 2021 - 2030

https://www.becep.sk/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS uveřejnila několik desítek fotek k nehodovosti jejich vozidel vyplývajících z nepozornosti řidičů:

https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... YrXWkYWJul
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedené fotogalerii ještě i začínající kampaň, která na situaci upozorňuje:

MOTORISTI JAZDIA RIZIKOVO, CESTÁRI SA BOJA O ŽIVOTY





https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... a-o-zivoty

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Doprava na diaľniciach a rýchlostných cestách SR bola vlani intenzívnejšia

16.4. 11:23

Najviac áut prešlo priemerne denne na úseku D1 križovatka Gagarinova - križovatka Galvaniho v Bratislave a po Moste Lanfranconi na D2

Intenzita dopravy na diaľniciach a rýchlostných cestách SR sa vlani zvýšila a priblížila sa k úrovni predpandemického roku 2019 na väčšine ťahov. Dopravná intenzita medziročne narástla v priemere na celej sieti diaľnic a rýchlostných ciest o 11,8 percenta. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Uviedla, že maximálne priemerné hodnoty sa namerali prevažne v mesiacoch letných prázdnin. Najfrekventovanejším dňom v roku bol Zelený štvrtok.

Na celom ťahu diaľnice D1 narástla dopravná intenzita medziročne o 11,7 percenta. Najvyššia priemerná denná intenzita bola na úseku D1 križovatka Gagarinova - križovatka Galvaniho v Bratislave, a to 102 100 vozidiel za 24 hodín. Doprava na tejto diaľnici sa vrátila na predpandemickú úroveň, doplnila hovorkyňa.

Intenzita na D2 rastie pomalšie

„Na ťahu D2 medziročne vzrástla dopravná intenzita o 15,5 percenta,“ uviedla. V priemere najviac áut vlani prešlo po bratislavskom Moste Lanfranconi, a to 90 700 áut za 24 hodín. „Na ťahu D2 ešte intenzity dopravy nedosiahli predpandemickú úroveň. Dôvodom môžu byť meniace sa pracovné návyky v súvislosti s rozmachom občasnej práce z domu v hlavnom meste,“ odôvodnila Žgravčáková.

Doplnila, že na celej rýchlostnej ceste R1 vzrástla dopravná intenzita medziročne o 14,7 percenta. Najviac áut v priemere prešlo úsekom od križovatky Trnava po križovatku Vlčkovce, Sever, a to 53 100 vozidiel za 24 hodín. Vývoj dopravy na tomto ťahu naznačuje prekročenie priemerných intenzít z rokov 2018 a 2019.

Na ťahu rýchlostnej cesty R2 evidovala NDS mierny medziročný nárast dopravnej intenzity, a to o 4,2 percenta. Najvyššiu priemernú dopravnú intenzitu namerala na úseku od križovatky Pstruša po križovatku Detva, a to 12 200 vozidiel za 24 hodín. „Intenzita na tomto ťahu zatiaľ nedosiahla úroveň spred pandémie,“ zhodnotila Žgravčáková. V týchto hodnotách nie sú intenzity na novootvorenom úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce, ktorý je v prevádzke od konca minulého roka.

https://www.trend.sk/spravy/doprava-dia ... nzivnejsia
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

V horkách kontrolujeme silnice častěji, pozor by si měli dávat i řidiči

Mimořádně vysoké teploty mohou mít vliv i na stav dálnic a rychlostních silnic. Proto je během letních dnů často kontrolujeme. Pokud se na komunikaci vytvoří deformace nebo například příčná nerovnost (kolej) na lokální úrovni, operativně přistupujeme k opravě.

Vozidla Dálniční patroly provádějí kontrolu stavu vozovky minimálně 4 krát za den. Vedle toho kontrola probíhá i ze strany regionálních středisek správy a údržby dálnic a rychlostních silnic. Pokud zjistí nerovnosti, označí je a v co nejranější době zajistí opravu. Podle toho, o jakou nedokonalost jde, například u hrbolů se přistoupí ke zmírnění nerovnosti, tedy k frézování.

Řidiči, dbejte na bezpečnost
Motoristé by během horka neměli přeceňovat své schopnosti. Využijte naší sítě dálničních odpočívadel a občerstvěte se, když pocítíte únavu/diskomfort během dlouhých cest. Nezapomínejte ani na dostatek tekutin, vždy mějte ve vozidle pitnou vodu.

Prosíme, myslete také na bezpečnost silničářů
NDS apeluje na motoristy, aby dodržovali omezení související s opravnými pracemi, a to zejména respektování rychlostních limitů. Záleží nám totiž nejen na bezpečnosti motoristů, ale také na zachování bezpečnosti našich pracovníků v terénu. Prosíme, buďte obezřetní a ohleduplní vůči nim. Nejčastějším důvodem nehod, často i smrtelných, je totiž právě nepozornost nebo nerespektování předepsané snížené rychlosti.

https://ndsas.sk/press/spravy/v-horucav ... -aj-vodici
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Málokdy se věnuji dopravním nehodám, ale takhle vypadal včerejší den na dálnici D1:

:arrow: Na D1 ve směru na Trnavu, z Bratislavy, na 40. km ... Dodávka vyletěla z dálnice a skončila ve stromu. Na D1 zemřeli tři dospělí a dítě (máma († 35), táta († 35), babka († 62) aj sestřička († 4; tady nepomohl ani transport vrtulníkem) - jediný přeživší je 5. měsíční bábo

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... p_rightbox
https://www.cas.sk/clanok/2843173/dieta ... CmGnb6igZk

:arrow: Při Považskej Bystrici došlo k požáru cisterny a dálnice ve směru na Žilinu byla uzavřená.

https://www.aktuality.sk/clanok/AYVFues ... prejazdna/
https://www.topky.sk/cl/10/2592389/AKTU ... -cisternou

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

Zkracujeme trvání údržby tunelů :ok:

Národní dálniční společnost zefektivnila procesy při realizaci pravidelné údržby a servisování tunelů a motoristům budou tunely přístupnější dříve. Současné podzimní uzávěry jsou v porovnání s loňským rokem o několik desítek hodin kratší. Vděčíme za to lepšímu plánování jednotlivých údržbových prací – například nátěr ostění tunelu Bôrik jsme zkrátili téměř na polovinu času. Optimalizace se dotkne i dalších tunelů - tunel Prešov bude uzavřen pro podzimní údržbu o 16 hodin kratší.

Obrázek

Nedělní tranzit bez omezení

Obecně jsou uzávěry tunelů nově nastaveny tak, aby již v neděli od 23:00 nebyl omezen tranzit nákladních aut.

Pracujeme na dalších zlepšeních

Tuneloví experti pravidelně vyhodnocují reálnou dobu trvání naplánovaných uzávěr tunelů, přičemž na základě vyhodnocení navrhují další optimalizace všude, kde je to možné. Reporty ukázaly, že letošní jarní údržba tunelů v drtivé většině skončila dříve, než bylo naplánováno. Největší, několika hodinové, časové úspory byly při servisu bratislavského městského tunelu Sitina, ale i u tunelu Bôrik. Proto, například ve zmíněném tunelu Bôrik, jsme přistoupili zkušebny začátkem září k pouze nočním uzávěrám, doprava tak pocítila omezení pouze v minimální míře. I zde budeme vyhodnocovat efektivnost a opodstatněnost opatření, včetně rozsahu a času odstávky. Všechny termíny a trvání uzávěr tunelů jsou vázány na rozsah prací, které jsou na plánu v konkrétním dálničním tunelu vedle klasických servisních prací.

Přehled podzimních uzávěr dálničních tunelů naleznete zde: https://ndsas.sk/press/spravy/prebieha- ... ba-tunelov
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“