Stránka 1 z 7

Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Napsal: 25.5.2009 19:38:45
od Diaľničiar
BECEP :arrow:

https://www.becep.sk/

Národný systém dopravných informácií :arrow:

https://odoprave.info

Zde budou informace k bezpečnosti provozu:

Dálniční patrola: https://www.ndsas.sk/sluzby/dialnicna-patrola

*dopravní policie (pokuty), dopravní nehodové lokality, silnice smrti, vážné/tragické dopravní nehody
*legislativa (autolékárničky atd.)

Nouzové číslo NDS: 0800 100 007

Taky zde budou informace k omezení provozu:

*sjízdnost silnic a dálnic (včetně oprav a uzavírek): http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
*změna možného průjezdu pro některé typy aut

Intenzity jsou přidané k 05/2016. V tomto čase je téma aktualizovaná.

*celostátní sčítání dopravy v roce 2015: http://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-ce ... u-2015.ssc

Tedy budou zde takové informace, aby ste při vašich cestách na Slovensko byli ostražití tam, kde to je potřeba a aby ste se vyhli problémům kvůli stavebním/rekonstrukčním pracím na slovenských silnicích a dálniční síti.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 5.6.2009 12:10:56
od Martin z Ostravy
Slyšel jsem něco o tom, že u Strečna se tvoří nějaké extrémní kolony.
Je to pravda, pokud ano má někdo nějaké bližší informace?
Jedu totiž ve čtvrtek ráno do Liptovského Mikuláše.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 5.6.2009 12:24:22
od mapman
Potíže se očekávají až do konce června.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 5.6.2009 15:16:44
od Martin z Ostravy
A to tam jsou opravdu každý den takové nebo i podobné kolony?
Jak to vypadá s tou objížďkou?

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 5.6.2009 15:29:19
od mapman
Netuším, zkus se zeptat na www.dialnice.info, konkrétně http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7667&start=325 - po registraci...

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 7.6.2009 21:04:12
od Martin z Ostravy
Jak je to s tím jejich manuálem první pomoci?
Musím ho jako cizinec mít?

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 7.6.2009 21:34:38
od Diaľničiar
Více zde: http://natankuj.sme.sk/c/4815525/kartu- ... treba.html .

"Zároveň platí, že ku starým lekárničkám, ktoré máte v aute, si nemusíte zháňať kartu prvej pomoci. Dokonca to platí aj pre autolekárničky, ktoré si kúpite do začiatku účinnosti vyhlášky, teda do 1. mája. Vo vyhláške totiž táto povinnosť nie je zakotvená.

Nezabudnite si však skontrolovať platnosť autolekárničky." :arrow:

Tedy jestli nemáte projítou expirační dobu, pak nemusíte mít kartu první pomoci. Jestli si ale pořídíte lekárníčku po 1.5. a na Slovensku si pak nekoupíte v lékarně kartu první pomoci, policie vás smí pokutovat.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 7.6.2009 21:55:51
od Martin z Ostravy
Děkuji moc
Ale řeknu vám, že si tam vymýšlíte pěkné hovadiny. :roll:

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 8.6.2009 15:35:55
od Diaľničiar
Já je nevymýšlím ... :twisted: ... mě (mně) se to taky nelíbí. Ani karta první pomoci, ani farba lékárníčky. :idea:

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 9.6.2009 7:53:32
od Standa
Je to docela jednoduché: mě se píše v 2. (bez koho/čeho) a 4. pádě (vidím koho/co), mně se píše ve 3. (ke komu/čemu) a v 6. pádě (o kom/čem). Mně pomáhá, že si zkusím dosadit místo mě/mně "mne" - kde to jde, píše se "mě", kde to nejde (buď tam jde "mi" nebo tam vůbec nic jiného nejde), píše se "mně". Při psaní bez diakritiky (třeba v SMS) píšu vždy MNE a nemůžu udělat chybu :) .

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 10.6.2009 6:40:27
od martini
Já na to používám ten fígl, kdy si místo mě/mně dosadím ti (mě) nebo tobě (mně). To mě pomáhá nejlépe. Ale opravdu to není nic jednoduchého, ta čeština :-)

Sorry za OT.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 18.6.2009 21:48:04
od Martin z Ostravy
Musím říci, že tedy na Slovensku jsou policisté opravdu vidět.
A i hlášení o radarech v rádiu o tom svědčí, neboť netrvají 15s jako u nás ale i 2 min než
vyjmenují všechny ty radary.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 11.7.2009 17:58:51
od Diaľničiar
Na Slovensku v r. 2007 zemřelo při dopravních autonehodách 116 lidí na 1 000 000 obyvatel, co je přibližně střed z členských států EU. V roce 2007 zavinili dopravní nehody na Slovensku každé třetí úmrtí mladého člověka ve věku 15-17 let. Slovensko se také řadí mezi ty státy EU, kde je nejnižší míra používaní bezpečnostních pásů; cca. 70%, co je porovnatelná úroveň s Litvou a Řeckem.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 13.7.2009 15:46:30
od mapman
Jeden hororový příběh o jízdě na dálnici v protisměru, dokonce i v tunelu, video opravdu stojí za to. Více v článku:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... smeru.html

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 13.7.2009 15:55:53
od Diaľničiar
Jo, tohle bylo včera v správách a jenom jsem na to koukal ... on se pak i vyjádřil, že po tem, co se špatně zařadil (vjel do opačného směru), nevěděl co má dělat ... :? ... to i pro ostatní (tedy já jsem to ještě nezažil) třeba se dát okamžitě na odstavní pás a ohlásit situaci (v případě NDS jde o číslo 0800 100 007). Ideálně k Vám přijede policejní hlídka a s její pomocí se otočíte; neriskovat otáčení přímo na dálnici.

Jinak hrozilo tam přes 70 přímých a nepřímých střetů a následních kolizí a je opravdu štěstím, že se nikomu nic nestalo. 8-)

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 13.7.2009 21:43:17
od Martin z Ostravy
Otázka jak se dostat do odstavného, přes ty šňůry kamionů a aut?
Jinak děda měl docela štěstí, ale jak už někdo psal na novinkách.cz, co dělal dozor tunelu, že v něm hned nezastavil provoz?
Respektive není tohle jeho povinnost, stačilo kousek a mohlo tam být pěkně horko.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 13.7.2009 22:14:01
od Diaľničiar
Jistě je lehčí dostat se do odstavního pásu, než 10 km projíždět v různých pruzích ... ad dozor&tunel ... neumím posoudit.

... Marcel Jánošík, Národná diaľničná spoločnosť: "Prešiel celou Mlynskou dolinou, mostom La Franconi a následne chcel pokračovať po diaľnici D2."

Ktovie ako ďaleko by zašiel, nebyť kamier, ktoré to všetko zachytili.

Marcel Jánošík, Národná diaľničná spoločnosť: "Po zahlásení udalosti diaľničná polícia okamžite zasahovala z obidvoch strán."

Ide vôbec o prvý prípad, keď vodič prešiel celý tunel Sitina v protismere. ...

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 14.7.2009 18:40:31
od Majkii
Dalo by se někde najít nějaké pěkné shrnutí jmenující rozdíly ve slovenském silničním zákoně oproti tomu českému? Nebo by byl někdo ochoten ty nejzákladnější vypsat?

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 14.7.2009 19:13:47
od Jakub Šponar
Diaľničiar píše:Ide vôbec o prvý prípad, keď vodič prešiel celý tunel Sitina v protismere. ...

Zde je 1:24 min. video jeho jízdy ... Jazda dôchodcu(80) v protismere cez Bratislavu. .
Teda to je fakt hustý video. Že tohle neskončilo masakrem je fakt zázrak. :shock:

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 15.7.2009 9:45:02
od pavel.hrdina
Jak se dostal ten borec do levyho pruhu, kde se pak uz drzel po celou dobu jako kliste, to mi fakt neni jasny. Kdyz by to nouzove projel do nejblizsiho vyjezdu v odstavnym pruhu v protismeru primerene nizkou rychlosti, tak by se mu ten jeho omyl jeste dal odpustit, ale to co predvedl je opravdu vrchol ignorantstvi (ale zaroven i stesti).

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 15.7.2009 11:31:24
od Martin z Ostravy
Nemáte někdo k dispozici nějaké směrnice pro řízení tunelu v ČR/SK?
Mně totiž potom zajímá, k čemu tam jsou takové ty barevné šipečky a křížečky když
děda projede celý tunel v proti směru a doprava jede vesele dál.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 15.7.2009 11:57:06
od Diaľničiar
Délka necelých 1,5 km ... to se moc nedá řešit ... :D

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 15.7.2009 12:24:21
od Martin z Ostravy
To je pravda moc času není, ale měl jsem představu, že ta obsluha ho zpozoruje,
a dá stop provozu, čili se hned změní zelené šipky na červené křížky, pár aut ještě projede, zbytek (možná) zastaví, a dědo bude mít čas se přesunou do odstavného, nebo otočit, ale asi to opravdu nejde za těch 65s stihnout.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 15.7.2009 16:07:56
od JirkaS
Nevím, jak v Bratislavě, ale v Praze na MO svítila zelená šipka i v případě, že hned za ní byl pruh díky opravám uzavřen a tento stav se změnil až asi 3 dny nato. Takže o operativnosti dost pochybuji.

Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Napsal: 16.7.2009 5:45:24
od martini
Podle toho odkazovaného videa na youtube mně přišlo, že některá auta se z levého pruhu řadila dříve i do poměrn zahuštěného pravého i když dědu v protisměru ještě nemohli dobře vidět. Čili možná že tam ten křížek rozsvítili. Nebo také je možnost rozsvítit oranžovou šipku. Dle těch kamer o něm museli vědět už dřív než vůbec vjel do tunelu, pokud u nich obsluha nespí.