Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
To si martini nemyslím - jednou jsem jel v tunelu za kterým se jenom odstraňovala bouračka veškeré zařízení tunelu blikalo takovým způsobem, že _každý_ pochopil informaci "zastav". Nedovedu si představit obsluhu tunelu, která by v momentě kdy jede auto v protisměru pouze uzavřela jeden jízdní pruh
Obsluha možná nespala, ale nevím proč se všichni diví že si nevšimla - představa že kouká nonstop do obrazovek v momentech plynulého provozu není reálná. Spíš je zvláštní že nedostali informaci od řidičů.
Nechápu tu hromadu lidí, kteří ho prostě objeli a frčí dál. Já když jsem potkal podobnýho střelce v protisměru na D8 jsem šel okamžitě na střed s varovkama a nepustil ho než pochopil že se má otočit :-/
Obsluha možná nespala, ale nevím proč se všichni diví že si nevšimla - představa že kouká nonstop do obrazovek v momentech plynulého provozu není reálná. Spíš je zvláštní že nedostali informaci od řidičů.
Nechápu tu hromadu lidí, kteří ho prostě objeli a frčí dál. Já když jsem potkal podobnýho střelce v protisměru na D8 jsem šel okamžitě na střed s varovkama a nepustil ho než pochopil že se má otočit :-/
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Silnice na Slovensku jsou nejbezpečnější za posledních 19 let
pozorováno bylo období 01-06 / 2008 vs. 01-06 / 2009
*nejméně nehod se smrtelnými následky za posledních 18 let bylo vloni
*první půlrok 2009 přinesl 178 mrtvých, což je pokles o dalších -47
*těžce raněných bylo 643 lidí, což je pokles o -176
*lehce raněných 3148 lidí, což je pokles o -1125
*o život přislo 49 chodců, což je pokles o -28
*zemřelo 9 cyklistů, což je pokles o 50%
*celkově zemřelo více lidí pouze v Banskobystrickém a Žilinském kraji, kde se pod to podepsali tragické nehody bus+vlak a stav silniční sítě
Slovenská policie zavedla nový dopravní policejní tím, nazvaný dle německého vzoru "Slovenská kobra". Momentálně jde o 15 policajtů s nejlepší a nejmodernější technikou, sídlí v Bratislavě a má působnost po celém Slovensku. Má 3x lepší výkonnost jak ostatní dopravní inspektoráty. Zaměřuje se především na rychlou jízdu, na jízdu pod vplyvem alkoholu, nedání přednosti v jízdě a jízda na červenou. Disponují super výkonními vozy značek Audi, BMW a Mercedes. Do konce r. 2009 se má jejich počet zvednout o 100% a sídlit budou také v Košicích. V roce 2010 se má jejich počet zvýšit na 50 a nová sídla budou mít taky v Žiline a ve Zvolene.
Slovenská policie má již taky v provozu novou složku: Mýtna polícia (spadá pod železničnou v rámci ministerstva dopravy).
Slovenská policie i nadále modernizuje svůj vozový park. Od r. 2006 se vyměnilo 50% všech policejních vozidel (dopravní složka, dálniční policie, slovenská kobra, kynologie, pyrotechnici, kukláči všech druhů, zásahové jednotky atd.) a jde tak o vůbec největší obměnu policejních vozidel na Slovensku. Rovnako tak se nakupuje nová požární technika. Ministerstvo vnitra dává na kapitálové výdavky od r. 2007 ročně asi 3,5x tolik, než byl průměr v letech 2002-2006.
Počet dopravních policistů se zvýšil v tomhle roce o 400, čím jejich počet dosáhl 1300. Disponují (uvedena pouze nová technika) cca: 70 vozů určených pro dopravní nehody, 120 menších motorek, 40 výkonovo větších motorek, 70 golfů, 70 kia ceed a asi 20 kusů větších a rychlých aut. Rapidně se zvedl i počet civilních verzií, které jsou stále častěji využívány k měření rychlosti.
Slovenská policie má taky od r. 2006 více radarů: počet mobilních radarů se zvedl o 70, počet radarů s dosahem 2 km přesáhl 60, počet ostatních radarů se blíží ke stovce. Policejní prezident Packa nedávno vyhlásil, že policie již nebude pouze na dálnicích a silnících I. třídy, ale že se přesune i na vedlejší silnice.
Co se týká policejních akcií, tak těch je méně - celostátní akce jsou 3-4x v roku a jsou zaměřené na konkrétní chyby (reflexní prvky a přilby u cyklistů aneb reflexní prvky u chodců aneb správný spůsob řízení atd.) dle krajů a příčin nehodovosti. Policejtů je ovšem denně k vidění mnohem více, než tomu bylo před pár lety. A taky vybrali o 2,2 mil. € za první půlrok více jak vloni. Nejvíc pokut je za vysokou rychlost.
pozorováno bylo období 01-06 / 2008 vs. 01-06 / 2009
*nejméně nehod se smrtelnými následky za posledních 18 let bylo vloni
*první půlrok 2009 přinesl 178 mrtvých, což je pokles o dalších -47
*těžce raněných bylo 643 lidí, což je pokles o -176
*lehce raněných 3148 lidí, což je pokles o -1125
*o život přislo 49 chodců, což je pokles o -28
*zemřelo 9 cyklistů, což je pokles o 50%
*celkově zemřelo více lidí pouze v Banskobystrickém a Žilinském kraji, kde se pod to podepsali tragické nehody bus+vlak a stav silniční sítě
Slovenská policie zavedla nový dopravní policejní tím, nazvaný dle německého vzoru "Slovenská kobra". Momentálně jde o 15 policajtů s nejlepší a nejmodernější technikou, sídlí v Bratislavě a má působnost po celém Slovensku. Má 3x lepší výkonnost jak ostatní dopravní inspektoráty. Zaměřuje se především na rychlou jízdu, na jízdu pod vplyvem alkoholu, nedání přednosti v jízdě a jízda na červenou. Disponují super výkonními vozy značek Audi, BMW a Mercedes. Do konce r. 2009 se má jejich počet zvednout o 100% a sídlit budou také v Košicích. V roce 2010 se má jejich počet zvýšit na 50 a nová sídla budou mít taky v Žiline a ve Zvolene.
Slovenská policie má již taky v provozu novou složku: Mýtna polícia (spadá pod železničnou v rámci ministerstva dopravy).
Slovenská policie i nadále modernizuje svůj vozový park. Od r. 2006 se vyměnilo 50% všech policejních vozidel (dopravní složka, dálniční policie, slovenská kobra, kynologie, pyrotechnici, kukláči všech druhů, zásahové jednotky atd.) a jde tak o vůbec největší obměnu policejních vozidel na Slovensku. Rovnako tak se nakupuje nová požární technika. Ministerstvo vnitra dává na kapitálové výdavky od r. 2007 ročně asi 3,5x tolik, než byl průměr v letech 2002-2006.
Počet dopravních policistů se zvýšil v tomhle roce o 400, čím jejich počet dosáhl 1300. Disponují (uvedena pouze nová technika) cca: 70 vozů určených pro dopravní nehody, 120 menších motorek, 40 výkonovo větších motorek, 70 golfů, 70 kia ceed a asi 20 kusů větších a rychlých aut. Rapidně se zvedl i počet civilních verzií, které jsou stále častěji využívány k měření rychlosti.
Slovenská policie má taky od r. 2006 více radarů: počet mobilních radarů se zvedl o 70, počet radarů s dosahem 2 km přesáhl 60, počet ostatních radarů se blíží ke stovce. Policejní prezident Packa nedávno vyhlásil, že policie již nebude pouze na dálnicích a silnících I. třídy, ale že se přesune i na vedlejší silnice.
Co se týká policejních akcií, tak těch je méně - celostátní akce jsou 3-4x v roku a jsou zaměřené na konkrétní chyby (reflexní prvky a přilby u cyklistů aneb reflexní prvky u chodců aneb správný spůsob řízení atd.) dle krajů a příčin nehodovosti. Policejtů je ovšem denně k vidění mnohem více, než tomu bylo před pár lety. A taky vybrali o 2,2 mil. € za první půlrok více jak vloni. Nejvíc pokut je za vysokou rychlost.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 16:40:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Proto tam jsou automatický kamerový systémy, aby takovou situaci rozpoznaly a upozornili obsluhu i když se nedívá (eventuelně vzbudily, když chrápe). Kdysi dávno jsme na jednom takovym pro Strahov dělali, ale to se chtěla jen detekce kolon a zastavených vozidel .. dneska tam maj po spojení s Mrázovkou určitě něco chytřejšího.Web píše:Obsluha možná nespala, ale nevím proč se všichni diví že si nevšimla - představa že kouká nonstop do obrazovek v momentech plynulého provozu není reálná. Spíš je zvláštní že nedostali informaci od řidičů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
O bezpečnost provozu pro tunel Bôrik se stará speciální tunelový speciál, t.j. hasičské vozidlo v hodnotě 862 tis. €
Tunelový speciál Mercedes Benz Atego 1529 AF:
*hasiči z něj při hasení nemusí ani vystoupit
*vozidlo dokáže vyrobit dostatek kyslíku pro posádku i vzduchu pro motor
*má vodní dělo pro vodu i pěnu; ovládat jej dokáží vodič i spolujezdec
*součástí auta je rozsáhlá výbava na vyslobození, elektrocentrála, osvětlovací stožár ovládán elektronicky
*do vozidla se vejde 6 hasičů
*pneumatiky je možné chladit obstrekem vody, rovněž tak i čelo vozidla
*lafetová proudnice má dosah až 70m
Tenhle vůz se nachází na SSÚD Mengusovce, kde se zároveň postavila i nová hasičská stanice, do které se přestěhovali hasiči z města Svit. Ti se starají mimo regionu i o bezpečnost v tomto tunelu. Další dva prototypy se nachází i při tunelech Branisko a Sitina.
Tunelový speciál Mercedes Benz Atego 1529 AF:
*hasiči z něj při hasení nemusí ani vystoupit
*vozidlo dokáže vyrobit dostatek kyslíku pro posádku i vzduchu pro motor
*má vodní dělo pro vodu i pěnu; ovládat jej dokáží vodič i spolujezdec
*součástí auta je rozsáhlá výbava na vyslobození, elektrocentrála, osvětlovací stožár ovládán elektronicky
*do vozidla se vejde 6 hasičů
*pneumatiky je možné chladit obstrekem vody, rovněž tak i čelo vozidla
*lafetová proudnice má dosah až 70m
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Celoroční informace o sjízdnosti všech silnic/dálnic naleznete zde
http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
Konkrétní informace (zpráva o sjízdnosti): http://www.zjazdnost.sk/report/view.html .
Soukromá iniciativa je pak zde
http://www.stellaservis.sk/
http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
Konkrétní informace (zpráva o sjízdnosti): http://www.zjazdnost.sk/report/view.html .
Soukromá iniciativa je pak zde
http://www.stellaservis.sk/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.6.2021 20:00:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
NDS plánuje vybudovat Národní dopravní areál pre dopravní výchovu dětí. Předpokladané náklady investice představují 19,9 až 26,6 mil. €.
Další informace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1914 .
Další informace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1914 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Povodně 2010
Slovensko po 4 týdnech intenzivných dešťů zásahli včera a dnes totálně ničivé povodně. Kritická situace je téměř v celém Prešovském a Košickém kraji, špatná situace je i v okolí Kysúc (Žilina, Čadca), v okolí Gemera (Rimavská Sobota a okolí), na jižním Slovensku (okresy Dunajská Streda, Nové Zámky, Nitra, Veľký Krtíš, Levice) a zlá situace byla i v regionu severního Záhoria (okresy Senica a Skalica), rovněž v regionu Myjavských kopaníc. Ve městě Pezinok (při Bratislavě) padali kroupy a foukal silný vítr.
Na Slovensku je přes 70 úseků silnic a mostů nesjízdných nebo sjízdných jen velmi těžce. Jde o rozsáhle sesuvy půdy, podmytí krajníc, ulomení krajníc, podmáčané svahy a poklesnuté vozovky. Spadli desítky mostů a to i na důležitých tepnách.
Na dálnici D1 Mengusovce-Jánovce, při Popradě je částečně podmytá krajnice, situace se monitoruje. Dálnice D1 Prešov-Košice byla dnes vedená v jednom jízdním pruhu za MPR 30 km/h, protože vozovka byla zaplavená. Zaplavené a uzavřené byly i úseky R2 Figa, obchvat a R2 Tornaľa, obchvat.
Pokud cestujete na Slovensko, informujte se o stavu sjízdnosti silnic, protože opravdu je situace již velmi vážná. Mnoho silnic je uzavřených i z důvodu plných hrází, přeplněných vodních nádrží nebo prostě z důvodů zaplavených polí a okolního terénu.
Povodně se dnes nevyhnuli i centrám mnoha měst a obcí, zaplavilo města Kežmarok, Bardějov, Stará Ľubovňa, částečně Poprad, Prešov, Košice, Trebišov, Vráble atd. atd.
Problematické jsou i některé silnice I. třídy - pokud z ničeho nic zaregistrujete značku o snížení rychlosti, tak s největší pravděpodobností přetéka přes silnici voda. Zpomalte, prosím. Vyvarujete se tak komplikacím.
Slovensko po 4 týdnech intenzivných dešťů zásahli včera a dnes totálně ničivé povodně. Kritická situace je téměř v celém Prešovském a Košickém kraji, špatná situace je i v okolí Kysúc (Žilina, Čadca), v okolí Gemera (Rimavská Sobota a okolí), na jižním Slovensku (okresy Dunajská Streda, Nové Zámky, Nitra, Veľký Krtíš, Levice) a zlá situace byla i v regionu severního Záhoria (okresy Senica a Skalica), rovněž v regionu Myjavských kopaníc. Ve městě Pezinok (při Bratislavě) padali kroupy a foukal silný vítr.
Na Slovensku je přes 70 úseků silnic a mostů nesjízdných nebo sjízdných jen velmi těžce. Jde o rozsáhle sesuvy půdy, podmytí krajníc, ulomení krajníc, podmáčané svahy a poklesnuté vozovky. Spadli desítky mostů a to i na důležitých tepnách.
Na dálnici D1 Mengusovce-Jánovce, při Popradě je částečně podmytá krajnice, situace se monitoruje. Dálnice D1 Prešov-Košice byla dnes vedená v jednom jízdním pruhu za MPR 30 km/h, protože vozovka byla zaplavená. Zaplavené a uzavřené byly i úseky R2 Figa, obchvat a R2 Tornaľa, obchvat.
Pokud cestujete na Slovensko, informujte se o stavu sjízdnosti silnic, protože opravdu je situace již velmi vážná. Mnoho silnic je uzavřených i z důvodu plných hrází, přeplněných vodních nádrží nebo prostě z důvodů zaplavených polí a okolního terénu.
Povodně se dnes nevyhnuli i centrám mnoha měst a obcí, zaplavilo města Kežmarok, Bardějov, Stará Ľubovňa, částečně Poprad, Prešov, Košice, Trebišov, Vráble atd. atd.
Problematické jsou i některé silnice I. třídy - pokud z ničeho nic zaregistrujete značku o snížení rychlosti, tak s největší pravděpodobností přetéka přes silnici voda. Zpomalte, prosím. Vyvarujete se tak komplikacím.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Dlouhodobá omezení v důsledku povodní; silnice I. třídy:
I/12 Svrčinovec - odplavenie spevnenej krajnice, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/12 Čierne - pokles časti vozovky, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/12 Skalité, pokles časti vozovky, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/15 v katastrálnom území obce Miňovce - okres Stropkov, poklesnutá vozovka. Úplná uzávierka. Nákladná doprava presmerovaná na cestu č. I/73 (Vranov nad Topľou - Giraltovce - Svidník) obojsmerne.
I/18 Tatranská Štrba - trhliny na vozovke - presmerované do jedného jazdného pruhu.
I/67 pre Kežmarkom v km 99,500 - je premávka obmedzená do jedného pruhu.
I/67 Poprad - Hranovnica je z dôvodu zosuvu cesty úplne uzavretá. Obchádzka je cez Spišské Bystré.
I/73 pred obcou Rakovčík v km 29,850 - je premávka obmedzená do jedného pruhu.
I/75 Plášťovce - zosuv svahu, cesta je prejazdná zníženou rýchlosťou.
I/75 medzi obcami Pôtor a Slovenské Kľačany - Cesta je prejazdná v jednom jazdnom pruhu iba pre vozidlá do 3,5 t! NAd 3,5 t do 7,5 t - obchádzka cez Dolnú Strehovú, nad 7,5 t musia voliť náhradné trasy.
Hraniční přechod s Polskem Vyšný Komárnik, je pro problémy na polské straně (propadnutný most) průjezdný pouze pro osobní dopravu.
Dále dávám do pozornosti, že na hlavním hraničním přechodu mezi Slovenskem a Ukrajinou Vyšné Nemecké se uzavřela možnost pro pěší a cyklisty přejít, protože ukrajinská strana tuto možnost zrušila. Omezení bude zřejmě dlouhodobé; chodci by měli využít ostatní možnosti (přechody v Ubli anebo ve Veľkých Slemenciach).
I/12 Svrčinovec - odplavenie spevnenej krajnice, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/12 Čierne - pokles časti vozovky, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/12 Skalité, pokles časti vozovky, doprava iba v jednom jazdnom pruhu.
I/15 v katastrálnom území obce Miňovce - okres Stropkov, poklesnutá vozovka. Úplná uzávierka. Nákladná doprava presmerovaná na cestu č. I/73 (Vranov nad Topľou - Giraltovce - Svidník) obojsmerne.
I/18 Tatranská Štrba - trhliny na vozovke - presmerované do jedného jazdného pruhu.
I/67 pre Kežmarkom v km 99,500 - je premávka obmedzená do jedného pruhu.
I/67 Poprad - Hranovnica je z dôvodu zosuvu cesty úplne uzavretá. Obchádzka je cez Spišské Bystré.
I/73 pred obcou Rakovčík v km 29,850 - je premávka obmedzená do jedného pruhu.
I/75 Plášťovce - zosuv svahu, cesta je prejazdná zníženou rýchlosťou.
I/75 medzi obcami Pôtor a Slovenské Kľačany - Cesta je prejazdná v jednom jazdnom pruhu iba pre vozidlá do 3,5 t! NAd 3,5 t do 7,5 t - obchádzka cez Dolnú Strehovú, nad 7,5 t musia voliť náhradné trasy.
Hraniční přechod s Polskem Vyšný Komárnik, je pro problémy na polské straně (propadnutný most) průjezdný pouze pro osobní dopravu.
Dále dávám do pozornosti, že na hlavním hraničním přechodu mezi Slovenskem a Ukrajinou Vyšné Nemecké se uzavřela možnost pro pěší a cyklisty přejít, protože ukrajinská strana tuto možnost zrušila. Omezení bude zřejmě dlouhodobé; chodci by měli využít ostatní možnosti (přechody v Ubli anebo ve Veľkých Slemenciach).
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Před 3 lety jsme se pokoušeli přejít pěšky z Užhorodu a nešlo to.Místní nám při další návštěvě řekli,že to pěšky nešlo nikdy.Takže pochybuju,že by to ted donedávna šlo.Bavím se o pěším styku,ne pro cyklistyDiaľničiar píše:
Dále dávám do pozornosti, že na hlavním hraničním přechodu mezi Slovenskem a Ukrajinou Vyšné Nemecké se uzavřela možnost pro pěší a cyklisty přejít, protože ukrajinská strana tuto možnost zrušila. Omezení bude zřejmě dlouhodobé; chodci by měli využít ostatní možnosti (přechody v Ubli anebo ve Veľkých Slemenciach).
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
viky, nevím proč jste neprošli před pár lety, nebyl na to žádný důvod, ale nyní se to již opravdu nedá - jedině jak to dělají místní že za 3-5€ vás někdo sveze autem
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Má to nějaký důvod, to zrušení hraničního přechodu pro pěší? Pochybuji, že se na tom dá nějak ušetřit. Připadá mi to úplně zbytečné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
To je ukrajinské řešení, protože oni nemají prostor na odbavení pěších a to již dlouhé roky, ale umožnili projít ze Slovenska i zpátky; ovšem nyní se to pozastavilo do času, než se přestaví jejich hr. průchod - a to dle názorů slovenských colníků bude trvat dlouho, protože se nic neděje.
Slovenské hraničné průchody jsou s UA stranou modernizované jako vnější hranice EU, takže Slovensko s tím problém nemá, ovšem nyní to prostě UA zrušila. Nadšení z teho nejsou v Užhorodu, protože docházejí o "turisty" (na UA je všechno levnější než na vých. Slovensku).
Slovenské hraničné průchody jsou s UA stranou modernizované jako vnější hranice EU, takže Slovensko s tím problém nemá, ovšem nyní to prostě UA zrušila. Nadšení z teho nejsou v Užhorodu, protože docházejí o "turisty" (na UA je všechno levnější než na vých. Slovensku).
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
No nás tam tenkrát nepustili,haltoval nás už samopalník na kopci u památníku a kdyby jsme se nevsomrovali postupně k lidem,co měli místo v autě,tak by nám nezbylo nic jiného,než se vrátit do Užhorodu a jet autobusem,pokud by nějaký jel.Diaľničiar píše:To je ukrajinské řešení, protože oni nemají prostor na odbavení pěších a to již dlouhé roky, ale umožnili projít ze Slovenska i zpátky;
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Třeba má někdo z vedení celníků autobusovou firmu, která jezdí pendl přes hranice.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 16:43:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Slovensko zasáhli nyní další povodně. Konkrétně a zcela nečekaně je pod vodou městečko Handlová na Horné Nitre; okres Prievidza. Již je uzavřená silnice I/50 mezi Prievidzou a Handlovou, protože je nejen zaplavená, ale strhlo zde také most.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 605#p29605
Nedokáží se tam dostat ani přenosové vozy spravodajské televize TA3. Je to zcela aktuální zpráva, stará asi 50 min; doposud není jasné, proč k zaplavení města došlo (agenturní zprávy se rozcházejí od silných dešťů po přetržení hráze).
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 605#p29605
Nedokáží se tam dostat ani přenosové vozy spravodajské televize TA3. Je to zcela aktuální zpráva, stará asi 50 min; doposud není jasné, proč k zaplavení města došlo (agenturní zprávy se rozcházejí od silných dešťů po přetržení hráze).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 16:44:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Silnice I/50 je sprovozněná, rovněž jakž-takž celý tranzit přes města Prievidza a Handlová. Jejich dopravní infrastruktura je ale zdevastovaná. Nakonec se nepřetrhla hráz, ale došlo k její přelití a rovněž v důsledku obrovských úhrnů srážek se vylili místní řeky (Handlovka, ...).
Od včera dodnes byli povodně ve: Prievidza, Handlová, Martin, oblast Rajeckej doliny, Žiar nad Hronom, ... částečně zatopené byli i další města a obce. Nejvyšší škody na silniční infrastrukture jsou: 4 mil. € ve městě Handlová a 5,5 mil. € ve městě Prievidza. V obou městech došlo k poškození/stržení silničních mostů a odtrhlo i vozovku. V tomto regionu je nasazená armáda. Pouze doplním, že toto je 2. vlna povodní na Slovensku, přičemž nyní jde pouze o déšť v jeden den (včerejší neděle; celkem dle SHMÚ spadlo za 7 měsíců na Slovensku více srážek, než za celý rok 2009).
Policie řídí a usměrňuje provoz na silnicích.
Aktuální zpráva: na R1 mezi Žiarom nad Hronom a Zvolenom dochází k zatopení jednoho úseku a podmývá se okraj silnice.
Od včera dodnes byli povodně ve: Prievidza, Handlová, Martin, oblast Rajeckej doliny, Žiar nad Hronom, ... částečně zatopené byli i další města a obce. Nejvyšší škody na silniční infrastrukture jsou: 4 mil. € ve městě Handlová a 5,5 mil. € ve městě Prievidza. V obou městech došlo k poškození/stržení silničních mostů a odtrhlo i vozovku. V tomto regionu je nasazená armáda. Pouze doplním, že toto je 2. vlna povodní na Slovensku, přičemž nyní jde pouze o déšť v jeden den (včerejší neděle; celkem dle SHMÚ spadlo za 7 měsíců na Slovensku více srážek, než za celý rok 2009).
Policie řídí a usměrňuje provoz na silnicích.
Aktuální zpráva: na R1 mezi Žiarom nad Hronom a Zvolenom dochází k zatopení jednoho úseku a podmývá se okraj silnice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 93&start=0
Horský přechod Čertovica (Nízké Tatry) na silnici I/72 je již přes týden uzavřený. A bude tak až do 11.10. Důvodem jsou popadané stromy na silnici, ale taky podmáčané svahy kolem silnice a na nich stromy, které silnice ohrozují.
Tento horský přechod na tom byl katastrofálně již v zimě, když ho ohrozovali propadnuté báňské štůlně.
Aktuální podmínky pro provoz: osobní auta můžou využít HP Donovaly nebo Vernár, ovšem nákladní auta pouze HP Donovaly.
_________________
Dále na silnici I/50 při obci Trenčianske Mitice je doprava přesměrována do jednoho jízdního pruhu. Silnice je zde dlouhé období pravidelně opravována z důvodu propadnutí krajnice a nyní se investor (SSC) rozhodol zde udělat geologický průzkum, co si vyžaduje na 1 km silnice udělat 9 sond a další měření. Kromě toho se pak silnice i náležitě bude opravovat, takže odhaduji, že do konce roku zde bude zdržení.
_________________
Kvůli nedávným povodním na Turci je na silnici I/65 ve směru z Kremnice do Martina cca. 300m od hranice krajů z důvodu podmytí svahu omezena přemávka v délce cca. 40m do jednoho jízdního pruhu.
Horský přechod Čertovica (Nízké Tatry) na silnici I/72 je již přes týden uzavřený. A bude tak až do 11.10. Důvodem jsou popadané stromy na silnici, ale taky podmáčané svahy kolem silnice a na nich stromy, které silnice ohrozují.
Tento horský přechod na tom byl katastrofálně již v zimě, když ho ohrozovali propadnuté báňské štůlně.
Aktuální podmínky pro provoz: osobní auta můžou využít HP Donovaly nebo Vernár, ovšem nákladní auta pouze HP Donovaly.
_________________
Dále na silnici I/50 při obci Trenčianske Mitice je doprava přesměrována do jednoho jízdního pruhu. Silnice je zde dlouhé období pravidelně opravována z důvodu propadnutí krajnice a nyní se investor (SSC) rozhodol zde udělat geologický průzkum, co si vyžaduje na 1 km silnice udělat 9 sond a další měření. Kromě toho se pak silnice i náležitě bude opravovat, takže odhaduji, že do konce roku zde bude zdržení.
_________________
Kvůli nedávným povodním na Turci je na silnici I/65 ve směru z Kremnice do Martina cca. 300m od hranice krajů z důvodu podmytí svahu omezena přemávka v délce cca. 40m do jednoho jízdního pruhu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Slovenská dopravní policie začína podrobněji informovat o tom, kde bude pracovat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=2343
V praxi to fungovalo pouze předevčírem. Již včera se informace omezili na stav: okres - počet hlídek v daném času, bez udání silnice.
I tak je to ale lepší, než nic.
Důvodem je nařízení slovenského policejního prezidenta Jaroslava Spišiaka, aby slovenská dopravní policie nebyla vnímána jako ta, která pouze stojí za keřím a měří rychlosti na "výběrčích" místech. Doslova to mají i policisté zakázané a jestli je veřejnostu usvědčí z takového měření, ministr vnitra to dává prověrovat. "Dopravní policie je tu pro vás a je to ta část, která je dobrá", řekl Spišiak.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=2343
V praxi to fungovalo pouze předevčírem. Již včera se informace omezili na stav: okres - počet hlídek v daném času, bez udání silnice.
I tak je to ale lepší, než nic.
Důvodem je nařízení slovenského policejního prezidenta Jaroslava Spišiaka, aby slovenská dopravní policie nebyla vnímána jako ta, která pouze stojí za keřím a měří rychlosti na "výběrčích" místech. Doslova to mají i policisté zakázané a jestli je veřejnostu usvědčí z takového měření, ministr vnitra to dává prověrovat. "Dopravní policie je tu pro vás a je to ta část, která je dobrá", řekl Spišiak.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Slovensko dostane z EU celkem 100-150 mil. € na vylepšení silnic pouze po bezpečnostní stránce. Suma není přesná, protože jde o rozložení na 8 územních oblastí. Jde pouze o vylepšení bezpečnosti na silnicích:
*sfrézování vozovek se vznikem sklonu pro odvedení vody do nových žlábku
*nové bezpečnostní značení (světelné knoflíčky atp.)
*nové vodorovní a zvislé dopravní značení
*obnova svodidel
*plašiče zvěře
*oplocení lesních částí silnic
*přechody pro zvěř
*odvodňovací kanály
*samozřejmostí je i obnova povrchu na silnicích
První projekty již běží, především na silnicích I. třídy. Opravit a zásadně po bezpečnostní stránce se tak má celkem 500 km do konce roku 2012 a 1000 km s ukončením v roce 2015 dle pravidla čerpání 2013+2.
*sfrézování vozovek se vznikem sklonu pro odvedení vody do nových žlábku
*nové bezpečnostní značení (světelné knoflíčky atp.)
*nové vodorovní a zvislé dopravní značení
*obnova svodidel
*plašiče zvěře
*oplocení lesních částí silnic
*přechody pro zvěř
*odvodňovací kanály
*samozřejmostí je i obnova povrchu na silnicích
První projekty již běží, především na silnicích I. třídy. Opravit a zásadně po bezpečnostní stránce se tak má celkem 500 km do konce roku 2012 a 1000 km s ukončením v roce 2015 dle pravidla čerpání 2013+2.
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Tak to má skrz EU šanci projít. Obdobně se bude argumentovat při případném zařazení modernizace D1 do OPD si myslím.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Východní Slovensko již několikátý den odřezané od světa, zde fotogalerie a odkazy na další články
http://korzar.sme.sk/c/6246886/kalamita ... stach.html
*pouhá "drobnost" hodná Slovenska: včera ze správ informace, že při výjezdu 85 ks techniky, se zakrátko 17 ks pokazilo ...
http://korzar.sme.sk/c/6246886/kalamita ... stach.html
*pouhá "drobnost" hodná Slovenska: včera ze správ informace, že při výjezdu 85 ks techniky, se zakrátko 17 ks pokazilo ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko všeobecně
Slovensko dnes na mnoho silnicích I. - III. třídy nezvládlo nápor sněhu a větru. Uzavřena je i "severná" dálnice D1 v úseku Matejovce-Jánovce.
*nejkritičtější oblasti: okresy Dunajská Streda, Nové Zámky, všechny okresy Prešovského kraje, okres Rožňava, východní okresy Košického kraje ... zde všude nárazový vítr, 50cm-2m závěje, zafoukané desítky vozidel, nasazena těžká armádní a hasičská technika
*na dálnici D1 u Popradu uvázlo několik desítek kamionů a autobusů Na Slovensko je omezen vstup pro nákladní vozidla téměř ze všech hr. přechodů.
*vichřice dosahovala v nárazech 144 km/h a napříč zemí brala sebou střechy, betonové sloupy elektrického vedení a samozřejmě stromy
*nejkritičtější oblasti: okresy Dunajská Streda, Nové Zámky, všechny okresy Prešovského kraje, okres Rožňava, východní okresy Košického kraje ... zde všude nárazový vítr, 50cm-2m závěje, zafoukané desítky vozidel, nasazena těžká armádní a hasičská technika
*na dálnici D1 u Popradu uvázlo několik desítek kamionů a autobusů Na Slovensko je omezen vstup pro nákladní vozidla téměř ze všech hr. přechodů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
SME.sk píše:BRATISLAVA. Na diaľnici D2, pred križovatkou Malacky, v smere do Bratislavy, doplní Národná diaľničná spoločnosť posledné dve portálové značky. Majú zvýšiť informovanosť a bezpečnosť účastníkov cestnej premávky.
Vyžiada si to úplnú uzáveru jazdného pásu diaľnice v nedeľu 28. júla od 7. do 14. hodiny.
Počas montáže značenia bude doprava z diaľnice D2 presmerovaná od križovatky Kúty na cestu I/2 a tadiaľ na najbližšiu diaľničnú križovatku Malacky. Obchádzková trasa bude vyznačená dopravným značením.
Informácie poskytol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4115
Na dálniční síti přibudne během příštích 3 let až 262,4 km nových plotů. Náklady dosáhnou téměř 2,6 mil. € bez DPH. Jde o tyto úseky:
D1 Horná Streda – Ilava
D1 Beharovce – Široké
D2 št. hr. CZ/SK – Bratislava, Lamač
D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov
R1 Trnava – Nitra
R1 Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi
R1 Šášovské Podhradie – Kováčová
R2 Budča – Zvolen
Na dálniční síti přibudne během příštích 3 let až 262,4 km nových plotů. Náklady dosáhnou téměř 2,6 mil. € bez DPH. Jde o tyto úseky:
D1 Horná Streda – Ilava
D1 Beharovce – Široké
D2 št. hr. CZ/SK – Bratislava, Lamač
D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov
R1 Trnava – Nitra
R1 Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi
R1 Šášovské Podhradie – Kováčová
R2 Budča – Zvolen
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu
Počet mrtvých na silnicích za rok 2013 je opět nižší
*nejvíce mrtvých je v Žilinskom kraji: 40 a v Trnavskom kraji: 39
- Žilinský kraj: frekventované tahy Žilina - Čadca a Žilina - Martin - Ružomberok
- Trnavský kraj: jižní část, hlavně okres Dunajská Streda (úzké silnice s absencí D/RC)
*letos se snižují pokuty jako reakce na vývoj v počtu mrtých a zraněných
*novým problémem se jeví alkohol za volantem (fouká se i při běžné kontrole); v roce 2013 až 2.656 řidičů nafoukalo nad 1 promile
*je to souběh opatření nejen policejních, ale také stavebních úprav na silnicích
*nejvíce mrtvých je v Žilinskom kraji: 40 a v Trnavskom kraji: 39
- Žilinský kraj: frekventované tahy Žilina - Čadca a Žilina - Martin - Ružomberok
- Trnavský kraj: jižní část, hlavně okres Dunajská Streda (úzké silnice s absencí D/RC)
*letos se snižují pokuty jako reakce na vývoj v počtu mrtých a zraněných
*novým problémem se jeví alkohol za volantem (fouká se i při běžné kontrole); v roce 2013 až 2.656 řidičů nafoukalo nad 1 promile