Investície do bezpečnostných prvkov na diaľniciach boli v treťom kvartáli 2014 v objeme 1,3 milióna EUR
Za tretí štvrťrok 2014 Národná diaľničná spoločnosť doplnila na diaľniciach a rýchlostných cestách nové bezpečnostné prvky. Celková investícia predstavuje hodnotu 1,341 milióna EUR.
Bezpečnosť na diaľniciach
Národná diaľničná spoločnosť v treťom štvrťroku vybudovala a osadila na diaľniciach a rýchlostných cestách ďalšie bezpečnostné zariadenia. Pribudlo 32,8 kilometra nového oplotenia, obnovilo a doplnilo sa 4 389 metrov oceľových zvodidiel a osadilo sa 67 tlmičov nárazu a 4 absorpčné koncovky.
Oplotenie
Za tretí štvrťrok Národná diaľničná spoločnosť vybudovala 32,8 kilometra nového oplotenia. Pribudlo na diaľnici D2 v úseku štátna hranica SK/CZ – Malacky v celkovej dĺžke 11 kilometrov, na diaľnici D1 v úseku Horná Streda – Ilava v dĺžke 19,8 kilometra a na rýchlostnej ceste R1 v úsekoch Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi v dĺžke 2 kilometre.
Celkovo bolo v roku 2014 oplotených 101,3 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest.
Oplotenie je nevyhnutnou súčasťou bezpečnostných prvkov diaľnic, ktoré chránia motoristov a zver pred ich vzájomnými kolíziami.
Oceľové zvodidlá
V treťom štvrťroku dostala nové zvodidlá rýchlostná cesta R1 v úseku Banská Bystrica – Hronský Beňadik, diaľnica D1 pri Trnave a Mengusovciach, v úseku Liptovský Mikuláš – Ružomberok a cesta I/50 v správe Strediska údržby Košice. V treťom štvrťroku bolo doplnených a obnovených 4 425 metrov oceľových zvodidiel.
V roku 2014 ide celkovo o 17 657 metrov.
Oceľové zvodidlá osádzané na vonkajších stranách diaľnice sú umiestňované ako ochranný prvok pred pevnými prekážkami (mostné piliere, portály značiek) a pri vysokých násypoch.
Tlmiče nárazu
Za tretí štvrťrok Národná diaľničná spoločnosť osadila celkovo 67 tlmičov nárazu, a to konkrétne na bratislavských diaľniciach D1, D2 a D4, ďalej na diaľnici D1 v úseku Trnava – Horná Streda, Horná Streda – Ilava, Ilava – Sverepec, Považská Bystrica – Sever, na rýchlostnej ceste R1 v úsekoch Hronský Beňadik – Žiar nad Hronom, Žiar nad Hronom – Banská Bystrica.
V roku 2014 bolo celkovo osadených 105 tlmičov.
Tlmič nárazu je špeciálny bezpečnostný prvok chrániaci motoristu pred nárazom do pevnej prekážky, ktorú tvoria napr. zvodidlá v miestach križovatiek. Mechanizmus účinku bezpečnostného prvku v momente nárazu vozidla do prekážky možno prirovnať skladaniu harmoniky. Tlmiť kinetickú energiu vozidla pomáhajú prídavné valce z umelej hmoty naplnené atmosférickým vzduchom, ktoré pôsobia ako vankúše.
Energetické absorpčné koncovky
Pilotným projektom v oblasti zvyšovania bezpečnosti diaľnic je osádzanie energetických absorpčných koncoviek. V treťom štvrťroku boli osadené 4 energetické absorpčné koncovky na ceste I/11 v úseku Čadca – Kysucký Lieskovec.
V roku 2014 bolo osadených 14 energetických absorpčných koncoviek.
Energetické absorpčné koncovky sú zariadenia, ktoré sa osádzajú v miestach ukončenia zvodidiel. Sú to odolné ukončenia zvodidiel s oceľovými stĺpikmi a čelom koncovky, ktoré dokážu absorbovať energiu nárazu vozidla.
- Bezpecnostne_zariadenia_dialnic_a_rychlostnych_ciest_3Q2014.jpg (71.81 KiB) Zobrazeno 14389 x
Zdroj: http://www.ndsas.sk/aktuality-investici ... 374s48743c a na tomto odkazu je taky fotogalerie, co je co