České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=520
Stránka 1 z 6

Autor:  Diaľničiar [ 25.5.2009 19:38:45 ]
Předmět příspěvku:  Provoz: bezpečnost, omezení, intenzity

Národný systém dopravných informácií :arrow:

https://odoprave.info

Zde budou informace k bezpečnosti provozu:

Dálniční patrola: https://www.ndsas.sk/sluzby/dialnicna-patrola

*dopravní policie (pokuty), dopravní nehodové lokality, silnice smrti, vážné/tragické dopravní nehody
*legislativa (autolékárničky atd.)

Nouzové číslo NDS: 0800 100 007

Taky zde budou informace k omezení provozu:

*sjízdnost silnic a dálnic (včetně oprav a uzavírek): http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
*změna možného průjezdu pro některé typy aut

Intenzity jsou přidané k 05/2016. V tomto čase je téma aktualizovaná.

*celostátní sčítání dopravy v roce 2015: http://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-ce ... u-2015.ssc

Tedy budou zde takové informace, aby ste při vašich cestách na Slovensko byli ostražití tam, kde to je potřeba a aby ste se vyhli problémům kvůli stavebním/rekonstrukčním pracím na slovenských silnicích a dálniční síti.

Autor:  Martin z Ostravy [ 5.6.2009 12:10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Slyšel jsem něco o tom, že u Strečna se tvoří nějaké extrémní kolony.
Je to pravda, pokud ano má někdo nějaké bližší informace?
Jedu totiž ve čtvrtek ráno do Liptovského Mikuláše.

Autor:  mapman [ 5.6.2009 12:24:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Potíže se očekávají až do konce června.

Autor:  Martin z Ostravy [ 5.6.2009 15:16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

A to tam jsou opravdu každý den takové nebo i podobné kolony?
Jak to vypadá s tou objížďkou?

Autor:  mapman [ 5.6.2009 15:29:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Netuším, zkus se zeptat na www.dialnice.info, konkrétně http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7667&start=325 - po registraci...

Autor:  Martin z Ostravy [ 7.6.2009 21:04:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Jak je to s tím jejich manuálem první pomoci?
Musím ho jako cizinec mít?

Autor:  Diaľničiar [ 7.6.2009 21:34:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Více zde: http://natankuj.sme.sk/c/4815525/kartu- ... treba.html .

"Zároveň platí, že ku starým lekárničkám, ktoré máte v aute, si nemusíte zháňať kartu prvej pomoci. Dokonca to platí aj pre autolekárničky, ktoré si kúpite do začiatku účinnosti vyhlášky, teda do 1. mája. Vo vyhláške totiž táto povinnosť nie je zakotvená.

Nezabudnite si však skontrolovať platnosť autolekárničky." :arrow:

Tedy jestli nemáte projítou expirační dobu, pak nemusíte mít kartu první pomoci. Jestli si ale pořídíte lekárníčku po 1.5. a na Slovensku si pak nekoupíte v lékarně kartu první pomoci, policie vás smí pokutovat.

Autor:  Martin z Ostravy [ 7.6.2009 21:55:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Děkuji moc
Ale řeknu vám, že si tam vymýšlíte pěkné hovadiny. :roll:

Autor:  Diaľničiar [ 8.6.2009 15:35:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Já je nevymýšlím ... :twisted: ... mě (mně) se to taky nelíbí. Ani karta první pomoci, ani farba lékárníčky. :idea:

Autor:  Standa [ 9.6.2009 7:53:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Je to docela jednoduché: mě se píše v 2. (bez koho/čeho) a 4. pádě (vidím koho/co), mně se píše ve 3. (ke komu/čemu) a v 6. pádě (o kom/čem). Mně pomáhá, že si zkusím dosadit místo mě/mně "mne" - kde to jde, píše se "mě", kde to nejde (buď tam jde "mi" nebo tam vůbec nic jiného nejde), píše se "mně". Při psaní bez diakritiky (třeba v SMS) píšu vždy MNE a nemůžu udělat chybu :) .

Autor:  martini [ 10.6.2009 6:40:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Já na to používám ten fígl, kdy si místo mě/mně dosadím ti (mě) nebo tobě (mně). To mě pomáhá nejlépe. Ale opravdu to není nic jednoduchého, ta čeština :-)

Sorry za OT.

Autor:  Martin z Ostravy [ 18.6.2009 21:48:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Musím říci, že tedy na Slovensku jsou policisté opravdu vidět.
A i hlášení o radarech v rádiu o tom svědčí, neboť netrvají 15s jako u nás ale i 2 min než
vyjmenují všechny ty radary.

Autor:  Diaľničiar [ 11.7.2009 17:58:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Na Slovensku v r. 2007 zemřelo při dopravních autonehodách 116 lidí na 1 000 000 obyvatel, co je přibližně střed z členských států EU. V roce 2007 zavinili dopravní nehody na Slovensku každé třetí úmrtí mladého člověka ve věku 15-17 let. Slovensko se také řadí mezi ty státy EU, kde je nejnižší míra používaní bezpečnostních pásů; cca. 70%, co je porovnatelná úroveň s Litvou a Řeckem.

Autor:  mapman [ 13.7.2009 15:46:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Jeden hororový příběh o jízdě na dálnici v protisměru, dokonce i v tunelu, video opravdu stojí za to. Více v článku:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... smeru.html

Autor:  Diaľničiar [ 13.7.2009 15:55:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Jo, tohle bylo včera v správách a jenom jsem na to koukal ... on se pak i vyjádřil, že po tem, co se špatně zařadil (vjel do opačného směru), nevěděl co má dělat ... :? ... to i pro ostatní (tedy já jsem to ještě nezažil) třeba se dát okamžitě na odstavní pás a ohlásit situaci (v případě NDS jde o číslo 0800 100 007). Ideálně k Vám přijede policejní hlídka a s její pomocí se otočíte; neriskovat otáčení přímo na dálnici.

Jinak hrozilo tam přes 70 přímých a nepřímých střetů a následních kolizí a je opravdu štěstím, že se nikomu nic nestalo. 8-)

Autor:  Martin z Ostravy [ 13.7.2009 21:43:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Otázka jak se dostat do odstavného, přes ty šňůry kamionů a aut?
Jinak děda měl docela štěstí, ale jak už někdo psal na novinkách.cz, co dělal dozor tunelu, že v něm hned nezastavil provoz?
Respektive není tohle jeho povinnost, stačilo kousek a mohlo tam být pěkně horko.

Autor:  Diaľničiar [ 13.7.2009 22:14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Jistě je lehčí dostat se do odstavního pásu, než 10 km projíždět v různých pruzích ... ad dozor&tunel ... neumím posoudit.

... Marcel Jánošík, Národná diaľničná spoločnosť: "Prešiel celou Mlynskou dolinou, mostom La Franconi a následne chcel pokračovať po diaľnici D2."

Ktovie ako ďaleko by zašiel, nebyť kamier, ktoré to všetko zachytili.

Marcel Jánošík, Národná diaľničná spoločnosť: "Po zahlásení udalosti diaľničná polícia okamžite zasahovala z obidvoch strán."

Ide vôbec o prvý prípad, keď vodič prešiel celý tunel Sitina v protismere. ...

Autor:  Majkii [ 14.7.2009 18:40:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Dalo by se někde najít nějaké pěkné shrnutí jmenující rozdíly ve slovenském silničním zákoně oproti tomu českému? Nebo by byl někdo ochoten ty nejzákladnější vypsat?

Autor:  Jakub Šponar [ 14.7.2009 19:13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Diaľničiar píše:
Ide vôbec o prvý prípad, keď vodič prešiel celý tunel Sitina v protismere. ...

Zde je 1:24 min. video jeho jízdy ... Jazda dôchodcu(80) v protismere cez Bratislavu. .


Teda to je fakt hustý video. Že tohle neskončilo masakrem je fakt zázrak. :shock:

Autor:  pavel.hrdina [ 15.7.2009 9:45:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Jak se dostal ten borec do levyho pruhu, kde se pak uz drzel po celou dobu jako kliste, to mi fakt neni jasny. Kdyz by to nouzove projel do nejblizsiho vyjezdu v odstavnym pruhu v protismeru primerene nizkou rychlosti, tak by se mu ten jeho omyl jeste dal odpustit, ale to co predvedl je opravdu vrchol ignorantstvi (ale zaroven i stesti).

Autor:  Martin z Ostravy [ 15.7.2009 11:31:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Nemáte někdo k dispozici nějaké směrnice pro řízení tunelu v ČR/SK?
Mně totiž potom zajímá, k čemu tam jsou takové ty barevné šipečky a křížečky když
děda projede celý tunel v proti směru a doprava jede vesele dál.

Autor:  Diaľničiar [ 15.7.2009 11:57:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Délka necelých 1,5 km ... to se moc nedá řešit ... :D

Autor:  Martin z Ostravy [ 15.7.2009 12:24:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

To je pravda moc času není, ale měl jsem představu, že ta obsluha ho zpozoruje,
a dá stop provozu, čili se hned změní zelené šipky na červené křížky, pár aut ještě projede, zbytek (možná) zastaví, a dědo bude mít čas se přesunou do odstavného, nebo otočit, ale asi to opravdu nejde za těch 65s stihnout.

Autor:  JirkaS [ 15.7.2009 16:07:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Nevím, jak v Bratislavě, ale v Praze na MO svítila zelená šipka i v případě, že hned za ní byl pruh díky opravám uzavřen a tento stav se změnil až asi 3 dny nato. Takže o operativnosti dost pochybuji.

Autor:  martini [ 16.7.2009 5:45:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bezpečnost provozu + omezení provozu

Podle toho odkazovaného videa na youtube mně přišlo, že některá auta se z levého pruhu řadila dříve i do poměrn zahuštěného pravého i když dědu v protisměru ještě nemohli dobře vidět. Čili možná že tam ten křížek rozsvítili. Nebo také je možnost rozsvítit oranžovou šipku. Dle těch kamer o něm museli vědět už dřív než vůbec vjel do tunelu, pokud u nich obsluha nespí.

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/