II/520; úsek Nová Bystrica - Oravská Lesná (v provozu)
Napsal: 3.9.2017 20:18:32
Silnice II/520 Nová Bystrica - Oravská Lesná
silniční úsek je z mého pohledu typickým příkladem selhání celého systému plánování, přípravy, financování, výstavby a i údržby silniční infrastruktury na Slovensku
Pohled do historie: v letech 1983 - 1989 se postavila vodní přehrada Nová Bystrica. Tehdejší vodohospodáři plánují i výstavbu spojnice mezi dvěma regiony: Kysuce a Orava, ale nestalo se tak. Před výstavbou této přehrady tady byla stará silnice. Postupem času se zvyšoval regionální tlak na její výstavbu a tak se tak i stalo, protože obcházková trasa měřila více než 100 km.
Lokalita na mapě: Stručná fakta:
Délka budovaného úseku: 9,4 km
Začátek výstavby: 02/2004
Původní smluvní termín ukončení: 02/2009
Odevzdání do provozu: 10/2008 (bez kolaudace)
Zhotovitel: Strabag (hlavní zhotovitel), Skanska SK, Zipp
Původní náklady: 33 mil. €
Celkové náklady: 88 mil. €
Vyspořádání pozemků: nebylo dokončené ještě ani k 08/2017.
Důvodem prodražení byl sesuv 30 tisíc m3 zeminy při výstavbě jednoho z mostů. Stavba přitom byla budovaná v náročném sesuvním území. Údajným důvodem, protože to došlo až k soudu a tím se zase zkomplikoval celý proces s pozemkami atd.
Zhotovitel se nakonec s investorem (SSC) soudil a to až 9 let a vysoudil 16 mil. €.
Charakteristika hlavních prací: Projekt řeší v délce 9,4 km propojení obcí Nová Bystrica a Oravská Lesná. Stavba se nacházela ve složitých geologických poměrech s vysokým poměrem sesuvů. Vzhledem na složité geologické poměry, ve kterých byla trasa vedená bylo potřebné zajistit stabilitu území. Realizace v oblasti vysokých náspů si vyžádala zajištění opěrními stěnami a vystuženým náspem, zářezy jsou stabilizované klincováním a následně se budují zárubní můry.
silniční úsek je z mého pohledu typickým příkladem selhání celého systému plánování, přípravy, financování, výstavby a i údržby silniční infrastruktury na Slovensku
Pohled do historie: v letech 1983 - 1989 se postavila vodní přehrada Nová Bystrica. Tehdejší vodohospodáři plánují i výstavbu spojnice mezi dvěma regiony: Kysuce a Orava, ale nestalo se tak. Před výstavbou této přehrady tady byla stará silnice. Postupem času se zvyšoval regionální tlak na její výstavbu a tak se tak i stalo, protože obcházková trasa měřila více než 100 km.
Lokalita na mapě: Stručná fakta:
Délka budovaného úseku: 9,4 km
Začátek výstavby: 02/2004
Původní smluvní termín ukončení: 02/2009
Odevzdání do provozu: 10/2008 (bez kolaudace)
Zhotovitel: Strabag (hlavní zhotovitel), Skanska SK, Zipp
Původní náklady: 33 mil. €
Celkové náklady: 88 mil. €
Vyspořádání pozemků: nebylo dokončené ještě ani k 08/2017.
Důvodem prodražení byl sesuv 30 tisíc m3 zeminy při výstavbě jednoho z mostů. Stavba přitom byla budovaná v náročném sesuvním území. Údajným důvodem, protože to došlo až k soudu a tím se zase zkomplikoval celý proces s pozemkami atd.
Zhotovitel se nakonec s investorem (SSC) soudil a to až 9 let a vysoudil 16 mil. €.
Charakteristika hlavních prací: Projekt řeší v délce 9,4 km propojení obcí Nová Bystrica a Oravská Lesná. Stavba se nacházela ve složitých geologických poměrech s vysokým poměrem sesuvů. Vzhledem na složité geologické poměry, ve kterých byla trasa vedená bylo potřebné zajistit stabilitu území. Realizace v oblasti vysokých náspů si vyžádala zajištění opěrními stěnami a vystuženým náspem, zářezy jsou stabilizované klincováním a následně se budují zárubní můry.