Právě je 22.10.2020 10:43:08




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Zajímalo by mně,jestli je vůbec někde na Slovensku CB kryt?Já jsem ho nikde neviděl.Nepočítám tunely.

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 16:21:55, celkově upraveno 1

změna názvu témy



28.9.2009 12:29:54
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Starých betonek je na Slovensku hodně: i na hlavních silnicích (I/62, I/65 atd.) pak na silnicích II. a III. třídy (Trnovec při Holíči, Smolenice průjezd, pak v okresu Dunajská Středa), ... ovšem drtivá většina těchto starých betonek je opravdu ve špatném stavu. Starý úsek D2-Kúty se letos v délce 2,5 km opravil v celkové hodnotě 2,5 mil. € a udělal se zde AB kryt (financoval to Trnavský kraj).

Nový CB kryt je třeba na hlavních tazích v Bratislavě: pruhy MHD a některé křižovatky (Patrónka). Pak je taky na D2 Lamačská Cesta-Staré Grunty, kde je i tunel Sitina, ale zde je celý 3,3 km úsek s CB krytem.

Na nové R1 budou některé mosty s CB krytemm ovšem povrch bude mít AB kryt. Na nové D1 přes PPP nevím jak to bude.

Slovensko doposud silně preferuje AB kryt pro levnější vstupní náklady. Prostě: všichni ví, že CB kryt je levnější pro údržbu a vydrží déle, ale je drahší a proto se staví pouze tam, kde je nejvyšší zátěž.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.9.2009 12:38:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Na silnicích I třídy si to pamatuju,hlavně I/50 před Trenčínem :lol: to je taky zážitek.Přes Smolenici jsem jel,ale nevšiml.jsem si :roll: A na D2 jsem vživotě na slovenské straně nejel.
Právě mě šlo o D a R v rámci rekonstrukce a nové výstavby.A ví někdo,jestli na D1 : BA-TT bude po rekonstrukci AB kryt?Z hlediska intenzity by byl žádoucí CB kryt,ale myslím,že zvítězí dosavadní trend AB

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


28.9.2009 13:02:26
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
viky píše:
A ví někdo,jestli na D1 : BA-TT bude po rekonstrukci AB kryt?Z hlediska intenzity by byl žádoucí CB kryt,ale myslím,že zvítězí dosavadní trend AB
Na D1 po celkové rekonstrukci vozovky zde bude možná CB kryt, ovšem to bude až v r. 2013-2015. Teď pouze probíhá rozšíření na 3+3. Ale třeba středový pás je již betonový s betonovými svodidly typu NJ. Právě zde se muselo nejdřívě rozšířit z 2x2 na 2x3 pruhy a až po tomto kroku bude následovat přestavba nejprve jedné strany vozovky, pak druhé. I tak dá tato přestavba zabrat.

Ty Smolenice - nevím, kdy ste tudy jeli naposled, ale do konce r. 2010 zde Trnavský kraj proinvestuje 4 mil. € a tyto 3 km v havarijném stavu přestaví na AB kryt (stejně jako na té spojce D2-Kúty-Čáry). ;)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.9.2009 13:29:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Diaľničiar píše:

Ty Smolenice - nevím, kdy ste tudy jeli naposled, ale do konce r. 2010 zde Trnavský kraj proinvestuje 4 mil. € a tyto 3 km v havarijném stavu přestaví na AB kryt (stejně jako na té spojce D2-Kúty-Čáry). ;)

Přes Smolenice a Suchou nad Parnou jsem jel z Trnavy 2x,když byla Trnava nesnesitelně přecpaná na jaře při rekonstrukci I/51,jak tam dělali ten kruháč,či co.Naivně jsem si myslel,že to souvisí s výstavbou sev.obchvatu Trnavy :oops: Myslíte si,že na to ještě přijde řada v horizontu 2-3 let?Vždyť tam zbývá snad kilometr...

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


28.9.2009 14:03:09
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
CB kryt bude taky na stavbě D2 Stupava, jih (budoucí součást dálnice D4).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


8.11.2009 19:32:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
viky píše:
Diaľničiar píše:

Ty Smolenice - nevím, kdy ste tudy jeli naposled, ale do konce r. 2010 zde Trnavský kraj proinvestuje 4 mil. € a tyto 3 km v havarijném stavu přestaví na AB kryt (stejně jako na té spojce D2-Kúty-Čáry). ;)

Přes Smolenice a Suchou nad Parnou jsem jel z Trnavy 2x,když byla Trnava nesnesitelně přecpaná na jaře při rekonstrukci I/51,jak tam dělali ten kruháč,či co.Naivně jsem si myslel,že to souvisí s výstavbou sev.obchvatu Trnavy :oops: Myslíte si,že na to ještě přijde řada v horizontu 2-3 let?Vždyť tam zbývá snad kilometr...


Severní obchvat Trnavy se „intenzivně“ staví, žačátek: 2005, ukončení v 2012. Přes eurofondy. :O Ano, vítejte na Slovensku.
Co se týče opravy silnice přes Smolenice, investice byla pro krizi odložena na neurčito a přes europrojekt se nedá opravit – není vyspořádán pozemek pod silnicí přes obec.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.7.2011 20:07:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 9659
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Proč se na Slovensku, tak málo staví CB vozovky?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


7.7.2011 20:08:54
Profil
Autor

Příspěvky: 6210
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Protože to neumí, koukni na 4705 :kladivo: :)

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


7.7.2011 22:20:24
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Právě tomuto tématu se věnuje odborní článek, proč se vlastně na Slovensku CB vozovky nestaví?

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -5141.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


11.8.2011 11:08:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1294
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Takže se tam nestaví CB kryt jenom proto, že to nikdo nedá do zadávací dokumentace ke stavbě ?

_________________
ekoteroristé ať se jdou vycpat


11.8.2011 17:08:27
Profil ICQ
 

Příspěvky: 2735
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
O tomhle se psalo už při stavbě D1 a D2. Tehdy to bylo zdůvodněno tím, že Slováci mají k dispozici asfalt ze Slovnaftu, zatímco v Čechách se vyrábí cement. Takže to vycházelo dopravně výhodnější. Nejspíš to už od té doby pokračuje setrvačností dál, i když ty materiální důvody pominuly.


11.8.2011 18:18:19
Profil
 

Příspěvky: 124
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Diaľničiar píše:
Právě tomuto tématu se věnuje odborní článek, proč se vlastně na Slovensku CB vozovky nestaví?

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -5141.html

Asi lze mít výhrady k rozdílné intenzitě na porovnávaných úsecích v tabulce 1 - náklady jsou průměrovány na m2, CB na Bítešsku hodí oproti AB na Brno-jih vždycky hezčí výsledek...


12.8.2011 10:00:22
Profil
Autor

Příspěvky: 1629
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
balik píše:
Diaľničiar píše:
Právě tomuto tématu se věnuje odborní článek, proč se vlastně na Slovensku CB vozovky nestaví?
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -5141.html
Asi lze mít výhrady k rozdílné intenzitě na porovnávaných úsecích v tabulce 1 - náklady jsou průměrovány na m2, CB na Bítešsku hodí oproti AB na Brno-jih vždycky hezčí výsledek...

Ale hlavně lze mít výhrady k objektivnosti celého článku, protože je silně jednobarevnej ... betonovej. Celý to vypadá jak PR někoho kro má zájem na tom, aby se CB dělal skoro všude. Dozvíme se tam veškeré plusy CB krytů, i ty co jsou fakt diskutabilní (při výrobě CB se redukuje produkce CO2 ... lepší viditelnost v noci a za nepříznivého počasí atp atp), ale nedozvíme se ani o jediném nedostatku CB, nebo dokonce o některých lepších vlastnostech AB. Jedinou vadou na kráse CB je prej jeho cena (ale jenom v krátkodobém horizontu) ... ach jo.


12.8.2011 11:25:27
Profil
 

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Citace:
Ale hlavně lze mít výhrady k objektivnosti celého článku,


No veď to píše človek z cementárne ;)


26.9.2011 16:40:50
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Doposud se všude protlačil asfalt, ale o tem jak vypadají slovenské silnice se pak třeba přesvědčit. Mnohé hlavní tahy, i s E významem nejsou hodny ani silnic III. třídy jinde v Evropě. Netvrdím, že CB kryty jsou řešením všude, ale za 20 let se nedokázalo od AB vozovek upustit ani na nejvýtiženějších úsecích. Proč asi? Asi někomu vyhovuje, aby se stále vráželi peníze na opravy, ale protože SR patří k chudším zemím, skutečnost je pak taková, že 40% silnic je tam katastrofálně a dalších 20% od teho nemá daleko ... najít co jen 50 km souvislé silnice I. třídy, která by byla vyhovující bude za chvíli totálním snem ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


6.12.2011 12:23:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
To jo.Myslel jsem si,že na I/50 je hnus jen panel mezi Drietomou a D1.Po velmi dlouhé době jsem jel do Partizánského a vidím,že je v dezolátním stavu až na pár vyjímek celý úsek až k odbočce v Hradišti. :cry:
Vyjeté koleje,rigoly,lajdácky zalátané díry.
Nevím,jak je to dál,ale žádné iluze si nedělám.
To i E50 na Ukrajině mezi Užhorodem a Lvovem je oproti tomu nádherný tah! :kladivo: :kladivo:

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


6.12.2011 15:09:07
Profil
 

Příspěvky: 40
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Mnoho Slováků se může o rozdílu mezi dobře udělaným (neokradeným) AB a technologicky špatným CB přesvědčit na R48 FM-Hnojník ... argumenty o vyjetých kolejích či prodloužených intervalech údržby přesně tyto dva úseky staví na hlavu ... O 2 roky starší a stejně vytížený AB je v celém svém úseku za 9 let prakticky bez opravy. Stejně dlouhý úsek CB je osázen lesem dvojhrbů díky stupidnímu provedení napojení CB na mostní úseky z AB. Několikrát již, a to zcela neúspěšně, opravované přechody s vlnícím se AB, mnohé v zatáčkách, které zvláště za deště a sněhu vytvářejí nebezpečná místa. Tento nešvar je viditelný i jinde, ale právě zde je krásné srovnání, neboť úseky na sebe přímo navazují ... Také hluk CB je neoddiskutovatelně větší a vede nakonec k výstavbě více protihlukových stěn. Toto vše hovoří proti CB a žádný prodloužený interval údržby to nezmění. Řádně zhotovený a neokradený AB vydrží mnoho let i s lehkými kolejemi, pak se odfrézuje, natáhne nový a šmytec. Rekonstrukce CB po 30 letech bude mnohem dražší i časově náročnější. CB není v českých podmínkách při české kvalitě řešením a totéž platí pro Slovensko ...


11.9.2013 20:34:28
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Úsek D2 na Slovensku v Bratislave řešením pro CB zcela jistě je. A právěže to, co vy píšete vychází na stejno pro AB kryt. Dokud bude nedostatečný podklad a financí je málo pro cyklickou obnovu, tak AB kryt není výhrou pro hlavní tahy. Protože co je lepší? Jezdit 30 let po kvalitě a pak třeba 10 let trpět? Ve variantu CB. Nebo jezdit po kvalitě 8 let (pokud nejde o novou silnici) a pak dalších 5 let čekat alespoň na mikrokoberec ve variantu AB? A pak max. obnova 5cm které vydrží 4-5 let a pak zas dalších 5 let čekat? Bohužel, lepší není nic. Všechno je jen o penězích a né o technologickém provedení, které se může neprovést dobře stejně na AB i CB krytu. PHS je nutno stavět i při AB, vy toho asi o hluku moc nevíte. Jiná věc je, že nedáte CB kryt na souvislé úseky do měst. Ale třeba že křižovatky by se tak dělat mohli, jak ve Vídni.

CB lobby je na Slovensku docela slabá. Kdyby byla vůle, stavělo by se i s CB krytem. Při již tak vysokých nákladech na infrastrukturu (dodatkování běží i při nižších vítězných ponukách). Je to jenom o nastavení systému. Kdo z vás ví, že dopravní značky musejí mít licenci? A tak když jí stát vydá, domluví s danou firmou a pak ta značka v nekonkurenčním prostředí opravdu vychází na 300€ za kus bez osazení. Pak opravdu 1 KO nás stojí 1 mil. €, absurdní cifry, ale je to tak. Stačilo by trošičku šetřit (omezit ovšem korupci, klientelismus a tunelování těchto státních zakázek, které již předem jsou vysoké) a bylo by nejen na CB kryt ale i na dvakrát tak rychlejší výstavbu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


15.9.2013 15:36:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Jen zde dodám, že staré betónky postupně mizí díky penězům z EU fondů. Přerábějí se na AB komunikace. Toto téma ale ponechávám v platnosti.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 274.8 KiB | Zobrazeno 10138 krát ]

Více informací pak naleznete třeba v tématu k rekonstrukcím silnic anebo i průběžně v debatách.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.5.2016 19:55:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 211
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Často jezdím po staré betonce na I/55 u Drietomy a ta taky dožívá - po 50 letech. Divím se bratrům Slovákům, že to dočasně neopraví tak jako některé úseky na D1 u nás - jemným frézováním nebo broušením. Opravilo se na Slovensku něco tímto způsobem někde? Nebo to zatím NDS nezná? Asi vázne výměna zkušeností mezi MD ČR - MD SR a nebo NDS a ŘSD. Každý rok je setkání Čechů a Slováků na Velké Javořině - tak tam by to mohli probrat při vatře a kalíšku.


31.5.2016 20:46:51
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Nejedná se o I/55, ale o ex-I/50, nyní již I/9 Drietoma. A plánuje se obnovit i tento úsek dle záměrů SSC, i když máte pravdu, že daný úsek je ve správě NDS, ale ten další již ve správě SSC.

Ještě jsem nalezl další příspěvek k této problematice a to ZDE, kde i na tamním odkazu je rozsah km dle správcovství, i když již ani to neplatí vzhledem k investicím státu a VÚC ten podíl betonových silnic klesá.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.5.2016 22:34:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 422
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Cesta I/55 nelezi na uzemi SK.
Bavime sa o kratkom useku asi 10,5km na ceste I/9 (I/50).
U nas sa nic docasne neopravuje, u nas sa iba opravuje, vid I/62 a I/75 na trase Senec-Sladkovicovo-Galanta.
Ak spravne pocitam na SK existuju 4 kratke useky s CB krytom, z toho je jeden takmer opraveny a druhy sa ma opravit tento rok.
Tieto useky s CB nepatria pod NDS a preto tuto technologiu NDS nema dovod pouzivat.
V jednom mas pravdu, viazne vymena skusenosti medzi NDS a RSD, odkedy sa NDS zamerala na Nemcov a Rakusanov.
Na provokaciu si si mal vybrat ine forum a inu temu...


31.5.2016 23:01:38
Profil
 

Příspěvky: 188
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Jak byla provedena rekonstrukce? Metodou fragmentace (přetahem)? Nebo byl beton kompletně vybourán, vytěžen, odvezen a nahrazen asfaltem?


1.6.2016 20:20:14
Profil
VIP

Příspěvky: 14148
Bydliště: EU
Příspěvek Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Drak: viewtopic.php?p=116068#p116068

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.6.2016 20:23:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz