CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Cesta I/55 nelezi na uzemi SK.
Bavime sa o kratkom useku asi 10,5km na ceste I/9 (I/50).
U nas sa nic docasne neopravuje, u nas sa iba opravuje, vid I/62 a I/75 na trase Senec-Sladkovicovo-Galanta.
Ak spravne pocitam na SK existuju 4 kratke useky s CB krytom, z toho je jeden takmer opraveny a druhy sa ma opravit tento rok.
Tieto useky s CB nepatria pod NDS a preto tuto technologiu NDS nema dovod pouzivat.
V jednom mas pravdu, viazne vymena skusenosti medzi NDS a RSD, odkedy sa NDS zamerala na Nemcov a Rakusanov.
Na provokaciu si si mal vybrat ine forum a inu temu...
Bavime sa o kratkom useku asi 10,5km na ceste I/9 (I/50).
U nas sa nic docasne neopravuje, u nas sa iba opravuje, vid I/62 a I/75 na trase Senec-Sladkovicovo-Galanta.
Ak spravne pocitam na SK existuju 4 kratke useky s CB krytom, z toho je jeden takmer opraveny a druhy sa ma opravit tento rok.
Tieto useky s CB nepatria pod NDS a preto tuto technologiu NDS nema dovod pouzivat.
V jednom mas pravdu, viazne vymena skusenosti medzi NDS a RSD, odkedy sa NDS zamerala na Nemcov a Rakusanov.
Na provokaciu si si mal vybrat ine forum a inu temu...
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Jak byla provedena rekonstrukce? Metodou fragmentace (přetahem)? Nebo byl beton kompletně vybourán, vytěžen, odvezen a nahrazen asfaltem?
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: AB a CB kryt na slovenských dálnicích
Přidám zkušenost z Česka:Diaľničiar píše:AB kryt není výhrou pro hlavní tahy. Protože co je lepší? Jezdit 30 let po kvalitě a pak třeba 10 let trpět? Ve variantu CB. Nebo jezdit po kvalitě 8 let (pokud nejde o novou silnici) a pak dalších 5 let čekat alespoň na mikrokoberec ve variantu AB? A pak max. obnova 5cm které vydrží 4-5 let a pak zas dalších 5 let čekat? Bohužel, lepší není nic. CB lobby je na Slovensku docela slabá. Kdyby byla vůle, stavělo by se i s CB krytem.
AB z 90. let: D5, D8 - povrch vydržel 18-22 let, bez výměny obrusu. Do výměny obrusu, ložné a cca 20% podkladní vrstvy (teď se hodně dělá) se jezdilo pohodlně, bez drncání a výtluků. Cca po 12-15 letech bylo zálivkováno + lokální čtverce hloubky 12 cm.
CB z 90. let: D5, D11, D35 - povrch začíná zásadně zlobit mezi 12 - 20 rokem stáří, náročná výměna mnoha desek s kolonami, někde musel být již vyměněn zcela. Slibovaných 30 let se dožije cca polovina? Uvidíme. Mezitím 2-3x výměna zálivek, v 0-5. roce mnoho frézování a záručních oprav nebo překrytí mikrokobercem. Nemožnost oprav po polovinách.
Cenově to vyjde podobně, v druhé polovině stáří CB je to již ale nepohodlné svezení.
Ohledně nasazení na Slovensku další postřeh: všechny první úseky dělané novou firmou/partou lidí (Metrostav, Eurovia atd.) doprovázeno jevem "učili jsme se to na tom" a kvalitní úseky jsou až druhé či třetí.
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Zdálo se mi to při dnešním průjezdu, nebo ten nový finálně na třípruh rozšířený úsek D1 v exitu 30 Senec směr BA má CB povrch??? Bude se rozšiřovat a měnit na CB celý úsek BA - Trnava?
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Je tam CB kryt. A měl by být od Bratislavy až po Trnavu jednoho dne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Celou tému jsem pročetl, nejdůležitější odkaz, který byl neplatný, tak jsem opravil. Nic nebylo potřeba odstranit zcela. Slovensko staré CB úseky na silnicích postupně upgraduje a nahrazuje AB krytem. Na druhou stranu jsou i úseky silnic, které se naopak přestavují na odolnější a tam se zase klade CB kryt; z posledních prací třeba:
Jedna zmapovaná rekonstrukce hlavní silnice I. třídy je třeba zde a při ní klesl rozsah silnic s CB vozovkou: I/65 Turčianske Teplice - Príbovce (z CB na AB, v provozu) - kdy se tedy z CB stal AB povrch.
Na druhou stranu se realizovala nedávno rekonstrukce silnice III. třídy na parametry silnice II. třídy a byl tam AB povrch je tam po novém CB povrch a sice jde o spojení Rohožník - Malacky. ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p197958 )
Původní staničení zůstává stejné; 0,000 - 11,571 km a změna nastala z III/1113 na II/143 a končí se v křižovatce s II/501.
Tady je k tomu mapa od CDB (SSC): https://www.cdb.sk/files/img/cdb_novink ... hoznik.jpg
Tady je k tomu i nové video:
Ovšem, má se realizovat i další rekonstrukce silnice I. třídy s CB vozovkou a to silnice I/9 v úseku Chocholná - Mníchova Lehota na AB vozovku; dají se k tomu najít na internetu informace, já je nikam prozatím nepíšu, protože se tato rekonstrukce odsouvá pro zdlouhavé tendrování, ale záměr tady na to je; Rekonštrukcia betónovej vozovky, ktorá bude nahradená polotuhou vozovkou so živičným povrchom v odhadovaných nákladech 21 mil. €; zde i článek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7163
Jedna zmapovaná rekonstrukce hlavní silnice I. třídy je třeba zde a při ní klesl rozsah silnic s CB vozovkou: I/65 Turčianske Teplice - Príbovce (z CB na AB, v provozu) - kdy se tedy z CB stal AB povrch.
Na druhou stranu se realizovala nedávno rekonstrukce silnice III. třídy na parametry silnice II. třídy a byl tam AB povrch je tam po novém CB povrch a sice jde o spojení Rohožník - Malacky. ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p197958 )
Původní staničení zůstává stejné; 0,000 - 11,571 km a změna nastala z III/1113 na II/143 a končí se v křižovatce s II/501.
Tady je k tomu mapa od CDB (SSC): https://www.cdb.sk/files/img/cdb_novink ... hoznik.jpg
Tady je k tomu i nové video:
Ovšem, má se realizovat i další rekonstrukce silnice I. třídy s CB vozovkou a to silnice I/9 v úseku Chocholná - Mníchova Lehota na AB vozovku; dají se k tomu najít na internetu informace, já je nikam prozatím nepíšu, protože se tato rekonstrukce odsouvá pro zdlouhavé tendrování, ale záměr tady na to je; Rekonštrukcia betónovej vozovky, ktorá bude nahradená polotuhou vozovkou so živičným povrchom v odhadovaných nákladech 21 mil. €; zde i článek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7163
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.6.2021 20:50:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: + odkaz na článek k I/9
Důvod: + odkaz na článek k I/9
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
CB dálnice:
V rámci modernizace a rozšíření D1 Bratislava - Senec - Trnava se taky instaloval CB kryt; v rámci prací na MÚK Blatné: ZDE a ZDE
Staví se i nový dálniční úsek na D1 s CB povrchem a sice Prešov, západ - Prešov, jih https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... esov-juh-2 ; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 2&start=25
V rámci modernizace a rozšíření D1 Bratislava - Senec - Trnava se taky instaloval CB kryt; v rámci prací na MÚK Blatné: ZDE a ZDE
Staví se i nový dálniční úsek na D1 s CB povrchem a sice Prešov, západ - Prešov, jih https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... esov-juh-2 ; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 2&start=25
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Trendy vývoje cementobetonových krytů vozovek
25. července 2023
Cementobetonové kryty (CBK) vozovek již dnes umožňují výstavbu kvalitních, bezpečných a dlouhodobě udržitelných vozovek s minimálními náklady na údržbu i po letech intenzivního používání.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... v-vozoviek
* jako vždy odbornější článek
25. července 2023
Cementobetonové kryty (CBK) vozovek již dnes umožňují výstavbu kvalitních, bezpečných a dlouhodobě udržitelných vozovek s minimálními náklady na údržbu i po letech intenzivního používání.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... v-vozoviek
* jako vždy odbornější článek
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Silnice II/511 v úseku Veľké Uherce - Skýcov je po modernizaci s CB krytem. Zde na videu jsou parádní záběry z celkové přestavby tohoto úseku:
lokalita: https://i.imgur.com/mLdJI4e.jpg , úsek v přestavbě je ten, kde je zákazová značka
lokalita: https://i.imgur.com/mLdJI4e.jpg , úsek v přestavbě je ten, kde je zákazová značka
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Realizácia asfaltových a cementobetónových vozoviek spoločnosťou PORR
https://www.asb.sk/stavebnictvo/realiza ... tou-porr-2
*jako vždy se jedná o odbornější článek doplněný fotkami
https://www.asb.sk/stavebnictvo/realiza ... tou-porr-2
*jako vždy se jedná o odbornější článek doplněný fotkami