I/38 Znojmo, obchvat

Jestřebí (I/9) – Mladá Boleslav (D10) – Nymburk – (D11) – Kolín (I/12) – Kutná hora (I/2) – Čáslav (I/17) – Havlíčkův Brod (I/34) – Jihlava (D1) – (I/23) – Znojmo (I/53) – Rakousko
Odpovědět
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od ada031 »

Aktualizovaný leták - obchvat III:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 050072.pdf
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Mipe »

Dnes jsem se dival na rozestavene stavby RSD
Je tam nejaka stav. technika okolo Znojma ?
Nebo se to loni zacalo stavet jen papirove.
Nejake fotečky by nebyly?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Lenny »

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od balance »

Přelet ve směru od Jihlavy přes II. a I. stavbu.

II. stavba: rozpracované mostní objekty, probíhající zemní práce
I. stavba/2.etapa: dokončeno; stejný stav jako v galerii z podzimu 2010
(http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/10/101031-S38/)
II.stavba/1. etapa: z letáku: "Předpokládané zahájení dokončovacích prací je v říjnu 2018"

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

A co na to Klárka ?
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Na II. se pracuje, docela pilně na naše poměry. U kasárenské křižovatky se má stavět kruhový objezd. Místo toho, aby obchvat pokračoval i kolem Kasáren...

U první stavby se čeká na územní rozhodnutí, řeší se stále odvolání Polákové, Straky a spol. V březnu proběhla informace o tom, že (ještě po roce a půl) řeší rozkladové komise min. zdravotnictví nějaké připomínky. Bohužel už jde opravdu jen o zákopovou válku. Doporučuju pročíst odvolání, naprostá většina bodů jsou vyložené naschvály a zdržovací taktika. Chyby se staly na obou stranách. Výsledkem je bohužel trpící město. Ve směru Brno - Jihlava to ještě jde. Provoz se dělí mezi Rooseveltovu (kamiony), Jarošovu a Kuchařovice. Lidi na tahu Jihlava - Hatě jsou ale chudáci. Není jakákoli smysluplná alternativa. A to si spolek obchvat odmítá připustit. I kdyby se postavila vzdálená varianta, jakože to je naprostá utopie, tak bude dlouhá asi jako "obchvat Vídně" a většina lidí ho nebude používat.

Předchozí obstrukce NSS loni zamítl, tak snad se tak stane i v rámci případného dalšího kolečka v případě územního plánu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Krajský úřad vrátil ÚR na chybějící část I. stavby. Rozhodnutí je dlouhé, kdo chce může nastudovat na desce kraje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Myslíš tím napojení II/413 a nebo bylo shozena i dostavba samotného obchvatu? Našel jsem jenom „dopravní infrastruktura – napojení silnice II/413 na silnici I/38, Znojmo, Dobšice“
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Lenny »

To bylo ono.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

No vida, Klárka sledovala, kdy si tu někdo všimne, že ani od roku 2011 není schopen znojemský stavební úřad správně vést a vydat územní rozhodnutí. A pak že paní Poláková a spol, že? Chyba není v odvolání, zkrátka chybí k územku něco, co je nutné. Kdyby nějaké důležité lejstro chybělo obyčejnému stavebníku rodinného domku...Dvojka se staví, ale kde se napojí, aby bylo možno silnici používat? A všem je jedno, jak se zatočilo s Kasárnami? Tudy vede doprava dnes, vedla včera a s obrovskou intenzitou povede zítra. To nikdo z plánovačů znojemského obchvatu nevidí? Používají vůbec selský rozum? Stejně to dopadne s Dobšicemi, Oblekovicemi a dopadá s Příměticemi. Ty jsou odstřižené už teď. Darmo mluvit. Hlavně chceme obchvat, i když blbý. Přitom ten vzdálenější by vyřešil vše, včetně vámi diskutovaný směr Hatě. Viděl vůbec někdo z vás návrh obchvatu ve vzdálenější variantě, když ho tu tak nemilosrdně odsuzujete? A ví někdo z vás, jak a kudy má vést podle oficiální varianty most přes Dyji? S takovou, jak se připravuje a pracuje na znojemském obchvatu, se nad Dyji ani nedostanou, takže otázka směr Hatě je sen budoucnosti. Myslete, lidi a vymýšlejte smysluplné stavby a jejich vedení. To nikoho nepoučuje D8 nebo ostravská dálnice? Hanba.
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Bohužel diletantismus na straně jedné vyvyžuje principiální aktivismus a naivita na straně druhé. Kdo místní poměry zná aspoň trochu, tak ví, že:

- z jedné strany Znojmo obklopuje národní park a nic tudy vést nemůže
- Přímětice byly, jsou a budou pouhou noclehárnou, ke které vede jedna hnusná a velmi rušná cesta ze Znojma, odděluje je už teď železnice
- velký obchvat by kvůli přilehlým vesnicím musel vést hodně daleko od města
- oproti stávající variantě vzdálenou variantu využije možná tak polovina aut, místní by stejně jezdili kratší trasou přes město

Výsledkem je, že místo kolem zahrádek jezdí kamiony a auta přímo městem. Osobně si myslím, že o ty zahrádky zas tolik nejde a je to z části živeno i jinak.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Bojler předložil moudro a bohužel spoustu nepravd. A pak že zná místní poměry! Přímětice nejsou žádnou noclehárnou, ale pěkným místem k bydlení tisíců lidí. Nevím, kudy tam jezdí, ale rozhodně žádná hnusná cesta tam nevede. A železnice, kde ta je? Rozhodně ne v Příměticích, takže je nemůže oddělovat. Zato obludná mimoúrovňová křižovatka je oddělovat bude a navíc jim víc ubere, než přidá. To teprve bude jedna hnusná a velmi rušná cesta! A vzdálenější obchvat? Je vyprojektovaný, už na papíře mnohem přijatelnější a cenově srovnatelný, spíše levnější, protože žádné mimoúrovňovky neobsahuje. Oproti prosazované variantě by především kamiony a a přespolní tuto cestu uvítali. A o zahrádky rozhodně taky jde. Už proto, že jsou přirozeným zeleným věncem kolem města, které je v létě i díky neuvážené revitalizaci parků a vydláždění náměstí bez zeleně zcela vysušené. O tom jsme se přesvědčili letos dostatečně. Lituji, že sem nemohu nějak dostat vzdálenější variantu obchvatu. Až se mi to podaří, snad bude i Bojler přemýšlet trochu jiným směrem.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Japao Joe »

Klarko předem se omlouvám že reaguji, ale už jen z vývoje počtu obyvatel v čase a toho, že na ty tisíce stačí čtyři restaurace a dva krámky s potravinami, mi přijde označení jako noclehárny výstižné. Z pohledu na leták Vás MUK v připojení na Znojmo nijak neomezí. Zmiňovaný věnec zahrádek jsme bohužel nikde nenašel. Pokud máte nějaké jiné řešení, tak stačí přidat do příspěvku schematický obrázek a pokud bude alespoň trochu zajímavý určitě se o něm dá diskutovat (a věřte tomu, že toto fórum sledují i lidé, kteří s tím dovedou pracovat a využít, ale musí se s tím přijít včas).
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od vodouch2000 »

klarka: V okně, kde píšete text klikněte na upravit v editoru. Tam dole dejte "Vybrat soubor" (ideálně JPG obrázek max. 1024x768, velikost do 256 kB) a potom klikněte na "Přiložit soubor". Potom "Náhled" a "odeslat". Pokud to bude psát, že je velikost souboru moc velká nebo chcete publikovat jiný formát souboru, než obrázek (např. PDF apod.), můžete to nahrát kamkoliv jinam na web (např. uschovna.cz) a vložit sem jen odkaz ke stažení.
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Pokud by vzdálená varianta neobsahovala mimoúrovňové křížení, dostali bychom se buď k řetězu nesmyslných kruhových objezdů ... a nebo křižovatek jako je Kasárenská, donedávna Dyjská apod. Argument, že by kamiony ještě navíc vítaly delší trasu, to je k smíchu.

Provoz na Přímětické obchvat značně sníží. Křižovatka a obchvat naopak propojení výrazně pomůže. Teď si člověk může maximálně vykračovat kolem souvislého proudu aut. Na větší části úseku pak dvou v každém směru.

Rád bych se podíval na reálný návrh alternativní trasy a "projekt". Ač se o věc trochu zajímám, zatím jsem nenarazil na nic relevantního. Poslední zmínka o alternativní trase proběhla v rámci předvolební agitky s. Polákové a hnutí ANO.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

A Poláková "logicky" v ruce neměla nic nakresleného. Je to tak ?
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Paní Poláková nejen že má projekt vzdálenější varianty obchvatu, ona ho ještě dlouho před schvalováním ZÚR Jihomoravského kraje předkládala všem krajským zastupitelům a patřičným úředníkům. Já některé nákresy taky mám, ale jak jsem psala, zatím hledám někoho, kdo umí ty obrázky zmenšit. Špatně jsem se vyjádřila, že je neumím vložit. Neumím je zmenšit. Tak snad příště. Myslím, že alespoň zamyšlení nad nimi stojí za to. Takže díky Japao Joe.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Určitě nejsem sám, kdo se na ně rád podívá. ALE problém "příliš vzdáleného" obchvatu je vždy stejný...Tím více jsem zvědavý zda Mrs.Poláková má něco smysluplného. :?:
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Sosa »

Ono projekt a nákresy nějak nejde dohromady. Jsem zvědavej, zda to bude víc, než jen pár čar do mapy.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

koncept Znojmo-50 maly hodne 3.jpg
koncept Znojmo-50 maly hodne 3.jpg (108.59 KiB) Zobrazeno 11310 x
Vážení, vaše opovrhování jiným a určitě lepším řešením jakékoliv silnice mě fascinuje. Jsem laik, ale sleduji od počátku D8, kde se taky prosadilo něco, co stavbu výrazně prodražilo a hádám, že komplikacím není konec, sleduji dálnici přes Mikulov (potěš kamna) a mnohé další výtvory. Ale vraťme se ke znojemské problematice. Připojuji tedy orientační informaci, zmenšenou průhledku. Projekt je zpracován detailně v měřítku 1 :10 000 a to včetně podélných profilů. Uznáte, že to sem celé dát nemůžu. Pokud ovšem někoho zajímá konkrétní úsek, dejte vědět, zkusím to z výkresové dokumentace vyříznout a dát sem. Také mám vynikající výsledek nezávislého dopravního modelování. Pro zájemce a někdy jindy. A věřte, že ačkoliv nehájím p. Polákovou, dávám jí za pravdu se vším všudy. Ví, co dělá, což se o mnohých projektantech a pod. říci nedá.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

A ještě doplnění k výše uvedenému: Oficiální obchvat - 1 + 1 pruh, max. rychlost 90 km/h (zahrádkářské osady Přímětice, Suchohrdly)
alternativní obchvat: 2 + 1 pruh,max.rychlost 120km/h, u Suchodrdel val a protihluková stěna v délce cca 1 km
překročení řeky Dyje v nejužším místě mostem s rozporem oblouku 140 m
Výhody alternativního obchvatu: - neprochází zastavěnými částmi
- obchází Kasárna, Oblekovice i hustě osídlenou dolní část Znojma
- menší negativní vliv na rezervaci Natura 2000

Jsem moc zvědavá, jak to koho osloví nebo aspoň přivede k porovnání a přemýšlení, co je lepší. Jako rodilá Znojmačka dobře obeznámená se situací na místních silnicích dávám zelenou alternativnímu obchvatu. A co odborníci?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Měnit v tuto chvíli něco, co je částečně hotové a rozestavěné z 87 % je nemožné. Situace ve Znojmě je kritická, samotného mě to překvapilo, když jsem tam v pondělí projížděl z I/53 na jih, z jihu a na sever a ze severu na I/53 v čase 15:30 - 17:30. Tento malý obchvat výrazně zlepší dopravu v centru. Velký význam má i pro městskou i příměstskou dopravu.

Malý obchvat nevylučuje výstavbu velkého obchvatu. Na ten bych se soustředil jako výhled za 20 let, což znamená začít již pomalu s jeho přípravou.
V některých úsecích u Kuchařovic a Suchohrdel je velký obchvat veden blíže než malý obchvat. Trochu rozpor, když se tady argumentovalo se vzdáleností.

Na 2+1 nikdy nebude povoleno 120 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Jan Petzold »

Takovýto velký obchvat by bylo fajn dát jako rezervu pro nějaký čtyřpruh s vmax=130 km/h do ZUR JmK, aby byla trasa do budoucna volná. Ekonomicky to nemůže vyjít na čtyřpruh asi nikdy, odhadem má tato trasa 17 km, což by i při uspořádání 1+1 stálo minimálně 2 miliardy (u čyřpruhu o dost víc), s výhledovou intenzitou určitě nikdy větší než nějakých 10.000 voz/den. Navíc při rychlosti 90 km/h by ujetí trasy trvalo 12 minut, dnes to po trase přes město je 10 km a projetí trvá mimo špičky cca 15 minut. Časová úspora tedy minimální, náklady vysoké. Vzdálené obchvaty Znojma se holt jmenují D52 a D2. To co je nyní rozestavěné pomůže mnohem více, a hlavně to může být brzy hotové. Takovýto velký obchvat nikdo nepřipraví dříve než za 10 let.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Honzo, lépe to shrnout nešlo ! Třeba to pochopí i Poláková...
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Už jsem se zmínila, že odborník nejsem. Používám jen selský rozum a to, co zde píšete, analyzuji. Přesto pořád vidím v malém (prosazovaném) obchvatu vnitroměstskou silnici s mnoha zbytečnými MÚK a přechodem přes Dyji v tom nejpitomějším místě. O časové úspoře nediskutuji, s náklady si nejsem jistá. V čem si ale jistá jsem je to, že pokud by se velký obchvat začal připravovat už nyní, byl by dostavěn dříve než ten malý. Důvody jsou následující:
Stavba II je nyní ve výstavbě, ale z hlediska obchvatu možná zůstane jen torzem. Jednak proto, že ve Znojmě i Kuchařovicích jsou neustále překračovány zákonné limity prašnosti a ze zákona nelze schválit novou komunikaci, která nezajistí dodržení zákonných limitů. Jednak proto, že návazný úsek - stavba I - nemá ani územní rozhodnutí. Znojemský úřad jaksi nedokáže od roku 2011 (14.10.) vydat územní rozhodnutí bez vad. 28. 03. 2013 rozhodnutí zrušeno pro "vady působící nezákonnost", nové územní rozhodnutí vydané 05.. 06. 2015 "bylo shledáno jako nezákonné" 18. 08. 2017, tedy po druhé vráceno zpět k prvoinstančnímu úřadu. Stavební úřad mohl za dva roky dodávat nové podklady a napravovat chyby. Nic neudělal a dokonce ve stejném období byl s velkou slávou pokládám základní kámen ke stavbě II. Jak tedy přemýšlí znojemský starosta, když v takové situaci zahajuje stavbu, o které musí vědět, že žádné pokračování dlouho mít nebude? Jak ministr dopravy kontroluje, jak kontroluje ŘSD, když je ta stavba tak moc důležitá??? Místo toho se jedou zviditelnit a místní obyvatele nabudit, že obchvat bude v průběhu pěti let stát. Opak je zřejmě pravdou. Nejen, že není územní řízení na stavbu I, ale ani návazné úseky nemají dobré vyhlídky. 28. 04. 2017 krajský soud rozhodl o zrušení Rozhodnutí MŽP pro tzv. meziúsek (stavba IV) , které bylo vydáno na základě nedostatečných a chybných podkladů krajského úřadu. Bude muset být provedena úplná EIA a to na celou stavbu, dělení na úseky je v případě vlivu stavby na životní prostředí nedostačující a klamavé. Takže územní řízení na tzv. meziúsek nemohlo být ani zahájeno. A návazná stavba III má problémy s dokumentací. Platnost EIA vypršela 19. 10. 2016, stanovisko nebylo prodlouženo a je sporné, zda prodlouženo být může. Takže jsem přesvědčená o tom, že velký obchvat by byl postaven (včetně všech předchozích příprav) dříve než to, co se buduje nyní. A ještě douška na závěr: až bude dostavěn budovaný úsek, bude jistě pro mnoho vozidel atraktivnější použít tuto novou silnici k nájezdu do obcí Kuchařovice a Suchohrdly.Tam se mají opravit průtahy těmito obcemi, které jsou zdevastovány těžkou nákladní dopravou. Výsledek budování stavby II tedy způsobí zdevastování nově opravených silnic. A tak se ptám, zda je ekonomicky únosné stavět úseky silnic bez návaznosti , opravovat silnice, když se předem ví, že je to zbytečné, stavět si politickou image na obchvatu obce (viz. starosta Znojma před volbami), mluvit o potřebnosti a nutnosti takových staveb, když nikdo nekontroluje příslušné odbory, příslušná pracoviště a ti nahoře se spokojí jen s tím, co se řekne "per huba". A pak se divte, že fandím Spolku Obchvat a jeho členům (tam není jen paní Poláková), že otevírají oči aspoň někomu a nutí přemýšlet o tom, jak se v České republice budují a opravují silnice všeho druhu.
Odpovědět

Zpět na „I/38“