I/38 obecně
Re: I/38 obecně
Musel jsem se zeptat na řsd, zda ty PHS a sjezd u Pávova se projektuje s výhledem na 110 km/h a dostal jsem odpověď že ne
Re: I/38 obecně
Dokud tam nebudou radary, tak se tam stejně bude jezdit běžně 110-120 jako na všech dělených 4-pruhových komunikacích Každopádně smutná zpráva.
Re: I/38 obecně
A pak se chce aby řidiči dodržovali předpisy. Tady je popud k tomu, proč ne...
Re: I/38 obecně
Prodlouženo stanoviska EIA na záměr, který nemá samostatné vlákno ani leták: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... niStan.pdf
Re: I/38 obecně
Tak to jsem ani netušil, že tento záměr byl někdy vůbec dán na papír.
Bohužel přípravy tohoto úseku se jen tak nedočkáme. Ani 2-pruhový obchvat Želetavy v současné podobě PREJ neprošel ekonomickým posouzením, a to je to prakticky ta hlavní závada na celé této části I/38 (Stonařov-Moravské Budějovice). O dalších úsecích MB-Znojmo radši ani nemluvím, nicméně to už je jiná správa ŘSD. V této oblasti bohužel není žádný větší politický tlak (ani město ani moc voličů obecně). Žádný jiný důvod pro tenhle závěr totiž není, na I/38 zde jezdí podle posledního sčítání stejně nebo i více kamionů než po většině trasy I/6, kde má být komplet dálnice do pár let.
Bohužel přípravy tohoto úseku se jen tak nedočkáme. Ani 2-pruhový obchvat Želetavy v současné podobě PREJ neprošel ekonomickým posouzením, a to je to prakticky ta hlavní závada na celé této části I/38 (Stonařov-Moravské Budějovice). O dalších úsecích MB-Znojmo radši ani nemluvím, nicméně to už je jiná správa ŘSD. V této oblasti bohužel není žádný větší politický tlak (ani město ani moc voličů obecně). Žádný jiný důvod pro tenhle závěr totiž není, na I/38 zde jezdí podle posledního sčítání stejně nebo i více kamionů než po většině trasy I/6, kde má být komplet dálnice do pár let.
Re: I/38 obecně
Já myslím, že se po nejnovějším CSD budeme dost divit a minimálně ta Želetava se začne připravovat. Jezdím po 38 aspoň 1x týdně v různé denní doby a minimálně mezi HB, Jihlavou a Stonařovem už je teď dost těsno a jeden kamion za druhým. Zánovní povrch se sype, v Želetavě byla díra jak po granátu a celý průtah Prostředkovic vypadá jak po 15 letech provozu, ne po 3. Ten provoz za těch posledních pár let vzrostl úplně šíleně a do toho se každou chvílí motají traktory. Pak dál na sever od Brodu nebo na jih od Stonařova se to trochu rozptýlí a dá se aspoň předjíždět, ale taky bych s tím začal něco dělat. I kdyby realizace měla být až po 2030.
Re: I/38 obecně
No, existují nějaká interní předběžná data a z nich vyplývá zhruba tento poměr:_jan91 píše:Já myslím, že se po nejnovějším CSD budeme dost divit a minimálně ta Želetava se začne připravovat. Jezdím po 38 aspoň 1x týdně v různé denní doby a minimálně mezi HB, Jihlavou a Stonařovem už je teď dost těsno a jeden kamion za druhým...
Kód: Vybrat vše
SV 2016 SV 2020 úsek
4,4 tis 8,9 tis Rančířov - Stonařov
4,6 tis 8,2 tis Stonařov - Dlouhá Brtnice
3,5 tis 5,9 tis Markvartice - Želetava
4,5 tis 6,4 tis Želetava - Litohoř
Re: I/38 obecně
Já I/38 využívám taktéž docela pravidelně a to je komunikace, kde na některých úsecích projede "na oko" více kamionů než OA. Podle toho také vypadá kvalita některých opravených úseků.
A s traktory je to zde podobně jako na I/53. Tyhle komunikace jsou často jedinou spojnicí některých obcí, proto jsem všemi deseti pro mít I/38 komplet v nové stopě a s vyřazením pomalé dopravy (i kdyby jen 2-pruh a ne 3-pruh tady mezi Jihlavou a MB to stačit bude, dál na jih už by to ten 3-pruh chtělo bez diskusí, to samé od Jihlavy na sever).
A přesně jak píšeš, nedělám si iluze, že by něco z tohoto vzniklo před rokem 2030, snad kromě té přeložky po Stonařov. A pokud se lze spolehnout na lepší legislativu, tak jsem i pro to, aby příprava ještě klidně 3-5 počkala a začalo se připravovat až potom a naplno a hned poté realizovat. Ale hlavně připravovat od začátku už perspektivní a koncepční stavby a ne někde dávat MÚK a někde OK, protože o 50 milionů dražší stavba "nesplňuje ekonomiku". Ta přeložka Jihlava-Stonařov je super ukázka, jak by to mělo vypadat i v následných úsecích.
U hodnocení této komunikace by se mělo také přihlížet k tomu, že je žádoucí sem přesunout co nejvíce dopravy Vídeň-Praha. Tohle se všude píše k D1 u Brna, ale realita vypadá přesně opačně.
mapman: nechci dělat generála po bitvě, ale bohužel to bylo skoro jasné, že bude nárůst a nemalý. Je to vidět skoro všude plošně. Na druhou stranu, do roku 2025 neočekávám zdaleka takové nárůsty jako teď 2010-2016 nebo 2016-2020. A ani neočekávám takové ty předběžné hodnoty pro rok 2040, které počítaly se stejným nebo podobným nárůstem jako 2010-2016. To je myslím si nereálné. Ekonomiky byly před pandemií na vrcholu a OA má už dneska každý a trend bude spíše úbytek.
A s traktory je to zde podobně jako na I/53. Tyhle komunikace jsou často jedinou spojnicí některých obcí, proto jsem všemi deseti pro mít I/38 komplet v nové stopě a s vyřazením pomalé dopravy (i kdyby jen 2-pruh a ne 3-pruh tady mezi Jihlavou a MB to stačit bude, dál na jih už by to ten 3-pruh chtělo bez diskusí, to samé od Jihlavy na sever).
A přesně jak píšeš, nedělám si iluze, že by něco z tohoto vzniklo před rokem 2030, snad kromě té přeložky po Stonařov. A pokud se lze spolehnout na lepší legislativu, tak jsem i pro to, aby příprava ještě klidně 3-5 počkala a začalo se připravovat až potom a naplno a hned poté realizovat. Ale hlavně připravovat od začátku už perspektivní a koncepční stavby a ne někde dávat MÚK a někde OK, protože o 50 milionů dražší stavba "nesplňuje ekonomiku". Ta přeložka Jihlava-Stonařov je super ukázka, jak by to mělo vypadat i v následných úsecích.
U hodnocení této komunikace by se mělo také přihlížet k tomu, že je žádoucí sem přesunout co nejvíce dopravy Vídeň-Praha. Tohle se všude píše k D1 u Brna, ale realita vypadá přesně opačně.
mapman: nechci dělat generála po bitvě, ale bohužel to bylo skoro jasné, že bude nárůst a nemalý. Je to vidět skoro všude plošně. Na druhou stranu, do roku 2025 neočekávám zdaleka takové nárůsty jako teď 2010-2016 nebo 2016-2020. A ani neočekávám takové ty předběžné hodnoty pro rok 2040, které počítaly se stejným nebo podobným nárůstem jako 2010-2016. To je myslím si nereálné. Ekonomiky byly před pandemií na vrcholu a OA má už dneska každý a trend bude spíše úbytek.
Re: I/38 obecně
Aniž bych chtěl kazit úvahy směrem k modernizaci - hodně kamionů přibylo v období opravy mostu na Nových Mlýnech. Byla to "objízdná" trasa D1 a D52.
Re: I/38 obecně
Ten hlavní byl jen loni, těch kamionů tady jezdí hromady už tak 3 roky. Tou dobou byl ten největší nárůst, mě přijde. A jinak bych řekl, že kamiony pro cestu Vídeň-Praha používají z velké části I/38 dlouhodobě. D52 A5 volí především OA.
Re: I/38 obecně
Je to tak, taky zatím volím radši cestu přes Brno a D52. Ale až bude jednou hotový celý obchvat Znojma a úsek Jihlava – Stonařov, tak bude už pohodlnější jezdit po I/38. Pak už bude chybět jen obchvat Želetavy, tak by na něm mohlo ŘSD Vysočina začít dělat. Vzhledem k plánované (ne)výstavbě v kraji stejně namají moc co na práciAram96 píše:Ten hlavní byl jen loni, těch kamionů tady jezdí hromady už tak 3 roky. Tou dobou byl ten největší nárůst, mě přijde. A jinak bych řekl, že kamiony pro cestu Vídeň-Praha používají z velké části I/38 dlouhodobě. D52 A5 volí především OA.
Re: I/38 obecně
Na přípravě obchvatu Želetavy se pracuje. Jen se tam zásadně změnila trasa kolem Horek, takže se začíná takřka od nuly. Realizace zatím plánovaná ke konci tohoto desetiletí.
Re: I/38 obecně
Ale řeší to tedy i Horky ano ? Bál jsem se právě toho, že kvůli ušetření se bude řešit Želetava samotná. Doufám, že zůstane i MÚK s II/410. Větší ústupky u této stavby by byly padlé na hlavu, tohle je opravdu 2-pruhová dálnice, především provozem.
Re: I/38 obecně
Co mám info, tak zmíněná MÚK bude zachována. A k tvému potěšení má být i druhá MÚK, a to právě u napojení na konci u Horek. Kolem Želetavy to má vést stejně, ale kolem Horek nově východně.Aram96 píše:Ale řeší to tedy i Horky ano ? Bál jsem se právě toho, že kvůli ušetření se bude řešit Želetava samotná. Doufám, že zůstane i MÚK s II/410. Větší ústupky u této stavby by byly padlé na hlavu, tohle je opravdu 2-pruhová dálnice, především provozem.
Re: I/38 obecně
Aha, to je určitě změna k lepšímu, nicméně se nabízí otázka, kde se tedy najdou ty úspory. Stavba bude ve výsledku delší. Nejvíce pomůže ale to, že bude nový záměr projektu s novým sčítáním a především (v to alespoň věřím) změna obecně smýšlení o kategoriích. Prostě ještě před 5 lety se pro 15-18 tisíc navrhoval 2-pruh nebo když jó bylo posvícení, tak 3-pruh. V tomto světle chápu, že tady nemohla projít tato stavba ani v 2-pruhu, protože tady je to prostě jen o kamionech, OA zde problém vůbec nejsou.
Re: I/38 obecně
A kde tady vezmeš 15-18 tisíc? Mapmanův příspěvek jsi si přečetl?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/38 obecně
Nevezmu. Právě to zmiňuji proto, že takhle se dřív uvažovalo. Teď se 3-pruhy naštěstí navrhují i na komunikacích, kde jezdí třeba 8 tisíc a pro 15 a více tisíc povětšinou 4-pruh, tak jak by to mělo být. Takže věřím, že s tímto "posunem myšlení" projde i právě obchvat Želetavy ve 2-pruhu.
Re: I/38 obecně
Jo, takhle s vysvětlením už se to pochopit dá.
Někdy (často ) se v těch tvých rozšafných myšlenkách ztrácím...
Někdy (často ) se v těch tvých rozšafných myšlenkách ztrácím...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/38 obecně
Pardón.
Re: I/38 obecně
Řešit typ a rozměry silnice jen podle obecných čísel intezit je mimo. Ono taky záleží jaká auta ten provoz tvoří. Určitě ocením z hlediska bezpečnosti víc třípruh tam, kde potřebuji předjet 3 kamiony než 10 osobáků.
Druhá věc, je zajímavý, že Rakušákův vychází třípruh od hranic až po A22. U nás samořejmě ne, budeme rádi za třípruh po Znojmo.
Druhá věc, je zajímavý, že Rakušákův vychází třípruh od hranic až po A22. U nás samořejmě ne, budeme rádi za třípruh po Znojmo.
Re: I/38 obecně
Aktualizovaný leták s novým směrovým vedením a dalšími novinkami je venku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/288 ... bchvat.pdfAram96 píše:Ale řeší to tedy i Horky ano ? Bál jsem se právě toho, že kvůli ušetření se bude řešit Želetava samotná. Doufám, že zůstane i MÚK s II/410. Větší ústupky u této stavby by byly padlé na hlavu, tohle je opravdu 2-pruhová dálnice, především provozem.
Re: I/38 obecně
Za mě tedy dobrá zpráva. Skoro až nechápu, jak tohle může být levnější než původní podoba.
Kdyby se povedlo do roku 2030 postavit Jihlava-Stonařov a tohle, tak to bude za mě dostačující na úseku Jihlava-MB. Ještě by to chtělo, aby se trochu pohla příprava některých obchvatů na úseku MB-Znojmo, minimálně Gr.Mýto+Pavlice by to chtělo do konce této dekády (samozřejmě kromě evergreenu Znojma).
V další dekádě pak zbytek obchvatů a buď novou trasu s 2-pruhem nebo 3-pruh s využitím současné silnice a z I/38 bude v tomto úseku poctivá jednička, kterou min. 90% dopravy na Vídeň využije, ať už z Prahy nebo ze severu z I/38.
Samotná stavba se mi takhle líbí více. Rozhodně lepší trasa s oblouky a přídatnými pruhy, než samá rovinka ve 2-pruhu. MÚK zůstaly. Popravdě nemám, co bych vytknul. Snad to probůh projde u """odborníků""" na CK MD. Raději si počkejme o nějaký ten rok navíc, ale ať už se to postaví pořádně s MÚK a s 3-pruhem, než polovičatě s úrovňovými křižovatkami.
Kdyby se povedlo do roku 2030 postavit Jihlava-Stonařov a tohle, tak to bude za mě dostačující na úseku Jihlava-MB. Ještě by to chtělo, aby se trochu pohla příprava některých obchvatů na úseku MB-Znojmo, minimálně Gr.Mýto+Pavlice by to chtělo do konce této dekády (samozřejmě kromě evergreenu Znojma).
V další dekádě pak zbytek obchvatů a buď novou trasu s 2-pruhem nebo 3-pruh s využitím současné silnice a z I/38 bude v tomto úseku poctivá jednička, kterou min. 90% dopravy na Vídeň využije, ať už z Prahy nebo ze severu z I/38.
Samotná stavba se mi takhle líbí více. Rozhodně lepší trasa s oblouky a přídatnými pruhy, než samá rovinka ve 2-pruhu. MÚK zůstaly. Popravdě nemám, co bych vytknul. Snad to probůh projde u """odborníků""" na CK MD. Raději si počkejme o nějaký ten rok navíc, ale ať už se to postaví pořádně s MÚK a s 3-pruhem, než polovičatě s úrovňovými křižovatkami.
Re: I/38 obecně
Slušnej kroutihad. Ale rozhodně lepší než vedení přes obec a možná to lépe nejde
Re: I/38 obecně
Ale jo...klidně...může být
Jen mám pocit, že ta cena 1,9 mld musí být vyšší než u původní varianty, divím se, že toto najednou projde. Kvituji vystřídaný třípruh (konečně adekvátní uspořádání na kamionové I/38), MÚK a 0! kruháčů. Směrově je to dost divoké, ale když se bude dát předjíždět, tak proč ne. Doufám, že i u Stonařova nějaký přídatný pruh bude. Snad se podaří obě stavby do konce dekády postavit.
Jen mám pocit, že ta cena 1,9 mld musí být vyšší než u původní varianty, divím se, že toto najednou projde. Kvituji vystřídaný třípruh (konečně adekvátní uspořádání na kamionové I/38), MÚK a 0! kruháčů. Směrově je to dost divoké, ale když se bude dát předjíždět, tak proč ne. Doufám, že i u Stonařova nějaký přídatný pruh bude. Snad se podaří obě stavby do konce dekády postavit.
Re: I/38 obecně
Chtělo by to tam nějaké pruhy na předjíždění, naprostý souhlas, ale nevypadá to. U Jihlava-Stonařov prošla dle paní Tesařové z ŘSD ekonomika tak tak pro S 11,5. Ale třeba se v budoucnu pruhy zúží a 3-pruh vyznačí. Tam to má být na druhou stranu pořád skoro rovinka, takže se tam bude dát předjíždět také. U obchvatu Želetavy by absence pruhů byla horší.
Další příspěvky k tématu úseku Jihlava - hranice přesunuty sem. Jirka L.
Další příspěvky k tématu úseku Jihlava - hranice přesunuty sem. Jirka L.