I/38 Znojmo, obchvat

Jestřebí (I/9) – Mladá Boleslav (D10) – Nymburk – (D11) – Kolín (I/12) – Kutná hora (I/2) – Čáslav (I/17) – Havlíčkův Brod (I/34) – Jihlava (D1) – (I/23) – Znojmo (I/53) – Rakousko
Odpovědět
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od Sosa »

Problém je že to vždy někdo odnese.Jen musí být snaha o minimalizaci počtu těchto lidí.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Tomu rozumím a jsem samozřejmě pro, ale srovnáváním "úlevy" pro 5500 obyvatel na současném průtahu a ohrožením stejnými problémy pro mnohem větší počet obyvatel podél budoucího obchvatu se dostávám k nesouhlasu s takovým řešením. Dilema, které vy vyřešíte tvrzením, že to nebude tak hrozné. A tím já si nejsem jistá...Přímětice - 8 000obyvatel, plánované Křivánky- 8-10 000 obyvatel,Dobšice a další dvě městské části a jsme u dost vysokých čísel. To nejsou samostatné obce, kromě Dobšic,a i ty jsou spojeny s městem, které se těmito směry rozrůstá. A to mě vede stále k přesvědčení, že jde o průtah.Je však pravda, že středu města se tím výrazně uleví...A není to jen "radši špatný obchvat než žádný", jak prohlásili dva znojemští politikové?
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od Avantime »

klarka píše:Tomu rozumím a jsem samozřejmě pro, ale srovnáváním "úlevy" pro 5500 obyvatel na současném průtahu a ohrožením stejnými problémy pro mnohem větší počet obyvatel podél budoucího obchvatu se dostávám k nesouhlasu s takovým řešením. Dilema, které vy vyřešíte tvrzením, že to nebude tak hrozné. A tím já si nejsem jistá...Přímětice - 8 000obyvatel, plánované Křivánky- 8-10 000 obyvatel,Dobšice a další dvě městské části a jsme u dost vysokých čísel. To nejsou samostatné obce, kromě Dobšic,a i ty jsou spojeny s městem, které se těmito směry rozrůstá. A to mě vede stále k přesvědčení, že jde o průtah.Je však pravda, že středu města se tím výrazně uleví...A není to jen "radši špatný obchvat než žádný", jak prohlásili dva znojemští politikové?
Zdá se mi, že - nejen zde - trochu mícháte "hrušky s jabkama"... Znojmo má 35000 obyvatel (kolik z nich je ovlivněno stávajícím průtahem, a kolik z nich bude ovlivněno po dokončení obchvatu, si netroufám odhadnout), Přímětice nemají 8000, ale 4018 obyvatel. Na současném průtahu by se protihluková opatření dělala docela nesnadno, na obchvatu, a to i když vede v části trasy blízko zástavby, už jsou možnosti takových opatření lepší.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od mapman »

Ale jistěže je to tak, že raději špatný než žádný, záleží na tom v jakém kontextu to berete, je špatný pro lidi k jejichž zástavbě se přibližuje, je špatný pro lidi kterým znehodnotí či zlikviduje zahrádky či pole.... Ale je pořád lepší než současný průtah a hlavně je realizovatelný (finančně i technicky), výrazně zlepší dopravu ve městě a pomůže v konečném důsledku několikanásobně zvýšit bezpečnost a snížit exhalace v samotném centru města, které je tím živým společenským centrem regionu. Žádný obchvat není jen dobrý a má svá negativa. Už tu bylo zmíněno, že Znojmu se plně uleví až po případné dostavbě kapacitní komunikace dál za městem, nicméně místní doprava tu bude vždycky a na obchvatu tak nikdy prázdno nebude a sama uznáte že je lepší vést ji kolem centra než v centru. Podobné problémy řeší i v jiných městech... Nezapomínejte na to, že dopravu ve městech je potřeba řešit i s ohledem na místní dopravu, nejen tu tranzitní...
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Souhlasím a jsem už na vaší straně, i když mám výhrady.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od martini »

Za průtah lze dle mého počítat např. Litomyšl či Vysoké Mýto, kde pamětníci pamatují, že se jezdilo také centrem těchto měst. V Litomyšli dokonce přes hlavní náměstí. Pak typický příklad průtahu je třeba v Liberci, samozřejmě pražská magistrála... To jsou průtahy. Tohle je opravdu obchvat. A jak bylo řečeno, bude-li v nějaké vzdálenější budoucnosti D38, tak určitě povede dále od zástavby až za Kuchařovicema.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Já už nemíním polemizovat, zda jde ve Znojmě o obchvat nebo o průtah. Jak říkám, nejsem odborník. Věřím vám, že je to obchvat a navíc je opravdu nutný. Spíše by mě zajímalo, jak to udělat, aby se tedy dal stavět, protože ta nešťastná spojka stavbě ještě dlouho bude bránit, pokud se nepřipojí ke stavbě 3. A taky se domnívám, že ve stavbě 2 není v pořádku umístění stavby.Patrně je dávno neplatné, protože stavební povolení přemístění plynové přípojky a navíc hned vedle nevyvlastněného pozemku...to je snad vtip, ne? Tam se zřejmě bude muset provést nejdřív nové územní rozhodnutí, aby se mohlo žádat o stavební povolení na těch 600m. Aspoň v základu by se mělo postupovat podle zákona.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od andy »

Obchvaty se odkládají. Chybějí peníze

Obyvatele Znojma budou o něco déle trápit kamiony, Lechovice tisíce aut projíždějící vesnicí a Nesovice se ještě nezbaví křižovatky smrti. Dopravní stavby, které by jim pomohly, zatím nevzniknou. Ve státní kase na ně nejsou peníze...

Obchvaty Znojma a Lechovic se nehnou

Znojemsko /DISKUTUJTE/ - Ministerstvo dopravy nemá peníze na stavbu obchvatů Znojma a Lechovic. Jejich budování tak začne nejdříve příští rok...
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Znojmo se určitě nedočká stavby obchvatu ani příští rok.Jestli se krajský soud bude řídit (a patrně to zohlednit musí) rozhodnutím NSS, pak ani na jednu stavbu není platné územní rozhodnutí.EIA z roku 1994 byla vydána na jiný typ stavby než na obchvat a nový zákon vyšel v roce 2001. Kolotoč: nová EIA, nové územní rozhodnutí, nové stavební povolení ( a co s postaveným úsekem...), je dost dlouhý.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od martini »

klarka píše:EIA z roku 1994 byla vydána na jiný typ stavby než na obchvat
A na jaký? Můžete prosím odkázat ten rozsudek NSS?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Rozsudek NSS byl dlouho na webu, něco z něho mám: "....shledal napadený rozsudek soudu nezákonným, proto jej zrušil a vrátil věc krajskému soudu k dalšímu řízení. V něm krajský soud rozhodne vázán právním názorem NSS vysloveným v tomto rozsudku." Podotýkám, že EIA z roku 1994 je NEPLATNÁ.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od mapman »

Dovolím si malý právní exkurz:

Stanovisko EIA je vyžadované pro vydání navazujícího rozhodnutí, pokud má jakákolikv stavba vydané ÚR, pro dodržení postupu to stačí.

Navíc platnost stanoviska je už ze zákona omezena, dříve to bylo na dva roky, nyní na pět, čili EIA z roku 1994 ani platná být nemůže, pokud nebyla opakovaně prodloužena o další dva roky - to je ale potřeba pouze do doby, než jsou zahájena příslušná územní řízení. Čili pokud má stavba obchvatu vydána územní rozhodnutí, tak už stanovisko EIA vůbec platné být nemusí, v příslušném ÚR má pouze stavební úřad zohlednit požadavky stanoviska a zapracovat je do ÚR...

Nicméně taky by mě zajímalo o jakém rozsudku NSS tu mluvíme, tak to zkuste někde dohledat, jinak je to akorát "vaření vody"...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od martini »

Nene, fígl stanovisek EIA vydaných na základě zákona 244/1992 Sb. je v tom, že mají neomezenou dobu platnosti pokud nedošlo k výrazné změně podmínek a předpokladů.

Tudíž bych žádal o doložení, na základě čeho se Kláro domníváte/tvrdíte, že EIA z roku 1994 není platná, resp. byla vydána na jinou stavbu?

To co psal mapman s podvázáním platnosti stanoviska EIA vydáním ÚR samozřejmě platí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od mapman »

Koukám, že tu přece jen kontrola je ;) Už jsem na to byl upozrněn i soukromě, je to samozřejmě tak, nicméně dá se k tomu i něco dalšího:
mapman píše:Do 100/2001 tam žádné omezení nebylo, nicméně využití stanoviska starého řekněme 10 let by bylo v rozporu s principy dnešní právní úpravy posuzovnání vlivů na životní prostředí, čili je dost možné že by např. NSS rozhodl (změna podsatných okolností) v neprospěch využití takového stanoviska, vše je otázka příslušné interpretace... Spíš mě zaráží, že do dnešního dne ještě stále běží některé procesy EIA podle starého zákona, těžko uvěřitelné...
A jsou i názory že platnost stanovisek vydaných před 1.1.2002 končí dva roky po tomto datu... Ale to je už je "interpretační znásilňování"...

Ale zpět k tématu, o který rozsudek NSS se jedná?
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od klarka »

Jedná se o rozsudek 8 As 6/2010 - 246 ze 13.4. "pozbylo-li původní ÚR platnosti a v roce 2005 bylo zahájeno zcela nové úz.řízení, bylo třeba podstoupit proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí podle nové právní úpravy. Tím spíše se tak mělo stát v případě, kdy v projektu došlo k významným změnám, absence jejichž vlivu na životní prostředí nebyla v daném případě uspokojivě doložena.(pozn.: úrovňové křižovatky se změnily na mimoúrovňové)....ad absurdum vedl k tomu, že v případě zahájení´územního řízení dne 1.2.2005 by oznamovatel záměru disponující stanoviskem o posouzení vlivů vydaným v prosinci 2002 podle nového zákona o pos.... takové stanovisko bez dalšího nemohl použít (nepožádal- li by o prodloužení stanoviska) pro´účely úz. říz. s ohledem na omezenou dvouletou platnost takového stanoviska, zatímco jiný oznamovatel záměru disponující stanoviskem o pos... vydaným podle zákona č. 244/1992 Sb. v roce 1994 by takovou možnost měl".
Takže, jestliže i stavba dvě má v projektu změněny křižovatky, je to docela jasné.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od mapman »

Tak po prostudování výše uvedeného rozsudku NSS docházím k závěru, že Krajský soud bude muset k námitce nepoužitelnosti stanoviska z roku 1994 přihlédnout a bude muset proběhnout nový proces EIA - a to i navzdory tomu, že ministerstvo považovalo původní stanovisko EIA za dostatečné.

Osobně bych řekl, že je to i dobře, protože jak právní úprava, tak i podmínky v území se jistojistě od roku 1994 výrazně změnily, takže je na místě aby porces proběhl znovu.

Spíš jsem se v tomhle a pak i v něm zmiňovaném jiném stanovisku dočetl jiný zajímavý názor, která by mohla mít dopad na spoustu jiných stavbe již zahájených po celé republice... Ale k tomu jindy a jinde...
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/38 - Znojmo obchvat

Příspěvek od andy »

klarka píše:Jedná se o rozsudek 8 As 6/2010 - 246 ze 13.4.
Dovolím si poopravit, že se jedná o rozsudek z 31/3.
mapman píše:Tak po prostudování výše uvedeného rozsudku NSS docházím k závěru, že Krajský soud bude muset k námitce nepoužitelnosti stanoviska z roku 1994 přihlédnout a bude muset proběhnout nový proces EIA - a to i navzdory tomu, že ministerstvo považovalo původní stanovisko EIA za dostatečné.
Jj, NSS v podstatě nepřímo naznačil, že platnost posouzení vlivů na životní prostředí podle zákona č. 244/1992 Sb. by neměla být delší než platnost posouzení podle zákona č. 100/2001 Sb. (tzn. dva roky). Jinak ale v tomto případě nutnost nového EIA vyplývá hlavně z toho, že se změnil záměr samotný (MÚK místo úrovňových křižovatek, posun trasy) - trochu podobná situace jako v Suchdole.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od andy »

Bylo požádáno o další (již druhé) prodloužení souhlasného stanoviska EIA se záměrem 3. stavby obchvatu. Kousek (MÚK Znojmo–východ a okolí) je vidět i na mapě v letáku.
Předmětem záměru je čtyřpruhová, směrově dělená stavba přeložky I/38 v úseku Znojmo – Hatě, celnice v kategorii S 24,5/100, resp. S 24,5/80 (původní návrh počítal s kategorií S 22,5/100-M). Délka úpravy činí 11,1 km. Součástí záměru je i rozšíření I/53 v úseku od MÚK Znojmo–východ po MÚK s II/408 na čtyřpruh kategorie S 24,5/100.
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od RACH »

Tak už je to tady územní rozhodnutí pro první stavbu obchvatu bylo zrušeno a na navazující křižovatku oponenti chystají odvolání.
„Byla chyba, že ředitelství silnic nemělo celou stavbu připravenou a postupovalo dál, přestože vědělo o výhradách, které ke stavbě jsou,“ řekla šéfka sdružení Obchvat Lenka Poláková.
„Naším klíčovým argumentem, který soud přijal, bylo to, že úředníci nemohli používat výsledky posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) z poloviny devadesátých let. Jednak už nebyly platné, jednak ředitelství silnic změnilo typ křižovatek na mimoúrovňové,“ dodala Poláková.

Celý článek na http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region ... 00610.html

Co dodat je to smutný, ale dalo se to čekat.
Reo
Příspěvky: 1
Registrován: 12.9.2010 1:34:35

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Reo »

Přilákal mě sem článek Nejdražší bruslařská dráha? Nedokončený obchvat Znojma (Aktualne), resp. přesněji řečeno Google, když jsem se o tom chtěl něco dozvědět. Popřečetl jsem si vaše komentáře a detailní rozpravu. Díky.

Článku teď dobře rozumím. Majitelé zahrádek jsou v oblasti spojky, jak o ní píše "Klarka".
"Obchvat Znojma je důkazem, jak investor podceňuje právní rizika a účast veřejnosti na takových stavbách," řekl Aktuálně.cz nový Bártův poradce Miroslav Patrik z ekologického hnutí Děti Země.
Ačkoli máte pravdu, že pro dokončení první a druhé stavby by spojka nyní neměla být nezbytná, výhledově je mi majitelů těch zahrádek je líto. Pro dokončení 3. stavby není alternativa nebo je? Dá se ten obchvat alespoň teoreticky vést severnějš, než tou spojkou? On ten obchvat už teď je ze všech stran obklopen zahrádkami, takže ať už povede kudykoli, tak vždy někomu přes zahrádku :?

Ale to není to proč píšu.

Já jezdil přes Znojmo nikoli na Hatě a Rakousko, ale od Dačic na Mikulov. Jaksi taksi, tu není zřejmé, že ta spojka to napojuje nejen na 3. stavbu a směr jih, ale také dokončuje obchvat na Brněnskou radiálu (tam družstevní ulice nepomáhá). Ne, že bych tudy teď potřeboval jezdit, jen tak pro upozornění :) .

Mimochodem, už jste tu někdy někde řešili spojení mezi Znojmem a Mikulovem? Já ještě takovouhle cestu mezi 2mi sousedními okresními městy neviděl. Ta cesta mezi Čejkovice - Břežany, ale ono i dáál na Litobratčice či Hrušovany, ono to pak jedno jest, to snad není ani série silnic třetí třídy :crazy: . řešil jsem tehdy jak jezdit mezi Č. Budějovicemi a Břeclaví. A to je taky radost. Možná nejlíp Rakouskem.
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od RACH »

Dokončení obchvatu je v nedohlednu.
Znojmo - Runway pro nouzové přistání malých letadel či dráha pro in-line bruslaře. Jen tím zůstává i nadále část první stavby obchvatu Znojma.

Kraj zrušil odvoláním napadené územní rozhodnutí a celé kolečko úředních postupů tak bude muset část stavby absolvovat znovu.
Odkaz: http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region ... 00916.html
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Avantime »

Rozhodnutí Ministerstva dopravy - Odboru pozemních komunikací ve věci povolení stavby silnice I/38 Znojmo, obchvat, 2. stavba, 1. etapa
Ministerstvo dopravy píše:Ministerstvo dopravy rozhodlo ... takto: odvolání občanského sdružení Obchvat ze dne 20.7.2010 se zamítá a rozhodnutí odboru dopravy krajského úřadu Jihomoravského kraje ... kterým byla povolena stavba "Silnice I/38 Znojmo, obchvat, 2. stavba, 1. etapa", se potvrzuje.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Pime »

Ted jsem byl na str. MD a cetl jsem zamitnuti odv. jen nevim v jake fazi se ta stavba nachazi uz tam zacal arch. pruzkum a jak je to s financemi mam takovy dojem,ze "Znojmo" bylo mezi zastavanymi silnicemi?Poradte prosim.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Je pravda, že MD zamítlo odvolání o.s.Obchvat, ale stále je možnost podat žalobu a žádat o odklad rozhodnutí. Ono Znojmo je mezi zatím pozastavenými stavbami, ale v brzké době obnovitelnými.Všechny procesy spojené s přípravou tak mohou probíhat.Jenže: EIA pro druhou stavbu taky nemůže být platná, což MD patrně přehlédlo a stavební povolení přikleplo. Ona práce kvapná, málo platná, takže se dá předpokládat, že díky neplatné EIA nastane i ve 2. stavbě kolotoč povolování od začátku. Skutečné budování obchvatu Znojma se tak posune hodně daleko. Mezi tím někoho snad napadne, že projekt posunující v budoucnu hodně vytíženou silnici jen o pár bloků dál od středu města do jiných městských částí není zrovna to pravé ořechové. Hlavně že peníze na projekty, procesní chyby úřadů a zbytečné handrkování se zahrádkáři a majiteli vilek v blízkosti silnice lítají oknem. Kdyby se nejdřív myslelo a pak realizovalo v rámci všech zákonných norem, silnice za Suchohrdly, Kuchařovicemi, Příměticemi mohla stát. Byla by dostatečně vzdálená městu a mezinárodní doprava už mohla fungovat.
Nechci být špatným věštcem do budoucna, ale současný stále prosazovaný návrh je hodně úzkoprsý. Větší vzdálenost od města je větší vzdálenost od města. A taky méně nepříjemností s majiteli pozemků. Jenže na to se v dnešní době hloupých rozhodnutí shora jaksi nehledí. Nařídí se a ostatní ať se podřídí.
To není dobrá filozofie hodná demokratické cesty naší republiky. Jenže ta demokracie u nás je zatím stále jen výraz, nikoliv skutek.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od martini »

Přímětice by při troše snahy šlo za městkou část považovat, ne však tak Kuchařovice a Suchohrdly. Zase narážíme na starý známý problém, kdy si prostě někdo postaví satelitní městečko 50 metrů od "obchvatu", který je zakreslen v územním plánu dlouhá léta... Současná trasa vymísťuje dopravu z hustě osídleného středu a je jen na rozhodnutí města, aby novou výstavbu v okolí plánované trasy nepovolovalo.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „I/38“