Stránka 1 z 9

I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 4.6.2010 12:05:10
od andy
Obchvat: O spoluúčasti Brodu rozhodnou jeho zastupitelé

Havlíčkův Brod – Příprava výstavby jihovýchodního obchvatu města Havlíčkova Brodu pokračuje...

Leták stavby

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 4.6.2010 17:19:59
od jonáš
Takže od Humpolce na Hlinsko to bude furt nejlepší vzít středem ..

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 4.6.2010 17:24:25
od multi
Jeden by skoro řekl, že by Havlíčkův Brod potřeboval regulérní silniční okruh. :geek:

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 4.6.2010 17:39:19
od JirkaS
multi píše:Jeden by skoro řekl, že by Havlíčkův Brod potřeboval regulérní silniční okruh. :geek:
Okruh ne. Na I/34 od Humpolce by stačila spojka. Jiná věc je, že SV obchvat v určité části zrovna moc široký není v porovnání se současnou I/38, kde je dost hustý provoz kamionů.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 10:23:25
od martini
hiob píše:Nové verze letáků ŘSD k 2011/03
Silnice I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
nový vzhled, zahájení 2013/05 (+25 měs.), provoz 2016/09 (+33 měs.), cena 1418 mil. (- 427 mil.)
přepracován záměr, nové ÚR 2011/02
snížen počet mostů z 13 na 11, výkopy 603->476 tis. m3, náspy 182->211 tis. m3
Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby :-). Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 10:37:36
od JirkaS
martini píše:Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby :-). Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.
Nemyslím si, že by to bylo moc vhodné. Ta Průmyslová je v klesání, často je blokovaná najížděním náklaďáků do areálů okolo. Propustnost obchvatu by to dost snižovalo.
I takhle bude problém na kruháku - křížení s I/19,34. Tam je to do budoucna na semafory, MUK se tam asi nevejde.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 16:50:27
od martini
Má tam být snad 6800 vozidel na té JV části. To je pro takto drahou investici obtížně obhajitelné :-(. Dost mne to překvapilo, ale holt HB je významný zdroj a cíl dopravy a málo lidí jen projíždí. Argument s problémy v průmyslové zóně beru na vědomí, ale lepší takovéto "dočasné" řešení než žádné. Je to samozřejmě otázka výše úspory a ta by se musela spočítat.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 19:04:08
od Lenny
Zase na druhou stranu průjezd přes HavlBrod není zdržující. V prvé části je čtyřpruh, kde se musí dávat pozor na to, že některé levé pruhy jsou jen odbočovací, na křižovatce dole u Aralky se taky moc dlouho nestojí a výjezd je částečně se stoupacím pruhem. Prostě zdržení to není velké, ale zase na druhou stranu, pokud by stál, tak bych ho uvítal. :)

Kde končí na severovýchodním obchvatu obec?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 20:15:54
od Dr.Fe1
Něják zapomínáte, že hlavní účel obchvatu je ochránit zástavbu a lidi v ní a ne co nejpohodlnější cesta pro motoristy. Další věc je, kolik z těch 6800 vozidel je nad 3,5 tuny a nad 12 tun.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 20:56:19
od Lenny
Pokud nebude obchvat pohodlnější než stávající průtah, tak nebude využíván.

Třeba obchvat Znojma mi přijde důležitější než tento, tím ale nezpochybňuji jeho důležitost navíc, když už je část realizována.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.3.2011 22:41:06
od JirkaS
Lenny píše:Pokud nebude obchvat pohodlnější než stávající průtah, tak nebude využíván.

Třeba obchvat Znojma mi přijde důležitější než tento, tím ale nezpochybňuji jeho důležitost navíc, když už je část realizována.
Ono se o něm mluví snad od poloviny 80. let, to se taky začala stavět první část na SV. Z hlediska Brodu je nejproblematičtější tento úsek. Ostatní části průtahu jsou vcelku bez problémů.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 28.3.2011 9:48:15
od jonáš
Mno a trend cen dopravních staveb je jasnej, nová jednička která atakuje 350 milionů za kilometr .. tady je sice trochu složitější situace, ale asi to těžko pochopim, stejně jak těch 200 mil/km u Vlkavy.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 28.3.2011 11:05:08
od -xdas-
martini píše: Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby :-). Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.
Není tu někdo obeznámen s místními poměry? Nestačil by na MÚK Skalka jenom jeden most? Náklady by byly zase o něco menší :)

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.4.2011 10:38:49
od Marooned17
M2 se hlavně zdá, že je třeba vybudovat ještě Jihozápadní obchvat. Po něm se vytíženost JV části násobně zvýší. Zdá se mi, že směr po I/34 je frekventovanější, než po I/38. zácpy v centru při čekání na semafor toho budiž důkazem.

http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=135740 ... 67808@z=12

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.4.2011 16:46:51
od JirkaS
Marooned17 píše:M2 se hlavně zdá, že je třeba vybudovat ještě Jihozápadní obchvat. Po něm se vytíženost JV části násobně zvýší. Zdá se mi, že směr po I/34 je frekventovanější, než po I/38. zácpy v centru při čekání na semafor toho budiž důkazem.

http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=135740 ... 67808@z=12
Frekventovanější podle mě není, spíš je tam pro ten směr horší časování křižovatky a také tam nejsou 2 pruhy jako na průtahu I/38. Ta spojka by byla opravdu potřeba a mohla by fungovat už dnes, ale nějaké úvahy o ní jsem nezaznamenal. Možná proto, že vede nad přehradou.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.4.2011 21:11:05
od jonáš
Tak to skoro vypadá, že by moh mít Havlbrod i kompletní vnější okruh. Možná dřív než Praha :lol:

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.4.2011 21:15:07
od JirkaS
jonáš píše:Tak to skoro vypadá, že by moh mít Havlbrod i kompletní vnější okruh. Možná dřív než Praha :lol:
Tak on i tu magistrálu = průtah městem měl dřív :-)
Jinak reálný je jen ten 3/4 okruh. SZ část není rozumně realizovatelná.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.4.2011 11:50:03
od Dr.Fe1

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.4.2011 12:42:43
od dd
Situaci v Brodu neznám, ale osobně jsem fanda takovýchto technických řešení. Ale muselo by to být jako Millau - nejen funkční most, ale i vzhledově a technicky výjimečná stavba, která se stane symbolem a turistickou atrakcí města a bude lidi zajímat i za 100 let.

Pochybuji ale, že by se našly peníze, levnější než obchvat určitě nebude.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.4.2011 12:55:06
od Bobek
Já tam byl naposeld minulý týden a přijde mi to padlé na hlavu. :crazy:

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.4.2011 16:54:41
od JirkaS
Je to naprosto padlé na hlavu. Brod nic takového nepotřebuje, to není žádné hluboké údolí, které je nutno přemostit. Cesta obchvatem bude skoro stejně rychlá jako po mostě. Zastupitel se asi potřebuje zviditelnit.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.4.2011 17:28:10
od viky
1 dubna už bylo,takže ten návrh přiletěl poněkud pozdě ;-)

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 1.5.2011 11:02:55
od martini
Doprava nad 12 tun ve směru I/34 bude po dokončení jihovýchodní části obchvatu muset jezdit z centra na jih a nuceně novou část obchvatu využívat, aby neprojížděla centrem. Samozřejmě výhledové pokračování obchvatu západním směrem na I/34 by se jevilo jako logické, ale úplně zásadní ta stavba není. On i samotný obchvat HB má problém s ekonomikou stavby, neboť podíl tranzitní dopravy zde je relativně malý. HB je značný zdroj a cíl dopravy.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 21.12.2011 9:23:10
od pp21
Obchvat Havlíčkova Brodu je podle ministerstva pořád moc drahý

Stále se snaží o zlevnění. V celém článku je jedna realistická poznámka komunálního politika. To se často nevidí, ale on si to může dovolit, on je v opozici :)
Jiřího Čáslavský, brodský opoziční zastupitel píše:Ale nedělejme si iluze, že by po stavbě obchvatu doprava z Masarykovy ulice zcela zmizela, že by tam začaly běhat srnky a rostly stromy. Obchvat by odvedl jen třetinu provozu

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 21.12.2011 10:14:16
od Standa
Takže se nakonec ukazuje, že ten podchod pod stávajícím průtahem I/38 za necelých 32 M Kč (otevíral se koncem roku 2009) se ještě asi docela dlouho uživí.