I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Obchvat: O spoluúčasti Brodu rozhodnou jeho zastupitelé
Havlíčkův Brod – Příprava výstavby jihovýchodního obchvatu města Havlíčkova Brodu pokračuje...
Leták stavby
Havlíčkův Brod – Příprava výstavby jihovýchodního obchvatu města Havlíčkova Brodu pokračuje...
Leták stavby
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Takže od Humpolce na Hlinsko to bude furt nejlepší vzít středem ..
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Jeden by skoro řekl, že by Havlíčkův Brod potřeboval regulérní silniční okruh.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Okruh ne. Na I/34 od Humpolce by stačila spojka. Jiná věc je, že SV obchvat v určité části zrovna moc široký není v porovnání se současnou I/38, kde je dost hustý provoz kamionů.multi píše:Jeden by skoro řekl, že by Havlíčkův Brod potřeboval regulérní silniční okruh.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby . Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.hiob píše:Nové verze letáků ŘSD k 2011/03
Silnice I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
nový vzhled, zahájení 2013/05 (+25 měs.), provoz 2016/09 (+33 měs.), cena 1418 mil. (- 427 mil.)
přepracován záměr, nové ÚR 2011/02
snížen počet mostů z 13 na 11, výkopy 603->476 tis. m3, náspy 182->211 tis. m3
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Nemyslím si, že by to bylo moc vhodné. Ta Průmyslová je v klesání, často je blokovaná najížděním náklaďáků do areálů okolo. Propustnost obchvatu by to dost snižovalo.martini píše:Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby . Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.
I takhle bude problém na kruháku - křížení s I/19,34. Tam je to do budoucna na semafory, MUK se tam asi nevejde.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Má tam být snad 6800 vozidel na té JV části. To je pro takto drahou investici obtížně obhajitelné . Dost mne to překvapilo, ale holt HB je významný zdroj a cíl dopravy a málo lidí jen projíždí. Argument s problémy v průmyslové zóně beru na vědomí, ale lepší takovéto "dočasné" řešení než žádné. Je to samozřejmě otázka výše úspory a ta by se musela spočítat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Zase na druhou stranu průjezd přes HavlBrod není zdržující. V prvé části je čtyřpruh, kde se musí dávat pozor na to, že některé levé pruhy jsou jen odbočovací, na křižovatce dole u Aralky se taky moc dlouho nestojí a výjezd je částečně se stoupacím pruhem. Prostě zdržení to není velké, ale zase na druhou stranu, pokud by stál, tak bych ho uvítal.
Kde končí na severovýchodním obchvatu obec?
Kde končí na severovýchodním obchvatu obec?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Něják zapomínáte, že hlavní účel obchvatu je ochránit zástavbu a lidi v ní a ne co nejpohodlnější cesta pro motoristy. Další věc je, kolik z těch 6800 vozidel je nad 3,5 tuny a nad 12 tun.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Pokud nebude obchvat pohodlnější než stávající průtah, tak nebude využíván.
Třeba obchvat Znojma mi přijde důležitější než tento, tím ale nezpochybňuji jeho důležitost navíc, když už je část realizována.
Třeba obchvat Znojma mi přijde důležitější než tento, tím ale nezpochybňuji jeho důležitost navíc, když už je část realizována.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Ono se o něm mluví snad od poloviny 80. let, to se taky začala stavět první část na SV. Z hlediska Brodu je nejproblematičtější tento úsek. Ostatní části průtahu jsou vcelku bez problémů.Lenny píše:Pokud nebude obchvat pohodlnější než stávající průtah, tak nebude využíván.
Třeba obchvat Znojma mi přijde důležitější než tento, tím ale nezpochybňuji jeho důležitost navíc, když už je část realizována.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Mno a trend cen dopravních staveb je jasnej, nová jednička která atakuje 350 milionů za kilometr .. tady je sice trochu složitější situace, ale asi to těžko pochopim, stejně jak těch 200 mil/km u Vlkavy.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Není tu někdo obeznámen s místními poměry? Nestačil by na MÚK Skalka jenom jeden most? Náklady by byly zase o něco menšímartini píše: Když se chce, tak to i Pragoprojektu jde zlevňovat stavby . Zajímavé by bylo snížit náklady ještě o možnou etapizaci, skončit na MÚK s ulicí Havířskou a dál to "dočasně" vést přes průmyslovou zónu. Otázka, jaké snížení nákladů by to přineslo, největší mosty jsou na předešlém úseku, který vzniknout musí.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
M2 se hlavně zdá, že je třeba vybudovat ještě Jihozápadní obchvat. Po něm se vytíženost JV části násobně zvýší. Zdá se mi, že směr po I/34 je frekventovanější, než po I/38. zácpy v centru při čekání na semafor toho budiž důkazem.
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=135740 ... 67808@z=12
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=135740 ... 67808@z=12
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Frekventovanější podle mě není, spíš je tam pro ten směr horší časování křižovatky a také tam nejsou 2 pruhy jako na průtahu I/38. Ta spojka by byla opravdu potřeba a mohla by fungovat už dnes, ale nějaké úvahy o ní jsem nezaznamenal. Možná proto, že vede nad přehradou.Marooned17 píše:M2 se hlavně zdá, že je třeba vybudovat ještě Jihozápadní obchvat. Po něm se vytíženost JV části násobně zvýší. Zdá se mi, že směr po I/34 je frekventovanější, než po I/38. zácpy v centru při čekání na semafor toho budiž důkazem.
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=135740 ... 67808@z=12
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Tak to skoro vypadá, že by moh mít Havlbrod i kompletní vnější okruh. Možná dřív než Praha
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Tak on i tu magistrálu = průtah městem měl dřívjonáš píše:Tak to skoro vypadá, že by moh mít Havlbrod i kompletní vnější okruh. Možná dřív než Praha
Jinak reálný je jen ten 3/4 okruh. SZ část není rozumně realizovatelná.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Situaci v Brodu neznám, ale osobně jsem fanda takovýchto technických řešení. Ale muselo by to být jako Millau - nejen funkční most, ale i vzhledově a technicky výjimečná stavba, která se stane symbolem a turistickou atrakcí města a bude lidi zajímat i za 100 let.
Pochybuji ale, že by se našly peníze, levnější než obchvat určitě nebude.
Pochybuji ale, že by se našly peníze, levnější než obchvat určitě nebude.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Já tam byl naposeld minulý týden a přijde mi to padlé na hlavu.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Je to naprosto padlé na hlavu. Brod nic takového nepotřebuje, to není žádné hluboké údolí, které je nutno přemostit. Cesta obchvatem bude skoro stejně rychlá jako po mostě. Zastupitel se asi potřebuje zviditelnit.
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
1 dubna už bylo,takže ten návrh přiletěl poněkud pozdě
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Doprava nad 12 tun ve směru I/34 bude po dokončení jihovýchodní části obchvatu muset jezdit z centra na jih a nuceně novou část obchvatu využívat, aby neprojížděla centrem. Samozřejmě výhledové pokračování obchvatu západním směrem na I/34 by se jevilo jako logické, ale úplně zásadní ta stavba není. On i samotný obchvat HB má problém s ekonomikou stavby, neboť podíl tranzitní dopravy zde je relativně malý. HB je značný zdroj a cíl dopravy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Obchvat Havlíčkova Brodu je podle ministerstva pořád moc drahý
Stále se snaží o zlevnění. V celém článku je jedna realistická poznámka komunálního politika. To se často nevidí, ale on si to může dovolit, on je v opozici
Stále se snaží o zlevnění. V celém článku je jedna realistická poznámka komunálního politika. To se často nevidí, ale on si to může dovolit, on je v opozici
Jiřího Čáslavský, brodský opoziční zastupitel píše:Ale nedělejme si iluze, že by po stavbě obchvatu doprava z Masarykovy ulice zcela zmizela, že by tam začaly běhat srnky a rostly stromy. Obchvat by odvedl jen třetinu provozu
Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Takže se nakonec ukazuje, že ten podchod pod stávajícím průtahem I/38 za necelých 32 M Kč (otevíral se koncem roku 2009) se ještě asi docela dlouho uživí.