Právě je 26.6.2019 14:01:06




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 3945
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Kdo tomu nevěří, nechť se vypraví odpoledne do Jaroměře...


24.1.2019 18:23:05
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
A normálně značkou lokálně zvýšit rychlost nad 90 mimo obec na dvoupruhu jde ? Já takové místo totiž neznám, ale kdyby to šlo, nemuselo by se papírovat SMV.

Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic. Tento konkrétně je tady po dokončení druhé části obchvatu opravdu velkým špuntem, ale musím vám říct, že je dost dalších kruháčů na jiných silnicích, kde je provoz větší a možná i s menším počtem odbočujících aut, čili dokonce s menším smyslem ... Smysl kruháčů na jedničkách vidím tam, kde se sbíhají minimálně 3 silnice s podobnými intenzitami čili tam, kde se hodně odbočuje, ale ne tam, kde je hlavní nějaký směr a kruháč se staví pro komfort připojování z vedlejších, tohle opravdu jde jedině tam, kde jsou intenzity malé (což v této souvislosti myslím tak po 10, možná pod 8 tis. vozidel)


24.1.2019 19:01:30
Profil
Autor

Příspěvky: 9060
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Zvýšit rychlost na dvoupruhu lze jedině změnou příslušného zákona.
Varianta směrově dělený dvoupruh označený jako SMV se 110 km/h mi nedává smysl, kvůli nemožnosti předjíždění.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


24.1.2019 19:13:40
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Samotný směrově dělený dvoupruh je nesmysl, ať je tam 50,90 nebo 110. Ale to jsem nepsal :) Myslel jsem dát prostě na dvoupruh 110, ale to nelze bez změny zákona, dík za objasnění.


24.1.2019 19:22:29
Profil
 

Příspěvky: 2082
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Dělené dvoupruhy jsem viděl v zahraničí, třeba ve Francii. Asi tam bylo dost smrťáků, tak dali místo středové čáry svodidla. Ale i když to bylo označeno jako SMV, rychlost se nemění. Respektive, byla tam vždy značka s omezením rychlosti. Nejdřív mi to nedávalo smysl, ale byla tam plynulejší jízda než kdyby tam to svodidlo nebylo. Nikdo se na Vás nelepí, nikdo nepředjíždí kolonu a v poslední chvíli to střihne mezi a kolona brzdí ... :-) Naopak, všichni dostatečný odstup, stejná rychlost a frčí to.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


25.1.2019 9:42:03
Profil
 

Příspěvky: 612
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Někdy prostě neplatí, že plná čára není zeď... Nějakou logiku to má, ale asi by to mělo být spojený se zákazem vjezdu minimálně traktorů ideálně i se zákazem vjezdu s platem vajíček za zadním oknem, o zákazu nehod a odstavených aut ani nemluvím. :)


25.1.2019 10:27:15
Profil
 

Příspěvky: 2406
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Aram96 píše:
Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic.

Problém je, jak to jinak řešit. Pokud je silnice vytížená, až přetížená a je potřeba na ní napojit další silnice s hustším provozem, tak těch možností moc není. Nechat tak klasickou křižovatku je dost o hubu, neboť se tam začnou stávat nehody. Světelná křižovatka "uprostřed polí" taky není žádný zázrak bezpečnosti, neboť se může stát, že ji řidiči přehlédnou. Náklady tak nejsou zrovna zanedbatelné. Přeci je ten kruhák, byť se to nezdá jedno z lepších řešení. Nejlepší je MÚK, ale to se bavíme o úplně jiných finančních nákladech. Na nově budovaných obchvatech a silnicích by se měli prioritně budovat MÚK, ale to budeme vždy narážet na ekonomiku.


25.1.2019 11:01:22
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Sosa píše:
Aram96 píše:
Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic.

Problém je, jak to jinak řešit. Pokud je silnice vytížená, až přetížená a je potřeba na ní napojit další silnice s hustším provozem, tak těch možností moc není. Nechat tak klasickou křižovatku je dost o hubu, neboť se tam začnou stávat nehody. Světelná křižovatka "uprostřed polí" taky není žádný zázrak bezpečnosti, neboť se může stát, že ji řidiči přehlédnou. Náklady tak nejsou zrovna zanedbatelné. Přeci je ten kruhák, byť se to nezdá jedno z lepších řešení. Nejlepší je MÚK, ale to se bavíme o úplně jiných finančních nákladech. Na nově budovaných obchvatech a silnicích by se měli prioritně budovat MÚK, ale to budeme vždy narážet na ekonomiku.

Jednoduše, pokud je hlavní směr vytížen tolik, že by se přes klasickou křižovatku nedalo z vedlejší odbočit a zároveň je potřeba ve velkém odbočovat i doleva, tak je řešením buď múk nebo kruháč + přemostění hlavní trasy nad kruháčem/pod kruháčem, čili taková rádoby MÚK. Pokud jsou všechny směry velmi vytížené (i vedlejší) tak musí být plnohodnotná MÚK. Pokud jsou tu i na odbočování prioritní směry a to doprava,tak stačí připojováky, pokud doleva je potřeba přemostit hlavní trasu a udělat to samé akorát v opačném směru > čili MÚK. Těch úseků silnic první třídy není zas tak moc, kde by byly takové intenzity, že tam kruháč dávat je nesmysl. Bohužel ho rveme často právě i tam. Ta hranice bych osobně řekl, že by měla být někde cca 10-12 000 aut, čili tam, kde je taková intenzita, nebo se to k ní blíží, kruháče nedávat. A takových křižovatek, kde by i z vedlejší odbočovalo tolik aut, že by nestačila úrovňová křižovatka, těch taky není zas tolik, aby byla potřeba MÚK. Problém je, že se jaksi dává priorita možnosti napojit se na hlavní, před plynulostí průjezdu křižovatkou pohlavní trase...

Co je další věc, ne úplně na řešení tady, jsou parametry kruháčů. Často i tam, kde je vysoká kamionová doprava, jsou malé poloměry, a co mě štve ještě víc, že prostě v ČR neumíme postavit kruháč tak, aby vyjetí z něj bylo pohodlné a nemusel bych točit volantem nejdřív pořád doleva a pak úplně stejně hodně doprava. Chápu to ve městech, kde není místo, ale mimo obce je tohle totální prasárna, že ani při výjezdu z OK nemůžu vklidu 30-40 a musím dávat dvojku.


25.1.2019 12:17:08
Profil
 

Příspěvky: 2406
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Souhlasím, ale bohužel vždy narazíme na ekonomiku. A je lepší byť špatný, než žádný kruháč. Bohužel, ropu ve velkém opravdu nemáme.


25.1.2019 14:33:34
Profil
 

Příspěvky: 2082
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Je to těžké. Za stejné peníze se může postavit několik obchvatů jen s kruhovými objezdy anebo jeden s plnohodnotnými MÚK.

A kruhových objezdů máme ještě poměrně málo. Únavný zážitek byl pro mne katalánský úsek čtyřpruhové silnice v parametrech SMV, jenže místo MÚK jen kruháče. Na cca 16 km trasy jich je 14, tedy skoro jeden na kilometr. Bylo to podobně otravné jako jet okolo Hradce Králové, ovšem s tím rozdílem, že na západě jsou kruhové objezdy dvoupruhové, žádné řazení do jednoho pruhu a člověk skoro vůbec nemusel zpomalovat. Tu předepsanou čtyřicítku dodržujete tak u prvních tří kruháků :-)

https://www.google.cz/maps/dir/42.2669314,2.9769303/42.2680747,3.1588913/@42.2509232,3.0431916,13z/data=!4m2!4m1!3e0

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


25.1.2019 14:46:36
Profil
 

Příspěvky: 2406
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Ono v zahraničí jsou občas kruháče i na dálnici. Ta většinou před ním skončí a za ním začne.


25.1.2019 14:53:28
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Ano, ať tam jsou alespoň 2-3 pruhové kruháče a pořádné poloměry, to kdyby bylo splněno, tak je to hned o něčem jiném. Jak jsem psal, nevím jestli právě tady, problém je, že u většiny kruháčů musí většina aut dávat dvojku, protože I PŘI VÝJEZDU je zatáčka jak prase, úplně zbytečně.
Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)


25.1.2019 22:14:37
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Jinak ještě dodám k těm kruháčům, že se opravdu dávají přehnaně moc i tam, kde je i běžná křižovatka lepším řešením. Ano, kruháč je bezpečnější pro napojování, ale opravdu je potřeba pro pár aut za den, které se napojují na hlavní trasu, dělat kruháč a naprosto rozsekat plynulost hlavní trasy. Kruháče prostě patří tam, kde i hodně aut odbočuje, na tohle hledisko se při přípravě ŘSD skoro nedívá :ko: Nemluvě o tom, že když je dobrý rozhled a nic nejde, tak je to bez kruháče plynulejší i pro auta co odbočují...


25.1.2019 22:43:25
Profil
 

Příspěvky: 239
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Aram96 píše:
Jinak ještě dodám k těm kruháčům, že se opravdu dávají přehnaně moc i tam, kde je i běžná křižovatka lepším řešením. Ano, kruháč je bezpečnější pro napojování, ale opravdu je potřeba pro pár aut za den, které se napojují na hlavní trasu, dělat kruháč a naprosto rozsekat plynulost hlavní trasy. Kruháče prostě patří tam, kde i hodně aut odbočuje, na tohle hledisko se při přípravě ŘSD skoro nedívá :ko: Nemluvě o tom, že když je dobrý rozhled a nic nejde, tak je to bez kruháče plynulejší i pro auta co odbočují...


Je potřeba si však položit otázku, zdali není postavené řešení KO právě na naměřených intenzitách a podle modelů vychází (kromě MÚK - poměr cena výkon u nižších intenzit klesá, samozřejmě) nejlépe. Není třeba všude hledat neschopné projektanty, každý z nich by určitě měl ke všem řešením nějaký dobrý argument. Lépe než naříkat nad řešením bude možná lepší se zeptat přímo projektantů (pokud tuto informaci však poskytnou).


25.1.2019 23:00:49
Profil
 

Příspěvky: 2082
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Aram96 píše:
Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)



To opravdu není ani zdaleka, myslíme si to jen my Češi :-). Pro zajímavost, celá polovina kruhových objezdů celého světa se nachází ve Francii, kde jich najdeme přes třicet tisíc.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


26.1.2019 14:19:32
Profil
 

Příspěvky: 1053
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Honey72 píše:
Aram96 píše:
Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)



To opravdu není ani zdaleka, myslíme si to jen my Češi :-). Pro zajímavost, celá polovina kruhových objezdů celého světa se nachází ve Francii, kde jich najdeme přes třicet tisíc.

Jj díky za objasnění, párkrát jsem to četl, ale říkal jsem si, jestli to není jen pohled našich novinářů :D Na druhou stranu, že je ve Francii 30 000 kruháčů ještě nemusí znamenat, že my jich na počet km silnic nemáme taky dost :)


26.1.2019 14:36:55
Profil
 

Příspěvky: 2082
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Česko jich má kolem tisíce. Ročně je ve Francii zprovozněno kolem 500 kruhových objezdů :-) Druhá na světě je Británie s "pouhými" deseti tisíci a pro zajímavost v celých USA je pouze 3-4 tis. kruháků :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


26.1.2019 21:17:33
Profil
 

Příspěvky: 1281
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Honey72 píše:
Česko jich má kolem tisíce.


Je to tady silné OT, ale v ČR jich je přes 1600...

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


26.1.2019 22:32:33
Profil
 

Příspěvky: 1106
Bydliště: Praha 10
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Aktualizace stavu vykoupených pozemků,

plné rozlišení:
stav k 3.3.2019
stav k 6.1.2018
stav k 12.3.2017
stav k 19.2.2016

náhled:
Příloha:
Havlíčkův Brod, JV obchvat 2019-03-03 1000px kv.9.jpg
Havlíčkův Brod, JV obchvat 2019-03-03 1000px kv.9.jpg [ 443.75 KiB | Zobrazeno 2436 krát ]

U posledních vyvlastňovaných pozemků v k.ú. Termesivy č. 650/4 a 650/5 je převod stále (už rok) zastaven.


3.3.2019 20:11:08
Profil
 

Příspěvky: 1051
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
V lednu bylo podle letáku vypsáno výběrko na zhotovitele...platí tedy momentálně termín odevzdání nabídek 28.3.?

https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detail.jsf?id=212995


18.3.2019 23:42:55
Profil
 

Příspěvky: 1497
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Termín nyní posunut na 28.5.2019


26.3.2019 22:25:33
Profil
 

Příspěvky: 1497
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Termín posunut na 31.5.2019


1.4.2019 5:55:46
Profil
 

Příspěvky: 1497
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Termín posunut na 10.06.2019


7.5.2019 22:49:09
Profil
 

Příspěvky: 1388
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
MD zamítlo odvolání proti vydanému SP
http://mdcr.cz/getattachment/Ministerst ... 3.pdf.aspx


14.5.2019 12:27:05
Profil
 

Příspěvky: 2082
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat
Po čtvrtečním průjezdu Brodem a po jeho severovýchodním obchvatu mám vážné obavy, že spousta řidičů osobních aut včetně mě bude i nadále používat průjezd městem. Už nyní je stará část obchvatu velice nekomfortní, vlastně to není obchvat, jen takový klikatý průtah periférií. Kamiony šplhají do kopců, na světlech se sotva rozjedou a myslím, že těch světel tam budou muset spousty přidat, protože jinak už z vedlejších ulic nikdo nikdy nenajede. Takže než se trmácet za kamiony tudy, to raději využiji zelenou vlnu po staré I/38.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


18.5.2019 22:30:51
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz