Stránka 2 z 9

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.12.2013 16:03:15
od martini
Tak po dnešním dni může příprava stavby pokračovat. V 2014 by mělo proběhnout zpracování geometrických plánů, jejich zavkladování (pokud budou souhlasy majitelů - nutné dle novely Katastrálního zákona) a měly by se rozběhnout výkupy / vyvlastnění.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 15:31:17
od otaznik

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 15:48:50
od siesa
Co je to jako za paskvil?? MUK Skalka kandiduje na nejblbejsi mimourovnovou krizovatku nebo co? A proc jsou krizeni silnic prvnich trid naplanovany jako kruhovy objezdy a kdejaka krizovatka s okreskou je mimourovnova? Co to zase je..!!

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 16:29:30
od _jan91
Hm, to je drsný...to snad nikdo nemůže myslet vážně! Ty kruháče bych ještě pochopil ale ty dvě III. třídy do sousedních prdelí s MÚK? Hlavně, že na obchvatu SV jsou pouze stykovky a taky to jde. Pořád hledají úspory takže kdyby tyto dvě křžovatky zrušili tak ušetří dle mého i 100-200 milionů. Pokud to tam nevychází výškově či kapacitně tak stačí udělat jednovětvové či se na ně vykašlat úplně. Na tranzitní obchvat nemusí být silnice III. třídy vůbec napojeny... radši postavit za ušetřené peníze ještě spojku na I/34.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 16:32:55
od mapman
MÚK Skalka opravdu vypadá jako špatný vtip, vůbec ty MÚK by stačilo řešit s jednou větví, na druhou stranu je snaha na celé I/38 udělat méně významná křížení komplet bez levých odbočení...

S těmi kruháky mám ale jiný názor. Na křižovatkách jedniček, kde není nějaký výrazně převažující směr z hlediska intenzit (často u velkých měst) je kruhák vhodné řešení, pokud je kapacitní. Jedná se o významné křižovatky, kde se mění dopravní vztahy a lze očekávat větší procento zmatkujících řidičů. Pak je lepší zpomalit celý dopravní proud a dát mu tím najevo, pozor, tady se něco děje...

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 16:37:07
od Tomáš Němec
Že jsou s III. třídami naplánovány MÚK a s I. tř. kruháče bych jako velký problém neviděl. Odpovídá to poměru aut, které v tom místě odbočují na jinou komunikaci. U MÚK Skalka je spíš zarážející, že není možné využít most na III. třídě a je nutné pro napojení druhého směru postavit další přemostění přes I/38.
Jinak celý ten koncept obchvatu HB se mi nějak nezdá. Tranzit ve směru I/38 to bude mít s využitím obchvatu o cca 2,5 km delší (!) a tranzit na I/34 není řešen vůbec. Tady by aspoň pomohla ty již diskutovaná JZ spojka. Nechci nijak HB upírat právo na vlastní obchvat, ale obávám se, že tak jak je to navržené, to moc využité nebude. Jedině snad restrikcemi, např. zákaz vozidel nad 12t na stáv. průtahu a pod.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 17:44:58
od JirkaS
Tomáš Němec píše:Tranzit ve směru I/38 to bude mít s využitím obchvatu o cca 2,5 km delší (!) a tranzit na I/34 není řešen vůbec. Tady by aspoň pomohla ty již diskutovaná JZ spojka. Nechci nijak HB upírat právo na vlastní obchvat, ale obávám se, že tak jak je to navržené, to moc využité nebude. Jedině snad restrikcemi, např. zákaz vozidel nad 12t na stáv. průtahu a pod.
To už tak bývá, že je to po obchvatu delší, po staru přes náměstí by to bylo asi ještě o něco kratší :-) Ale odpadne stání na několika semforech, zvlášť křižovatka I/38xI/34 bývá ve špičce nepříjemná a omezení na 50km/h při průjezdu obcí. JZ spojka skutečně chybí.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.1.2014 17:47:25
od Majkii
Tady (http://jihlava.idnes.cz/schvaleni-stavb ... -zpravy_mv) se píše, že jednu MÚK si i po úsporách vynutilo město s tím, že si ji i zaplatí.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 8:11:36
od Standa
mapman píše:MÚK Skalka opravdu vypadá jako špatný vtip, vůbec ty MÚK by stačilo řešit s jednou větví, na druhou stranu je snaha na celé I/38 udělat méně významná křížení komplet bez levých odbočení...
Tak to by se měl začít vymýšlet obchvat SV obchvatu, tam je levých odbočení hned několik ;) .

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 8:49:57
od mapman
No, návrh územního plánu Havl.Brodu předpokládá výhledově kompletní okruh :)))
http://www.muhb.cz/navrh-uzemniho-planu ... 4/archiv=0

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 9:06:28
od JirkaS
mapman píše:No, návrh územního plánu Havl.Brodu předpokládá výhledově kompletní okruh :)))
http://www.muhb.cz/navrh-uzemniho-planu ... 4/archiv=0
Přijde mi rozumné, pokud se povede tam udržet územní rezervu.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 9:52:11
od siesa
Dost ambiciozni plany...I na tom zapadnim segmentu okruhu je to podobne s temi MUK...Ja jim je neberu, proste jenom nechapu, proc teda nejsou mimourovnove reseny i ta krizeni jednicek..to proste nechapu...

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 13:34:26
od Tomáš Němec
Ono by využití obchvatu hodně pomohlo, kdyby to odpojení nové trasy I/38 ze staré bylo řešeno ne jako kruháč, ale mimoúrovňově s jasně vyznačeným preferovaným směrem na obchvat - jako je to např. vyřešeno opodál na I/34 u České Bělé http://mapy.cz/s/95nU Tím by se hnedka nahnalo více aut na obchvat. Křížení I/38 a I/34 jako kruháč by mi tolik nevadilo.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 14.1.2014 21:00:31
od kik
Jenze to same by muselo byt i na severni strane obchvatu. Je to uz par let co jsem tamtudy 'omylem' jel a obchvat koncil na klasickem tecku :cry: Od te doby jezdim od Zdirce pres centrum po I/19 protoze I/34 je (nebo aspon byla) vedena po 'obchvatu' k I/38...

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 15.1.2014 0:36:59
od evilcleaner
kompletní múk na jedničkách jsou určitě správným směrem. pravdou je, že návrhové parametry nových přeložek v kategorii S11,5/70,80 jsou tak luxusní, že mnoho řidičů nedodržuje paušální omezení rychlosti (ja taky ne) tzn v realitě se jezdí mnohem rychleji (a navzdory všem "dopravním expertům" žádné hromadné vymírání populace nenastává) a za těchto okolností je eliminace levých odbočení věc, která skutečně přinese bezpečnost navíc.
co se týká kruháčů na souvislých tazích v extravilánu (dnes čím dál tím častější řešení), to je prostě zvěrstvo. je to levné (i z hlediska udržitelnosti), je to kapacitní a relativně bezpečné (občas někdo projede napříč, jinak minimum střetů a když tak v nízké rychlosti - neplatí když se občas povede navrhnout KO tak, že v některém směru jde projet prakticky bez korekce volantem) nicméně bavíme se o silnicích I. třídy, tranzitní komunikace, takže by tu měl hrát prim cestovní komfort. mnohdy stavíme nesmyslně luxusní profily, směrové a výškové vedení trasy, které má za následek obří výkopové práce atd. ale není nám líto celé to zmrvit KO na začátku a konci přeložky.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 16.1.2014 0:25:51
od GiuseppeS
Omlouvám se za OT dotaz k H.Brodu: nevíte, proč je tady http://goo.gl/maps/g0hTC Praha doprava? Trochu jsem tam nedávno zakufroval a toto mě poslalo přesně na opačnou stranu, než je D1 ...

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 16.1.2014 0:51:03
od adamos
Jediná smysluplná odpověď je cesta po I/38 a I/12, kilometráž by tomu odpovídala: http://goo.gl/maps/1wSFb.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 16.1.2014 8:19:24
od JirkaS
GiuseppeS píše:Omlouvám se za OT dotaz k H.Brodu: nevíte, proč je tady http://goo.gl/maps/g0hTC Praha doprava? Trochu jsem tam nedávno zakufroval a toto mě poslalo přesně na opačnou stranu, než je D1 ...
Protože to je cesta po staré pražské. Cesta k dálnici je v Brodě značená klasicky zeleně: http://goo.gl/maps/saSgn

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 16.1.2014 22:17:53
od GiuseppeS
JirkaS píše:
GiuseppeS píše:Omlouvám se za OT dotaz k H.Brodu: nevíte, proč je tady http://goo.gl/maps/g0hTC Praha doprava? Trochu jsem tam nedávno zakufroval a toto mě poslalo přesně na opačnou stranu, než je D1 ...
Protože to je cesta po staré pražské. Cesta k dálnici je v Brodě značená klasicky zeleně: http://goo.gl/maps/saSgn
Díky. To jsem si myslel. Jen pro upřesnění: jel jsem od Přibyslavi, na prvním kulaťáku jsem neviděl Prahu, tak jsem trochu zazmatkoval, ale dal se na obchvat, pak jsem ale začal panikařit, že mě to vede někam úplně jinam, sjel na centrum (podle mapy po Chotěbořské) na konci mě to poslalo doprava místo doleva (bohužel jsem věřil víc značce než slunci) a tak jsem vyjel z města směrem na sever ... Ještě že tudy jezdím tak jednou za 20 let. Příště už by mohl být ten obchvat :)

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 17.1.2014 9:27:45
od siesa
Nevim, jestli je to rychlejsi z HB do Prahy na sever, ale urcite je to podle me prijmnejsi cesta nez po D1 :)

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 17.1.2014 9:41:00
od Standa
siesa píše:Nevim, jestli je to rychlejsi z HB do Prahy na sever, ale urcite je to podle me prijmnejsi cesta nez po D1 :)
Záleží, kam se v Praze konkrétně jede (na Černý Most asi po I/38 a D11, na Jižní Město spíš po I/34 a D1), jestli jsou na D1 nějaké uzavírky a podobně. I/38 hodně pomohl obchvat Kolína, ale pořád má pár nepříjemných obcí.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.8.2014 20:11:06
od jannnn
V HB je to v těchto dnech obrovská taškařice. Krom obvyklé zácpy u semaforu se k tomu přidaly i další akce, které město totálně zablokovaly.

1) Most v ulici Dolní je uzavřen, jediný most přes Sázavu je tak na Masarykově ulici, všichni jezdí přes centrální křižovatku se semoforem.
2) Rekonstruuje se propustek pod Lidickou ulicí, provoz je sveden na jednu polovinu.
3) Rekonstruuje se povrch I/38 na vjezdu od Jihlavy, provoz řídí semafor.

V praxi to vypadá tak, že do úseku I/38 řízeného semaforem vjíždí auta od Jihlavy, ale nemohou ho plynule projet, protože hned za tímto úsekem stojí kolona až k semaforu. Zůstávají tedy stát v jednopruhovém řízeném úseku a znemožní tak vjezd vozidlům jedoucím ven z města v době kdy ti mají zelenou. Tím vzniká naprosto nehybná kolona i ve směru ven z města, která následně špuntuje centrální světelnou křižovatku ve městě - a auta stojící v křižovatce tím pádem blokují i směr do města. Dokonalý deadlock.

Škoda, že někoho nenapadne semafory u rekonstruovaného úseku vypnout a nahnat tam dva příslušníky, aby provoz řídili. Cesta od OC Alej ven na Jihlavu mi tak dnes (mimo špičku!) trvala 45 minut.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 29.8.2014 21:30:39
od JirkaS
Aby byl chaos ještě větší, je taky uzavřena Žižkova ulice, tedy příjezd od I/19, I/34 starou cestou do města.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 30.9.2014 19:54:57
od kik
Jirko, jenze nastesti se to da objet po SV casti budouciho obchvatu. Ted jsem tam parkrat jel a bylo to celkem v pohode. Co me ale zaujalo ze od Zdirce je to znacene jako I/34 a na mostcich apod. bylo I/38 :kladivo: Tak jsem si v duchu rikal ze ruce byly zase jednou rychlejsi nez mozek :lol:

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 30.9.2014 20:22:18
od JirkaS
Objet se to samozřejmě dá a pro tranzit to je doporučená cesta. Ovšem pohroma je to pro místní - od města je odděleno celé sídliště + čtvrť rodinných domků a jedinou oficiální možností je právě ten obchvat.
Číslům na mostech se nedivím a asi to ani není špatně - je to stavěno jako první část obchvatu I/38, takže mosty patří evidenčně k ní.