Stránka 4 z 9

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.4.2016 15:59:54
od Sudr
No to ze chce desetinasobek nabizeneho nebo kolik je legitimni potud, ze pokud ma za to ze pozemek ma takovou hodnotu, muze to prokazovat v ramci vyvkastnovacigho rizeni......me se to treba nemusi hodit do kramu, ale respektujuto. Nicmene ten komplexni pristup s napadenim uzemka ne v podtate vyderacka taktika a zneuzivani prava....a to uz je jednani ktere je podle me eticky zavadne....

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 18.7.2016 21:32:20
od ada031

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 12.3.2017 13:37:56
od Jirka L
Aktualizace stavu vykoupených pozemků:

plné rozlišení:
stav k 12.3.2017
stav k 19.2.2016

poloviční rozlišení:
stav k 12.3.2017
stav k 19.2.2016

náhled:
Obrázek

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 12.3.2017 20:12:49
od Honey72
To vypadá dobře, i projekčně. Jsem rád, že to nenapojili na prodloužení Průmyslové ulice. Škoda jen, že ta již provozovaná SV část obchvatu je poměrně zpitvořená. Spousty úrovňových křižovatek, přechodů pro chodce. Víceméně se nejedná o obchvat, ale pouhý průtah, který se stejně bude muset v budoucnu nahradit jinou trasou.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.4.2017 11:01:25
od S_M_Lomoz
Farmář uspěl s odvoláním, vyvlastnění půdy pro obchvat Brodu se protahuje

Za jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu obyvatelé města v minulosti protestovali. Příprava stavby však dodnes stojí na sporu s majitelem posledního pozemku.
„Bohužel, vlastník dotčeného pozemku uspěl u odvolacího orgánu proti vyvlastnění. Zpět na havlíčkobrodský stavební úřad se tak celá záležitost vrací k dopracování a doplnění,“ informoval o dění kolem budoucího obchvatu města havlíčkobrodský místostarosta Libor Honzárek.
„Je to jen dílčí úspěch, který v podstatě nic neřeší, žádné velké vítězství. Ale i tak jsem za něj ve své situaci rád, takových úspěchů nebude mnoho,“ komentoval rozhodnutí krajského úřadu zase ze svého pohledu farmář Miroslav Hrtús.
Jeho pozemek je poslední, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) potřebuje pro stavbu, jež uleví desítkám tisíc řidičů. Jedná se zhruba o 550 metrů čtverečních, leží hned přes železniční trať u obalovny společnosti M-Silnice pod místní částí Termesivy. Do malé části jeho pozemku mělo zasáhnout ústí nového mostu.
Už v minulosti se farmář přiznal, že na poli o výměře přibližně 10 800 metrů čtverečních nehospodaří. Podle katastrální mapy je jeho pozemek obklopen půdou jiných vlastníků a nevede k němu přístupová cesta.

Šestnáctinásobek odhadní ceny je na třetině ceny tržní

„Vyvlastňovací řízení je neveřejné a podrobnosti o důvodech odvolání nemůže vyvlastňovací úřad sdělit. Pro nové projednání bude nutné žádost doplnit v souladu s rozhodnutím odvolacího orgánu,“ odmítl sdělit k řízení podrobnosti tajemník havlíčkobrodského městského úřadu Václav Stejskal.
Obchvat obkrouží čtvrtinu Havlíčkova Brodu z jihu a východu. Spojí výpadovky na Jihlavu a na Pardubice.
Bude dlouhý přes čtyři kilometry, na trase bude jedenáct mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a na obou koncích kruhové objezdy.
Povede od bývalého motorestu Selská jizba na Herlify a Termesivy, přes řeku i železniční trať. Na severovýchodní část se napojí u Alberta.
Podle informací MF DNES se v rozhodnutí havlíčkobrodského stavebního úřadu objevily spíše formální nedostatky. Týkaly se například drobného nesouladu v objemu půdy zařazené do vyvlastnění a jejím finálním zaměřením.
„Upozorňoval jsem i na chybný postup v ocenění pozemků. Celý systém, kdy si cenu určuje a podmínky diktuje kupující, a nikoliv prodávající, považuji za pohrdání vlastnickými právy a okrádání lidí,“ prohlásil Hrtús.
Stát pro brodský obchvat pozemky vykupoval za šestnáctinásobek odhadní ceny. Stejné podmínky nabídl všem vlastníkům, kterých byla zhruba stovka. Za metr čtvereční tak podle brodské radnice měl každý dostat od 280 do 330 korun. „Tržní cena je však někde úplně jinde,“ namítá Hrtús.
Za pravdu mu dávají nabídky několika realitních kanceláří. Přes ně už majitelé nyní prodávají pozemky v těsném sousedství budoucí silnice, mimo jiné třeba plochu s rozlohou přes 10 tisíc metrů u mimoúrovňové křižovatky u Termesiv, nebo plochu o rozloze 400 metrů čtverečních vhodnou pro logistický areál. Cena přitom nejde pod 800 korun za metr.

EIA je platná, rozhodl soud. Farmář podal kasační stížnost

Zdržení ve vyvlastňovacím řízení zároveň znamená i zdržení samotné výstavby jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu. Letos mělo být vydáno stavební povolení a vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele stavby, v příštím roce se mělo začít stavět a v roce 2020 měl být obchvat otevřen.
„Určitě to nestihneme. Jak nám chybí byť jen jediný pozemek, je to, jako kdybychom neměli nic. Příprava stavby se dál nepohne,“ poznamenala už dříve ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová. Dodala, že další čas zabere finální zkompletování dokumentace pro zahájení stavby.
Není vyloučené, že momentální zdržení při vyvlastnění pozemku nebude posledním. Miroslav Hrtús se chce bránit všemi prostředky, které mu zákony umožní. Předpokládá, že se po rozhodnutí havlíčkobrodského stavebního úřadu znovu odvolá a v případě neúspěchu podá proti rozhodnutí soudní žalobu.
Tu už ostatně jednou podával. U Krajského soudu v Hradci Králové se chtěl domoci neplatnosti posouzení vlivu stavby na životní prostředí, takzvaný dokument EIA. Ani přes počáteční optimismus ale neuspěl a proti rozhodnutí podal kasační stížnost.
Jak ale Hrtús dodává, stále je nakloněn jednání s městem kvůli směně pozemků. Za hektar svého by si představoval deset hektarů nevyužívané městské půdy. Radnice ale od počátku odmítá přistupovat ke každému vlastníku půdy rozdílně.

http://jihlava.idnes.cz/uspesne-odvolan ... -zpravy_mv

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 6.1.2018 23:31:07
od Jirka L
Aktualizace stavu vykoupených pozemků,

plné rozlišení:
stav k 6.1.2018
stav k 12.3.2017
stav k 19.2.2016

náhled:
Obrázek

Pozemek tvořící největší mezeru (U Caklů) patří SPÚ.
Vyvlastňované pozemky v k.ú. Termesivy č. 650/4 a 650/5 Miroslav Hrtúse jsou stále u soudu, vše ostatní opravdu dořešeno (SŽDC a město nepočítám). Od minule byly ještě převedeny 2 malé pozemky od Povodí Vltavy pro pilíře mostu přes Sázavu.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 9.1.2018 9:43:41
od Jirka L

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 11.2.2018 23:06:33
od martas
Oba pozemky p. Hrtúse se od čtvrtka přepisují do vlastnictví ŘSD. Lhůta převodu skončí 1. 3.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 5.3.2018 14:28:47
od martas
Tak místo dokončení přepisu se v KN objevilo na poslední chvíli oznámení o přerušení řízení. V čem je problém netuším :?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 5.3.2018 15:45:52
od vodouch2000
Tipnul bych si, že pan Hrtús se chce na konci běžící lhůty procesu vyvlastnění dohodnout.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 13.6.2018 21:36:16
od Martin Vedral
Na stránkách ŘSD je nový leták ze 7.6.2018: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/291 ... bchvat.pdf

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 27.11.2018 10:51:22
od Sudr
Tak máme stavební povolení. Pan Hrtús asi ještě zkusí zabojovat, ale pokud stavební úřad něco nezmastil, tak snad na jaře by to mohlo být v PM http://www.muhb.cz/assets/File.ashx?id_ ... nty=857797 dalo by se stihnout i výběrko, takže termín zahájení z letáku 7/2019 není nerealistický.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 17.1.2019 17:13:14
od vondr
Vyhlášena soutěž na zhotovitele. Termín pro odevzdání nabídek je 21.3.2019 do 9:00
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=212995

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 18.1.2019 20:59:49
od 1975
Už je i v aktualizovaném letáku. Co nechápu, proč tam není aktualizované info, zda to SP dopadlo, tedy, zda už je pravomocné. Máte někdo prosím info?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 19.1.2019 4:51:11
od Sudr
Pravomocné není, bylo podáno odvolání. Viz: http://www.muhb.cz/assets/File.ashx?id_ ... nty=858297

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 19.1.2019 19:20:01
od Lenny
Pochybuji o účinnosti obchvatu Havlíčkova Brodu. Pro mě dnešní trasa, tj. průtah městem je velmi rychlá trasa s minimálním zdržením. Když pojedu po obchvatu bude to pro mě delší o 2,4 km. Navíc na části bude omezení na 70 km/h a na stávajícím SV obchvatu je omezení na 50 km/h.
Když jsem si dal vyhledat trasu dle map. Tak po průtahu to bude trvat 6 minut. A po stávajícím SV obchvatu 4 min, to asi JV obchvat při jeho délce 4,1 km neprojedu za 2 min, to bych musel jet 120 km/h. Při 80 km/h to vychází na 3 min. Celkem tedy po obchvatu za 7 min a přes město za 6 min.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 19.1.2019 19:24:11
od Martin z Ostravy
Je třeba zrušit omezení na obchvatu, označit ho jako SMV a hlavně přestavět kruháč s I/34 na MÚK, tak aby jízda byla komfortní.
Obecně je třeba u SMV potřeba zavést, stejně jako třeba na Slovensku nejvyšší dovolenou rychlost 100km/h pro nedělený dvoupruh, to je totiž velká škoda, že se to nepovedlo zavést s novým pojetím.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 19.1.2019 19:57:56
od dvs
Kolik mame tech SMV na nedelenem dvoupruhu? Podle mne jednu od Bileho Kostela ke kruhaci pred hranici. :(

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 19.1.2019 20:11:22
od Martin z Ostravy
Bohužel je toho málo, možná právě proto, že přínos je vlastně minimální oproti tomu, kolik je s tím papírováním

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 20.1.2019 15:59:00
od Japao Joe
Silně pochybuju, že by to mola být SMV. Kromě toho kruháče tam jsou ještě 4 úrovňové křižovatky a výjezd od Technických služeb a garáží.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 20.1.2019 16:04:59
od Japao Joe
JV obchvat odvede z města hlavně tranzit Ždírec <-> Jihlava, čímž se ve městě odlehčí ostatním směrům (aspoň částečně).

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 22.1.2019 8:50:44
od Sudr
Ta relace Ždírec - Jihlava nebude (tedy čistě dojmologicky) nic zásadního. Spíš asi po vybudování obchvatu přibudou dopravní opatření, která znepříjemní průjezd po současné trase.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 22.1.2019 9:34:44
od Honey72
Tah od Ždírce ale pro město zásadní je. Náklaďáky sice vyhazují na obchvat, ale osobáky jezdí stále přímo přes historické centrum, protože po obchvatu to je otrava. Škoda, že ta severní část obchvatu je spíš průtah se spoustou odboček. Současný průtah městem I/38 jistě nějak upraví, aby se tudy jezdilo méně. Prodlouží se intervaly na semaforech, uberou jízdní pruhy, přidají ostrůvky, přechody, objezdy :-)

Ten kruháč u Alberta bude po dokončení obchvatu šílená brzda s kolonami. Nyní to ještě jde, ale až tam pustí provoz z I/38 :-( Bojím se, že kvůli kolonám to začnou lidi zase brát přes město.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 22.1.2019 10:37:23
od JirkaS
Ve městě jsou přes den taky kolony, zvlášť na I/34. Ale ten kruháč by se měl řešit, ideálně nadjezdem/podjezdem ve směru I/38.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Napsal: 24.1.2019 15:25:56
od Honzl
JirkaS: Máte naprostou pravdu. K čemu je obchvat se dvěma MUK uprostřed (a díky za ně), když začíná a končí kruháky? Jakoby projektanti zamrzli v minulosti a ulehčení jízdy řidičům prostě nebylo na pořadu dne, jako je tomu jinde v Evropě, neb průjezd městem bude zákonitě a právem po dostavění obchvatu ztížen, aby se město zklidnilo a na těch malých kruhácích bude stále ucpáno...