Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
V pondělí 14. 10. 2019 opět další nehoda na I/38:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... i-40294341
Následuje po nehodě 26. 8. 2019:
https://www.denik.cz/nehody/tragicka-ne ... 90826.html
(obě u Radostína)
Další 26. 9. 2019 u Moravských Budějovic:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... c-40297876
Další 2. 8. 2019 u Drobovic:
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/pri- ... 47ab5f122/
Můj osobní názor, že i když _není_ formálně prokázáno, že hlavní příčinou je špatné trasování silnice, je zjevné, že počet nehod na I/38 je výrazně nadprůměrný. A měla by mu tedy být věnována pozornost při realizaci dalších opatření ke zvýšení bezpečnosti jízdy na této silnici (předjížděcí pruhy, odbočovací pruhy, připojovací pruhy, vyrovnání silnice a redukce častého vedení silnice nahoru a dolů a s tím spojené omezení nebezpečných horizontů atd.).
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... i-40294341
Následuje po nehodě 26. 8. 2019:
https://www.denik.cz/nehody/tragicka-ne ... 90826.html
(obě u Radostína)
Další 26. 9. 2019 u Moravských Budějovic:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... c-40297876
Další 2. 8. 2019 u Drobovic:
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/pri- ... 47ab5f122/
Můj osobní názor, že i když _není_ formálně prokázáno, že hlavní příčinou je špatné trasování silnice, je zjevné, že počet nehod na I/38 je výrazně nadprůměrný. A měla by mu tedy být věnována pozornost při realizaci dalších opatření ke zvýšení bezpečnosti jízdy na této silnici (předjížděcí pruhy, odbočovací pruhy, připojovací pruhy, vyrovnání silnice a redukce častého vedení silnice nahoru a dolů a s tím spojené omezení nebezpečných horizontů atd.).
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Místo mezi odbočkou na Zvěrkovice a Lažínkami má vadu v tom, že tam není u křižovatky odbočovací pruh. V táhlé zatáčce pak někteří riskují při předjíždění. Pokud člověk nedělá vyložené prasárny, nemůže nehodu způsobit.
-
- Příspěvky: 393
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Souhlasím, nějaká modernizace a zejména přidání předjížděcích pruhů by tomu rozhodně prospěla.
Statisticky však nevychází jako úplně nejhorší (černá), je v té předposlední skupině (červená). https://g.denik.cz/1/25/eurorap-cz-2013-2015.jpg
Statisticky však nevychází jako úplně nejhorší (černá), je v té předposlední skupině (červená). https://g.denik.cz/1/25/eurorap-cz-2013-2015.jpg
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Dovolím si nesouhlasit. Nemusí to být vašimi slovy "prasárna" nebo nějaká obecně nebezpečná jízda. Stačí trochu nesoustředění únava špatný odhad atd. Před cca 2 lety jsem měl konkrétně na I/38 docela velkou krizovku. Podotýkám že tu 38 mám "najetou" jezdím více než 20 let a mám najeto se všemi druhy vozidel od motorky po autobus řádově pár set tisíc km bez nehody. S rodinou jsme se vraceli z dovolené z jihu takže už po cca 1000km po tmě někde poblíž Havlíčkova Brodu jak jsou tam ty blbý horizonty jsem si prostě myslel že jsem někde jinde a že je předemnou v té tmě rovinka. Začal jsem předjíždět kamion a když jsem byl na úrovni kozla pár metrů předemnou se přes horizont vyhoupnul kamion v protisměru. Krve by se ve mě nedořezal. Dokončit předjíždění by nevyšlo, takže tvrdá brzda a hup zpátky za něj. Bylo to o fous. Samozřejmě že to byla 100% moje chyba. Jen jsem tím chtěl říct že i "slušný a zkušený" řidič může udělat hloupost aniž by to byl nějaký pirát silnic...bojler píše: Pokud člověk nedělá vyložené prasárny, nemůže nehodu způsobit.
Nicméně připouštím že by se to vlastně dalo nazvat prasárnou v tomto místě předjíždět. Ovšem prasárna to byla celkem nevědomá.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Odbočka: Na I/35 v Pardubickém kraji za poslední měsíc 5 usmrcených osob...
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Maty: měl jsem raději do věty dát slovo "tam". Ušetřil bych několik řádků textu a vzájemného nepochopení. Já tomu pohledu rozumím a nedobrzdit nebo neodhadnout předjíždění může každý. Mně se to taky stane.
Popisoval jsem úsek https://mapy.cz/s/makalekate. Tam se dá hezky předjíždět, pokud se člověk pořádně podívá vnitřkem zatáčky. Ale zapomněl jsem na jednu věc. Pokud se předjíždí těsně za křižovatkou ve směru na Budějovice, může se tam schovat auto. To je ale jeden z mála opravdu zrádných úseků mimo např. kasárenskou křižovatku u Znojma atd. Ale zase nemůžu posuzovat úseky od křížení D1 na sever.
Popisoval jsem úsek https://mapy.cz/s/makalekate. Tam se dá hezky předjíždět, pokud se člověk pořádně podívá vnitřkem zatáčky. Ale zapomněl jsem na jednu věc. Pokud se předjíždí těsně za křižovatkou ve směru na Budějovice, může se tam schovat auto. To je ale jeden z mála opravdu zrádných úseků mimo např. kasárenskou křižovatku u Znojma atd. Ale zase nemůžu posuzovat úseky od křížení D1 na sever.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Já bych zase řekl, že modernizace pár nejhorších míst, je dání několika záplat na roztrhané kalhoty místo koupení nových. Jediné, co jsem mezi Jihlavou a Znojmem schopen pochopit, je přestavba křižovatky u Kasáren na OK. Pak je v plánu ještě jedna, ta je naprosto mimo a kvůli pár autům se budou buzerovat všichni řidiči jedoucí po I/38
Tahle silnice by si zasloužila začít připravovat přestavbu na 3-pruh. Jezdí tu sice málo aut, ale je to právě kvůli té nepohodlnosti. Když by ta silnice byla bezpečnější, pohodlnější, "rychlejší" (bez obcí) byla by využívána úplně jinak. Rakousko stejně má v plánu dodělat až k hranicím vystřídaný 3-pruh, dokonce směrově rozdělený, pokud vím. U nás chybí 10 let obchvat Znojma a místo staveb MÚK, obchvatů, přeložek apod. se bude stavět nějaký kruháč Tahle silnice, celá I/38 propojuje celou republiku od severu na jih a měla by podle toho vypadat. A další důvod je, že lepší I/38 ubere přecejen nějakou část aut na D1 a D52 a I/52 Neříkám, že ta I/38 hoří, aut je opravdu málo, ale troufám si říct, že je v ČR už teď v plánu dost mnohem méně přínosných staveb, čili tahle by měla rozhodně přibýt. Jakýsi náznak je na stránkách ŘSD mezi Jihlavou a Stonařovem, jenže 1) jde o 2-pruh, 2) takhle krátký úsek sám o sobě nic nevyřeší. Troufám si říct, že tady intenzity na 4-pruh nikdy (snad) nebudou, tudíž je rozumné připravovat 3-pruh jako konečné řešení. Přesný opak severní části S43.
Tahle silnice by si zasloužila začít připravovat přestavbu na 3-pruh. Jezdí tu sice málo aut, ale je to právě kvůli té nepohodlnosti. Když by ta silnice byla bezpečnější, pohodlnější, "rychlejší" (bez obcí) byla by využívána úplně jinak. Rakousko stejně má v plánu dodělat až k hranicím vystřídaný 3-pruh, dokonce směrově rozdělený, pokud vím. U nás chybí 10 let obchvat Znojma a místo staveb MÚK, obchvatů, přeložek apod. se bude stavět nějaký kruháč Tahle silnice, celá I/38 propojuje celou republiku od severu na jih a měla by podle toho vypadat. A další důvod je, že lepší I/38 ubere přecejen nějakou část aut na D1 a D52 a I/52 Neříkám, že ta I/38 hoří, aut je opravdu málo, ale troufám si říct, že je v ČR už teď v plánu dost mnohem méně přínosných staveb, čili tahle by měla rozhodně přibýt. Jakýsi náznak je na stránkách ŘSD mezi Jihlavou a Stonařovem, jenže 1) jde o 2-pruh, 2) takhle krátký úsek sám o sobě nic nevyřeší. Troufám si říct, že tady intenzity na 4-pruh nikdy (snad) nebudou, tudíž je rozumné připravovat 3-pruh jako konečné řešení. Přesný opak severní části S43.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Tomáš Němec: Upozorňuji, že to hodnocení a statistiky EuroRAP, o kterých píšete, je za 2013 - 2015. Je možné, že díky těmto nehodám, které jsem nahoře linkoval, některé části I/38 zčervenají a některé až bohužel zčernají.
Tomáš Němec píše:Souhlasím, nějaká modernizace a zejména přidání předjížděcích pruhů by tomu rozhodně prospěla.
Statisticky však nevychází jako úplně nejhorší (černá), je v té předposlední skupině (červená). https://g.denik.cz/1/25/eurorap-cz-2013-2015.jpg
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
byť uznávám, že má tato silnice málo míst, kde se dá předjet budu stále trvat na tom, že pokud se v provozu motají idioti, mrtvých bude jen přibývat, těch idiotů dle mě přibývá denně snad víc, než vyrobených aut....
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Jezdívali jsme po této silnici na dovolenou do Vranova nad Dyjí a předjíždět se tam dá. Je pravda, že ne všude - horizonty, z bezpečnostních důvodů plné čáry v místech kde nejsou nutné apod. - ale znovu, dá se tam celkem spolehlivě předjíždět. Samozřejmě se nesmí blbnout a cpát se někam za každou cenu protože to obvykle skončí blbě. Ale jak píše lukashill stále více a více přibývá za volantem idiotů......
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Blbý je úsek mezi Jihlavou a Stonařovem. Tam je kromě okolí Vílance míst na předjíždění málo - samá dědina a zatáčky. Tady ta přeložka by pomohla dost - https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/392 ... onarov.pdf
Ale opět, bude to prý jen normální silnice bez tří pruhů. A za cca deset let.
Ale opět, bude to prý jen normální silnice bez tří pruhů. A za cca deset let.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
V tomto osobně považuji ŘSD Jihlava za méně kompetentní, je neuvěřitelné, jak pomalu zvládají přípravnou představební činnost. ŘSD Zlín nebo ŘSD Olomouc je v porovnání s tím podle mého názoru výrazně výkonnější.bojler píše:Blbý je úsek mezi Jihlavou a Stonařovem. Tam je kromě okolí Vílance míst na předjíždění málo - samá dědina a zatáčky. Tady ta přeložka by pomohla dost - https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/392 ... onarov.pdf
Ale opět, bude to prý jen normální silnice bez tří pruhů. A za cca deset let.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
No jen OT poznámka .. zrovna ŘSD Olomouc nevím .. těm chybí krátký úsek D35, kvůli kterému se jezdí na kruháč a realizace toho malého kousku vypadá, že bude možná dohromady s posledním úsekem D35
Ale jinak také souhlasím, že příprava té přeložky na I/38 jde velmi pomalu také. Oni na tu silnici totiž vůbec nepohlíží tak, že jakmile se tam postaví dostatečně množství přeložek a ta silnice se zrychlí, začne se na ni přelívat doprava z D1+D52. Rakušáci staví 3-pruh až k hranicím, a my budeme možná někdy za 10 let stavět 2-pruh
Ale jinak také souhlasím, že příprava té přeložky na I/38 jde velmi pomalu také. Oni na tu silnici totiž vůbec nepohlíží tak, že jakmile se tam postaví dostatečně množství přeložek a ta silnice se zrychlí, začne se na ni přelívat doprava z D1+D52. Rakušáci staví 3-pruh až k hranicím, a my budeme možná někdy za 10 let stavět 2-pruh
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
OT: Dobře, tak ŘSD České Budějovice k pochvale zní lépe? Tam opravdu s D3 jedou kupředu (v dobrém slova smyslu).Aram96 píše:No jen OT poznámka .. zrovna ŘSD Olomouc nevím .. těm chybí krátký úsek D35, kvůli kterému se jezdí na kruháč a realizace toho malého kousku vypadá, že bude možná dohromady s posledním úsekem D35
Ale jinak také souhlasím, že příprava té přeložky na I/38 jde velmi pomalu také. Oni na tu silnici totiž vůbec nepohlíží tak, že jakmile se tam postaví dostatečně množství přeložek a ta silnice se zrychlí, začne se na ni přelívat doprava z D1+D52. Rakušáci staví 3-pruh až k hranicím, a my budeme možná někdy za 10 let stavět 2-pruh
On topic: Ano, do budoucna se na I/38 dá očekávat zvýšení nehodovosti .
Výňatek ze sdělení ŘSD z března 2018:
No já nevím, ale 2008 už jo HODNĚ DÁVNO.Pokud se týká „ správné reprezentace dopravních zájmů státu“, což je zejména tranzitní doprava, tak v tomto ohledu ŘSD ČR, Správa Jihlava na silnici I/38 především zajistila v letech 2002 – 2008 stavbu obou částí obchvatu Jihlavy, v r. 2008-10 obchvat Moravských Budějovic, v r. 2012-13 dostavbu MÚK Pávov a v současné době připravuje stavbu přeložky silnice I/38 v úseku Jihlava – Stonařov.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Jako, paradoxně jsem radši, že se nepřipravuje nic, než aby se chystaly třeba obchvaty 3 obcí z 12. Raději začít připravovat celou trasu na směrově vystřídaný třípruh od 4-pruhu u Jihlavy až na hranice, vyjma obchvatu Moravských Budějovic a Znojma. Na druhou stranu se obce určitě dají rozdělit do dvou skupin, jedny jsou v pohodě na projetí a druhé ne, mají hodně bodových závad, tam by obchvaty samozřejmě pomohly více, ale já nevím, dle mě dokud se nepřeloží celá trasa, tak se ta silnice nestane bezpečnější. Naopak, když by se postavilo pár malých obchvatů, tak se tam přesune nějaká doprava, intenzity vzrostou a nebezpečí na nepřeložených úsecích zase naroste ...
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Vždyť nevyšla ekonomika na dvoupruh Jihlava - Stonařov (doufám, že jsem to nespletl) a ty bys chtěl stavět 3-pruh/4-pruh. To už vůbec nebude vycházet. Na konci 90. let se dělala studie na rychlostní silnici D1 - Rakousko, a také ekonomicky nevyšla. Bohužel. Takže je lepší postavit nějaký dvoupruhový obchvat než čekat dalších 20 let až ekonomicky vyjde čtyřpruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
a kdyby tam byl ten 4pruh, myslíš, že tu dopravu nenasaje ?
nevím, neznám to tam
nevím, neznám to tam
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Ve směru od Znojma, cca 70 km:
Kasárna - přímá silnice ve svahu skrz obec, před ní na křižovatce konečně kruhák - tam jezdí aut tolik, že by si to snad zasloužilo klidně i MÚK, ale to je mimo realitu
Odbočka na Žerůtky - bude se stavět kruháč, moc se mně to nelíbí, raději bych připojovací/odbočovací pruhy, moc aut tam z vedlejších nejezdí
Olbramkostel - bezproblémový průjezd přes okraj obce
Zatáčka u Hostěrádek - kromě spolujezdce motocyklisty, kterého našli v lese až po zimě (nikdo o něm nevěděl a doletěl daleko do lesa), překvapivě bez častých problémů
Vranovská Ves, Pavlice, Grešlové Mýto - všechno přímé nebo skoro přímé úseky, nedá se tam docela dlouho předjet
Odbočka na Zvěrkovice - při rekonstrukci nebyl přidán odbočovací pruh. Řešeno alibisticky sedmdesátkou a čárami pro odstup. Nebezpečné místo. Od Grešlového mýta přes obchvat M. Budějovic až Litohoři krásné přímé úseky.
Litohoř - delší vesnice, na obě strany je hezky vidět aspoň pět metrů od silnice
Jakubov - průjezd okrajem obce
Horky - bezproblémový průjezd
Želetava - první místo, kde se jezdí blízko baráků, ve směru na Znojmo prudký kopec
Odbočka na Svojkovice - je pod kopečkem a někteří pitomci tam předjíždí, aniž by viděli před sebe, chybí odbočovací pruh. Jen díky nízkému provozu to není kritické místo.
Hladov - bezproblémový průjezd
Dlouhá Brtnice - jedna významnější křižovatka, jedna z mála dědin s baráky blízko u silnice
Stonařov - dlouhá vesnice s frekventovanou křižovatkou, zatáčky, baráky nalepené na silnici, hned po tom Prostředkovice zase se zatáčkami a pak hned Suchá. Skoro až za Vílanec se nedá mimo jednoho úseku pořádně předjet.
Odbočka na Cerkvičku před Čížovem - nepřibyl odbočovací pruh, poslední dobou tam začíná jezdit docela dost aut; od Čížova k Jihlavě se blbě předjíždí
Rančířov - průjezd v přímém směru a pak už je nájezd na obchvat Jihlavy.
Kasárna - přímá silnice ve svahu skrz obec, před ní na křižovatce konečně kruhák - tam jezdí aut tolik, že by si to snad zasloužilo klidně i MÚK, ale to je mimo realitu
Odbočka na Žerůtky - bude se stavět kruháč, moc se mně to nelíbí, raději bych připojovací/odbočovací pruhy, moc aut tam z vedlejších nejezdí
Olbramkostel - bezproblémový průjezd přes okraj obce
Zatáčka u Hostěrádek - kromě spolujezdce motocyklisty, kterého našli v lese až po zimě (nikdo o něm nevěděl a doletěl daleko do lesa), překvapivě bez častých problémů
Vranovská Ves, Pavlice, Grešlové Mýto - všechno přímé nebo skoro přímé úseky, nedá se tam docela dlouho předjet
Odbočka na Zvěrkovice - při rekonstrukci nebyl přidán odbočovací pruh. Řešeno alibisticky sedmdesátkou a čárami pro odstup. Nebezpečné místo. Od Grešlového mýta přes obchvat M. Budějovic až Litohoři krásné přímé úseky.
Litohoř - delší vesnice, na obě strany je hezky vidět aspoň pět metrů od silnice
Jakubov - průjezd okrajem obce
Horky - bezproblémový průjezd
Želetava - první místo, kde se jezdí blízko baráků, ve směru na Znojmo prudký kopec
Odbočka na Svojkovice - je pod kopečkem a někteří pitomci tam předjíždí, aniž by viděli před sebe, chybí odbočovací pruh. Jen díky nízkému provozu to není kritické místo.
Hladov - bezproblémový průjezd
Dlouhá Brtnice - jedna významnější křižovatka, jedna z mála dědin s baráky blízko u silnice
Stonařov - dlouhá vesnice s frekventovanou křižovatkou, zatáčky, baráky nalepené na silnici, hned po tom Prostředkovice zase se zatáčkami a pak hned Suchá. Skoro až za Vílanec se nedá mimo jednoho úseku pořádně předjet.
Odbočka na Cerkvičku před Čížovem - nepřibyl odbočovací pruh, poslední dobou tam začíná jezdit docela dost aut; od Čížova k Jihlavě se blbě předjíždí
Rančířov - průjezd v přímém směru a pak už je nájezd na obchvat Jihlavy.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Odkud? Jedině z trasy Praha - Vídeň přes D52. Ostatní relace tam v podstatě jezdí už dnes. Já myslím, že by stačilo 1+1 ve slušném standardu: zcela mimo obce, široká, dobré rozhledy, větší křižovatky jako múk, místy 2+1 pro lepší předjíždění.Mike píše:a kdyby tam byl ten 4pruh, myslíš, že tu dopravu nenasaje ?
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Možná to bude lepší pro obyvatele pár obcí, ale co ty ostatní obce .. to mě přijde jaksi nespravdlivé, když je téměř na celé trase stejná intenzita. Ta ekonomika nevyšla z jediného důvodu, protože zbytek té trasy je naprd pořád. Když by se dělala na celý tah na 2-pruh nebo 3-pruh, jsem přesvědčen, že vyjde, takhle jsem to myslel tímhle stylem počítání ekonomiky po malých kouscích bychom taky nepotřebovali většinu dálnicLenny píše:Vždyť nevyšla ekonomika na dvoupruh Jihlava - Stonařov (doufám, že jsem to nespletl) a ty bys chtěl stavět 3-pruh/4-pruh. To už vůbec nebude vycházet. Na konci 90. let se dělala studie na rychlostní silnici D1 - Rakousko, a také ekonomicky nevyšla. Bohužel. Takže je lepší postavit nějaký dvoupruhový obchvat než čekat dalších 20 let až ekonomicky vyjde čtyřpruh.
Studie z roku cca 2005 a starší jsou jakoby nebyly, co se týče intenzit a předpokládaných intenzit. Navíc I/38 má velké specifikum a to je to, že ji využívá dosti kamionů, ale OA jedou raději D52+D1.
O 4-pruhu bych tady nikdy nepřemýšlel, psal jsem o 3-pruhu. 3-pruh beru jako mnohem bezpečnější variantu 2-pruhu, jeho kapacita je nepatrně vyšší než 2-pruh jen právě díky vyšší plynulosti kvůli vyšší možnosti předjíždění. Zajímavé, že Rakušáci to staví dál a dál i když u nás se za posledních 10 let nepostavilo vůbec nic. Snad bude do dalších 10 let alespoň obchvat toho Znojma
No samozřejmě, že nasaje, ale když tam bude 4-pruh nebo prostě nová přeložka mimo obce 2-pruh nebo 3-pruh, tak to nevadí ne ?Mike píše:a kdyby tam byl ten 4pruh, myslíš, že tu dopravu nenasaje ?
nevím, neznám to tam
Souhlas, takhle by to také určitě stačilo. Důležité jsou MÚK a alespoň občas 3-pruh na předjíždění, i když skrz bezpečnost je rozhodně na jiné úrovni směrově rozdělená komunikace ..dd píše:Odkud? Jedině z trasy Praha - Vídeň přes D52. Ostatní relace tam v podstatě jezdí už dnes. Já myslím, že by stačilo 1+1 ve slušném standardu: zcela mimo obce, široká, dobré rozhledy, větší křižovatky jako múk, místy 2+1 pro lepší předjíždění.Mike píše:a kdyby tam byl ten 4pruh, myslíš, že tu dopravu nenasaje ?
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Mno, nechci to nějak rozdmýchávat, ale za poslední dobu se to na té silnici střádá...
Další čtyři oběti...
Další čtyři oběti...
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Podle Centra dopravního výzkumu vychází celospolečenské náklady na 1 zemřelou osobu při dopravní nehodě 19.411.000 Kč.jeni013 píše:Mno, nechci to nějak rozdmýchávat, ale za poslední dobu se to na té silnici střádá...
Další čtyři oběti...
https://www.opojisteni.cz/spektrum/cena ... u/c:13905/
Když se člověk podívá na tuto částku, náhle je zjevné, že na českých silnicích se používá nesprávná "ekonomika" tj. ekonomický vzorec, když "nevychází" stavby, které zmenšují následky dopravních nehod.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
EDIT: Tak bohužel podle obrázků je to na jiném místě - přímo na horizontu. Kdo to tam zná, tak by tam nikdy nepředjížděl. Na jednu stranu je rovina, na druhou směrem do Vranovské Vsi snad dvoukilometrová. Kdo ví, co se stalo. Po informaci o lehkém zranění jsem si myslel, že třetí auto jenom nedobrzdilo. Ale je taky dost posekané.
https://mapy.cz/s/hovegetose
Nechci to zlehčovat, je mně z toho špatně, protože tam často jezdím. Jako reakci očekávám omezení na 70km/h na daném úseku a plnou čáru.
https://mapy.cz/s/hovegetose
Nechci to zlehčovat, je mně z toho špatně, protože tam často jezdím. Jako reakci očekávám omezení na 70km/h na daném úseku a plnou čáru.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
To je strašny.
K tématu .. samozřejmě po bitvě žejo .. proti mikrospánku nebo velké nepozornosti řidiče nepomůže téměř nic, následky by mohla snížit směrově dělená komunikace, ale jak jsem psal dříve, když by zde prostě byla S11,5, to riziko vážné nehody je menší. Je pořád kam uhnout. Na I/43 se nejvíce smrtelných nehod stalo také v těch nejužších místech či jedné rizikové křižovatce. Velmi podobně je tomu tady, také zde bylo nejvíce nehod zcela určitě na křižovatce u Kasáren (bude se stavět OK). Tudíž ano, možná je pravda, že nová S11,5/80 svádí častěji k předjíždění, ale když už někdo předjíždí a to i na hovado, i když někoho míjí, pořád je kam uhnout. Nejhorší jsou silnice, kde není vůbec žádná krajnice a vedle je hned sráz dolů ...
Můžeme zatím samozřejmě jen spekulovat, co se mohlo stát, zvlášť když se srazila 3 auta, to by se nabízelo, že jsou na vině i nedostatečné rozestupy, i když tedy dávám ruku na srdce, že rozestupy dodržuji dobré, ovšem když by auto přímo přede mnou schytalo čelní střet a ihned se zastavilo na místě, tak bych byl také v něm v mnoha případech
K tématu .. samozřejmě po bitvě žejo .. proti mikrospánku nebo velké nepozornosti řidiče nepomůže téměř nic, následky by mohla snížit směrově dělená komunikace, ale jak jsem psal dříve, když by zde prostě byla S11,5, to riziko vážné nehody je menší. Je pořád kam uhnout. Na I/43 se nejvíce smrtelných nehod stalo také v těch nejužších místech či jedné rizikové křižovatce. Velmi podobně je tomu tady, také zde bylo nejvíce nehod zcela určitě na křižovatce u Kasáren (bude se stavět OK). Tudíž ano, možná je pravda, že nová S11,5/80 svádí častěji k předjíždění, ale když už někdo předjíždí a to i na hovado, i když někoho míjí, pořád je kam uhnout. Nejhorší jsou silnice, kde není vůbec žádná krajnice a vedle je hned sráz dolů ...
Můžeme zatím samozřejmě jen spekulovat, co se mohlo stát, zvlášť když se srazila 3 auta, to by se nabízelo, že jsou na vině i nedostatečné rozestupy, i když tedy dávám ruku na srdce, že rozestupy dodržuji dobré, ovšem když by auto přímo přede mnou schytalo čelní střet a ihned se zastavilo na místě, tak bych byl také v něm v mnoha případech
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Podle dnešních informací předjíždění tam, kde to není dovoleno - https://znojemsky.denik.cz/nehody/pavli ... zdeni.html