Stránka 1 z 1

I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 15:23:55
od Sch
V jiném tématu jsem narazil na starší leták k úseku I/38 Luštěnice - Újezd:
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf
Ten návrh my připadá nesmyslně drahý, na silnici I. třídy na rovině za 250 mil./km nemáme.
Chybu vidím v návrhu.
  • Lávka pro pěší u úrovňové křižovatky s II/275 je krásnou ukázkou plýtvání. Přechod pro chodce s ostrůvkem uprostřed a sníženou rychlostí na 70km/h by stačil. Ta 70ka tam bude muset být stejně, kromě jiného bude ve směru od Luštěnic horší rozhled.
  • 100m dlouhý most přes lokálku, po které projede 14 párů vlaků za den? To nemůže projektant myslet vážně. Nejsem příznivcem železničních přejezdů na silnici I. třídy, ale lokálka s tak malým provozem snad plynulost a bezpečnost nenaruší. A proč je ten most 100m dlouhý? Možná je tudy plánováno vedení železniční trati z Lysé nad Labem do Liberce, ta je ale ve hvězdách a řešení bych odložil až se to bude realizovat. I tak je 100m velmi přestřelených.
  • Naproti tomu stojí šetření, když se ponechají dvě úrovňová křížení s defacto tou samo silnicí III. třídy, která naruší rovinku ideální k předjíždění. Nadjezd jedné z nich by stavbu sice prodražil, ale přispěl by k plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Drahé mosty pochopím na silnici typu obchvat Kolína, tam se staví celkově mimoúrovňově oddělená kapacitní silnice I. třídy, ale když postavím úrovňovou křižovatku s každou silnicí III. třídy, tak železniční přejezd s lokálou s minimálním provozem a přechod pro chodce s ostrůvkem uprostřed je řešení ze stejného soudku.
Takovouto stavbu bych rád viděl s poloviční cenou.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 15:35:29
od jonáš
No ta cena je natolik provokativní, že to snad musí bejt buď překlep, nebo zkušební chroust kolik dojnice ještě snese ;-)
Za zmínku stojí i obrovskej a nevyrovnanej objem zemních prací, v rozpočítání na plochu vozovek cca 1 m výkopu plus 3 m náspu průměrně (tedy místy obojí). Necelých 140 000 m3 zeminy se bude muset na ten pískovej hrad odněkud dovézt.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 16:15:01
od jannnn
Já už tu na tu cenu této stavby jeden příspěvek dřív napsal, ale pak ho zas odstranil s myšlenkou, že není třeba se zbytečně rozčilovat :)

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 19:35:32
od jonáš
Tak rozčilovat se netřeba, konečně mě uklidňuje, že za pár let tak jako tak (penze nepenze, věčně se dělat nedá) končim s výdělečnou činností a nebudu už muset všechny ty dluhopisy splácet, ať už jsou maskovaný v konsolidační agentuře nebo v ppp projektech .. ale je dobrý si pamatovat historický mezníky. Čtvrtmiliarda za km subalterní jedničky v rovný údolní nivě, to je celkem zásadní průlom .. vždyť tohle číslo tu ještě někteří zpozdilí přispěvatelé furt počítaj na km plnohodnotný dálnice v ppp projektech, v průměru v daleko tvrdších geomorfologických podmínkách, a zatim je doba už někde úplně jinde ;-)

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 19:50:22
od j.jakubse
Nevim, co tady resite, za par let bude mit stat penez, ze nebude vedet, kde je utratit. Nez je promrhat v soc. davkach, je lepsi postavit poradnou infrastrukturu. Na silnici I. tridy rozhodne nemaj co delat urovnovy zeleznicni prejezdy bez ohledu na to, kolik tam za den prejede vlaku.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 20:03:34
od mapman
Ano, přejezd i lávka jsou tam správně a vůbec bych je nerušil.... Ale ta cena je i tak naprosto přemrštěná, to před námi nikdo neobhájí...

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 28.2.2011 21:33:43
od Jarda Š.
Ono je otázka, jestli by u Luštěnic neměla být MÚK s II/275. V r. 2005 byla intenzita dopravy na I/38 mezi Luštěnicemi a R10 přes 10 tis. vozidel denně, přičemž zhruba třetina z nich odbočovala na/z II/275.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 1.3.2011 9:29:37
od dvs
Tak koukám na tu intenzitu a přemýšlím, že pod obchvatem silnice první třídy si tu region Mladá Boleslav stáví kapacitní přivaděč k R10. Intenzita před Luštěnicemi je 6tis (údaj 2005).

Zase podobné téma jako I/2 okolo Pardubic. Já bych raději státní peníze viděl na zkapacitnění té R10 kolem Ml. Boleslavy nebo ať jim postaví silnici rovnou do Ml. Boleslavy. Co jsou páteřní silnice.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 1.3.2011 11:47:56
od jonáš
No spojení (Čáslav-) Kolín (-Nymburk..) - MB by klidně mohla bejt taky "páteřní silnice", ne? Zaplať pámbu že se tyhle pomocný tahy zlepšujou aspoň na normovaný jedničky. Spíš by mě zajímalo, proč cena odpovídá spíš čtyřpruhu ..

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 1.3.2011 16:14:07
od T.o.m.m.i.
Ta cena je fakt moc. :shock: Ačkoliv na začátku ve směru na Nymburk je vlna a ta tam může dělat právě ty zemní práce. Lávka má smysl. Oblast Zelená je sídliště s paneláky a RD, lidí tam žije dost. Křížení s II/275 by mělo být min. kruhovým objezdem. A ta trať je docela vytížená.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 25.12.2015 16:40:58
od Jirka L
Aktualizovaný leták:
I/38 Luštěnice-Újezd
Obec Luštěnice podala dne 22. 5. 2015 žádost na GŘ ŘSD k oddálení trasy. KÚSK dne 18. 5. 2015 potvrdil platnost územního rozhodnutí. Probíhá zpracování technické studie na oddálení obchvatu od obce Luštěnice. zahájení 2018, provoz 2020 (obojí +2roky)

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 21.2.2016 23:03:34
od Jirka L
Stav vykoupených pozemků k 18.2.2016:

náhled s odkazem na plné rozlišení:
Obrázek

odkaz na poloviční rozlišení:
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/21/1v3xR.jpg

Dobrá zpráva je, že v k.ú. Luštěnice není většina pozemků v trase (hlavně těch velkých) zapsána na listu vlastnictví.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 20.3.2016 20:04:23
od Jirka L
No uvidíme, jestli se budou vracet již vykoupené pozemky...
aktualizovaný leták
Na základě požadavku obce byla dokončena technická studie na oddálení obchvatu od obce Luštěnice. Pokud ji obec schválí, začne se pravděpodobně připravovat vedení trasy dál od zástavby.
Zahájení + provoz bez termínu (pův. zahájení 2018, provoz 2020)

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 7.12.2020 9:57:32
od vondr
zveřejněna vizualizace stavby

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 7.12.2020 11:38:03
od Martin z Ostravy
Žádný KO, tleskám, snad MÚK přežijí i nadcházející dobu škrtů.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 7.12.2020 12:00:35
od Aram96
3-pruh, 3-pruh a ještě jednou 3-pruh. :kladivo: Jinak není co vytknout, ale tahle krátkozrakost je až do očí bijící.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 10.12.2021 15:43:38
od Majkii
Koukám, že tu ani nepadlo, že ÚR už je na světě.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 7.2.2022 22:31:47
od martas
Na katastru se objevil zákres trasy na k.ú. Újezdce a Bratronic, což je tak polovina trasy. Celkem rychlá práce kat. úřadu, když je územko pravomocné teprve od minulého měsíce.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 8.2.2022 13:29:52
od AF-1
Aram96 píše:3-pruh, 3-pruh a ještě jednou 3-pruh. :kladivo: Jinak není co vytknout, ale tahle krátkozrakost je až do očí bijící.
Neboj, na D43 se dockas! ;)

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 8.2.2022 14:11:36
od Majkii
martas píše:Na katastru se objevil zákres trasy na k.ú. Újezdce a Bratronic, což je tak polovina trasy. Celkem rychlá práce kat. úřadu, když je územko pravomocné teprve od minulého měsíce.
A nejsou to pozůstatky po původním územním rozhodnutí? Jirkovy příspěvky výše by tomu nasvědčovaly, já si něco takového taky matně pamatuji...

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 6.3.2022 13:06:42
od Jirka L
Přesně tak, Majkii. Přidávám funkční odkaz na původní stav a aktuální porovnání vč. situačky z nové DÚR od HBH Projektu.

plné rozlišení:
stav k 6.3.2022
stav k 18.2.2016
DÚR ©HBH Projekt

náhled:
I-38 Lustenice-Ujezd 2022-03-06.jpg
I-38 Lustenice-Ujezd 2022-03-06.jpg (353.79 KiB) Zobrazeno 4883 x

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 12.3.2023 12:44:46
od Jirka L
Po roce stav výkupů beze změny. A asi to tak ještě nějakou dobu zůstane, když se teprve od podzimu pracuje na GTP.

Re: I/38 Luštěnice - Újezd

Napsal: 9.3.2024 19:37:24
od Jirka L
Potvrzeno, výkupy stále beze změny, ale aspoň se začalo pracovat na DSP.