I/38 obecně
Re: I/38 obecně
Tam už dávno mělo být dostavěno 4. rameno čtyřlístku. Vyšlo by to nakonec levněji, než všechny ty úpravy, co se tam po čase vyplodily.
Re: I/38 obecně
Přesně tak. Hlavně že se bude dostavovat čtyřlístek u HK s nějakou dvojkou. Ale tady je i současné řešení prostě lepší než to, co navrhují ... té dopravy, co odbočuje doleva na hlavní, zase tolik není. Po dostavbě obchvatu Jihlavy navíc ještě klesne .. Tohle považuju za jeden z největších nesmyslů v plánech ŘSD.
Re: I/38 obecně
Podle mne by se mnelo zacit projektovat v 4 pruhu
a pripravovat budoci dalnici D 38
a pripravovat budoci dalnici D 38
Re: I/38 obecně
4-pruh potřeba není, bohatě by stačil 3-pruh s MÚK. Ale hlavně na této silnici nestavět kruháče, mám na mysli někde, kde to má být konečné řešení, jako třeba teď ten u Jihlavy. Totální nonsense, to zase vymyslel nějaký ten moderní inženýr. Ten u Kasáren u Znojma smysl naopak dává.
Re: I/38 obecně
Který kruháč u Jihlavy myslíte? Ten v Pávově nebo na jihu?
Re: I/38 obecně
D1xI/38
Re: I/38 obecně
Je nový leták na přeložku Jakubov – Litohoř. Trochu jsem doufal, že to bude 2+1 jako u Želetavy, ale byl jsem bláhovej. By mě zajímalo podle jakého klíče to dělají.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/627 ... :57:57.387
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/627 ... :57:57.387
Re: I/38 obecně
To je teda škoda no, přitom od S 11,5 už tolik nechybí. Nicméně jsem rád, že jsou jen MÚK, to je důležitější.
3-pruh musí vznikat především od MB ku Znojmu, tady lze 2-pruh ještě docela přežít. Třeba někdy vznikne 3-pruh na tom navazujícím delším úseku k Želetavě. Každopádně by mě taky zajímal ten “klíč”. U Želetavy asi nejde ofiko o 3-pruh, ale o stoupací pruhy.
3-pruh musí vznikat především od MB ku Znojmu, tady lze 2-pruh ještě docela přežít. Třeba někdy vznikne 3-pruh na tom navazujícím delším úseku k Želetavě. Každopádně by mě taky zajímal ten “klíč”. U Želetavy asi nejde ofiko o 3-pruh, ale o stoupací pruhy.
Re: I/38 obecně
Tak podle aktuální kategorizace má být I/38 v S11,5. Jakubov a Litohoř jsou na rovině, kdežto u Želetavy je to členitější a navíc ty směrové oblouky. Takže v tom bych viděl ten klíč - Aram má pravdu, že nejde o třípruh ale stoupací pruhy. Alespoň, že je to pořád vše čistě s MÚK. Bohužel od Jihlavy na Brod se i přes vyšší intenzity silnice postupně prasí kruháči...
Re: I/38 obecně
A taky se tam mezi D1 a H_Brodem nic pořádného nechystá. Třeba homogenizace na S 11,5 se dalšími stoupacími pruhy by se hodila.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 obecně
I/38 na sever od D1 by za mě potřebovala akorát dodělat obchvaty a větší přestavbu bych nechal až spolu s rozšířením na 4-pruh. Tady je IMHO už 4-pruh nutností. Obzvláště když je potřeba co nejvíce ulevovat Praze a pražskému okruhu, tahle komunikace to přesně plní .. Ale dokud to nebude 4-pruh, tak to není plnohodnotná náhrada za dálnice.
Chtělo by to, aby příprava začala tak do 5 let. Kruháče jsou zde každopádně na facku. Kdyby se to mělo nějak přestavovat/homogenizovat, tak určitě alespoň na 3-pruh, jakýkoli 2-pruh je zde totálním přežitkem. Na té silnici je extrémně NA.
Chtělo by to, aby příprava začala tak do 5 let. Kruháče jsou zde každopádně na facku. Kdyby se to mělo nějak přestavovat/homogenizovat, tak určitě alespoň na 3-pruh, jakýkoli 2-pruh je zde totálním přežitkem. Na té silnici je extrémně NA.
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/38 obecně
Probíhá výstavba protihlukové stěny v Radostíně
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/sil ... -zpravy_mv
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/sil ... -zpravy_mv
Re: I/38 obecně
Zajímavá BP na čtyřpruhovou přeložku silnice I/38 mezi Kolínem a Hlízovem.https://dspace.cvut.cz/handle/10467/102327
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 obecně
Začalo územko na úpravu křižovatky u Svatého kříže: https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4118466
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/38 obecně
martas: to má být ta zbytečná okružka, která zprzní hlavní tah I/38? nebo někdo dostal rozum a postaví tam obyčejné odbočováky? Ty by ten problém vyřešily lépe a za zlomek ceny.... už jsme to tu jednou diskutovali.
Re: I/38 obecně
Tak ještě kompletně překopat ten absolutní nesmysl a to záměr kruháče na D1xI/38 a bude to dobrý.
Re: I/38 obecně
Kéž by. Když nelze jednoduše dostavět klasickej čyřlístek, tak by i pomohlo, kdyby se udělal alespoň nájezd na D1 od H. Brodu na Prahu. Najíždění z D1 na I/38 z Brna na Jihlavu už by nebylo tak problematické, kdyby se pak dávala přednost jen z jednoho směru (Jihlava - H. Brod).
Re: I/38 obecně
Přesně tak by to mělo být, když už si nemůžeme dovolit plnou dostavbu. A na tom levém odbočení z D1 doleva na I/38 pak nebude vůbec nic nebezpečného. Jenže pro některé chytráky, především z řad policie je cokoli kromě kruháče prostě životu nebezpečné.
Re: I/38 obecně
Začal tendr na přestavbu křižovatky na sjezdu z D1: https://vvz.nipez.cz/vyhledat-formular/ ... d55d132ec5
Re: I/38 obecně
Neeee, škoda, že se nešetří a neskončilo to v šuplíku.
Re: I/38 obecně
Před měsícem se tam zabil motorkář. To bude mít asi větší váhu než Aramova přání...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/38 obecně
Větší váhu by mělo, kdyby tam postavili nájezd ze směru HB na D1 na Prahu. To by tu nehodu eliminovalo, i na kruháku by ho mohl ten dodávkář srazit, ikdyž asi ne s tak vážnými následky...ale pořád je tam riziko nehody.
Re: I/38 obecně
Pak bych postavil kruháče na absolutně všechny křižovatky, kde se někdy stala nějaká smrtelná nehoda.Majkii píše: ↑20.11.2023 14:07:00 Před měsícem se tam zabil motorkář. To bude mít asi větší váhu než Aramova přání...
Ok ?
Re: I/38 obecně
Tak ty to tady stavíš do volby buď zahodit celou přípravu, nic nestavět a začít připravovat něco pořádného a nebo hned postavit kruhák...
Navíc ten kruhák je už i podmínkou pro povolení objížďky pro tranzit mezi HB a Humpolcem přes D1 kvůli stavbám na I/34.
Navíc ten kruhák je už i podmínkou pro povolení objížďky pro tranzit mezi HB a Humpolcem přes D1 kvůli stavbám na I/34.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/38 obecně
Ano, mělo se to celé hodit do koše a nic nestavět, resp.ani nezačínat přípravu. Křížení těchto dvou komunikací je úplně s přehledem na klasický čtyřlístek a ne tam cpát kruháč. Dávalo smysl ho dostavět při modernizaci. Ale to by se na místním ŘSD nemohlo uvažovat jak v 90s. Ve světle řešení každého pikogramu emisí je tohle naprosté zvěrstvo, postavit tolika kamionům do cesty tento OK. A je to jen důsledek toho, že není dostavěn a ani připravován 4-lístek. Když si tady vezmeme intenzity, tak by v případě dostavby na ideální kategorie šlo o křížení 6-pruhu se 4-pruhem.
Navíc takovýchto křižovatek najdeme u dálnic hromadu, to jsou všechny takhle nebezpečné ?
Druhý příspěvek byl čistě nadsázka ukazující na absurditu řešení.
GŘ ŘSD by mělo vydat nějaký klíč k tomu, pro jaké významy komunikací a intenzity se mají stavět jaké křižovatky (typy a poloměry ramp, počty pruhů, délky připojováků, atd.) Je to u nás totální kočkopes dle dané správy/závodu a roku vzniku záměru. Velmi často naprosto neodpovídající době realizace, natož s výhledem do budoucna. Ale hlavně že to je podle norem (asi z první republiky).
Navíc takovýchto křižovatek najdeme u dálnic hromadu, to jsou všechny takhle nebezpečné ?
Druhý příspěvek byl čistě nadsázka ukazující na absurditu řešení.
GŘ ŘSD by mělo vydat nějaký klíč k tomu, pro jaké významy komunikací a intenzity se mají stavět jaké křižovatky (typy a poloměry ramp, počty pruhů, délky připojováků, atd.) Je to u nás totální kočkopes dle dané správy/závodu a roku vzniku záměru. Velmi často naprosto neodpovídající době realizace, natož s výhledem do budoucna. Ale hlavně že to je podle norem (asi z první republiky).