I/38 Znojmo - Hatě

Jestřebí (I/9) – Mladá Boleslav (D10) – Nymburk – (D11) – Kolín (I/12) – Kutná hora (I/2) – Čáslav (I/17) – Havlíčkův Brod (I/34) – Jihlava (D1) – (I/23) – Znojmo (I/53) – Rakousko
Odpovědět
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od ada031 »

Oznámení předběžných informací - Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/648573

Popis potřeb, které mají být splněním VZ naplněny:
Vypracování DÚR včetně zajištění IČ k ÚR v návaznosti na vydané stanovisko EIA.
Popis vzájemného vztahu VZ a potřeb zadavatele: Pokračování investorské přípravy stavby dalším projektovým stupněm a související inženýrskou činností.

Předpokládaný termín splnění VZ:
Koncept DÚR do 4 měsíců od písemné výzvy zadavatele k zahájení plnění na této dílčí části předmětu veřejné zakázky. Čistopis DÚR do 1 měsíce od protokolárního předání všech připomínek ke konceptu DÚR od zadavatele. Podání žádosti o vydání pravomocného územního rozhodnutí do 14 měsíců od doručení písemné výzvy zadavatele k zahájení plnění na této části předmětu veřejné zakázky. Technická pomoc při získání pravomocného územního rozhodnutí pod dobu 6 měsíců od podání žádosti o vydání pravomocného územního rozhodnutí.
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od Brnak46 »

Nový leták ke stavbě Znojmo-Hatě

Kategorie je nově S 15,25/110 (2+1) :ok: . Nově je také řešený úsek rozšířen až na hranice. Oproti předchozím plánům přibyly dva kruháče. Za mě dobrý, oproti současnému stavu to bude paráda, ale je trochu škoda, že přeložka není o 2km delší a nevede až na hranice bez úrovňových křížení.
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od 160kmh »

2 další KO, takže celkem 3 KO na asi 1km úseku. Tragédie.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od PetrN »

Ano, není to ideální (kolem toho disneylandu to trochu připomíná Mikulov), ale na druhou stranu rakušáci mají svoji S3 ukončenou právě okružkou a dále na hranice následují další tři KO... Nezaznamenal jsem, že by rakušáci chystali ke hranicím nějakou přestavbu?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od Aram96 »

Jako celek je to změna k lepšímu. Poměrně zásadně se zlepšil tvar MÚK Znojmo-jih. A to rozhodně k lepšímu. :ok: Nová kategorie je určitě super, ale bude mít smysl jen a pouze pokud bude následovat i dále do vnitrozemí. Obchvat samotného Znojma už ji samozřejmě mít nebude, ale jde o následné přeložky na Jihlavu.

Ty kruháče jsou docela na facku, smysl má vyloženě ten jeden co stojí. Osobně bych zde silnici do nové stopy u hranic určitě nepřekládal a nechal to jak to je. Jen nechápu smysl těch dvou nových kruháčů. K čemu jako jsou/budou ? První od Znojma je tam jako pro připojení parkoviště ? Na tohle kruháč jako vážně ? Ten druhý nechápu také, ale asi je myšlen jako první vjezd do centra, budiž. Kruháče tady naštěstí nevadí tolik, protože se zde stejně jede pomalu. Jen to tady bude takový druhý Mikulov. Naštěstí tady bez kolon (snad). :)

Už aby se ta příprava rozjela naplno a pomocí společného povolení. Obchvat Znojma je spolu s D1 největší ostudou brněnského ŘSD, tak snad už konečně ..
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od PetrN »

tak JV část obchvatu Znojma bude mít S15,25/110 také až po MUK Znojmo-východ s I/53, kde se logicky bude oddělovat solidní intenzita a dále po MUK Suchohrdelská S11,5 v průpletovém uspořádání 2+2... Dále na sever v rámci samotného obchvatu je S11,5 naprosto dostačující.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od Aram96 »

Však jo, neříkám, ten 2-pruhový obchvat dostačující je. Ale cokoli nového, co by začali chystat (obchvaty Olbramkostela, Kasáren, atd.), tak to chce S 13,5. Nebo teda klidně i S 15,25/110, když je i zde na hraničním úseku. Smysl dává především na té vnitrozemské části než jen kousíček před hranicemi.
3-pruh po Moravské Budějovice, pak dál k Jihlavě už se asi budeme muset spokojit s 2-pruhem, ale tam jsou ty intenzity opravdu už tak nízké, že se tam na rovné silnici bude dát pohodlně předjíždět i bez 3.pruhu. A navíc sem tam bude nějaký ten stoupák. :jidlo:

Ale tahle silnice má, co se týče počtu kamionů, defakto dálniční intenzity :!: (jen namátkou, více než I/43, než I/3 i před Benešovem, I/6, ...) ten 3-pruh je zde opravdu opodstatněný, ať už s betonovým svodidlem či bez. Chtít po osobácích, aby jeli 20, 30 km za kamionem 90, na to už jsme doufám přišli, že to je cesta do pekel. Vždycky, vždycky se budou všichni snažit předjet. Je nesmysl se snažit v tomto měnit lidskou psychologii. Absence právě těch 3. pruhů vede právě k těm smrtelným čelním střetům, který je na 38 snad každý rok nějaký. :(
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od _jan91 »

No, jsem z toho zase trochu rozpačitý, ale určitě je to změna k lepšímu.

U nás mi pořád trochu chybí koncepce toho, kde projektovat třípruhy a zejména tento luxusnější S15,25. Že to není mezistupeň mezi intenzitami dvoupruhu a čtyřpruhu, ale řešení pro intenzity dvoupruhu, kde máme velký podíl NAD a význam tahu si zaslouží komfortnější průjezd. Tady to asi konečně trochu smysl dává - je to souvislý úsek od hranic po velké město, kde se navíc sbíhají dvě jedničky. Další úsek, kde mi to dává smysl je I/26, ale protáhl bych to až minimálně po Staňkov. Celkem mě překvapuje, že došlo ke změně k lepšímu, většinou to bývá opačně. Zajímal by mě důvod. Intenzity nastudované nemám, a ani nevím, jak má vypadat finální stav na rakouské straně a jaká tam má být povolená rychlost. Jenom mi přijde, že se směry střídají nějak moc často...

Bohužel jsme to opět zprasili kruháčema. Analogie k Mikulovu je zřejmá a trochu mi to připomíná i Mošnov, kde máme tři kruháče místo toho, abychom měli jednu velkou MÚK a do ní napojili komerční areál pomocí obslužné účelové komunikace. Ale tak tady to na rozdíl od toho Mošnova asi půjde výhledově dopřeložit.

Jenom už proboha začněme pracovat na DÚSP. Obchvat Znojma je opravdu obrovská ostuda. Letáky máme už nevím jak dlouho, a u stavby III, IV a obchvatu Chvalovic mi přijde, že se vlastně za tu dobu vůbec nic nikam neposunulo a pořád jsme na startovní čáře u TES. Dokončení do konce desetiletí mi přijde jako nutnost a reálné to je, ale opravdu se to už musí začít hýbat a hned podle nové legislativy.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/38 Znojmo - Hatě

Příspěvek od PetrN »

Aram96 píše: 31.8.2023 15:34:48 3-pruh po Moravské Budějovice, pak dál k Jihlavě už se asi budeme muset spokojit s 2-pruhem, ale tam jsou ty intenzity opravdu už tak nízké, že se tam na rovné silnici bude dát pohodlně předjíždět i bez 3.pruhu. A navíc sem tam bude nějaký ten stoupák.
No já ti nevím, úsek Znojmo - M.Budějovice má intenzity nižší či srovnatelné s úsekem Jihlava-Stonařov-I/23 (dle úseku), nákladní dopravy podobně na celé trase... Celkově slabší je to jen od I/23 přes Želetavu před M.B.
Odpovědět

Zpět na „I/38“