Stránka 3 z 5

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 8.9.2012 13:06:01
od _jan91
Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha (alternativa po I/38) a Brno -> Jihlava (hodně lidí sjíždí už na MÚK Velký Beranov), takže při tehdejších intenzitách asi nevadilo udělat zde úrovňové křížení, zvlášť když je tam konec čtyřpruhu. To, že to dnešnímu provozu a bezpečnosti neodpovídá je jasné. Spíš mě zaráží, že se to nedodělá při modernizaci D1, bez kolektoru by to nebylo vůbec drahé. Snad se toho dočkáme v roce 2050 při avizovaném rozšíření na 3+3.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 8.9.2012 19:07:24
od JirkaS
DefiantM píše:...takže při tehdejších intenzitách asi nevadilo udělat zde úrovňové křížení, zvlášť když je tam konec čtyřpruhu...
Právě ten konec čtyřpruhu je a byl už od začátku záludný. Kdyby tam byl dvojpruh, tak by to dělalo míň zmatků. Ta křižovatka se tehdy prostě nepovedla, měli ten čtyřpruh protáhnout o 200m dál a udělat čtyřlístek kompletní.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 10.9.2012 7:23:04
od Standa
Tak ono se už tehdy škudlilo, kde mohlo, každá nepostavená rampa byla dobrá... Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %, zatímco přistavovat třetí pruhy dodatečně vyjde několikanásobně dráž. Kde tahle hausnumera vzal ovšem netuším, dálnice nestavěl :) .

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 10.9.2012 10:03:42
od dvs
DefiantM píše:Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha
Taky asi nikoho nenapadlo, že postaví za 30 let kromě průmyslový a logistický areál severně od D1 v okolí Stříteže. Toto se mělo řešit připovolování té stavby. jenomže to se tam napíše bude napojeno na kapacitní komunikaci první třídy a státe starej se.

Nestačil by tam na konci toho čtyřpruhu kruhák a bypassy?

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 10.9.2012 17:37:42
od _jan91
Standa píše:Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %...
To je hodně zajímavý číslo ale tenkrát bych se tomu ani nedivil. Ale je to škoda, že se ta rezerva neudělala...hlavně, že ji udělali na D11 po Jirny kde moc potřeba ani není...
dvs píše:
DefiantM píše:Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha
Taky asi nikoho nenapadlo, že postaví za 30 let kromě průmyslový a logistický areál severně od D1 v okolí Stříteže. Toto se mělo řešit připovolování té stavby. jenomže to se tam napíše bude napojeno na kapacitní komunikaci první třídy a státe starej se.
Nestačil by tam na konci toho čtyřpruhu kruhák a bypassy?
Kruháč by určitě zatím stačil a v pohodě se tam i vešel, bohužel stát teď nechce financovat ani kruháč či semafory cca o kilometr dále právě u toho logistického areálu, kde se ve špičce čeká běžně 15 minut na odbočení doleva. A nechce se ani městu či kraji, o milionáři panu Prokopovi z Jipocaru, který tam má 7 hal ani nemluvě - akorát si každou chvíli zaplatí nějakou studii ale aby přispěl na stavbu, to ne. Toto se fakt mělo řešit zavčas...

Jinak zpět k MÚK Pávov, zemní práce už naplno začaly, letos se ale prý už moc neudělá. Cena prý klesla z odhadovaných 100 milionů na 60 což je pěkné číslo.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 10.9.2012 18:00:19
od JirkaS
Standa píše:Tak ono se už tehdy škudlilo, kde mohlo, každá nepostavená rampa byla dobrá...
To je bohužel pravda, protože napojení Pávova na I/38 bylo zprasené hned od začátku, most přes I/38 se dostavěl možná po 20 letech a dodělává se to až teď.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 10.9.2012 22:45:15
od pp21
DefiantM píše:
Standa píše:Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %...
To je hodně zajímavý číslo ale tenkrát bych se tomu ani nedivil. Ale je to škoda, že se ta rezerva neudělala...hlavně, že ji udělali na D11 po Jirny kde moc potřeba ani není...
A čím se ta potřeba rezervy na 3pruh řídí...? :) Tím že D1 u Jihlavy máte poblíž, kdežto nějaká D11 u Prahy je zbytečná :?:
PS: Celostátní sčítání dopravy 2010, intenzity na D11 Praha - Jirny -- lehce na 40 tis., D1 okolo Jihlavy osciluje okolo 35 tis...

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 11.9.2012 11:31:36
od _jan91
Tak je to spojnice dvou největších měst v republice, dále hlavní tah z Prahy na Vídeň a Bratislavu. Nemluvím tady o Jihlavě ale o blízkosti Brna a Prahy kde by se ten šestipruh už asi uživil. Proto mi vrtá hlavou proč zrovna na D11 mysleli dopředu a udělali tam (sice jen na prvních osmi km) tu rezervu v SDP a na D1 ne (tenkrát ani na výjezdu z Prahy, kde se to relativně brzo muselo rozšiřovat)...

(Už asi OT)

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 11.9.2012 11:37:54
od MiKu
DefiantM píše:Proto mi vrtá hlavou proč zrovna na D11 mysleli dopředu a udělali tam (sice jen na prvních osmi km) tu rezervu v SDP a na D1 ne (tenkrát ani na výjezdu z Prahy, kde se to relativně brzo muselo rozšiřovat)...
No jestli to nebude tím, že D11 je o asi 13 let mladší (1984 oproti 1971)...

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 11.9.2012 12:02:00
od multi
Evidentně se soudruzi u D11 použili z krizového vývoje. :)

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 13.9.2012 0:32:24
od Marooned17
Já hlavně nechápu, že se o všem postaveném před rokem 1989 musí mluvit, že to postavili "soudruzi." Projektovali to dopravní inženýři, postavily stavební firmy. Stavba byla nutná z důvodu vysokých intenzit na staré Hradecké, ne proto, že by si to komunisti nadiktovali. Pochybuji, že 6pruh na D11 je dílo politiků, spíše DI již tehdy vyšlo, že se tam do budoucna vyplatí.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 13.9.2012 6:55:02
od Sosa
No ono tam mohlo být více věcí, kousek je křižovatka s II/101 - aglomerační okruh, mohla tam být plánována výstavba velkého sídliště atd.. Buďme rádi, že to tak je postaveno, dnes by to neprošlo ani náhodou a rozšířit by to taky nešlo.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 28.4.2013 18:59:12
od -xdas-
Týden starý videjko stavby MÚK Pávov, točený z autobusu.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 24.10.2013 6:42:35
od otaznik

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 15.5.2014 9:14:38
od dvs
Tak jsem našel na jihlavském městském webu články k pokračování obchvatu JV směrem k II/405 a až po II/602.
Nad tím návrhem té křižovatky se mi chce plakat nebo spíš :zvraci:

Mimoúrovňová křižovatka Jihlava – jih („v Ráji“)
http://www.jihlava-city.cz/mimourovnova ... 1/p1=83399

Vyhledání koridoru pro budoucí propojení silnic I/38 a II/602 silnicí II. třídy jižně od Jihlavy:
http://www.jihlava.cz/jv-obchvat/d-496764/p1=83399

Doufám, že se to snad přetaví do něčeho rozumějšího.
To jako tranzit od D1 směrem na Třebíč bude složitě projíždět dvěma kruhákama :crazy: Ta II/405 směrem na Třebíč po těch rekonstrukcích má charakter silnice I. třídy, tak by si snad zasloužila i přímé napojení bez kruháků.

Jo a všimněte si jak navrhují tu dnešní rampu ozelenit, protože se nějak nehodí ...

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 27.5.2014 7:02:13
od dvs
idnes píše:Tunel je kvůli pravidelné údržbě až do pátku zcela uzavřený a povětšinou tranzitní doprava, která jím projíždí, tak musí jet přes Jihlavu.
Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/tunel-jimz-proj ... zpravy_mkk

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 2.1.2016 12:27:07
od Dannyboy
Ředitelka ŘSD Jihlava říká, že se o zvýšení rychlosti z 90 na 110 jihlavského přivaděče D1 neuvažuje. Pochopil jsem, že zvýšení rychlosti posvěcuje kraj. Jak to tedy je procesně s tím zvyšováním?

http://www.jihlavske-listy.cz/clanek191 ... entare=vse

Podle ředitelky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jihlava Marie Tesařové byl původně tento úsek přivaděče skutečně vytipován, že by se na něm výhledově mohla zvýšit povolená rychlost. Jenže nakonec se tak zřejmě nestane.

„V současné době se zde však o případném zvýšení povolené rychlosti neuvažuje,“ Tesařová. Podle jejích slov to neumožňují bezpečnostní parametry na tomto úseku. Například jeho obestavění nebo vzdálenosti mezi křižovatkami.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 2.1.2016 12:48:43
od mapman
ŘSD zpracuje dokumentaci DZ a předloží ji krajské policii ke stanovisku a krajskému úřadu ke stanovení. Co jsem postřehl, tak na Vysočině nemají ke zvýšení vůbec žádnou odvahu ani na Polici, ani na ŘSD a ani na kraji. Uvidíme, jak s nimi zamávají zkušenosti z jiných krajů...

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 4.1.2016 12:58:56
od dvs
Oni mají v Jihlavě jiné starosti. Prosadili si otevření původního sjezdu z Pávova a budou jej asi přestavovat. :roll:
Obrázek
Prý jim nestačí ten nový vzdálený cca 800m, když vyrazí ze směny. To zdržení asi není díky múk, ale tipuji spíš kvůli kruháku na příjezdové silnici a odbočením doleva při výjezdu z areálu.
Ta nová MÚK stála 41mil Kč.
https://www.kr-vysocina.cz/libor-joukl- ... /d-4069530
Takto vypadají ty kolony po práci:
http://jihlava.idnes.cz/foto.aspx?r=jih ... 315653.jpg
Pochvalný článek k otevření starého nájezdu:
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 51109.html
Místo zvyšování se tam před Vánoci snižovalo na 80km/h
S platností od 6. listopadu 2015, 10:00 hodiny byla Krajským úřadem Kraje Vysočina stanovena přechodná úprava provozu na silnici I/38. V praxi to znamená, že během dnešního dne mohou být realizovány přechodné úpravy provozu na silnici I/38 – odstraněny betonové bariéry, umístěny příslušné dopravní značky, které v konkrétním úseku sníží nejvyšší povolenou rychlost na 80 km/h. Sjezd je aktuálně povolen pouze ve směru na Jihlavu.
zdroj
Kromě tohoto sjezdu chtějí ještě další do ulice Romana Havelky https://www.kr-vysocina.cz/libor-joukl- ... /d-4069530

Pochybuji, že ty sjezdy a nájezdy plánují na rychlost 110km/h. Jihlavský přivaděč spíš míří do kategorie "místní (městská) rychlostní komunikace" a budeme časem rádi, že tam bude aspoň 80km/h ...

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 4.1.2016 14:03:37
od Dannyboy
A co alespon vylepsit kruhac bypassem od zony smer najezd na privadec?

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 29.8.2016 14:55:03
od dvs
Uběhlo půl roku a starý nájezd přes Pávov je zase uzavřený. Město by muselo zaplatit PHS a to by vyšlo draze.
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 60609.html
druhý článek o tomtéž trochu jinak
http://jihlava.idnes.cz/jihlava-resi-st ... zpravy_evs

Průjezd kruháčem byl zrychlen v době konce směn pomocí světel na nezatížených ramenech a asi tam světla zůstanou. Předtím zkoušeli semafory na všech ramenech a to vyšlo hůř. Dočasná světla tam budou do 30.9.2016 a pak se uvidí. Teď to vypadá, že asi zůstanou.
http://www.denik.cz/kraj-vysocina/semaf ... 60714.html
Zde je i video:
http://www.jihlavskadrbna.cz/zpravy/dop ... afory.html

PS: Je tam ještě jeden zajímavý odstavec v jednom článku o tom, jak firmy si nechtějí v průmslové zóně posunout konce směn na různé časy, že se uvažuje o PHS na 110km/h kolem Pávova. Definitivní uzavření starého sjezdu by její stavbu ulehčilo.
V současné době projektuje Ředitelství silnic a dálnic protihluková opatření v místě starého Pávova, která by definitivně uzavřela starý nájezd. „Oslovili projektanta, zda z hlediska staré hlukové zátěže bude možné zvýšit rychlost na 110 km/h. Výsledek prozatím neznáme,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studnický. zdroj

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 29.8.2016 18:23:12
od dvs
Jihlava se snaží postavit v rámci tohoto období fondů EU postavit obchvat.
Obrázek
http://www.obcasnik.eu/zamery-kraje-vys ... a-jihlavy/

http://jihlava.city.cz/zpravodajstvi/vi ... -dotaci-eu
http://jihlava.idnes.cz/stedra-nabidka- ... -zpravy_mv

Přesně by příspěvek patřil do krajských silnic, ale přijde mi lepší zařadit jej spíš sem.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 2.5.2019 20:56:59
od dvs
Nevite jak to vypada s jv obchvatem Jihlavy tj. pokracovani smerem na II/405 vcetne prestavby provizoria na dnesnim konci na nove "provizorium" Obchvat Velkeho Beranova se uz zacal stavet a zde je ticho po pesine.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 2.5.2019 21:03:03
od NIGKDO
Zahájení se odkládá na další rok. A to z toho důvodu, že prozatím nebyla přiklepnuta dotace (podrobnosti nevím). Pozemky jsou již vykoupeny.

Re: I/38 Jihlava, obchvat

Napsal: 22.11.2020 21:29:22
od Majkii
Začal se stavět sjezd do ulice Romana Havelky ve směru od Znojma, platí to město.