Stránka 1 z 5

Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 7.9.2009 15:08:31
od martini
Protože se tu v různých vláknech rozvinula diskuse o úpravách I/38 mezi Jihlavou a státní hranicí, dovoluji si připojit následující informaci, kterou budu v rámci časových možností dále rozšiřovat.

Celý úsek je naplánován v kategorii S 11,5/80 resp. S 11,5/90 či S 11,5/100 s výhledovou (po 2030) rezervou na S 22,5, kterážto kategorie je však dnes již překonána. Trasování je v souladu s Politikou územního rozvoje i se Zásadami územního rozvoje krajů Vysočina a Jihomoravský.

Celé trasování (a nejen I/38) je hezky vidět právě v ZÚR kraje Vysočina (23 MB) a ZÚR Jihomoravského kraje (48 MB). Oznámení na EIA bylo na celý úsek od Jihlava jih - Moravské Budějovice obchvat v délce cca 40 km.

Jihlava - Stonařov - 13550 m - dokumentace EIA se zpracovává
Dlouhá Brtnice obchvat - 7200 m - dokumentace EIA se zpracovává
Markvartice - MÚK Kasárna - 4000 m - dokumentace EIA se zpracovává
Želetava obchvat - 6900 m
Jakubov obchvat - 8000 m
Moravské Budějovice obchvat - 6350 m - v realizaci
Moravské Budějovice - Pavlice - 9500 m - EIA vůbec
Vranovská ves - Olbramkostel - 6600 m - EIA vůbec
Žerůvky - Znojmo - 5500 m - EIA vůbec
Znojmo obchvat - II. stavba - 3400 m
Znojmo obchvat - I. stavba - v realizaci
Znojmo - Hatě - 10 300 m - Dokumentace a prodloužení souhlasného stanoviska do 19.10.2009
Hatě - hranice - 1400 m - EIA vůbec

To mods: Možná vzhledem k rozsahu I/38 by bylo vhodné založit samotné fórum pro tuto silnici. Ke zvážení.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 7.9.2009 21:09:52
od Lenny
Ještě si dovoluji připomenout, že probíhal proces EIA na záměr "Rychlostní komunikace Hatě – Znojmo - Jihlava". Oznamovatelem bylo město Třebíč a nakonec MŽP ČR vydalo nesouhlasné stanovisko.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.9.2009 10:06:52
od vašek
Trasu Jihlava - Třebíč- Znojmo nepovolil býv. ministr živ. prostředí Ambrozek, kamarád to famílie Burešových, která provozuje farmu na výchovu ekoextrémistů na tzv. "Chaloupkách" u Brtnice cca 400 m od trasy plánované rychlostní komunikace.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.9.2009 11:52:56
od Marty - KV
Zkusil bych proces EIA znovu nebo znovu podat tu již jednou zamítnutou (i když netuším, zda-li to vůbec lze).

Každopádně tento úsek je pro mě po dokončení páteřní a již naplánované sítě jedním z hlavních kandidátů na zkapacitnění. Viděl bych to cca. někde mezi 2025-2030.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.9.2009 19:25:25
od František2
Myslím, že vedení R 38 kolem Třebíče mohlo její postavení urychlit, protože by tuto rychlostku plnil nejen tranzit do Rakouska, ale i místní tranzit z jádrového území a okolí Třebíče (cca 50 tis. obyvatel), navíc by zde byla podpora kraje Vysočina.
Odpor proti této trase však nebyl pouze na ministerstvu živ.prostředí, ale také u obcí v okolí Telče, které měli pocit, že když z křižovatky Kasárna zmizí mezinárodní tah, tak je to poškodí z důvodu menšího přílivu zahraničních turistů.
Nejhlasitější odpůrcem Třebíčské varianty R 38 byl bývalý starosta Moravských Budějovic ing. Nekula. Podle mého názoru ale snášel buď nepravdivé nebo polovičaté argumenty o nutnosti zachovat tzv. "císařskou" trasu.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 16.9.2009 7:47:21
od martini
Nové bezpečnostní opatření na křižovatce Kasárna, tedy I/38 a I/23.

Opětovně bych poprosil o založení separé fóra pro I/38 v kategorii Silnice, bylo-li by to možné. Děkuji.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 26.2.2010 15:45:28
od Lenny
Dnes byla zveřejněna dokumentace na přeložku silnice I/38 v úseku Stonařov - Želetava http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=VYS464

Původní záměr byl v oznámení zpracován na úsek Jihlava - M. Budějovice, a pro dokumentaci byl tento úsek rozdělen na 3 dílčí úseky.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 1.3.2010 17:21:27
od andy
Ten záměr je pojat poměrně velkoryse - jedná se o komplet novou přeložku bez využití stávající silnice a také bez úrovňových křižovatek. Jako příprava na čtyřpruh jistě vhodné, otázka je, jestli se to v rámci hledání úspor v dalších fázích ještě nepřehodnotí. V dokumentaci se uvádí předpokládaný termín zahájení realizace 2015, dokončení 2018.
Zajímavost: Dokumentace je na webu zveřejněna včetně grafických příloh :arrow:

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 16.3.2010 16:54:02
od andy
Požádáno o další prodloužení souhlasného stanoviska pro úsek Znojmo (obchvat, III. stavba) – Hatě

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 17.3.2010 15:37:05
od Kozelb
Zdravím, jediné co můžu říct, je že celý život jezdím ze Znojma do Prahy a naopka, podle toho, kde zrovna se zdržuji a myslím si, že postavení R38 v celé jeho délce a pak od Lípy ještě na Německo by bylo nejlepší řešení hlavně pro Prahu, v budoucnu tomu jistě bude, až se budeme zase rozčilovat, že všchni musím projet republikou přes naše hlavní město (dostavba R35 je také nereálná). R38 by hlavně pomohlo při kompletní rekonstrukci D1, ale to očividně osoby zodpovědné nechtějí ani slyšet. Dokud v jihomoravském kraji nebude čtyřpruh, který nepovede přes Brno, bude se v tomto kraji žít těžce. Ostatní mšsta na jihu jsou prostě odříznutí od investorů.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 17.3.2010 22:03:13
od dvs
Nestálo by za to, aby ten úsek Stonařov Želatava byl aspoň pořádným třípruhem. Nakonec v Rakousku za hranicemi I/38 navazuje právě na takový třípruh. Jak jsem koukal na plány, tak to nejsou jenom obchvaty, ale i úseky mezi obcemi.

Na trase Znojmo - Jihlava bych viděl aspoň tak 3 úseky s třípruhem, kde by se dalo bezpečně předjet.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 18.3.2010 10:21:50
od viky
dvs píše:Nestálo by za to, aby ten úsek Stonařov Želatava byl aspoň pořádným třípruhem. Nakonec v Rakousku za hranicemi I/38 navazuje právě na takový třípruh. Jak jsem koukal na plány, tak to nejsou jenom obchvaty, ale i úseky mezi obcemi.

Na trase Znojmo - Jihlava bych viděl aspoň tak 3 úseky s třípruhem, kde by se dalo bezpečně předjet.
Určitě jo,žádné hlavy v oblacích.Stavme to,na co máme.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 18.10.2010 20:50:50
od Avantime
Dnes bylo v informačním systému EIA zveřejněno souhlasné stanovisko k záměru Přeložka silnice I/38 v úseku Stonařov - Želetava.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 5.1.2011 14:42:49
od Avantime
Včera byla v informačním systému EIA zveřejněna dokumentace záměru Přeložka silnice I/38 v úseku Stonařov - Moravské Budějovice. V dokumentaci je záměr označen jako Přeložka silnice I/38 v úseku Želetava - Moravské Budějovice.
Dokumentace záměru píše:Vzhledem ke značné délce úseku předloženého v Oznámení (cca 40 km) rozhodl investor o jeho rozdělení na tři části a jejich posouzení ve třech samostatných Dokumentacích EIA. Jedná se o následující části: Jihlava – Stonařov, Stonařov – Želetava a Želetava – Moravské Budějovice.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 5.1.2011 14:47:46
od Avantime
Shrnutí současného stavu procesu posuzování vlivu stavby silnice I/38 v úseku Jihlava - Moravské Budějovice na životní prostředí k 5. 1. 2011:

Jihlava - Stonařov: posudek
Stonařov - Želetava: souhlasné stanovisko
Želetava - Moravské Budějovice: dokumentace

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.5.2011 8:38:03
od Standa
V novém letáku Silnice I/38 Želetava – obchvat se píše o možnosti výstavby R38 v kategorii R11,5/100:

"Předkládaná základní varianta prochází koridorem podél stávající silnice I/38 s využitím terénních možností pro optimální směrové a výškové vedení komunikace v kategorii S 11,5/90 (ve výhledu po dokončení celého tahu uvažována jako rychlostní silnice kategorie R 11,5/100). Současný komunikační systém s hlavní páteří, tvořenou stávající silnicí I/38, by zůstal funkční pro místní dopravu."

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.5.2011 15:18:40
od Lenny
Kategorie R 11,5 byla zrušena v roce 2004.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 9.5.2011 15:28:22
od Standa
Lenny píše:Kategorie R 11,5 byla zrušena v roce 2004.
Proto mě taky v tom úplně novém letáku zaujala, asi budou nějaké změny (buď kategorií, nebo letáku :) ).

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 10.5.2011 5:42:10
od pp21
Standa píše:
Lenny píše:Kategorie R 11,5 byla zrušena v roce 2004.
Proto mě taky v tom úplně novém letáku zaujala, asi budou nějaké změny (buď kategorií, nebo letáku :) ).
Změny budou nejspíš v okamžiku, kdy se bude dělat nějaký další stupeň přípravy. V letáku stojí, že existuje pouze technická studie z 3/2002.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 10.5.2011 18:57:12
od Lenny
A dokumentace EIA ještě k tomu existuje.

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Napsal: 12.12.2011 20:43:32
od dd
Rozumím tomu správně, že ta silnice, která se teď staví nebo chystá stavět Vám vlastně nevadí. Jen chcete aby sloužila pro místní dopravu a pro tranzit se vybudoval další obchvat?

Pokud jde o Váš návrh trasování, tak snad nějakou představu máte? "Dále od Znojma" je moc obecné. Zkuste se podívat do mapy a alespoň zhruba načrtnout, kudy by měl vést. Několik podmínek: musí navazovat na I/38 a I/53, pokud možno i s výhledovým pokračováním k hranicím, nesmí procházet chráněným územím, skrz vinice Vám to také nikdo nepovolí, rybníkům a nádržím se pokud možno vyhněte a tunely a velké mosty nikdo financovat nebude. A ať není 25 km dlouhý. Sečteno podtrženo současné řešení má možná drobné mouchy, ale zdaleka není tak špatné.

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Napsal: 12.12.2011 21:58:53
od klarka
Tak jsem kvůli odpovědi hledala a hledala, až našla.Mám před sebou noviny -místní tisk z roku 2001.Článek se jmenuje Projektanti navrhují novou silnici z Hatí a má podtitulek Plánovaná trasa rychlostní komunikace vyvolává diskuse.Je to jakýsi záznam oz prvního setkání starostů s mapou konceptu územního plánu okresu.Projektanti, kteří plán zpracovávali před starosty předestřeli návrh zcela nového řešení dopravní situace v okolí Znojma.(téměř cituji).Ing.Růžička(dnes již zesnulý), který byl garantem dopravního řešení doslova k tomu řekl:" Uvažované rozšíření stávající hlavní silnice na Jihlavu na čtyřproudovou rychlostní komunikaci není podle mě bez obrovských komplikací a peněz vůbec možné.Jen na části spojující Hatě se Znojmem a jeho obchvatem by muselo být sedm mimoúrovňových křižovatek. Na tak velkou investici stát nemá.Je proto nutné uvažovat o řešení jiném a průchodném, které by bylo i z hlediska financování průchodné(doplnil ing. Klajmon)." Níže dodávají:"Plánovaný obchvat Znojma svými parametry neodpovídá rychlostní komunikaci. Pokud Znojmo bude chtít obchvat typu rychlostní čtyřproudové komunikace, bude jej muset vést dál od Znojma...silnice by se měla vyhnout Znojmu velkým obloukem a vést - Dyjákovičky, Vrbovec Načeratice, Dyje, Suchohrdly,Únanov, Plaveč, Rudlice, Vevčice, Černín buď přes Slatinu nebo přes Rozkoš směrem na Třebíč." Proti tomu se tvrdě postavil bývalý starosta Balík a jsme tam, kde jsme.
Jsem naprosto přesvědčená o tom, že politika a blbost to dovedla nejen ke sporům, ale k nenemožnějšímu řešení, které půl roku po vybudování už bude napadáno lidmi, kteří dnes po obchvatu tolik touží. Jen v samotném městě je nasekáno hejno mimoúrovňových křižovatek.(čtyři?, pět?, nevím)..Vám nikomu nepřijde divné, proč zrovna takhle??? Tak to já se ptám už od začátku a divné mi to je. I z toho důvodu fandím "obchvaťákům". Já bych na to věčné handrkování nervy neměla.

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Napsal: 13.12.2011 9:13:05
od Standa
R38 nebo D38 by byla super, ale podle mne v horizontu tak 50 let nehrozí. Alespoň ne v té dnešní podobě R, v letácích k některým plánovaným obchvatům na I/38 se znovu objevila kategorie R 1+1 s MÚK, možná střídavý třípruh jako je rakouská S3. Navíc se určitě nepočítá s nějakou trasou na Třebíč, když už se tolik investovalo do obchvatu Moravských Budějovic a obchvato-průtahu Jihlavy. Tranzit v relaci Praha - Vídeň by asi taky měla ve velké míře převzít R52 a A5 (pokud bude v lepším stavu D1 od Jihlavy do Brna, což stejně bude muset).

Celkově mi z toho pro Znojmo vychází, že ten budovaný obchvato-průtah je asi nejlepší možné řešení. Průtah centrem města je rozhodně horší i s perspektivou určitého snížení provozu a vzdálenější obchvat je samostatně nerealizovatelný. Navíc ten obchvato-průtah může dobře sloužit i místnímu provozu, zejména s tím velkým množstvím MÚK, čímž spojuje víc funkcí a je tedy přínosnější. Zahrádek je samozřejmě škoda, ale s tím se asi nedá nic dělat, navíc byly umístěny na pozemcích, kde se s jejich budoucím rušením počítalo už dávno. Na místě protestujícího OS bych se asi víc zaměřil na konkrétní problémy a jejich nejlepší možné řešení (PHS, sadové úpravy okolí silnice), než o snahu vše blokovat.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 14.12.2011 11:38:23
od Avantime
Souhlasné stanovisko k záměru Silnice I/38 Znojmo (obchvat, III. stavba) - Hatě bylo opět prodlouženo, a to do 19. 10. 2016.

Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice

Napsal: 18.12.2011 11:41:05
od klarka
Kde bylo to souhlasné stanovisko na Silnici I/38 (obchvat , III. stavba) -Hatě zveřejněno?