Na té výše odkazované stránce je to položka "Text stanoviska".klarka píše:Kde bylo to souhlasné stanovisko na Silnici I/38 (obchvat , III. stavba) -Hatě zveřejněno?
Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Re: I/38 Znojmo, obchvat
Klárko, záměr na Vámi zmiňovanou R38 Hatě - Jihlava, která by vedla dále východně od Znojma byl bohužel v rámci procesu EIA vyhodnocen tak, že s ním bylo vydáno nesouhlasné stanovisko. Čili poškození přírody plynoucí z realizace této komunikace by bylo tak vysoké, že je z tohoto důvodu nyní postupně modernizována na kvalitní parametry současná silnice I. třídy v dlouhodobě připravovaných trasách obchvatů, včetně MÚK atp. Je to řešení s ohledem na koncepci dle mého vyhovující.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/38 Znojmo, obchvat
Děkuji za odpověď. Takový postup je docela logický. Můžu ještě vědět, kdy byla vydána ta zamítavá EIA?
Re: I/38 Znojmo, obchvat
Pokud by byl zájem, tak pro mě zajímavou část mám nafocenou, jinak je na požádání k nahlédnutí na MŽP v Praze.martini píše:Více než je uvedeno na tom odkazu bohužel také nevím, ale ty termíny jsou tam uvedeny. Datum oznámení záměru je 19.12.2001, veřejné projednání proběhlo 19.5.2004, datum vydání stanoviska je 26.06.2004. je to dle starého zákona o EIA, čili text dokumentace a posudku není na webu. Bylo by proto nutné se obrátit na ty zpracovatele tam uvedené nebo na MŽP.
Klárko, nevím, zda zde navštěvujete i ostatní sekce fóra, ale tuto debatu se chystám přesunout do tématu Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice čili pokud se chcete dále účastnit této diskuse, choďte i tam.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Lenny: Zájem by samozřejmě byl
údržba současné I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Letošní léto je zase lepší se I/38 vyhnout, protože se opravuje zase další mostek tentokrát v Dlouhé Brtnici.
Popravdě nechápu proč tyto mostky v obcích neupravili už při té velké rekonstrukci před lety.
Před 3 lety to byl mostek v Prostředkovicích. Před tím zase rekonstrukce v Želetavě. Ach jo.
Pro otrlé si je dobré přečíst úřednickou tahanici o uzavírku:
http://www.dlouhabrtnice.cz/file.php?ni ... id=2727193
a po čase byla zmírněna ...
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek109 ... plati.html
Popravdě nechápu proč tyto mostky v obcích neupravili už při té velké rekonstrukci před lety.
Před 3 lety to byl mostek v Prostředkovicích. Před tím zase rekonstrukce v Želetavě. Ach jo.
Pro otrlé si je dobré přečíst úřednickou tahanici o uzavírku:
http://www.dlouhabrtnice.cz/file.php?ni ... id=2727193
a po čase byla zmírněna ...
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek109 ... plati.html
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
začala příprava přestavby průsečné křižovatky s I/23 u Kasáren na okružní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tak nám odpískali obchvat Želetavy
viz. nový leták
I/38 Želetava – obchvat
Neprošla HDM-4 - neekonomická.
viz. nový leták
I/38 Želetava – obchvat
Neprošla HDM-4 - neekonomická.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
EIA - přeložka silnice I/38 v úseku Želetava - Moravské Budějovice - SOUHLASNÉ STANOVISKO:
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_VYS505
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_VYS505
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Vypsáno VŘ na rekonstrukci v úseku Želetava - hranice kraje Vysočina, mimo obchvatu Mor. Budějovic. Předpokládaná cena cca 200 mil. Kč. Obálky cca do konce února.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tento rok by se v úseku Jihlava - státní hranice měly rekonstruovat jen dva úseky a semaforová hrůza posledních let téměř skončit. První je průtah Litohoří, která byla loni vynechána a budou se tam dělat snad i nějaké inženýrské sítě.
Druhým je pak Hladov - Dlouhá Brtnice. Tento týden jsem si úsek cestou prohlížel a s výjimkou průtahu Hladova je silnice zcela ok. Takže vlastně nevím, jestli je cílem rekonstrukce, aby se to rychleji rozpadlo stejně jako rekonstruovaný úsek v Prostředkovicích (po roku) nebo na kopci u Želetavy (ani ne po jednom roku).
Silnice v rámci města Znojma na mnoha místech KO.
Druhým je pak Hladov - Dlouhá Brtnice. Tento týden jsem si úsek cestou prohlížel a s výjimkou průtahu Hladova je silnice zcela ok. Takže vlastně nevím, jestli je cílem rekonstrukce, aby se to rychleji rozpadlo stejně jako rekonstruovaný úsek v Prostředkovicích (po roku) nebo na kopci u Želetavy (ani ne po jednom roku).
Silnice v rámci města Znojma na mnoha místech KO.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Teď jsem tam delší dobu (půl roku) nejel, ale to je to fakt někde tak hrozné, že by to po roce bylo rozpadlé ? Jde určitě o už rekonstruovaný úsek ? Když jsem jel posledně, I/38 MB-Jihlava a zpět, tak silnice byla dobrá (jel jsem traktorem bez odpružené nápravy a mohl jet víceméně pořád 40, špatnou silnici fakt poznám ).
Znojmo je katastrofa, fakt hrozné, nedá se mluvit o tom, že by nějaký úsek obchvatu byl potřeba méně než jiný
Znojmo je katastrofa, fakt hrozné, nedá se mluvit o tom, že by nějaký úsek obchvatu byl potřeba méně než jiný
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
V Prostředkovicích to bylo hned na několika místech rozpadlé opravdu obratem. Mezi Želetavou a odbočkou na Svojkovice (https://mapy.cz/s/3qSmV) bylo opravováno dokonce několikrát. Prvně malou záplatou, dinální stav je opravou přes šířku pruhu. Před rekonstrukcí byl povrch pocitově víc "rovný" a "hladký". Ale možná jenom jezdím rychleji.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
I/38 Kasárna - Žerůtky - oprava povrchu
Stav: V přípravě
Komunikace: I/38
Kód opravy: 40497
Termín realizace: 2019 - 2019
Popis: Obnova obrusné a ložné vrstvy na vozovce v km 236,655 až 234,107.
I/38 Vrbovec - hranice ČR - výměna krytu vozovky
Stav: V přípravě
Komunikace: I/38
Kód opravy: 40494
Termín realizace: 2019 - 2019
Popis: Obnova obrusné a ložné vrstvy v km 248,899 až 254,945.
Stav: V přípravě
Komunikace: I/38
Kód opravy: 40497
Termín realizace: 2019 - 2019
Popis: Obnova obrusné a ložné vrstvy na vozovce v km 236,655 až 234,107.
I/38 Vrbovec - hranice ČR - výměna krytu vozovky
Stav: V přípravě
Komunikace: I/38
Kód opravy: 40494
Termín realizace: 2019 - 2019
Popis: Obnova obrusné a ložné vrstvy v km 248,899 až 254,945.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tři poznatky ze silnice 38 v uvedeném úseku. Na kopci od Želetavy až k odbočce na Svěrkovice je silnice opět v dezolátním stavu. Oprava pomohla asi na tři měsíce. Tentokrát krátery aspoň zaflikovali. Jak je možné dostat silnici do horšího stavu oproti situaci před rekonstrukcí, to nechápu.
Zároveň už byla dokončena oprava u Hladova. Na začátku obce ve směru na Znojmo zmizela sedmdesátka, na silnici jsou namalované "padesátky". Čáry u krajnice jsou podle zklidňovací doktríny asi třičtvrtě metru do silnice. Semafor reagující na rychlost auta zůstal.
V Suché směr Znojmo se objevila před obcí sedmdesátka s odkazem na odbočující vozidla vlevo do slepé ulice. Rozumím, že v obcích projíždí spousta tranzitní dopravy. Ale tohle není řešení.
Zároveň už byla dokončena oprava u Hladova. Na začátku obce ve směru na Znojmo zmizela sedmdesátka, na silnici jsou namalované "padesátky". Čáry u krajnice jsou podle zklidňovací doktríny asi třičtvrtě metru do silnice. Semafor reagující na rychlost auta zůstal.
V Suché směr Znojmo se objevila před obcí sedmdesátka s odkazem na odbočující vozidla vlevo do slepé ulice. Rozumím, že v obcích projíždí spousta tranzitní dopravy. Ale tohle není řešení.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Na kopci od Želetavy směrem k odbočce na Svěrkovice opět semafor. Vyfrézováno na jedné půlce to, co se v rámci modernizace už opravilo. Cedule Strabag, jestli je řešeno jako reklamace nevím.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
článek k výše uvedeným příspěvkům od bojlera:
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vys ... ravy_epsal
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vys ... ravy_epsal
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tak letos je znat podle mne vyssi provoz diky uzavrene I/52.
PS: Letos je sčítání, tak by se mohl i nejaky ten obchvat prehoupnout do ekonomickych...
PS: Letos je sčítání, tak by se mohl i nejaky ten obchvat prehoupnout do ekonomickych...
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Ná I/38 je především relativně nadprůměrný počet kamionů, myslím tím jako poměr k celkovému počtu aut. A podle toho je také komfortní jízda po I/38. Když se jede její celá délka nebo třeba 2/3 délky mezi hranicemi a Jihlavou, tak je to nic moc zážitek. Je to typická silnice, která dokáže řidiče dost vynervovat, potom předjíždí riskantně a pak jsou tam ty smrťáky z čelních střetů
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Ano, letos vyrazne vzrostlo mnozstvi kamionu, zjevne kvuli uzavere na I/52. Celkove bych ale situaci nevidel nijak hruzne. Krome tradicniho pribyvani plnych car je porad mnozstvi useku, kde se da pekne predjizdet. Vylozene neprijemny neni zadny usek, snad jenom v useku uvazovaneho "hromadneho" obchvatu od Jihlavy za Stonarov, kde se temer neda predjet.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tzv. kasárenská křižovatka se měnit na kruhový objezd letos nebude, prý vyvlastnění potřebného pozemku. Nesmyslný kruhák u Žerůtek údajně stavba od března 2022.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Ten kruhák u Žerůtek opravdu někdo myslí vážně ? V životě jsem tam nepotkal auto, jezdím tudy už tak 5 let, ne denně, ale auto jsem tady ani jednou neviděl se napojovat, či odbočovat. Tohle jestli projde na CK MD, tak jedině ji zrušit. Ale v těchto končinách se fakt už nedivím ničemu
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Zajímavé čtení o odporu místních (ze zdůvodnění dodatku smlouvy na DÚR Jihlava - Stonařov):
Dopravní záměr „1/38 Jihlava - Stonařov“ řeší dopravní situaci na stávající silnici 1/38 v úseku mezi městem Jihlavou a městysem Stonařov. V daném území komunikace protíná obce Rančířov, Čížov, Vílanec, Beranovec, Suchá, Prostředkovice a Stonařov. Nově navrhovaný obchvat délky 13 km má zbavit výše uvedené obce dopravní zátěže tohoto celostátního, resp. mezinárodního tahu.
Koridor pro tento obchvat je dán Zásadami územního rozvoje Kraje Vysočina (dále jen ZÚR). Podkladem pro koridor ZÚR byly tn samostatné studie řešící oblast dílčími úseky (MÚK Jihlava, Jihlava - Stonařov, obchvat Stonařova). Pro ověření proveditelnosti uceleného záměra (náročná morfologie terénu, finanční náročnost, atd.) následně zadalo Ředitelství silnic a dálnic ucelenou technickoekonomickou studii. Zpracovaná studie prokázala realizovatelnost celého dopravního záměra. V rámci jednoho uceleného úseku byly upraveny obě mimoúrovňové křižovatky (dále jen MÚK). Nové podoby MÚK vycházely ze závěrů zpracované dopravní prognózy. Výsledná podoba studie byla projednána s dotčenými orgány stání správy. Jedním z výstupů studie byla nutnost úpravy koridoru ZÚR v prostora MÚK. O tuto úpravu následně ŘSD požádalo.
V rámci projekční přípravy dokumentace DUR byl opětovaně celý záměr průběžně projednáván s dotčenými orgány stání správy. V mezidobí se překvapivě zvedl odpor obyvatel v oblasti obce Rančířov podpořenými i zastupiteli obce. Důvodem odporuje údajná neinformovanost obce a požadavek části obyvatel na vedení trasy dále od obce. Stěžovatelé rozporovali nový tvar MÚK Jihlava, průchod zahrádkářskou kolonií a blízkost vedení trasy u rodinných domů v km 1,5. V rámci snahy o co nejhladší průběh územního řízení bylo se stěžovateli řadu měsíců jednáno. Jednání však nevedla ke kompromisu. Přítomní požadavky v průběhu zvyšovali. Návrhy posouvaly trasu mimo koridor ZUR, do tunelu, znemožňovaly předjíždění. V závěru stěžovatelé přiznali, že i když jim bude v jejich návrzích vyhověno, nevzdávají se práva přípravu stavby všemožně napadat a zdržovat.
Vzhledem k výše uvedenému bylo rozhodnuto, že se další směřování stavby vrátí do původně globálně sledovaného technického řešení. Vzhledem k avizovanému odporu zúčastněných do správních řízení (avizováno i do řízení změny koridoru ZÚR) bylo dále rozhodnuto, že celý dopravní záměr musí respektovat původní koridor ZÚR, minimalizovat změny oproti EIA a doslovně dodržovat předchozí vyjádření DOSS. Z tohoto důvodu je nutné přistoupit k optimalizaci konceptu dokumentace DUR.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
To je jako ve Znojmě. Zahrádkářská kolonie...