La Guyane - Francouzská Guyana

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Francouzská Guyana je největší francouzský region a jediné území Francie a Evropské unie na jihoamerickém kontinentu. Zde ve fóre k Francii bude mít tedy výsadní postavení a to i proto, že do rozvoje základní silniční sítě se poslední roky investují větší peníze.
Frenchguinea-national-flag.gif
Frenchguinea-national-flag.gif (1.59 KiB) Zobrazeno 42748 x
Oficiální odkaz na region :arrow:

http://www.guyane.gouv.fr/

Rozloha: cca. 84 000 km2
Počet obyvatel: cca. 276 000
Sídlo regionu: Cayenne (s okolím cca. 120 000 obyv.)
Ostatní sídla: Saint-Laurent-du-Maroni, Régina

Poloha regionu :arrow:
French Guyana.gif
French Guyana.gif (17.71 KiB) Zobrazeno 42604 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2021 17:02:27, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Mapa silniční sítě :arrow:
Guyane_routes.jpg
Guyane_routes.jpg (57.92 KiB) Zobrazeno 42602 x
V zemi se nachází 4 hlavní silnice: RN1 - RN4, ovšem jen RN1 a RN2 jsou opravdu státní, protože z RN3 a RN4 se stali ex-RN silnice a jsou pod správou generální rady území.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak je vidět z mapy silniční sítě, tak hlavní silnice se nachází při pobřeží. Je to dáno i tím, že směrem na jih je Amazonie.

Pobřežní línie je tvořená silnicemi RN1 a RN2, které mají celkem cca. 450 km. Těmito tahy se tak dá dostat i do sousedních zemí: Surinam (západ) a Brazílie.

Koncem roku 2008 zde Francie investovala a přeradila i silnice RN3 a RN4, které jsou v okolí sídla regionu do správy regionu. Tyto silnice mají celkovou délku cca. 24 km a slouží na spojení s dopravními uzly: přístav Dégrad-des-Cannes a letiště de Rochambeau.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

RN1 má v Cayenne charakter silnice dálničního typu:
RN1_cayenne.jpg
RN1_cayenne.jpg (34.36 KiB) Zobrazeno 42558 x
RN1_cayenne_2.jpg
RN1_cayenne_2.jpg (64.32 KiB) Zobrazeno 42554 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od egelebege »

Skoro to nevypadá, že je to jinej kontinent. Nebylo by víc fotek? Zajímalo by mě, jaký tam maj cedule
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Ale jo, je to jiný region. Tohle je to nejlepší, co zde je. Pak jsou zde pomalu asfaltované hlavní silnice (pomalu proto, že až v roce 2009 se ukončil tento proces) a z celkové sítě asi 1.400 km zde dominují silnice nezpevněné, i když kromě již zmíněných státních v délce 474 km je zde dalších asi 400 km regionálních (RD), o které se alespoň stará místní vláda, ale ostatní silnice jsou pouze lesní a polní silničky, které jsou jen velmi těžce sjízdné.

Nějaké fotky snad časem přidám.

Francouzská Guyana je významní i pro celou EU, protože se zde nachází vesmírní komplex. :idea: Nachází se na RN1, západně od Cayenne při městě Kourou. Chtěl bych se věnovat i tomuto vesmírnímu centru, protože se tam nedávno vybudovala kompletní silniční infrastruktura s napojením na RN1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od egelebege »

Jojo je to moje oblíbená francie :P Nejdřív jsem čekal nějaký modrý cedule, ale teď jsem si uvědomil, že tam nemaj dálnice :idea: . Dík

update: tento komentář je zde k neexistující fotografii, která nebyla jako přiložený soubor a odkaz se smazal :(
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.2.2015 14:23:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: vysvětlení k čemu je komentář
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Jeden z nejvýznamnějších mostů v regionu je pont du Larivot. Most byl otevřen v 70.-tých letech 20. století a v letech 2007-2009 se kompletně obnovil. Most má celkovou délku 1.225m a nachází se na RN1, mezi městy Cayenne a Kourou. :arrow:
most po rekonstrukci, před otevřením
most po rekonstrukci, před otevřením
du Larivot.jpg (36.93 KiB) Zobrazeno 42502 x
Než se most dostavěl, ovšem i počas rekonstrukce se muselo jezdit trajektem a celkově i k němu byla objížďka dlouhá 40-60 km a to ne zrovna po dobrých silnicích, takže cestování se neuvěřitelně protahovalo. Rekonstrukce mostního objektu již byla nevyhnutní a celkové náklady dosáhli 6,6 mil. €. Přikládám i mapu celé oblasti. :arrow:
map_pont.gif
map_pont.gif (37.33 KiB) Zobrazeno 42501 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

V letech 2004-2009 společnost Colas (její dceřinná společnost Ribal TP) postavila v západní části země asfaltovou silnici mezi městy Apatou a Saint Laurent du Maroni v celkové délce 35 km. Terén prochází již amazonským pralesem. :arrow:
carte-guyane-fr_large.jpg
carte-guyane-fr_large.jpg (30.95 KiB) Zobrazeno 41766 x
amazon_01.jpg
amazon_01.jpg (261.87 KiB) Zobrazeno 41766 x
amazon_02.jpg
amazon_02.jpg (162.56 KiB) Zobrazeno 41766 x
amazon_03.jpg
amazon_03.jpg (90.03 KiB) Zobrazeno 41766 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od GiuseppeS »

Diaľničiar píše:V letech 2004-2009 společnost Colas (její dceřinná společnost Ribal TP) postavila v západní části země asfaltovou silnici mezi městy Apatou a Saint Laurent du Maroni v celkové délce 35 km. Terén prochází již amazonským pralesem.
Když si vzpomenu, jak nás před pár lety učili, že vnitrozemí F.G. je dostupné pouze po vodních tocích ... Holt pokrok a evropské dotace nezastavíš ...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Echangeur des Maringouins :arrow:

http://www.guyane.developpement-durable ... a1080.html

*větší investice za desítky mil. € s cílem řešit přetíženou komunikaci, nepostačující KO vylepšit a nahradit novými stavbami
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.4.2016 9:40:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Tato silnice jak se v letech 2004 - 2009 postavila, tak se v roce 2010 stala státní silnicí RN5 v rámci Fr. Guyany. Spojila tedy města Saint-Laurent-du-Maroni a Apatou a má délku 54 km. (Colas postavil 35 km, možná zbytek někdo další anebo tam už něco stálo). Je ale nutno říct, že je ve správě regionu. Stát se nadále stará jen o RN1 a RN2. A dál po novém od letošního roku se zde instalují první radary.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2021 23:56:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Oyapock, na který jsem sem dal již odkaz na wiki je konečně odevzdán do provozu. Hotový byl již v roce 2011, ale brazilská strana meškala s dokončením příjezdů a zrealizováním hraničního průchodu.

Obrázek

Francie zainvestovala do vylepšení příjezdových silnic a veškerého zázemí; nový HP, policie atd.

Obrázek

Obrázek
RMQ0Fz2.jpg
RMQ0Fz2.jpg (93.04 KiB) Zobrazeno 37562 x
Obrázek

Obrázek

Brazílská vláda odkládala ratifikaci několika dokumentů ohledně zdanění tovaru, pojištění vozidel, vizového styku atd., což komplikovalo situaci. Dostavba infrastrukturního zázemí byla dlouho odkládaná, až to nevydržela místní samospráva a postarala se o to sama, poté se nedávno ratifikovalo i několik dohod. V polovině ledna se na mostě konalo cvičení. Francouzská policie byla činná pro případné pokusy o přechod pro pěší. Most čekal na odevzdání do užívání pro provoz více jak 6 let od svého dokončení.



Reálně se ale přes most ještě moc nejezdí. Lehká osobní vozidla jen s mnoha vybavováním, nákladní doprava vůbec. Chybí dotáhnout mnoho technických detailů.

Přitom se jedná o silniční spojení mezi 2 velkými celky: EU a MERCOSUR.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše uvedený most, který je teda určený pro provoz s Brazílii se nakonec uvedl do provozu 20.3.2017, i když byl hotový od 08/2011, ale to jsem již psal. Zde jsou údaje z provozu za první měsíce: první negativní informace je, že stále není umožněný provoz pro nákladní dopravu. Brazilská strana stále nedobudovala zázemí. Povolen je provoz pouze pro osobní vozidla. Denní provozní intenzity se pohybují mezi 40-50 vozidly a o svátcích pak 100-120 vozidel za den. Měsíční průměr činí 1.400 vozidel. Mnoho z nich se vrací v ten den zpátky, protože málokdo je na BRA straně déle než 24h. Až 95% vozidel má francouzskou SPZ. Jde tedy o most, kterým se jde z Francie do Brazílie a hned zase zpátky. Je zde i mnoho byrokratických překážek, na kterých se stále nenašla shoda. Brazílie by ráda výjimky z vizových pravidel a nedomluvilo se ani pojištění, které je pak na F straně výrazně vyšší, což komplikuje cestování z Brazílie do Francie. Pojištění v nákladech 175€ na měsíc je jednoduše pro mnoho brazislkých řidičů nepřijatelně vysoké. Francouzská strana nyní pracuje na úpravách.



Tedy jak obtížné je domluvit se na pohodovém cestování, i když stavba stojí. Jak obtížné je, aby se domluvili 2 státy na dobudování příjezdových silnic. Fr. Guyana je malý kus Evropy v tomto prostoru a jen velmi obtížně se tady hledá jednotný postup. Odlišná legislativa a přehnaná byrokracie na obou stranách tak neumožňuje snadné cestování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozšíření RN1 na 2x2 jízdní pruhy v úseku Balata - Carapa (RD51) včetně zdvojení provozu u mostu Larivot je aktuálním projektem. :arrow:

http://www.guyane.developpement-durable ... a2146.html

Délka: 12 km
carte_rn1_balata-rd51.png
carte_rn1_balata-rd51.png (1.46 MiB) Zobrazeno 31293 x
zde pak z 05/2018 je zachycen v médiích stav mostu Larivot :arrow:

http://www.guyaweb.com/actualites/commu ... ommunique/

Mostu Larivot se věnuje i téma. Takže je vidět i co bude obnášet výstavba dalšího. Důležité ale je, že Francie na tento region nezapomíná.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Po sérii masivních protestů schválila F vláda výstavbu dálničnho tahu Cayenne - Kourou. První 1/4 má již zajištěné financování. Jako jedna z hlavních činností se zrealizuje výstavba dalšího mostu ponad řeku Cayenne.



Nebude se rozšiřovat stávající most, ale 40m po proudě řeky se postaví další. Stávající most bude sloužit pro dopravu ve směru Kourou - Cayenne a nový most ve směru Cayenne - Kourou.

Nový most bude větší než stávající, protože kromě 2 jízdních pruhů pro vozidla bude další pro pěší a cyklisty. Pro nový most je objem peněz ve výši 100 mil. €. Ve výhledu je dokonce další 3. most a dnešní stávající se jednou zdemoluje. To vše je součástí výše uvedeného příspěvku.

Teprve pak další fáze, která obnáší dalších 21 km trasy ještě nemá schváleno financování a následovat bude i 3. fáze. Celkem se tak plánuje 51 km 4-pruhu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Popis silniční sítě je k nalezení zde: http://www.guyane.developpement-durable ... a2832.html , i když tedy ve fóru jsou aktuálnější data, když tady je několik věci zastaralých a pod čarou vždy dodatek jako třeba že RN3 a RN4 jsou již pod správou regionu a nikoliv Francie. Na tamních stránkách je všechno k dispozici co se týče projektů, ale ty tady taky stačím psát.

Jsou v přípravách upgrady silnic na 4- pruhy i příprava výstavby nového mostu Larivot. Návrhy nového mostu jsou zde: https://www.guyane.gouv.fr/Actualites/E ... du-Larivot . A tedy zahajují se další fáze příprav: https://www.youtube.com/watch?v=zu_rMGbIDT8 . Tento most je tady brzdou rozvoje, takže když už původní se opravil a má se dualizovat silniční tah, tak je nevyhnutní postavit i další most, aby tady ta brzda nebyla. Taky nemůže jednoduše všechno stát na jednom mostě.

Jednou tady bude možná pobřežní zkapacitněná silnice od hlavního města až po vesmírnou agenturu. To je dlouhodobý cíl ... realita je, že stávající RN1 byla třeba v roce 2020 ve vícero úsecích pod vodou a někde došlo i k odtržení krajnic resp. až do poloviny silnice. Budu se snažit udržet průběh výstavby zmiňovaných projektů, které se pečlivě postupně připravují.

Ani tento malebný prostor nebyl ušetřen pandemie COVID-19; prozatím tady je 16 000 případů a 79 úmrtí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2022 23:05:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem tedy uvedl, tak se silniční síť ve FG upravuje. Hlavní státní silnice jsou již jen RN1 a RN2, vedené od hlavního města k Surinamu a od hlavního města k Brazílii. RN3 a další si převzala FG.

Francie po velikých protestech úřadů ve FG přistoupila ke schválení projektu výstavby 2. mostu Larivot. Doposud se složitě rekonstruoval ten hlavní. Kromě toho se prodlouží dálnice napříč hlavním městem. Dnes je tady "voie express", tedy ten 4- pruh tady částečně je, jenomže ne všechny uzly jsou MÚK a je tady denno denní kolaps, když tudy projíždí na 50 tisíc vozidel za den. Pak jsou úseky podél Atlantiku, kde to je 500 vozidel za den.

jak tady vypadá provoz v centru hlavního města, na který se upozorňuje dekádu si lze prohlédnout zde:
https://www.franceguyane.fr/actualite/s ... -58894.php

Schválený projekt nese jméno: RN 1 – Doublement du pont du Larivot a Francie na něj vyčlení 100 mil. €. Když shrneme dosavadní hlavní investice, tak tato činí asi 55%. Náklady se pohybují u 140 mil. €, takže se ten příspěvek možná zvedne. Protože tak vyšel tendr: https://centraledesmarches.com/marches- ... es/6667990 . Vítězem se stala společnost s nejnižší nabídkou: 141 mil. € bez DPH Dodin Campenon Bernard, který stavbu uvádí na své stránce: https://www.dodincampenonbernard.fr/pro ... ot-guyane/ :ok:

Studie provedilnosti umožňuje dualizovat nebo i rozšířit 12 km RN1 Balata - uzel s RD51 včetně zdvojení mostu Larivot. Alternativní trasa by byla dlouhá 40 km a vyšla na mnohem více peněz. Nijak jináč se nedá vyřešit západní část hlavního města a tudíž rozvoj tímto směrem. Bylo navíc vyhodnoceno, že při odstavení dosavadního mostu jsou ohrožené základní funkce FG. I proto je výstavba uvedeného vyhodnocená jako nezbytná. Balata - uzel s RD51 je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p171122 .
Nyní běží výstavba. Lze si číst první informace v příspěvku zpátky, ale byl vypracován i dokument:

RN 1 – Doublement du pont du Larivot resp. prezentace záměru a projekt:

https://www.guyane.gouv.fr/content/down ... 202021.pdf
10.JPG
10.JPG (114.2 KiB) Zobrazeno 2884 x
11.JPG
11.JPG (43.96 KiB) Zobrazeno 2884 x
Nyní v 11/2022 se v dotčeném území provedla i výměna vozovky:
12.JPG
12.JPG (139.69 KiB) Zobrazeno 2884 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému: Nový most Larivot: příjezd prvních obřích člunů „nezbytných pro stavbu základů“

https://la1ere.francetvinfo.fr/guyane/n ... 60166.html

Prefektura Guyana oznamuje 23. ledna 2023 příjezd prvních dvou obřích člunů nezbytných pro stavbu základů a pilot nového mostu Larivot. Přijeli o víkendu. To by byl zásadní krok při budování struktury.

Dva další čluny jsou na cestě přes Atlantik z Evropy.

Druhý most přes řeku Cayenne má být dokončen do roku 2025.

Obrázek

Pro ukotvení základů ve skále budou instalovány základové piloty hluboké více než 50 metrů a průměru 1,60 metru.

Výstavba nového mostu Larivot je ve složitém geotechnickém kontextu technickým počinem. Výjimečné umělecké dílo, dlouhé 1 300 metrů přes řeku Cayenne, je první etapou přestavby silniční sítě v městské oblasti Cayenne, která uspokojí rostoucí poptávku po mobilitě ze strany Francouzské Guyany.

Jedná se o jeden z největších stavebních projektů, které v současnosti ve Francii probíhají, odhadovaný na 190 milionů EUR a 100 % financovaný francouzským státem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce místa startu raket v Kourou

Obrázek

Francouzské národní centrum pro kosmická studia udělilo Nofrayane (VINCI Construction) první tranši rehabilitace "historického" místa odpalovací rampy raket ve Francouzské Guyaně, známé jako Diamant.

Práce zahrnují opravu a úpravu startovací a přistávací zóny, celkovou rekonstrukci budovy, kde je připravena nosná raketa, podzemní sítě a zóny, kde se skladují vodíkové a kyslíkové tekutiny. V novém areálu budou čisté prostory pro přípravu odpalovacího zařízení. Renovovaný areál bude hostit starty experimentálního vozidla Callisto, plně obnovitelného a znovu použitelného vesmírného prostředku.

____________________

V minulosti, ne zas tak dávné (forum již existovalo) se tady obnovila silniční síť včetně nového napojení. Nestačil jsem o tom tehdy napsat a pak zmizela veškerá fotogalerie, asi tam bylo něco co se nemělo uveřejnit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: La Guyane - Francouzská Guyana

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Nový most Larivot

Komentář: Nový most Larivot bude přidán ke stávajícímu mostu, který zůstane v provozu. Kromě zefektivnění dopravy na ose Cayenne-Kourou musí zajistit udržitelnost silničních služeb na území. Stavba, která bude 1300 metrů dlouhá, je jedním z největších inženýrských projektů ve Francii v roce 2023. Porovnáním dvou snímků jasně vidíme proměny způsobené výstavbou tohoto mostu na území. Na druhém obrázku si všimneme obřích bárek (vpravo dole), nezbytných pro vytvoření hlubinných základů pro stavbu mostních pilířů.

stav v 2022:

Obrázek

stav v 03/2023:

Obrázek

vyjma nového mostu, který se realizuje, tak probíhají značné úpravy na pevnině

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“