Francie všeobecně

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

víte, Martine, to máte tak... http://stopautoroutea51.wordpress.com/no-to-a51/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No jo, co se nepostavilo do konce 90.let, už se dnes nepostaví, je to škoda, byla by to příjemná alternativa k přeplněné A7, ale i teď je to pěkná cesta. Aspoň za ten Gap, kdyby se to podařilo dotáhnout.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

eko aktivisté dělají své a ty náklady ... miliardy € nyní prostě nejsou k dispozici, ale kdo ví, možná se to později postaví
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

http://alpes.france3.fr/2013/01/31/l-51 ... 91939.html

*z ledna 2013
*zde se jasně píše, že socialisté by to rádi postavili
*bohužel, studie prokázali, že z mýtného by se náklady na výstavbu nevrátili
*proto je nutno dát i veřejný stimul - a na ten momentálně není dostupnost
*ale vyloučeno to není, ...
*ovšem kvůli přírodě má co do toho mluvit i EU

takže prozatím nic, ale do budoucna možná :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Francie všeobecně - Tunel Frejus

Příspěvek od dvs »

Když už jsme u toho ekoodporu tak zajímavá je kauza s bezpečnostním tunelem k současnému tunelu Frejus.

Po nehodách v tunelech

Na summitu Francie a Itálie padlo, že by se mělo prověřit otevření bezpečnostní roury pro provoz.
http://alpes.france3.fr/2012/12/03/au-s ... 57335.html

Trošku tomu nerozumín, protože ta budovaná roura má průměr 8m. Asi by z toho chtěli udělat dva jednopruhové tunely.

odkazy:
http://www.sftrf.fr/doc/general/GALERIE ... nelier.pdf
uprostřed tunelu je napojení na neutrinovou laboratoř
http://lsmworkshop.in2p3.fr/Talks/Publi ... safety.pdf

PS: Když to srovnám s Rakouskem, tak tam druhé roury postavili nebo staví a eko jsou tam také.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:20:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek Nancy - Strasbourg je nyní částečně v rekonstrukci vozovky. Provoz je veden pouze jedním směrem systémem 2+1, v páteční provoz večer o 21:50 (předevčírem) se na místě směr Strasbourg vytvořila 11 km kolona vozidel. Na stranu pro stavitele se přikládá plus za to, že se zde staví i v noci. Bohužel, nedalo se to dobře odfotit. Jinak je provoz plynulý pokud se v místě šikany nestane porucha vozidla.
Foceno pouze během dne 2 týdny dozadu:
peage515.png
peage515.png (1.02 MiB) Zobrazeno 20236 x
Snad již brzo bude úsek kompletně v provozu. Jenom doplním, že prozatím je zcela zdarma, ale jsou již nainstalovány mýtné brány.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od hh »

To je AB přetah CB?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Francie všeobecně - neprošlo mýto (ekotax) na nacionálká

Příspěvek od dvs »

Jeden takový příspěvek s velkým zpožděním.

http://logistika.ihned.cz/c1-61268360-t ... kvuli-mytu
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/O ... cii-293593
Francouzský premiér Jean-Marc Ayrault v minulých dnech (edit dvs tj. koncem října 2013) celostátně pozastavil zavedení takzvané „ekodaně“ na kamiony, která měla na francouzských národních silnicích (1. třídy) začít platit od ledna 2014. Nová daň ale v Bretani vyvolala demonstrace a násilné protesty zemědělců a drobných živnostníků, kteří varují před růstem cen a ztrátou pracovních míst. Mýtné postavené na ekologické zátěži těžkých kamionů pro životní prostředí umožňuje směrnice EU z roku 2011. Francouzská vláda si tímto opatřením klade za cíl změnit chování dopravců a získat finanční prostředky pro podporu šetrnějších způsobů dopravy.
Zavedení mýta pro kamiony nad 3,5 tuny na národních silnicích schválila v roce 2009 vláda pod vedením premiéra Fillona (UMP)[/b]. Od té doby se datum zavedení, k němuž se Francie zavázala směrnicí o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly, již dvakrát odložilo.
Odpůrci „ekotaxy“ ale tvrdí, že zvýšení nákladů na nákladní dopravu spojené s mýtem pro kamiony by krizi bretaňských zemědělských podniků ještě prohloubilo. I proto se premiér Ayrault nechal slyšet s vyjádřením, že odložení mýtné ekodaně neznamená její zrušení. Vláda chce lépe vysvětlit smysl ekologického poplatku uvaleného na těžké kamiony a „ekodaň“ zavést od poloviny roku 2014.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/O ... cii-293593
Nevíte už měli vybranou technologii (GPS/mikrovlny)?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:21:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Marooned17 »

Zrovna v oblasti Bretaně je železniční síť naprosto žalostná, minulý rok jsem měl tu čest tam dost se vlakem pohybovat... (byla z velké části zrušena), ostatně mimo VRT to v celé Francii není o moc lepší. Vůbec netuším, na co by se ty kamiony měly převádět. Asi na vzducholodě.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie odevzdala do provozu v roce 2013 celkem 156 km dálnic. Je to 8. nejvyšší číslo na světě, po Číně, Mexiku, Španělsku, Polsku, USA, Japonsku a Brazílii. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

SIGNATURE OF THE CONTRACT FOR THE L2 MARSEILLE BYPASS :arrow:

*největší infrastrukturální projekt zahájený roku 2013: L2 anebo A507
*délka stavby: cca. 10 km dálnice (nová výstavba 4,1 km, upgrade 5,5 km), přes město Marseille, spojka A7 a A50
*náklady: 620 mil. €
*vítěz: The Société de la Rocade L2 de Marseille (tvořen hlavně společností Bouygues Construction)
*forma: PPP (30 let - výstavba 4 roky)
*práci nalezne 500 lidí
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.3.2016 19:19:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

2. tubus tunelu v Toulon, spojka A50-A57 bude odevzdán do provozu 19.3.2014
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:22:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.3. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek 2x2 RN7. Úsek se nachází v centrální Francii, mezi Lapalisse a Saint-Martin-d'Estréaux. Jde o část N7 mezi Moulins a Roanne.

Více: http://www.newsauvergne.com/routes--un- ... a6372.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Standa »

Diaľničiar píše:Dne 19.3. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek 2x2 RN7. Úsek se nachází v centrální Francii, mezi Lapalisse a Saint-Martin-d'Estréaux. Jde o část N7 mezi Moulins a Roanne....
Koukl jsem se ze zvědavosti na mapy.cz, kde to je, a už je to tam i vyznačené! To jsem ani netušil, že mapy.cz jsou takhle rychlé co se ciziny týče!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Majkii »

Zahraničí mají od Navtequ a třeba přeshraniční most přes Nisu v Žitavě tam stále nemají...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Marooned17 píše:Jinak z Francie mám zkušenost, že neplacené (asi státní a department) úseky dálnic a 4pruhovek jsou v mnohem horším stavu, než ty placené.

Jinak tipuji, že existuje u francouzských dálnic asi něco jako křížové financování, jinak by na vytížených úsecích bylo mýto levné (autoroute du soleil), a na málo vytížených drahé (tipnu třeba A19)
Jistě, že když máte síť, nastavíte si financování tak, aby byl co nejvyšší provoz na dálnici a ne někde jinde paralelně k ní. A ano, když je někde více aut - to značí, že když bude ještě více, tak nějak se výtrácí smysl dálnice. Třeba APRR nedávno zvedla cenu za 1. úsek u Fontaine, velice nenápadně za osobák o 0,2€, pro náklaďák o 0,1€, protože úseky, které jsou již i přestavěny u Belfortu jaksi mají nával. A vy ten provoz pokud chcete udržet a víte, že to jde i jinudy, tak musíte zvednout cenu, ale zas jen o tolik, aby to nezpůsobilo zbytečně veliký odliv. Plus musíte dokázat dodat další balík služeb. A ty máme všichni.

Ale to stejné máme všichni (koncesionáři) a to souvisí i s tím, co píšete. Stát odevzdává úseky etapovitě do koncese a i nyní jich několik běží, včetně nové výstavby. Naleznete na stráke příslušného ministerstva. Koncese se vypisují řádně jako VO.

Francouzský stát má dlouhé roky problémy s rozpočtem. Nenalezl by další zdroje na obnovu, natož na novou výstavbu při tak rozsáhlé silniční siti to ani nejde. Tolik silnic jako ve Francii jen tak v EU nenaleznete. Stát se snaží zaměřit pozornost spíše na D (departement) silnice, které přestavuje na 2x2 (anebo 2+2). Zrovna v tom okolí Belfortu jde třeba o tah směrem na Thann. To jsou takové průmyslové oblasti s logistickými centrami a fabričkami pro automobilky. Ale zase stát nemůže všechny dálnice odprodat na 30 let, protože není všude takový provoz a ani není v silách koncesionářů tolik peněz investovat. Stát kosí 4x v roce celoplošně, 8x jenom na výsek kam rameno dosáhne. Koncesionář pokosí tolik kolik je nutno a v celém rozsahu. Povrch je základem všeho. To je vlastně základ: stát neinvestuje, jenom nejvyhnutnější. Když se zvýší provoz, stát stále neinvestuje. Nemá z čeho. A když si to žádá změnu, lidé si jí žádají. Tak šup, koncese. Koncesionář udělá jako první stavební zásahy: nejen povrch, i to rozšíření když je to nutné, přestavby mostních objektů. Pak se řeší optika, veškeré sítě. Pak oplocení, 100% údržba. A tohle vše se samozřejmě zpoplatní a to už nepřekáží nikomu. Tohle je kapitalizmus v plném smyslu slova a lidi to neřeší. Tak to prostě je a funguje to tak dlouho. Ale zase koncesionář všechno neutrácí. Zisk tady pochopitelně je a je vyšší, než jak je nastaven. Tak se udělá třeba nadace. Přerozdělíte alespoň 5-8% ze zisku. Na dobré věci. K temu se snažíte dělat přednášky o bezpečnosti, o práci na silnici, o krádežích. Děláte akce pro kamiony. Vylepšujete kvalitu na odpočívkách. Každé jedno ráno je každá jedna odpočívka s WC budkou v soukromých rukou kontrolávna a doplněno mýdlo, papír, odstraněn nepořádek. Né jednou za čas jako v Německu a s uzavřením vstupu, ale denně. Za to platíte. Nejen za přejezd, ale za to, že když máte servisní problém, do 3 minut je u vás hlídka a řeší s váma problém. Umí vám zajistit pomoc. Zdravotní, když máte infarkt, výměnu kola anebo jenom zajistí kamion, ať si to řidič opraví sám, ale nikdo do něho nebouchne. V letní sezoně uděláte pro lidi všechno, dáte jim vodu a neřešíte, že to není v ceně. Vy jim tu vodu prostě dáte, protože oni to v ceně mají - nemají v ní, že někde budou stát v 14 km koloně. Vy tu kolonu neodstraníte, ale můžete snížit další stres a zabránite další koloně z únavy, kde se stala další nehoda. Proto obecně ve Francii platí, že i když se třeba blíží konec koncese anebo je naplánován nějaký zisk, často se investuje více, ale koncese se neprodlužuje, takže je to podnikání, které přináší jen nejnevyhnutnější zisk na odměny pro zaměstnance a pro majitele firem a to proto, aby jste byly znovu úspěšní při dalším kole dalších koncesí. Hlavní je pochopit, že tyto investice se nedělají na 5 let, oni se dělají na mnoho let dopředu, ale v tem musí mít jasno jak stát tak i operátor. A pokud to má být bez stínového mýta, musí na to být i provoz. Jinak stát riskuje, že bude slabší účast a úsek získá někdo, kdo opravdu na něm bude jenom vydělávat. Takže proto lidi nemají problém jezdit i po horších úsecích, jsou stále jejich. Jsou státní, horší, ale jejich. Ty soukromé nejsou státní, ale vědí, že za to mají služby. Francouz se vám nebude zlobit na mýto, bude se zlobit na ceny PHM a bude se zlobit na daně za auto a na další poplatky. Od mýta ví, co mu to přinese další roky.

Otázka, proč ten stát ty peníze na to nemá a proč ty dálnice neopraví by byla asi na dlouho. A proč to není jinak? A nejde to jinak? (viz Česká republika jak to jde a nejde, prostě nejde). Těch peněz nějak není, ale na to jste se neptal.

To jsem se zas jednou rozepsal.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Výsledek příčin smrtelních DN na dálnicích odhalil, že až 5% je způsobeno neprovodením kontroly stavu pneumatik. :?

*jen 36% motoristů kontroluje stav pneumatik 1x za měsíc
*až 30% motoristů kontroluje stav pneumatik 1x až 2x do roka
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:45:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 3.10. se odevzdal do provozu chybějící 11 km úsek 2x2 N249 z Montourneau do Bressuire-Ouest. Tím se skompletizoval 4-pruhový rychlostní tah z Nantes do Bressuire. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.10. se odevzdal do provozu 3,5 km dlouhý úsek rychlostní silnice N7 (2x2) v Nièvre department. A to od jihu Moiry k Maison-Rouge.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes byl odevzdán do provozu 7,5 km úsek v Orne Department z dálnice A88 blízko Argentan do Sevrai, východně od Écouché. Jde o 4-pruhovou rychlostní silnici s MPR 110 km/h, D924 a jde o část z 37 km tahu rychlostní silnice mezi Argentan a Flers.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:45:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncesionář ALBEA uvedl dnes do provozu chybějících 16 km dálnice A150 v SZ Francii. Úsek jde z Barentin do Yvetot, SZ u Rouen. Jde o zpoplatněnou komunikaci s mýtným 3,1€ za 14 km, což dělá tento úsek jeden z nejdrahších v zemi. Náklady na výstavbu dosáhly 240 mil. €. Koncesní smlouva bude platit 55 let.

Více informací z tisku: http://www.infonormandie.com/L-autorout ... a7214.html

Web stránka koncesionáře: http://www.a150-albea.fr/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

8 nejčastějších příčin smrtelných a těžkých dopravních nehod od roku 2013 do ledna 2015 na francouzské síti dálnic a hlavních silnic :arrow:

1. překročení maximální povolené rychlosti :arrow: vyžádá si smrt nejčastěji z řad řidičů 18-24 let a tato skupina tvoří až 48% podíl na všech smrtelných nehodách na dálnicích; 91% řidičů přiznává, že rádo jezdí rychleji

2. únava za volantem plynoucí z nedostatku spánku

3. nedodržení bezpečnostního odstupu :arrow: až 77% vozidel na dálnicích nedodržuje odstupy mezi sebou; údaje jsou za rok 2014 z automatických systémů měření

4. nedání znamení o změně směru jízdy :arrow: nejčastější kolizní situace s následkem smrtelné dopravní nehody jsou při náhlém zařazení z odpočívky anebo na kruhových objezdech na 2x2 silnicích s úrovňovým křižováním; problém vykazuje více jak 60% řidičů

5. nezpomalení jízdy u stavebních pracích na dálnicích :arrow: každý týden to má za následek 2 vážné až smrtelné dopravní nehody

6. objíždění z pravého jízdního pruhu vozidla ve středním jízdním pruhu :arrow: až 51% řidičů má problém zařadit se do pravého jízdního pruhu a často je zrovna tak pravý volný, zatímco levý a střední nikoliv

7. telefonování a psaní SMS počas jízdy :arrow: co se týče nepozornosti za volantem, tento druh tvoří až 48% všech příčin vzniku DN

8. alkohol za volantem :arrow: nad normu až 17% smrtelných DN v roce 2013


Celkově je nárůst DN k lednu 2015 oproti minulému roku až o 12%. :(

Průzkum byl proveden pro VINCI Autoroutes.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.2. se odevzdal do provozu poslední úsek N88 kolem města Albi v jižní Francii. Úsek je rozšířen na 4 pruhovou rychlostní silnici. Ačkoliv je úsek v provozu, formálně bude inaugurován v 04/2015. :idea:

Zdroj: http://www.ladepeche.fr/article/2015/02 ... verte.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie provedla revizi dálniční výstavby při dálnici A400 :arrow:

http://www.lesechos.fr/pme-regions/actu ... 120990.php

*jde o tah mezi Annemasse a Thonon (nedaleko Ženevy) v délce 16,5 km
*dálnice byla vyloučena z plánu výstavbu v roce 1997 z ekologických důvodů
*nyní se má koncem roku 2018 dokončit příprava pro vyhlášení koncesního výběru
*v roce 2019 se má vybrat koncesionář
*v roce 2023 by se měl úsek odevzdat do provozu
*na úseku se bude platit mýto
*náklady se odhadují na 200 mil. € při parametrech 2x2

Důvod pro znovuzařazení do dálniční schémy je nárůst dopravy a prudký hospodářský rozvoj v regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“