Právě je 9.12.2019 17:17:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
 Francie všeobecně 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 5828
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Z fotky bych kvalitu neposuzoval.
Ad vodicí proužky -to je pro určení bezpečné vzdálenosti.

P.S.: Nějaký posun s A51 kolem Gapu? Nebo je to definitivně mrtvé?

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


30.5.2013 19:38:56
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
víte, Martine, to máte tak... http://stopautoroutea51.wordpress.com/no-to-a51/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.5.2013 19:43:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 5828
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Francie všeobecně
No jo, co se nepostavilo do konce 90.let, už se dnes nepostaví, je to škoda, byla by to příjemná alternativa k přeplněné A7, ale i teď je to pěkná cesta. Aspoň za ten Gap, kdyby se to podařilo dotáhnout.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


30.5.2013 19:55:41
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
eko aktivisté dělají své a ty náklady ... miliardy € nyní prostě nejsou k dispozici, ale kdo ví, možná se to později postaví

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.5.2013 20:01:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
http://alpes.france3.fr/2013/01/31/l-51 ... 91939.html

*z ledna 2013
*zde se jasně píše, že socialisté by to rádi postavili
*bohužel, studie prokázali, že z mýtného by se náklady na výstavbu nevrátili
*proto je nutno dát i veřejný stimul - a na ten momentálně není dostupnost
*ale vyloučeno to není, ...
*ovšem kvůli přírodě má co do toho mluvit i EU

takže prozatím nic, ale do budoucna možná :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.5.2013 20:16:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3485
Příspěvek Re: Francie všeobecně - Tunel Frejus
Když už jsme u toho ekoodporu tak zajímavá je kauza s bezpečnostním tunelem k současnému tunelu Frejus.

Po nehodách v tunelech

Na summitu Francie a Itálie padlo, že by se mělo prověřit otevření bezpečnostní roury pro provoz.
http://alpes.france3.fr/2012/12/03/au-s ... 57335.html

Trošku tomu nerozumín, protože ta budovaná roura má průměr 8m. Asi by z toho chtěli udělat dva jednopruhové tunely.

odkazy:
http://www.sftrf.fr/doc/general/GALERIE ... nelier.pdf
uprostřed tunelu je napojení na neutrinovou laboratoř
http://lsmworkshop.in2p3.fr/Talks/Publi ... safety.pdf

PS: Když to srovnám s Rakouskem, tak tam druhé roury postavili nebo staví a eko jsou tam také.


31.5.2013 11:16:19
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Úsek Nancy - Strasbourg je nyní částečně v rekonstrukci vozovky. Provoz je veden pouze jedním směrem systémem 2+1, v páteční provoz večer o 21:50 (předevčírem) se na místě směr Strasbourg vytvořila 11 km kolona vozidel. Na stranu pro stavitele se přikládá plus za to, že se zde staví i v noci. Bohužel, nedalo se to dobře odfotit. Jinak je provoz plynulý pokud se v místě šikany nestane porucha vozidla.
Foceno pouze během dne 2 týdny dozadu:
Příloha:
peage515.png
peage515.png [ 1.02 MiB | Zobrazeno 10562 krát ]

Snad již brzo bude úsek kompletně v provozu. Jenom doplním, že prozatím je zcela zdarma, ale jsou již nainstalovány mýtné brány.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


13.10.2013 9:04:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 2422
Příspěvek Re: Francie všeobecně
To je AB přetah CB?


13.10.2013 17:49:17
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Ano.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.10.2013 9:45:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3485
Příspěvek Re: Francie všeobecně - neprošlo mýto (ekotax) na nacionálká
Jeden takový příspěvek s velkým zpožděním.

http://logistika.ihned.cz/c1-61268360-t ... kvuli-mytu
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/O ... cii-293593
Citace:
Francouzský premiér Jean-Marc Ayrault v minulých dnech (edit dvs tj. koncem října 2013) celostátně pozastavil zavedení takzvané „ekodaně“ na kamiony, která měla na francouzských národních silnicích (1. třídy) začít platit od ledna 2014. Nová daň ale v Bretani vyvolala demonstrace a násilné protesty zemědělců a drobných živnostníků, kteří varují před růstem cen a ztrátou pracovních míst. Mýtné postavené na ekologické zátěži těžkých kamionů pro životní prostředí umožňuje směrnice EU z roku 2011. Francouzská vláda si tímto opatřením klade za cíl změnit chování dopravců a získat finanční prostředky pro podporu šetrnějších způsobů dopravy.
Zavedení mýta pro kamiony nad 3,5 tuny na národních silnicích schválila v roce 2009 vláda pod vedením premiéra Fillona (UMP)[/b]. Od té doby se datum zavedení, k němuž se Francie zavázala směrnicí o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly, již dvakrát odložilo.
Odpůrci „ekotaxy“ ale tvrdí, že zvýšení nákladů na nákladní dopravu spojené s mýtem pro kamiony by krizi bretaňských zemědělských podniků ještě prohloubilo. I proto se premiér Ayrault nechal slyšet s vyjádřením, že odložení mýtné ekodaně neznamená její zrušení. Vláda chce lépe vysvětlit smysl ekologického poplatku uvaleného na těžké kamiony a „ekodaň“ zavést od poloviny roku 2014.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/O ... cii-293593


Mapa:
http://cartelie.application.developpeme ... vice=DGITM

Nevíte už měli vybranou technologii (GPS/mikrovlny)?


3.1.2014 14:53:14
Profil
 

Příspěvky: 1071
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Zrovna v oblasti Bretaně je železniční síť naprosto žalostná, minulý rok jsem měl tu čest tam dost se vlakem pohybovat... (byla z velké části zrušena), ostatně mimo VRT to v celé Francii není o moc lepší. Vůbec netuším, na co by se ty kamiony měly převádět. Asi na vzducholodě.


5.1.2014 20:27:43
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Francie odevzdala do provozu v roce 2013 celkem 156 km dálnic. Je to 8. nejvyšší číslo na světě, po Číně, Mexiku, Španělsku, Polsku, USA, Japonsku a Brazílii. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.1.2014 12:48:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
SIGNATURE OF THE CONTRACT FOR THE L2 MARSEILLE BYPASS :arrow:

*největší infrastrukturální projekt zahájený roku 2013: L2 anebo A507
*délka stavby: cca. 10 km dálnice (nová výstavba 4,1 km, upgrade 5,5 km), přes město Marseille, spojka A7 a A50
*náklady: 620 mil. €
*vítěz: The Société de la Rocade L2 de Marseille (tvořen hlavně společností Bouygues Construction)
*forma: PPP (30 let - výstavba 4 roky)
*práci nalezne 500 lidí

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 31.3.2016 19:19:19, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



27.1.2014 22:25:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
2. tubus tunelu v Toulon, spojka A50-A57 bude odevzdán do provozu 19.3.2014 :arrow:

http://www.var.gouv.fr/vers-l-ouverture ... a3844.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.3.2014 9:44:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Dne 19.3. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek 2x2 RN7. Úsek se nachází v centrální Francii, mezi Lapalisse a Saint-Martin-d'Estréaux. Jde o část N7 mezi Moulins a Roanne.

Více: http://www.newsauvergne.com/routes--un- ... a6372.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.4.2014 12:13:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Diaľničiar píše:
Dne 19.3. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek 2x2 RN7. Úsek se nachází v centrální Francii, mezi Lapalisse a Saint-Martin-d'Estréaux. Jde o část N7 mezi Moulins a Roanne....
Koukl jsem se ze zvědavosti na mapy.cz, kde to je, a už je to tam i vyznačené! To jsem ani netušil, že mapy.cz jsou takhle rychlé co se ciziny týče!


1.4.2014 13:44:16
Profil
Online
 

Příspěvky: 1500
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Zahraničí mají od Navtequ a třeba přeshraniční most přes Nisu v Žitavě tam stále nemají...

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


1.4.2014 14:57:01
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Marooned17 píše:
Jinak z Francie mám zkušenost, že neplacené (asi státní a department) úseky dálnic a 4pruhovek jsou v mnohem horším stavu, než ty placené.

Jinak tipuji, že existuje u francouzských dálnic asi něco jako křížové financování, jinak by na vytížených úsecích bylo mýto levné (autoroute du soleil), a na málo vytížených drahé (tipnu třeba A19)


Jistě, že když máte síť, nastavíte si financování tak, aby byl co nejvyšší provoz na dálnici a ne někde jinde paralelně k ní. A ano, když je někde více aut - to značí, že když bude ještě více, tak nějak se výtrácí smysl dálnice. Třeba APRR nedávno zvedla cenu za 1. úsek u Fontaine, velice nenápadně za osobák o 0,2€, pro náklaďák o 0,1€, protože úseky, které jsou již i přestavěny u Belfortu jaksi mají nával. A vy ten provoz pokud chcete udržet a víte, že to jde i jinudy, tak musíte zvednout cenu, ale zas jen o tolik, aby to nezpůsobilo zbytečně veliký odliv. Plus musíte dokázat dodat další balík služeb. A ty máme všichni.

Ale to stejné máme všichni (koncesionáři) a to souvisí i s tím, co píšete. Stát odevzdává úseky etapovitě do koncese a i nyní jich několik běží, včetně nové výstavby. Naleznete na stráke příslušného ministerstva. Koncese se vypisují řádně jako VO.

Francouzský stát má dlouhé roky problémy s rozpočtem. Nenalezl by další zdroje na obnovu, natož na novou výstavbu při tak rozsáhlé silniční siti to ani nejde. Tolik silnic jako ve Francii jen tak v EU nenaleznete. Stát se snaží zaměřit pozornost spíše na D (departement) silnice, které přestavuje na 2x2 (anebo 2+2). Zrovna v tom okolí Belfortu jde třeba o tah směrem na Thann. To jsou takové průmyslové oblasti s logistickými centrami a fabričkami pro automobilky. Ale zase stát nemůže všechny dálnice odprodat na 30 let, protože není všude takový provoz a ani není v silách koncesionářů tolik peněz investovat. Stát kosí 4x v roce celoplošně, 8x jenom na výsek kam rameno dosáhne. Koncesionář pokosí tolik kolik je nutno a v celém rozsahu. Povrch je základem všeho. To je vlastně základ: stát neinvestuje, jenom nejvyhnutnější. Když se zvýší provoz, stát stále neinvestuje. Nemá z čeho. A když si to žádá změnu, lidé si jí žádají. Tak šup, koncese. Koncesionář udělá jako první stavební zásahy: nejen povrch, i to rozšíření když je to nutné, přestavby mostních objektů. Pak se řeší optika, veškeré sítě. Pak oplocení, 100% údržba. A tohle vše se samozřejmě zpoplatní a to už nepřekáží nikomu. Tohle je kapitalizmus v plném smyslu slova a lidi to neřeší. Tak to prostě je a funguje to tak dlouho. Ale zase koncesionář všechno neutrácí. Zisk tady pochopitelně je a je vyšší, než jak je nastaven. Tak se udělá třeba nadace. Přerozdělíte alespoň 5-8% ze zisku. Na dobré věci. K temu se snažíte dělat přednášky o bezpečnosti, o práci na silnici, o krádežích. Děláte akce pro kamiony. Vylepšujete kvalitu na odpočívkách. Každé jedno ráno je každá jedna odpočívka s WC budkou v soukromých rukou kontrolávna a doplněno mýdlo, papír, odstraněn nepořádek. Né jednou za čas jako v Německu a s uzavřením vstupu, ale denně. Za to platíte. Nejen za přejezd, ale za to, že když máte servisní problém, do 3 minut je u vás hlídka a řeší s váma problém. Umí vám zajistit pomoc. Zdravotní, když máte infarkt, výměnu kola anebo jenom zajistí kamion, ať si to řidič opraví sám, ale nikdo do něho nebouchne. V letní sezoně uděláte pro lidi všechno, dáte jim vodu a neřešíte, že to není v ceně. Vy jim tu vodu prostě dáte, protože oni to v ceně mají - nemají v ní, že někde budou stát v 14 km koloně. Vy tu kolonu neodstraníte, ale můžete snížit další stres a zabránite další koloně z únavy, kde se stala další nehoda. Proto obecně ve Francii platí, že i když se třeba blíží konec koncese anebo je naplánován nějaký zisk, často se investuje více, ale koncese se neprodlužuje, takže je to podnikání, které přináší jen nejnevyhnutnější zisk na odměny pro zaměstnance a pro majitele firem a to proto, aby jste byly znovu úspěšní při dalším kole dalších koncesí. Hlavní je pochopit, že tyto investice se nedělají na 5 let, oni se dělají na mnoho let dopředu, ale v tem musí mít jasno jak stát tak i operátor. A pokud to má být bez stínového mýta, musí na to být i provoz. Jinak stát riskuje, že bude slabší účast a úsek získá někdo, kdo opravdu na něm bude jenom vydělávat. Takže proto lidi nemají problém jezdit i po horších úsecích, jsou stále jejich. Jsou státní, horší, ale jejich. Ty soukromé nejsou státní, ale vědí, že za to mají služby. Francouz se vám nebude zlobit na mýto, bude se zlobit na ceny PHM a bude se zlobit na daně za auto a na další poplatky. Od mýta ví, co mu to přinese další roky.

Otázka, proč ten stát ty peníze na to nemá a proč ty dálnice neopraví by byla asi na dlouho. A proč to není jinak? A nejde to jinak? (viz Česká republika jak to jde a nejde, prostě nejde). Těch peněz nějak není, ale na to jste se neptal.

To jsem se zas jednou rozepsal.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


20.4.2014 16:29:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Výsledek příčin smrtelních DN na dálnicích odhalil, že až 5% je způsobeno neprovodením kontroly stavu pneumatik. :?

*jen 36% motoristů kontroluje stav pneumatik 1x za měsíc
*až 30% motoristů kontroluje stav pneumatik 1x až 2x do roka

Více informací: http://www.vinci-autoroutes.com/fr/syst ... s_2014.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


17.7.2014 18:52:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Dne 3.10. se odevzdal do provozu chybějící 11 km úsek 2x2 N249 z Montourneau do Bressuire-Ouest. Tím se skompletizoval 4-pruhový rychlostní tah z Nantes do Bressuire. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.10.2014 8:39:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Dne 30.10. se odevzdal do provozu 3,5 km dlouhý úsek rychlostní silnice N7 (2x2) v Nièvre department. A to od jihu Moiry k Maison-Rouge.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.10.2014 21:57:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Dnes byl odevzdán do provozu 7,5 km úsek v Orne Department z dálnice A88 blízko Argentan do Sevrai, východně od Écouché. Jde o 4-pruhovou rychlostní silnici s MPR 110 km/h, D924 a jde o část z 37 km tahu rychlostní silnice mezi Argentan a Flers.

Další informace po francouzsky: http://www.lejournaldelorne.fr/2014/12/ ... -vendredi/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.12.2014 23:53:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Koncesionář ALBEA uvedl dnes do provozu chybějících 16 km dálnice A150 v SZ Francii. Úsek jde z Barentin do Yvetot, SZ u Rouen. Jde o zpoplatněnou komunikaci s mýtným 3,1€ za 14 km, což dělá tento úsek jeden z nejdrahších v zemi. Náklady na výstavbu dosáhly 240 mil. €. Koncesní smlouva bude platit 55 let.

Více informací z tisku: http://www.infonormandie.com/L-autorout ... a7214.html

Web stránka koncesionáře: http://www.a150-albea.fr/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.2.2015 19:51:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
8 nejčastějších příčin smrtelných a těžkých dopravních nehod od roku 2013 do ledna 2015 na francouzské síti dálnic a hlavních silnic :arrow:

1. překročení maximální povolené rychlosti :arrow: vyžádá si smrt nejčastěji z řad řidičů 18-24 let a tato skupina tvoří až 48% podíl na všech smrtelných nehodách na dálnicích; 91% řidičů přiznává, že rádo jezdí rychleji

2. únava za volantem plynoucí z nedostatku spánku

3. nedodržení bezpečnostního odstupu :arrow: až 77% vozidel na dálnicích nedodržuje odstupy mezi sebou; údaje jsou za rok 2014 z automatických systémů měření

4. nedání znamení o změně směru jízdy :arrow: nejčastější kolizní situace s následkem smrtelné dopravní nehody jsou při náhlém zařazení z odpočívky anebo na kruhových objezdech na 2x2 silnicích s úrovňovým křižováním; problém vykazuje více jak 60% řidičů

5. nezpomalení jízdy u stavebních pracích na dálnicích :arrow: každý týden to má za následek 2 vážné až smrtelné dopravní nehody

6. objíždění z pravého jízdního pruhu vozidla ve středním jízdním pruhu :arrow: až 51% řidičů má problém zařadit se do pravého jízdního pruhu a často je zrovna tak pravý volný, zatímco levý a střední nikoliv

7. telefonování a psaní SMS počas jízdy :arrow: co se týče nepozornosti za volantem, tento druh tvoří až 48% všech příčin vzniku DN

8. alkohol za volantem :arrow: nad normu až 17% smrtelných DN v roce 2013


Celkově je nárůst DN k lednu 2015 oproti minulému roku až o 12%. :(

Průzkum byl proveden pro VINCI Autoroutes.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.2.2015 15:55:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Dne 20.2. se odevzdal do provozu poslední úsek N88 kolem města Albi v jižní Francii. Úsek je rozšířen na 4 pruhovou rychlostní silnici. Ačkoliv je úsek v provozu, formálně bude inaugurován v 04/2015. :idea:

Zdroj: http://www.ladepeche.fr/article/2015/02 ... verte.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.2.2015 11:59:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz