Re: Francie všeobecně
Napsal: 30.5.2013 19:43:13
víte, Martine, to máte tak... http://stopautoroutea51.wordpress.com/no-to-a51/
fórum návštěvníků stránek
https://forum.ceskedalnice.cz/
Nevíte už měli vybranou technologii (GPS/mikrovlny)?Francouzský premiér Jean-Marc Ayrault v minulých dnech (edit dvs tj. koncem října 2013) celostátně pozastavil zavedení takzvané „ekodaně“ na kamiony, která měla na francouzských národních silnicích (1. třídy) začít platit od ledna 2014. Nová daň ale v Bretani vyvolala demonstrace a násilné protesty zemědělců a drobných živnostníků, kteří varují před růstem cen a ztrátou pracovních míst. Mýtné postavené na ekologické zátěži těžkých kamionů pro životní prostředí umožňuje směrnice EU z roku 2011. Francouzská vláda si tímto opatřením klade za cíl změnit chování dopravců a získat finanční prostředky pro podporu šetrnějších způsobů dopravy.
Zavedení mýta pro kamiony nad 3,5 tuny na národních silnicích schválila v roce 2009 vláda pod vedením premiéra Fillona (UMP)[/b]. Od té doby se datum zavedení, k němuž se Francie zavázala směrnicí o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly, již dvakrát odložilo.
Odpůrci „ekotaxy“ ale tvrdí, že zvýšení nákladů na nákladní dopravu spojené s mýtem pro kamiony by krizi bretaňských zemědělských podniků ještě prohloubilo. I proto se premiér Ayrault nechal slyšet s vyjádřením, že odložení mýtné ekodaně neznamená její zrušení. Vláda chce lépe vysvětlit smysl ekologického poplatku uvaleného na těžké kamiony a „ekodaň“ zavést od poloviny roku 2014.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/O ... cii-293593
Koukl jsem se ze zvědavosti na mapy.cz, kde to je, a už je to tam i vyznačené! To jsem ani netušil, že mapy.cz jsou takhle rychlé co se ciziny týče!Diaľničiar píše:Dne 19.3. se odevzdal do provozu 9,5 km úsek 2x2 RN7. Úsek se nachází v centrální Francii, mezi Lapalisse a Saint-Martin-d'Estréaux. Jde o část N7 mezi Moulins a Roanne....
Jistě, že když máte síť, nastavíte si financování tak, aby byl co nejvyšší provoz na dálnici a ne někde jinde paralelně k ní. A ano, když je někde více aut - to značí, že když bude ještě více, tak nějak se výtrácí smysl dálnice. Třeba APRR nedávno zvedla cenu za 1. úsek u Fontaine, velice nenápadně za osobák o 0,2€, pro náklaďák o 0,1€, protože úseky, které jsou již i přestavěny u Belfortu jaksi mají nával. A vy ten provoz pokud chcete udržet a víte, že to jde i jinudy, tak musíte zvednout cenu, ale zas jen o tolik, aby to nezpůsobilo zbytečně veliký odliv. Plus musíte dokázat dodat další balík služeb. A ty máme všichni.Marooned17 píše:Jinak z Francie mám zkušenost, že neplacené (asi státní a department) úseky dálnic a 4pruhovek jsou v mnohem horším stavu, než ty placené.
Jinak tipuji, že existuje u francouzských dálnic asi něco jako křížové financování, jinak by na vytížených úsecích bylo mýto levné (autoroute du soleil), a na málo vytížených drahé (tipnu třeba A19)