Dne 5.6. se odevzdal do provozu 4 km dlouhý úsek rychlostní silnice v departmentu Orne v Normandii. Jde z Durcet, jih do Landigou, západ. Je součástí Axe Argentan - Flers, budovaného 4-pruhu D924.
Francie dosahuje smíšené výsledky v bezpečnosti silničního provozu.
*za posledních 10 let se situace zlepšovala až na období posledního roku, kde je výjimečně lepším letní 7. měsíc
*v 07/2017 zemřelo 346 lidí (5.121 DN), v 07/2016 pak 356 (5.080 DN)
*počet zraněných 07/2017 dosáhl 7.204 (+226 oproti r. 2016)
*celkem se ale za posledních 12 měsíců do konce 7. měsíce stalo více DN, při kterých zemřelo i se zranilo více lidí a to: 58.994 DN (+2.048), 78.643 zraněných (+3.634) a počet mrtvých 3.527 (+27)
*jediná lepší informace je, že nastal pokles smrtelných DN mopedů (-12% a dokonce -52% oproti r. 2010)
Re: Francie všeobecně
Napsal: 5.11.2017 15:28:54
od Diaľničiar
On 27 October 2017, Frédéric Perissat, prefect of the Landes department (south-west France), and Pierre Coppey, chairman of VINCI Autoroutes, formally launched the project to widen the A63 between Ondres and Saint- Geours-de-Maremne, a major 27 km-long development being undertaken within the framework of the French Motorway Plan.
Dnes 20.12. se odevzdal do provozu 4,8 km dlouhý úsek N57 mezi Rioz a Voray-sur-l´Ognon, který je severně u Besançon. Jedná se o voie express a tedy rychlostní silnici v parametrech 2x2. Náklady činí 32 mil. € nakolik jde o přestavbu původní trasy.
Dnes 21.12. se odevzdal do provozu 1. úsek v délce 8 km na dálnici A304 v severní části Francie mezi Rocroi a Le Piquet. Je součástí tahu do Belgie, který se buduje.
Francouzská vláda schválila snížení rychlosti na místních silnicích z 90 km/h na 80 km/h. Zde v článku pouze plánovaný záměr: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6207 , ale již od 1.7. to vstupuje to platnosti. Důvodem je, že nejvíce mrtvých je právě na silnicích nižších kategorií.
Ještě doplním, že vláda uvažuje o novém zdanění vozidel, prozatím nejsou k dispozici podrobnosti a rozsah, ale vládě chybí 3 mld. € pro údržbu silniční sítě, která je v prostoru EU nejhustší.
Re: Francie všeobecně
Napsal: 14.1.2018 17:15:52
od Honey72
U nás se na podobných okreskách třetí třídy a místních komunikacích většinou ani jet více než 80 nedá. Jsou úzké, samá zatáčka, stromořadí. Pravdou ovšem je, že právě na těchto silnicích řidiči jakoukoliv rychlost nerespektují, protože je na nich malá šance, aby je v zapadákově někdo změřil. A pak jsou omotaní kolem stromu.
Re: Francie všeobecně
Napsal: 14.1.2018 19:22:17
od Martin z Ostravy
Jo, každý den vidím někoho omotaného kolem stromu.
Navíc si krásně protiřečíš - 80km/h se tam ani jet nedá, ale řidiči (kteří?) 90km/h neustále porušují.
Když se tam 90km/h jet nedá, tak proč snižovat limit? A jako jestli si někdo myslí, že rozdíl 10km/h něco změní tak je velmi, velmi naivní.
Nicméně opět to ukazuje, jak je na tom Francie špatně. Už ani nemám chuť tam jet, a že se mi tam moc líbilo
Re: Francie všeobecně
Napsal: 15.1.2018 9:50:24
od Standa
Ve Vlámsku je mimo město dokonce 70, na hranicích s Valonskem (a městem Brusel) jsou kvůli tomu DZ jako na hranicích (obdoba naší IP28).
Re: Francie všeobecně
Napsal: 15.1.2018 13:15:43
od vaclav
Martin z Ostravy píše:
Nicméně opět to ukazuje, jak je na tom Francie špatně. Už ani nemám chuť tam jet, a že se mi tam moc líbilo
a) jak ze je na tom francie spatne?
b) jde o nejnavstevovanejsi zemi sveta, oni to tam bez jednoho ostavaka urcite zvladnou
Re: Francie všeobecně
Napsal: 15.1.2018 14:27:30
od Martin z Ostravy
Standa píše:Ve Vlámsku je mimo město dokonce 70, na hranicích s Valonskem (a městem Brusel) jsou kvůli tomu DZ jako na hranicích (obdoba naší IP28).
Mě to prostě přijde zbytečné, omezení bych dával jen tam, kde je skutečně potřeba, paušálně to nedává smysl, tím spíš kdy samotným omezením je sama komunikace respektive její charakter. A stejně, ten kdo to v místě kde normální člověk jede sotva 80 smaží 120, tam pojede i přes les značek a kupu paušálních příkazů.
Další věc je, že máme bezpečnější a rychlejší auta, ale limity nás pomalu vrací k rychlosti cestování parní lokálkou, ne-li koňskými povozy.
Vždyť jen na 20 km cestě, kterou jezdím k babičce přibylo za posledních 10 let víc než 10 dopravních omezení a průměrná rychlost dosažitelná dle předpisů a tedy čas jízdy se neustále zvyšuje.
Re: Francie všeobecně
Napsal: 9.9.2018 22:26:54
od Diaľničiar
Dne 6.7. se odevzdal do provozu chybějící úsek na N82 rychlostní silnice 2x2 v délce 5 km mezi Neulise a Balbigny. N82 má 4-pruhy medzi N7 a A89 a spojuje Roanne s dálniční sítí. Více informací a fotky: https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... 1530821534 .
Dne 16.7. se odevzdal do provozu dlouho očekávaný obchvat Le Puy-en-Velay. Je součástí N88, rychlostní silnice napříč Massif Central. Nový úsek má délku 10 km. Le Puy bylo jedno z největších měst bez obchvatu, přičemž tady žije 75.000 obyvatel. Zdroj a fotky: https://www.leveil.fr/puy-en-velay/econ ... 25165.html
Dne 31.7. se odevzdal do provozu 21 km dlouhý úsek na dálnici A304 v severní Francii od A34 u Charleville-Mézières do Le Piquet. Úsek nahrazuje úsek N51 jako hlavní trasu z Reims do Belgie. Dálnice je nyní kompletní po hranice s Belgii a neplatí se za ní. Na belgické straně není ještě hotovo. Zdroj: http://www.lardennais.fr/104837/article ... -midi-pour
Re: Francie všeobecně
Napsal: 14.10.2018 14:42:46
od Diaľničiar
Francie posunula dopředu projekt rozšíření dálnice A61 od A66 u Villefranche-de-Lauragais po A9 u Narbonne na 6-jízdních pruhů. Jedná se o 120 km, což je nejdelší dálniční úsek pro rozšíření v nejbližší době v rámci celé Francie. Jde o úsek pod VINCI Autoroutes, tam o takových pracích průběžně informuji, ale vzhledem k rozsahu to dávám i do všeobecního vlákna.
Také Francie realizovala inspekci mostů v zemi po pádu toho v Janově. Výsledkem je, že 23 mostů na síti státních silnic si budou vyžadovat větší pozornost a opravy. Inspekce se zaměřila na 164 klíčových mostů a všechny budou potřebovat nějaké stavební úpravy. Ve 122 případech za ně odpovídají provozovatelé, ale i práce na nich budou v minimálním rozsahu. Naproti tomu 42 mostů, o které se stará stát si vyžádají větší opravy. Z toho 2 mosty si vyžádují urychlené opravy. Francouzská vláda hodlá navýšit roční rozpočet pro udržení kvality sítě na 930 mil. € do roku 2023.
Re: Francie všeobecně
Napsal: 17.10.2018 18:27:20
od Diaľničiar
Nechci to psát výše, protože jsem postřehl větší návštěvnost vlákna za včera i dnes, ale ani se to netýká hlavních mostů, ale všeobecně Francie uveřejnila i další informace. Ještě před pádem mostu v Itálii byl k dispozici materiál, který kritizoval poslední dekády státu v oblasti silničních investicí do výstavby i údržby. Dálnice budují hlavně soukromé společnosti, ale stát ani nedovedl na ještě státních dálnicích včas měnit vozovku, lépe kosit okolní svahy atd. Silniční síť, která je opravdu veliká, je rozsáhlá až tak moc, že je ta tendence svěřovat stále více úseků do regionů. O tom jsem tady psal. A ty ať se starají. Uvázla také údržba běžných silnic a mostů rovněž. Pro špatné rozpočty a hospodářský útlum od krize se ani nejevilo zlepšení situace a dokonce zpomalil i rozvoj soukromých dálnic. Až nyní teprve se rozjel investiční boom ve schvalování nových dálnic a reálně se hledají zdroje pro lepší údržbu státní silniční sítě, protože nemůže všechno vyřešit soukromý sektor, který očekává přímé zisky kdežto stát má nepřímé z dobrého stavu infrastruktury. To je normální.
Existuje materiál, kde se konstatuje, že celkem je ve Francii minimálně 4.000 mostů, které již před pádem toho v Janově potřebují opravy. Většina z nich nikoliv veliké opravy, ale 7% z nich má strukturální chyby a je nutná jejich demolice nebo kompletní přestavba. Musejí se radikálně navýšit finance extra jen na mostní objekty a tento program by měl trvat řadu let, takže by to stálo během 15 let asi 15 mld. €. Pokud se to ale nestane, tak do 20 let se postupně 6% mostů bude muset postupně uzavírat, protože budou natolik nebezpečné. Rizikem je i ten fakt, že je velmi málo peněz na větší rozsah obhlídek a tak kdo ví jaký je skutečný stav mostů, ale že je stav vážný, tak to se v dokumentu zdůraznilo.
v podobné situaci je mnoho států vyspělého světa, je dlouho po II. světové válce a i když se na stav infrastruktury v nich poukazuje již 15 let, tak se s tím opravdu málo dělalo, krize snížila již tak slabé výdaje do prohlídek a oprav a nyní se mosty v mnoha státech uzavírají pro nákladní dopravu nebo i zcela a někde dochází již i ke kolapsům, ale se to pomalu začíná v mnoha státech zlepšovat a každý takový kolaps k tomu ty státy nutí
Re: Francie všeobecně
Napsal: 18.10.2018 10:00:53
od Diaľničiar
Dne 17.10. se odezvdala do provozu severní sekce na A507 ve městě Marseille. Jde o 3,5 km dlouhý úsek, který se napájí na A7, skompletizoval se tak 2. bypass nebo j tzv. L2. Nyní je v provozu 1/2 profil, plný profil bude od 25.10. A507 spájí A7 a A50.
Sanef oznámil veřejné přerokování rozšíření na 6-pruh dálnici A4 u Metz. A to od A31 u Hauconcourt po A315 u Mey. Stávající intenzity tady jsou kolem 50.000 vozidel za 24h.
Re: Francie všeobecně
Napsal: 30.11.2018 20:10:52
od Martin z Ostravy
Kolem A51 pořád ticho? Už to asi vzdali, co?
Re: Francie všeobecně
Napsal: 1.12.2018 16:11:16
od Diaľničiar
Martin z Ostravy píše:Kolem A51 pořád ticho? Už to asi vzdali, co?
Pokud jde o dostavbu A51, tak bych se opakoval. Žádné vládě se nepovedlo domluvit v pokoji s občany na trase a jiné trasování si vyžádá veliké peníze, proto je odklad této stavby na později. Co si myslet o slovním spojení později je těžko říct. Formálně se výhledově plánuje tato dálnice dobudovat. Státní zdroje na to nemůžou být uvolněné, stát má jiné priority a soukromé zdroje nestačí na zisk z průjezdu mýtem. Kombinace modelu nenašla oporu u žádné vlády. Dálnice uprostřed je proto prozatím v nedohlednu.