Právě je 9.12.2019 17:17:56




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
 Francie všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Daň na kamiony (Taxe Poids lourd) je novou ekologickou daní, která má sloužit k financování dopravní infrastruktury.

Instalovaný satelitní systém by měl vybírat daň na všechny nákladní automobily nad 3,5 tuny, které ujedou 12 000 km na státních silnicích a 2 000 km na regionálních. K funkčnosti tohoto systému je nutné, aby kamiony měly umístěné čipy. Systém by měl být zaveden na začátku roku 2013. Daň na těžkou váhu je zapsaná v projektu Grenelle Životní prostředí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


21.11.2011 23:37:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Fox Mulder píše:
Mám projetou dálnici A16 na úplném severu Francie, již celkem 3x a to v obou směrech, konkrétně úsek od belgických hranic podél pobřeží Severního moře až do města Calais (je to cca 60 km).

Tuto dálnici nevlastní žádný koncesionář, vlastníkem je tedy stát. Ten za dálnici nevybírá žádné poplatky (dálnice je zdarma) a podle toho to také vypadá. :) Povrch je sice v pořádku, bez problémů, ale dálnice je úzká a členitá, připomíná naše 2+2 proudé silnice I. třídy (jako např. I/13 v Ústeckém kraji). Dálnice je označena normálně dopravní značkou "dálnice", povoleno je zde obvykle plných 130 km/h, kolik se smí ve Francii. U městské aglomerace (konkrétně u města Dunkerque) jen 110 km/h.

Zajímavé je, že na dálnici nejsou patníky s odrazky, resp. odrazky na svodidlech (ty jsou u nás standardem nejen na dálnicicích a rychlostnicích, ale i silnicích I. a II. tříd). V některých místech nejsou ani reflexní vodorovné dopravní značení (reflexní čáry na silnici), takže jízda v noci je zde velmi nepříjemná. Francouzské dálniční dopravní cedule (návěsti) jsou velmi nepřehledné, špatně čitelné (je to tenké písmo), je na nich příliš mnoho údajů (potřebovali byste nejlépe zastavit a 2 minuty studovat co tam vše je), jsou příliš vysoko nad dálnicí, takže pokud si je chce v noci přečíst, musíte zapnout dálková světla, jinak vůbec netušíte co tam je.

Problémem je i ve Francii v noci natankovat nebo se najíst v nějakém fastfoodu, protože Francouzi v noci spí a úplně všude je zavřeno a ticho. Takže pokud potřebujete, natankujte a najezte se v Belgii, ta v noci nespí, např. u Bruselu je v noci normálně plný provoz jako je u nás ve dne. Poslední čerpací stanice v Belgii na dálnici je Texaco (v obou směrech), cca 25 km před hranicemi Belgie/Francie, mají otevřeno 24h a mají i LPG. ;) Na této francouzské dálnici se žádné čerpací stanice nenacházejí, takže pokud není noc a Francouzi nespí, lze někam sjet do města a tam natankovat.


Tak částečně s tebou musim souhlasit. Na této dálnici je značení opravdu špatně čitelné a to hlavně proto, že je tam těch informací opravdu hodně. Nevim, jestli si zaslouží srovnání s I/13 ale je fakt že se řadí mezi ty užší. Zvláš při návratu z anglie působí trochu srandovně. Jinak ve směru B-přístav čs je. V opačném směru už ale ne.

_________________
http://www.youtube.com/egelebege


16.12.2011 18:58:55
Profil
 

Příspěvky: 573
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Netušíte jak to vypadá s dostavbou dálnice A51? (Aix en Provence-Grenoble)? Četl jsem o protestech a značné finanční náročnosti, ale přijde mi to jako dobrá alternativa k ceste sever-jih, soudě podle leteckých snímků se dle současného ukončení na obou koncích ale podle mě s blízkým propojením nepočítá.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


3.1.2012 9:34:07
Profil
 

Příspěvky: 1099
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Já bych měl dotaz ke koncesím ve Francii, ale to téma je zamknuté.

Jaký je plán po uplynutí koncese? Předpokládám, že jsou udělené na 25-30 let. Poté se provede generální rekonstrukce a dálnice převezme stát? Tedy tak, jak je to prezentováno s PPP u nás? Nebo zůstanou dálnice stávajícím operátorům? Bude se měnit nebo rušit mýto?

Už něco takového proběhlo? Případně na které dálnici a kdy má vypršet koncese nejdříve?


7.1.2012 23:09:12
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Zvažoval jsem zda to mám dát sem ale vzhledem k tomu, že to jsou čistá fakta, dal jsem to do "struktury" a ano ta téma je a bude uzamknuta. Dají se tam najít rychlé a přesné informace.

Nesleduji, kdy jako první pomine některá z koncesí, první budou mezi 2020-2025. Co se stane? Dálnice se dostanou opětovně do rukou státu. A co udělá stát? -> možná že prodlouží koncesi, možná že neprodlouží. Možná že ponechá mýto a možná že ne. Kdo ví? :)

Osobně si myslím, že stát nebude chtít provozovat dálnice sám. Tedy že udělí nebo prodlouží koncesi. Buď za dalších podmínek (stavebních) aneb i finančních (že by se dělil o zisk s operátorem - a takové koncese jsou tak v JAR jak i na Jamajce).

Ani pojem GO (generální oprava) není na místě. Zcela jistě se to netýká všech koncesí vzhledem k faktu, že mnohé úseky se opraví 2x počas plynutí koncese. Maximálně se provedou kontroly atp. a udělí se záruka na objekty.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.1.2012 23:15:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1099
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Díky za odpověď i za dokument o historii koncesí ve Francii z vedlejšího vlákna. Mnoho věcí vysvětluje, ale zároveň vznáší mnoho jiných otázek.

Jedna jdoucí k počátku koncesí: Jakou výhodu mělo stavět dálnice přes koncesionáře, když vše plánoval stát, koncesionář byla státní společnost a na úvěry byla poskytnuta státní záruka? To ani není PPP, tam žádný soukromý sektor nefiguruje.


9.1.2012 14:37:21
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Ptáte se na období, ve kterém mnohé země žili v komunizmu a mnohé tak nežili. Jaký to mělo efekt? V těch časech to efekt mělo obrovský, o PPP se v tom období myslím ani nemluvilo a ani to není v tom dokumento tak napsané. Jenom to stát oddělil, byly to státní společnosti. A pak v posledních letech, desítky let po té co to spustil, tu základní síť začal privatizovat a uděloval koncese. Získal tak v jednom tom období až 14 mld. € a dalších min. 23 mld. € se tam musí během nějakého období vložit. Třeba jen VINCI Autoroutes v roce 2011 investovalo do své sítě 1,3 mld. €. Plus nyní z podnikání těch firem má stát další zisky - z daní.

Vždy bude mnoho otázek, ať už dám jakoukoliv odpověď. Myslím, že co se týče základní historie vývoje koncesií ve Francii až po nynější fungování je zde odpovědí dostatek.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


10.1.2012 11:24:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3485
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Historicky podstatné je spíš to rozhodnutí stavět dálnice zpoplatněné mýtem za km hned od začátku, tak aby se pokryly náklady.

Pak se už jenom měnily modely od státního k privátnímu.


10.1.2012 17:00:36
Profil
VIP

Příspěvky: 3232
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Francie všeobecně
dvs píše:
Historicky podstatné je spíš to rozhodnutí stavět dálnice zpoplatněné mýtem za km hned od začátku, tak aby se pokryly náklady.
Ty se právě ale nikdy nepokryjí, byla tam právě i ta finanční ingerence státu, hlavně tedy u méně zatížených úseků, na to jsem se původně ptal, jestli tomu tak skutečně bylo.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


11.1.2012 17:44:07
Profil
 

Příspěvky: 3485
Příspěvek Re: Francie všeobecně
V roce 1955 měla Francie 80km dálnic a zaostávala hlavně za Německem a výstavba vázla.
např:
http://www.info-autoroute.com/hier.html
Většinou o tomto období je tam jenom pár řádků.
martini píše:
Ty se právě ale nikdy nepokryjí
Jakou část nákladů pokryje mýto (peage) ve Francii?


20.1.2012 12:25:14
Profil
Autor

Příspěvky: 838
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí

http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv

Ať žije byrokracie.


14.3.2012 8:15:49
Profil
 

Příspěvky: 929
Příspěvek Re: Francie všeobecně
martin píše:
Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí

http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv

Ať žije byrokracie.


No to se mi moc nezdá, že by šlo Vídeňskou úmluvu tak snadno obejít. To by se dalo za "výbavu řidiče" prohlásit všechno. Musím říct, že bych uvítal potvrzení této zprávy z nějakého o fous serioznejších zdroje, že je zrovna lžidnes...


14.3.2012 11:53:07
Profil
 

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Psali o tom všude možno, např:

http://www.novinky.cz/auto/261706-od-ce ... tni-clanky

http://auto.aktualne.centrum.cz/novinky ... ?id=735307

pivko píše:
martin píše:
Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí

http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv

Ať žije byrokracie.


No to se mi moc nezdá, že by šlo Vídeňskou úmluvu tak snadno obejít. To by se dalo za "výbavu řidiče" prohlásit všechno. Musím říct, že bych uvítal potvrzení této zprávy z nějakého o fous serioznejších zdroje, že je zrovna lžidnes...


16.3.2012 8:39:04
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
SDEL Transport Services (člen VINCI Energies France) ve spolupráci se Actemium Network (člen VINCI Energies) byl jmenován společností Renault k výstavbě 200 nabíjecích míst pro elektromobily v Paříži a v dalších 8 městech ve Francii. Zakázka začala v 01/2012 a trvat bude 3 měsíce. Náklady: 1,8 mil. €. :arrow:
Příloha:
Bornes_Renault.jpg
Bornes_Renault.jpg [ 42.7 KiB | Zobrazeno 10896 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


18.3.2012 12:41:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Na margo informace k tomu alkotesteru u řidiče vozidla. :arrow:

*povinnost ve výbavě u řidiče od 1.6.2012
*kdo ho mít nebude: pokuta 11€; FR policie bude do 1.11.2012 zhovívavá a pokutu neuloží
*jde o franc. zákon, k povinné výbavě, alkotester se tam doplní
*alkotester musí mít certifikát
*běžně se jeho cena ve Francii pohybuje mezi 1,5-2€ (jednorázový) a je dostupný: v obchodní síti: Auchan, Carrefour, Casino, Cora a Monoprix a dále na čerpacích stanicích

Tuto informaci čerpám z britského časopisu pro cestování. Tam je uvedeno (kromě příslušné fracnc. legislativy), že Brit si alkotester zakoupí již na terminálu na trajektové lince. Takže se to opravdu týká všech, nikoliv jen Francouzů. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.3.2012 11:53:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 286
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Tak v tom případě to první člověk, který to prožene až k mezinárodnímu řízení (protože prostě jde o porušení Vídeňské úmluvy, části o technických požadavcích), má reálnou šanci to sestřelit. Není mi proti srsti být tím, kdo to odešle ke všem čertům, ale dlouho se tam nedostanu a nemám na to.
3-2, 39-1, annx 5 -> nikde nic


30.3.2012 2:58:18
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Koncern Renault-Nissan se pustí ve Francii do urychleného budování dobíjecích stanic pro elektromobily. Šéf pro elektromobily se vyjádřil, že by to neměla být hlavní úloha pro automobilky, ale že někdo musí převzít incitiavu.

Jde dle historie Michelinu, který rozvinul v roce 1910 iniciativu umístnění dopravních značek, které pomáhali motoristům rychleji dojít do cíle. Tehdy jich Michelin věnoval 30.000 místním samosprávám. Pak vydával automapy a později oceňovali restaurace dle hvězdiček Michelin.

Automobilka vybuduje 1.000 rychlodobíjecích stojanů na veřejných místech. Náklady na jeden se odhadují na 5.000 €. Budou stát na parkovištích, při supermarketech a na dalších dobře dostupných a viditelných místech. Koncern doposud investoval do vývoje a výroby elektromobilů cca. 4 mld. €.

Stát má v Renaultu 15% podíl, je jeho největším akcionářem a chce do roku 2015 vybudovat až 75.000 dobíjecích zásuvek. Nyní je ich v Evropě asi 15.000, nejvíce v Německu a v Nizozemii.

Renault uvede na trh svůj první elektromobil Zoe a očekává se, že do roku 2020 se bude prodej meziročně zvedat o +10%. Vláda podpořuje prodej elektromobilů částkou 5.000 €. Jejich podíl je asi 0,4% na prodeji. Celkově v záp. Evropě jen asi 0,1%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


29.6.2012 10:46:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1609
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Stát má v Renaultu 15% podíl.... a podporuje prodej elektromobilů částkou 5.000 €

hehe, a kruh se nam uzavrel.

podle mne muze jit o unahleny krok a vyhozene penize, lepsi by bylo mit vymysleny system a menit cele bateriove bloky (viz obdoba bomb na zemni plyn, bere se kus za kus, neplni se to na miste) - tzn. auto by najelo na rampu a robot ze spodu (z boku, ze zadu...) vymeni harmonizovane clanky. ale to uz jsem OT.


29.6.2012 11:58:19
Profil
 

Příspěvky: 2498
Příspěvek Re: Francie všeobecně
No jsem zvědavej, co toto bude dělat s přenosovou sítí. Přece jen to bude nečekaný odběr.


29.6.2012 12:10:51
Profil
Autor

Příspěvky: 5828
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Větrníky a solárka to v poho utáhnou, jinak by se tak nepodporovali, ne? 8-)

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


29.6.2012 14:45:53
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Letním měsícům ve Francii vládne spolujízda :arrow:

Spolujízda, nový typ stopování v placené verzi, která je organizována přes internet zažívá ve Francii pravý boom. Hlavním lídrem na trhu je internetový portál Covoiturage.fr, jehož prostřednictvím bylo minulý víkend přepraveno 348 000 cestujících, což představuje například 1 000 plně obsazených vysokorychlostních vlaků TGV. Toto číslo je rekordem od založení společnosti v roce 1994.

Spolujízda byla zprvu zaměřena na mladou generaci, která šetřila prostředky na jízdném. V současné době Couvoiturage využívají všechny generace napříč všemi sociálními vrstvami, od rodin s dětmi až po důchodce. Důvodů pro využití spolujízdy je více od ušetření nákladů (benzín, dálniční poplatky), až po ekologický faktor. Na webových stránkách společnosti lze konzultovat, kolik emisí bude ušetřeno vaší jízdou.

Společnosti spravující dálnice ve Francii se rozhodly reagovat na stoupající trend spolujízdy vybudováním více vyhrazených parkovišť. Chtějí tak reagovat na nepovolené parkování v blízkosti stanic pro vybírání mýtného, které se stalo místem pro nástup na spolujízdu. Dokonce se stále častěji stává, že cestující neváhají přecházet dálnici.

Největší lídr pro správu dálnic, firma VINCI, již postavil 13 parkovišť určených pro účastníky spolujízdy a do dvou let chce jejich počet zdvojnásobit. Ředitel divize dálnic, Patrick Jourdan, naznačil, že VINCI zvažuje zavést nový integrovaný systém, který by monitoroval obsazenost vozů a umožnil prodej spolujízdy přímo na dálnicích. Další důležitý hráč na trhu, firma SANEF , plánuje vybudovat 4 nová parkoviště do dubna 2013.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.8.2012 20:01:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Příjmy z provozu silničních radarů by měly dosáhnout nového rekordu v roce 2012. Po 630 milionech v roce 2011, jsou odhady vyčísleny až na 700 milionů Eur v letošním roce. Uvedl to Francouzský národní úřad pro dopravu a infrastrukturu (ANTAI). Odhady 700 miliónů Eur pro tento rok vycházejí z čísel prvního pololetí, kdy bylo na pokutách za rychlou jízdu vybráno 324 miliónů Eur. Důvod vysokých částek je nejen zvýšení počtu radarů, ale i nedisciplinovanost řidičů. Od počátku roku stoupl počet pokutovaných řidičů za rychlou jízdu o 20 %.Další příliv financí bude plynout od zahraničních řidičů. Například Blegičané donedávna nebyli stíháni za rychlou jízdu. Od 1. července 2012 pro ně však platí stejná pravidla, jako pro Francouze. Sejně tak i pro Lucemburčany a Švýcary.Na francouzských silnicích a dálnicích je umístněno vice než 2 200 radarů na stálých stanovištích (v roce 2008 jich bylo 1 500) a dále bylo zavedeno zařízení na sledování jízdy na červenou. Tento závažný silniční přestupek je penalizován čtyřmi body a pokutou 135 Eur.

Zdroj: La Tribune

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.8.2012 8:16:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 5828
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Netušíte někdo, jak to vypadá s dokončením A51, minimálně s obchvatem Gapu?
Použil jsem totiž A51 jako alternativu k přeplněné A7, a musím říct, že je to, až na prvních cca 20km za Aix en Provance, luxusní dálnice přes nádhernou krajinu.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


2.9.2012 18:12:31
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Francie všeobecně
ani tady nic nové? :roll:

31.1.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN141 Chabanais - Étagnac :arrow:
Příloha:
Poznámka: náklady dosáhli 72 mil. €
la-nouvelle-portion-pour-contourner-chabanais-par-majid_327855_536x358p.jpg
la-nouvelle-portion-pour-contourner-chabanais-par-majid_327855_536x358p.jpg [ 137.06 KiB | Zobrazeno 9716 krát ]


15.5.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN154 obchvat d'Allonnes a de Prunay-le-Gillon.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.5.2013 19:12:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 9337
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Francie všeobecně
Kvalita provedení stavby nevypadá na první pohled dobře. Příkop je nevydlážděný, plný vody, na svazích se projevuje eroze, vozovka vypadá zvlněně a ještě jako kdyby na ni stála voda.
Co je to za divné vnější vodící proužky?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


30.5.2013 19:23:58
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz