Právě je 22.10.2017 16:23:18




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 115 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 VINCI Autoroutes 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
K VINCI :arrow:

100. příspěvek v tématu si dovolím shrnout hodnotu vlastníka VINCI Autoroutes, protože stejně tady i o VINCI z času na čas informuji. V roce 2009 byla hodnota 1 akcie cca. 30€. Stock market capitalisation: 16,81 mld. €. V roce 2012 po krizi se začátkem velkých změn v celé skupině to bylo 40€. V tyto dny v roce 2017 je hodnota akcie na rekordních úrovních tak jak i poslední roky ... nyní až na úrovni 74€ a Stock market capitalisation: 43,67 mld. €. Skupina zaměstnávala v roce 2009 kolem 170.000 lidí, vrcholem bylo i 185.000 lidí a tady v tomto pásmu se to stále pohybuje, což je dáno automatizací a snižováním nároků na počet zaměstnanců pro jednotlivé profese tak, že v současnosti musejí lidé ovládat vícero strojů nebo disponovat lepší zručností i v kancelářích při plánování atd. Skupina se začíná zaměřovat více po mimo-francouzských státech a cílem je otočit působení z 60/40 na 40/60 rozdělení působnosti. Skupina staví výjimečné projekty ve všech segmentech a působí na téměř celém světě; nyní přímo ve 100 státech se činí více jak 2.000 firem. Tržby se poslední roky pohybují na úrovních cca. 38 mld. €. Skupina si udržuje zadlužení, zvyšuje hotovostní podíl a zvyšuje každoročně zisky. Základní linie se změnila nejen v geografické působnosti, ale i z hlediska působení na koncese a kontrakty. Všechny společnosti se pak odvíjejí od této struktury.

VINCI Autoroutes již nespravují téměř 4.400 km dálnic, ale toto číslo je překonáno. V tomto týdnu jsem proto upravil úvodní příspěvek a stejně tak i mapu, které dálnice jsou spravované. S tím souvisí hlavně změna výstavby obchvatu u Štrašburku a tím i 5. operátor, což jsem také poupravil v tématu na začátku vlákna.

Skupina VINCI zavedla i informační podstránku k PPP: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/ppp.htm , kde se snaží vysvětlit základní principy fungování a že když jsou projekty kvalitní, tak jsou levnější než by dané stavby postavil a spravoval stát. Ostatně VINCI stojí za mnoha PPP nejen v dopravě a tam nejen v dálnicích a zdaleka nejen ve Francii a v EU celkově.

VINCI Autoroutes jsou jeden z největších zaměstnavatelů ve Francii a to nejen přímo přes 6.500 zaměstnanců, ale i nepřímo díky masivním investicím do upgradů a nové výstavby dálniční sítě. Z hlediska EU je to pak společnost na 1. místě z hlediska provozované délky dálnic; na druhém místě je Abertis s 3.554 km. VINCI Autoroutes zaměstnává sice jen 4% lidí z celé skupiny, ale na tržbách má 13% podíl.

Upgradem prošla nedávno i webstránka VINCI Autorotes: https://www.vinci-autoroutes.com/fr

Co se týče nového sídla v Nanterre (o několik příspěvků výše), na projektě se pracuje. Není to žádné sci-fi, ostatně stávající sídlo v Rueil Malmaison je již prodáno. Celkem 3 budovy s rozlohou 36.000 m2 (nové sídlo bude mít prostory více jak 2x větší) s téměř 1.000 parkovacích míst získala společnost Foncière des Régions. Transakce dosáhla hodnotu 129 mil. € a zároveň VINCI následující 4 roky si již platí roční pronájem 10 mil. €, takže nový vlastník má 7,8% hodnoty každým rokem zpátky. Dnešní sídlo již nepostačuje ani velikostí ani dalšími nároky, i když je krásně vsazeno do dálnice A86. Koncern VINCI tak ale získal již peníze pro uskutečnění studií, projektů a povolení k výstavbě nového centrálního sídla. Nová poloha je dnes v zastaralé čtvrti železničních prostorů, ale celá čtvrť se změní a to nejen s příchodem VINCI, ale i s návazností dalších developerských projektů včetně investicí do další linky metra atd. Stavební povolení a první se mají uskutečnost letos, sídlo má být k dispozici v roce 2020. V celé oblasti přibudne obchodní a nákupní zóna, hotel atd.

Všechny práce a projekty VINCI Autoroutes mají vlastní podstránky:

https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... tes-dedies

Historie VINCI Autoroutes: https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... -dhistoire .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.3.2017 10:43:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Společnost ASF znovu vydala bondy za 500 mil. €, na 9 let:

*zájem byl 2x větší
*roční kupon má hodnotu 1,125%
*peníze znovu směrují na optimalizaci zadlužení s cílem využít nízké úrokové sazby
*ASF má rating A- od Standard & Poor's a A3 od Moody's, se stabilním výhledem

Čisté zadlužení celé skupiny VINCI bylo k 31.12.2016 na úrovni 13,938 mld. €. 12% podíl na tom má EIB.
VINCI disponovalo k tomu samému datumu hotovostí ve výši 4,2 mld. € a okažitými bankovými úvěrovými linkami 6 mld. €.
Před 10 lety byl čistý dluh na úrovni přes 16 mld. €.
ASF má největší podíl na zadlužení celé skupiny.

Další údaje napíšu později, protože jsou momentálně jen z roku 2015.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


8.4.2017 18:57:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Dne 20.4. vyšla prezentace aktivit za rok 2016 :arrow:

https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... 16-web.pdf

Já to nebudu tady rozepisovat, ale stojí za to si to prolistovat, je to hezky spracovaná 100s. publikace. Od povodní přes zimu, mapy se sítí, provoz a nárůst provozu oproti r. 2015, všemožná statistika, investice, modernizace, oddech, aplikace, vedení atd. :)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.4.2017 17:05:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Detailní výroční zpráva koncernu VINCI za rok 2016 :arrow:

https://www.vinci.com/publi/vinci/2016- ... report.pdf

*již je těch aktivit a informací tolik, že nebudu nic extra vypisovat
*celá prezentace má téměř 350 stran, je protkaná obrazovým materiálem

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


16.5.2017 10:36:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Po 5 letech neutichající práce se příští týden ve dnech 30.5.-31.5. odevzdá do provozu nová (přeložená) dálnice A9 u Montpellier. Investice za 800 mil. € do 25 km dálničního úseku, 300 firem a 1.500 lidí. Politická inaugurace proběhla v 1.Q, odevzdání do provozu příští týden bude o 6 měsíců dříve oproti původnímu plánu. Ze staré dálnice se stane více součást města než tranzitní tah.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 30.1 KiB | Zobrazeno 1362 krát ]

Detailní zpráva k uvádění do plného provozu: https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... ellier.pdf

Tato dálnice je nejdůležitějším tahem do Španělska a zrovna u Montpellier prochází prakticky přes něj i s okolní sítí komunikací je tak celý úsek značně přetížený. Do Španělska pak vede až druhá zadní dálnice, po které se jezdí do Portugalska a také se jí prozývá "portugalka". V Montpellier žije 1/4 milionu obyvatel, ale nejbližší okolí tvoří i s městem 1 mil. populaci.

Výstavba trvá proto tak dlouho, protože se realizuje za plného provozu komunikacích.
Příloha:
1.PNG
1.PNG [ 1.79 MiB | Zobrazeno 1362 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


25.5.2017 10:21:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Síť dálnic ve správě VINCI Autoroutes má k dispozici 806 přechodů pro malá i velká zvířata. Je to na každého 5,5. km. Kromě toho v letech 2008 - 2015 kleslo používání pesticidů o 58%. Dálniční hlídky v roce 2016 absolvovali celkem 6.754h ohledně různých situací při ochraně ŽP, starostlivosti svahů a zeleně na nich a zvířat uváznutých v systému ochranných prvků dálnic včetně toho jak a kde instalovat další ochranné prvky. Všechna tato opatření pomáhají snižovat dopravní nehodovost a zajišťovat tak bezproblémový provoz.

Zdroj: VINCI Autoroutes

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


29.5.2017 21:11:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Obrázek

Od začátku roku do poloviny 6. měsíce se stalo 32 kolizí s hlídkou VINCI Autoroutes. Společnost zesílila informační kampaň, ale i tak se počet kolizí prudce navyšuje. Důvody jsou zřejmé: nepozornost řidičů k aktuálnímu dění na dálnicích. Nepomáhá ani vypsání upozornění na proměnlivém značení a tak přituhuje a kolem dálnic jsou nové informační billboardy. Doposud se několik vozidel umístňuje i na odpočívky. Ve větších městech se pak konají výstavy, které mají zvýšit informační hodnotu o činnosti dálničních hlídek, které ostatně jenom upozorňují na jakoukoliv překážku nebo zvláštní nečekanou činnost za běžného provozu. Letní provoz bude 2-3x intenzivnější než po ostatní rok. Dosavadní srážky se obešli bez mrtvých pracovníků VA i bez mrtvých řidičů co do nich vrazí často v plné rychlosti.
Příloha:
Poznámka: A89, Corrèze
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 253.08 KiB | Zobrazeno 1132 krát ]

Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 458.74 KiB | Zobrazeno 1132 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


27.6.2017 17:11:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Ve Francii se postaví nová dálnice: jde o A45, která spojí Lyon a St. Étienne. S výstavbou se začne v roce 2018 a ukončí se v roce 2022. Náklady na realizaci budou 1,2 mld. €. Náklady si podělí 66:34 vláda a VINCI. Jedná se o proces zahájený v roce 2008, ale teprve nyní se schválila koncese pro VINCI na 55 let a délka dálnice bude 47 km a bude tedy kratší než stávající spojení po A47. Trasa:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 60.9 KiB | Zobrazeno 1095 krát ]

Zdroj: http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2017/0 ... tienne.php

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


28.6.2017 21:12:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
po anglicky

An autonomous vehicle passes a toll barrier for the 1st time

On 12 July 2017, a PSA Group autonomous vehicle passed through the Saint-Arnoult-en-Yvelines toll plaza (VINCI Autoroutes network), the biggest in Europe, without any driver intervention, thanks to a specific communication established between the vehicle and the infrastructure. :arrow:

Obrázek

This successful experiment in real traffic conditions represents an essential advance in the development of the autonomous vehicle towards Level 4 (mind off – without driver supervision). It marks the culmination of a development programme launched in 2016 that sealed the collaboration between VINCI Autoroutes and the PSA Group. A first major milestone has thus been passed as regards establishing the connection between an autonomous vehicle and the new generations of infrastructure required for its development.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 072017.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


17.7.2017 18:08:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 247
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Diaľničiar píše:
po anglicky

Tady kdyžtak i česky:
http://www.hybrid.cz/roboticke-auto-cit ... tnou-branu

Autonomní vůz Citroën C4 Picasso skupiny PSA projel přes mýtnou bránu v Saint-Arnoult-en-Yvelines, která je největší v Evropě, zcela bez zásahu řidiče, a to díky specifické komunikaci mezi vozidlem a infrastrukturou.
Tento úspěšný test v reálných podmínkách provozu znamená významný krok vpřed ve vývoji autonomních automobilů směrem k úrovni 4 („mind off“: bez dohledu řidiče).
Jedná se o výsledek programu rozvoje, který byl zahájen v roce 2016 a který stvrzuje spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes, největším provozovatelem dálniční infrastruktury v Evropě a lídrem ve svém odvětví, pokud jde o nové formy mobility.
Došlo tak k prvnímu významnému kroku ve spojení mezi autonomním automobilem a novými generacemi infrastruktur potřebných pro jeho rozvoj.
Překonání mýtné brány, složitá strategická otázka
Přejezd přes mýtnou bránu je pro autonomní vůz velmi složitý. Vyžaduje schopnost zvládnout tok vozidel, která se vzájemně kříží a pohybují se přes mýtnou bránu nahodile. Vyžaduje to rovněž schopnost navádět autonomní vůz v oblasti, kde chybí vodorovné dopravní značení.
Vůz je nutné navést po dráze, která mu umožní najet automaticky do pruhu, který je vybavený tak, aby ho dokázal přijmout, a je jen tři metry široký. Autonomní vůz musí být konečně schopen také zvládat nepředvídané události, k nimž může při průjezdu mýtnou bránou dojít.
Nezbytná komunikace mezi infrastrukturou a autonomním vozem
Mezi infrastrukturou mýtného provozovanou společností Vinci Autoroutes a autonomním vozem Citroën C4 Picasso skupiny PSA bylo nezbytné nastavit specifický komunikační protokol.
• 500 metrů před mýtnou bránou Saint-Arnoult (směrem od Paříže) byl umístěn naváděcí systém, který autonomnímu vozu umožňuje jet po předem nastavené dráze, která ho navede do jízdního pruhu vedoucího k bráně s příslušnou výbavou. Systém ho navede na dráhu, kterou musí jet po opuštění brány, dokud se opět nedostane na běžný úsek dálnice, kde se může dál řídit pomocí bílého vodorovného značení na vozovce.
• Do vozu je zasláno povolení průjezdu, které mu ukáže, zda je brána otevřená, nebo ne. Infrastruktura předá tuto informaci autonomnímu vozu prostřednictvím antény silniční jednotky RSU (Road Side Unit) umístěné 300 metrů před mýtnou bránou na okraji dálnice, která je propojená se systémem mýtných bran.
RSU používá pro předání dat protokol ITS G5, referenční systém pro komunikaci s připojenými vozidly. Od nynějška jsou tři mýtné brány Saint-Arnoult vybaveny zařízením, které bezpečně a rychle přenáší informaci o povolení průjezdu prostřednictvím antény RSU. Tyto brány jsou schopné přijmout připojená a autonomní vozidla, jako je autonomní vůz Citroën C4 Picasso skupiny PSA.
• Došlo rovněž k úpravě informačního systému mýtné brány, aby se umožnil průjezd autonomních vozů. Systém v reálném čase analyzuje dostupnost jízdního pruhu a kontroluje, zda jsou splněny všechny podmínky umožňující bezpečný průjezd vozu mýtnou branou. Prověřené povolení je pak odesláno do autonomního vozu prostřednictvím antény RSU.
• Vůz C4 Picasso Autonome byl navíc pro tuto zkoušku vybaven elektronickou kartou pro platbu mýtného, díky níž může bránou samostatně projíždět.
Pierre Coppey, ředitel společnosti Vinci Autoroutes, uvedl: „Mobilita prochází přelomovým obdobím své historie, čelí změnám v chování a uživatelských zvyklostech, které hluboce změní zážitek z řízení a z cest. Aby mohly být budoucí vozy skutečně autonomní, musí být propojeny s inteligentními infrastrukturami, které v současné době vymýšlíme. Z tohoto důvodu je nezbytná spolupráce mezi výrobci automobilů a operátory v oblasti mobility. Dálnice, které představují výsostně bezpečnou infrastrukturou, jsou skvělým místem pro testování a zkoušení a v budoucnu pro zavádění nových systémů mobily.“

Experimenty, které jsou součástí širšího rámce
Tyto testy jsou výsledkem společné několikaměsíční práce týmů skupiny PSA a společnosti Vinci Autoroutes. Jsou součástí širšího programu, jehož cílem je podpora spolupráce mezi autonomním automobilem a silniční infrastrukturou pro dosažení plně autonomní jízdy (autonomní režim na úrovni 4). Za tímto účelem se nyní týmy zaměřují na tyto otázky:
• Safe stop, bezpečné zastavení, spočívající v předdefinování řešení pro automatické navádění vozidla na parkoviště;
• kvalifikace dopravních podmínek vhodných pro řízení v autonomním režimu a jejich předání vozu v reálném čase. To je obzvláště důležité, aby se autonomní vůz mohl bezpečně pohybovat po trase, s přihlédnutím ke všem informacím spojeným s provozem (zpomalení, nehody atd.).
Tento projekt probíhá v souladu a ve spolupráci s dalšími výzkumnými programy věnovanými připojeným a autonomním vozům, na nichž se podílí jak skupina PSA, tak společnost Vinci Autoroutes, jako jsou programy Scoop@f a C-Roads. Skupina PSA a společnost Vinci Autoroutes také hrají aktivní roli v plánech standardizace a sdílení znalostí, zejména prostřednictvím institutu Vedecom


17.7.2017 22:33:21
Profil
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Navzdory masivní kampaně, ve které je na každém kroku upozornění, aby řidiči věnovali pozornost žlutým dodávkám pokračují další a další nehody ... poslední byla 19.7., pracovník ASF je zraněn ...
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 1.43 MiB | Zobrazeno 841 krát ]

17.7. to bylo 50. srážek s dodávkami správce jen z VINCI. Ani ostatní provozovatelé toho nemají méně. Takže je odstartována druhá 50.-tka.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


20.7.2017 22:32:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Koncern VINCI uveřejnil finanční informace k 1. půlroku 2017:

*tržby +5,1% na úroveň 18,8 mld. €
- z hlediska VINCI Autoroutes roste stále provoz
*růst provozního zisku o 9,5% na 1,9 mld. € a čistého zisku o 11,9% na 1,03 mld. €
*rostou zakázky na území Francie i mimo Francie
*výsledky hospodaření jsou naplněním prognóz pro rok 2017

Kompletní informace: https://www.vinci.com/publi/vinci/2017- ... report.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


30.7.2017 13:34:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Příloha:
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG [ 818.25 KiB | Zobrazeno 308 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


1.10.2017 17:58:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
Příloha:
Poznámka: zdroj: portál VINCI
5.PNG
5.PNG [ 77.25 KiB | Zobrazeno 141 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


14.10.2017 10:00:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10100
Bydliště: EU
Příspěvek Re: VINCI Autoroutes
z 4.3.2016

Diaľničiar píše:
VINCI podepsalo koncesní smlouvu na A355 western Strasbourg bypass :arrow:

*koncese se dohodla na 54 let s Ministerstvem ŽP, dopravy, bydlení a rozvoje
*jedná se o eko-dálniční projekt ve smyslu: navrhni, zaplať, postav a udržuj celkem 24 km 2x2 dálnice spojující A4/A35 a A352/A35, přičemž výstavba potrvá 56 měsíců včetně projektování
*členem koncesionáře jsou společnosti kolem VINCI (Dodin Campenon Bernard, VINCI Construction Terrassement, Eurovia, VINCI Construction France a VINCI Energies)
*koncesionář nedostane veřejnou podporu pro tuto realizaci
*náklady na zhotovení se pohybují kolem 500 mil. € a vytvoří se zde 1.000 pracovních míst
*po zhotovení se o údržbu bude starat na to vytvořený operátor z koncernu VINCI
*výstavba bude probíhat maximálně ekologicky a taková bude i dálnice a stejně tak bude plně inteligentní za použití veškerých dostupných řídících prvků a technologií

Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1745.htm


vývoj v současnosti ...

Strasbourg bypass surveys halted over environmental concerns :arrow:
Příloha:
28.PNG
28.PNG [ 35.79 KiB | Zobrazeno 126 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


14.10.2017 21:05:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 115 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz