VINCI Autoroutes

Odpovědět
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od mbmat »

Ve francii mohou mít vozidla SSÚD modrá světla?
Je mi jasné, že je to kvůli bezpečnosti, a že z dálky uvidí řidiči blikat i modré světlo tak zpomalí ještě více, ale netušil jsem že to jde ve francii. Už jsem to viděl myslím i v Rakousku.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od dvs »

Asi mohou, ale nemají právo přednosti jízdy a asi nemohou překračovat rychlostní limity. Jedná se o vozy, které ve fr. zákonech nazývají "véhicule d'intervention des services gestionnaires sur autoroutes ou routes à deux chaussées séparées". Kromě toho majáku mají dvoutónovou houkačku na rozdíl od policie, která má tři tóny.

Ve Francii mají dvě kategorie modrých majáků s různými právy.
"Les véhicules d'intérêt général prioritaires"
policie, záchranka
"Les véhicules d'intérêt général bénéficiant de facilités de passage"
převozní sanitky, hasiči, plynaři, včetně těch dálničních hlídek ...
Více:
http://fr.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hic ... n%C3%A9ral

Tady u toho videa sanitky je slyšet ten rozdíl dva vs. tři tóny.
http://www.youtube.com/watch?v=6MWdjBm1TzQ

Kromě toho mají jako u nás oranžový maják.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:02:14, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejhorší dopravní nehoda (z hlediska dopadu na další provoz) se stala 11.7. na dálnici A9 u Montpellier et Agde, kde havarovala cisterna s palivem (36.000 l), následkem čeho došlo k obrovskému požáru a poškození dálnice (několik prvků).
250.jpg
250.jpg (20.71 KiB) Zobrazeno 19415 x
Tato havárie si vyžádala komplexní spolupráci složek VINCI, dalších záchranních složek, policie (všechny příslušné složky) a správce dalších komunikací, prefektur a podobně.

Radio VINCI Autoroutes informovalo každých 15 minut od zachycení tohoto problému o stavu na úseku a i tak mnoho řidičů dojíždělo v dalších hodinách k místu již vytvořené kolony. I proto je odporučení samotních automotoklubů zapnout toto rádio alespoň 15 min. před nájezdem na dálnici ve Francii.

Situace byla kritická, protože šlo o čas a termín dovolenek a tedy přesunu množstva vozidel. Dálnice A9 v letních dnech pojme během špiček až 150.000 vozidel za 24h a jejím uzavřítím bylo způsobeno, že ani sekundární silniční infrastruktura nebyla schopna pojmout tuto dopravu a proto se na tyto silnice ani nedalo na dalších sjezdech před havárii možnost dostat. Výsledkem tak bylo, že se vytvořila obrovská kolona vozidel a než se proud vozidel rozjel (alespoň částečně), projet 14 km trvalo 5 hodin a dálnice celkově v tomto směru byla uzavřena více jak 12h.
251.jpg
251.jpg (83.3 KiB) Zobrazeno 19415 x
Mnoho řidičů nedisponovalo dostatkem paliva pro chod klimatizace a byl zaznamenán rekordní počet volání na všechny linky u Montpelier. Nedostatek se jevil i v zásobení vodou. Tyto nedostatky svých klientů se snažila společnost VINCI Autoroutes vyřešit speciálními vozy, které rozvážely jedno i druhé, jenom bohužel, část i těchto vozů uvízla v dalších kolonách a i na vzhledem obtížnost situace nebyla možnost zásobovat úplně všechny.

VINCI Autoroutes se omlouvá všem, kdo tímto úsekem v daném čase projížděl a musel platit mýtné; společnost částku vrátí po předložení dokladu. I přes všechny problémy komplexnost řízení procesu odstraňování následků nehody, s obrovským rizikem poškození ŽP se situaci podařilo zvládnout dobře.

Každý cestující si musí uvědomit, že se může stát i taková okolnost a je nutno mít na paměti dostatek pitné vody a PHM.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Již naplno se rozběhli posunovací práce na dálnici A9 u Montpellier, v plném složení mnoho firem v rámci VINCI zde realizuje stavební práce související s komplexní obnovou a přestavbou východní části dálnice v nákladech 195,79 mil. €, práce potrvají až do roku 2017.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:02:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik nových videí od VINCI:

How VINCI became VINCI (má 13 min.)

Symposium "Concessions: a model for the future?" (má 4h)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:03:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Autoroutes investovala do dálniční sítě od roku 2006 do roku 2013 celkem 8,1 mld. €. Dle investičního plánu se investovalo na nové dálniční úseky na A89, A85 a A28. Dále se rozšiřovali úseky na A8, A9, A10, A50 a A63. Od roku 2010 do roku 2013 se investovalo 750 mil. € na zlepšení sítě ve vztahu k ochraně ŽP, za co má společnostou prodloužení koncesie o 1 rok. Na konci roku 2013 vláda zahájila jednání na investice za další 2 mld. € a VINCI Autoroutes s návrhem, který má přes dálnice podporit růst hospodářství souhlasila. Denně má společnost 2 mil. zákazníků na své síti. Společnost má zdravou ekonomiku, díky čemu dokáže nejen investovat do vlastní sítě, ale poskytovat uživatelům celou řadu benefitů nad rámec koncesionářské smlouvy.

Podrobnější výsledky za rok 2014 přinesu později.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.2. se odevzdal do provozu 4 km úsek A89. Jde o rozšíření silnice D9 mezi A20 a Saint-Germain-les-Vergnes, severně u Brive.

Více informací: http://france3-regions.francetvinfo.fr/ ... 50559.html

Jen doplním, že zároveň se v té oblasti rozšířila A20 z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy a celkové náklady jsou 115 mil. €. Proces realizace se začal v letech 2005/2006, výstavba se zahájila v letech 2010/2011, původní termín pro odevzdání byl konec roku 2014, ale nastal problém s nastavením mýta.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde jsou komplexní výsledky koncernu VINCI za rok 2014. Tržby se mírně propadají, lokálně de facto jen ve Francii. Jinde koncern roste, což nestačilo k celkovému nárůstu koncernu. Sekce VINCI Autoroutes vykázala nárůst i za rok 2014 a další nárůst se očekává i letos, i když mírněji než v roce 2014. Nebudu to tady všechno vypisovat, stačí si to pročíst.

Jinak koncern VINCI bude vyplácet mimořádnou dividendu a také řádnou dividendu, což je odrazem reálních kroků za posledních 7 let v reorganizaci celé společnosti s dosahem na čím dál více zemí mimo Francii a taky do stále více různorodých činností.
V1.PNG
V1.PNG (478.89 KiB) Zobrazeno 18625 x
V2.PNG
V2.PNG (91.01 KiB) Zobrazeno 18625 x
VA.PNG
VA.PNG (104.67 KiB) Zobrazeno 18625 x
VA1.PNG
VA1.PNG (65.1 KiB) Zobrazeno 18625 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Autoroutes :arrow:

*spravují teměř 4.400 km dálnic
*jde o největšího provozovatele dálnic v Evropě a ve Francii (tam 40% podíl na trhu)
*investice do dálnic činí od roku 2006 do konce roku 2014 celkem 9 mld. €

Děje se tak prostřednictvím 4 operátorů:

ASF (včetně Puymorens Tunnel, 5 km) 2,710 km, podíl 100%, koncese do r. 2033
Cofiroute (včetně A86 Duplex Tunnel, 11 km) 1,100 km, podíl 100%, koncese do r. 2031
Escota, 459 km, podíl 99%, koncese do r. 2027
Arcour (A19), 101 km, podíl 100%, koncese do r. 2070
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde se mění vozovka, výluka a obcházky jsou problémem a zátěží, kromě toho si tak dálnice ani na sebe nevydělává, takže se dělá i v noci:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od hh »

Prosím jsou k tomu známy konkrétní údaje? Jak dlouhý úsek to byl, jak dlouho to trvalo, proč dělali pouze obrus ... ?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Jo takhle, to já dal jen pro zajímavost prací v noci, jinak zde web stránka k projektu: http://www.escota-entreedenice.com/ :idea:

Tudíž tohle je závěreční etapa prací ta obnova vozovky. Úplně dole na tom odkazu je videoprojekt. ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dopravní informace přinášejí drony, zde záběry z 1.11. ze lokalit:

A61 - Péage de Toulouse Sud


A10 - Péage de Virsac (Bordeaux Nord)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.9.2016 9:56:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Tržby VINCI Autoroutes jsou za rok 2015 vyšší oproti roku 2014 o +2,9%. :arrow:

*celý koncern VINCI má tržby za rok 2015: 38,5 mld. € (-0,5%)
*zisk koncernu vzrostl 2,1 mld. € (+10,1%)
*mimo Francie tržby tvoří 42% a číselně pak nárůst o téměř 1/10
*mimořádně veliké cash-flow: 3 mld. €
*dividenda na akci: 1,84€
*pro koncern pracuje přes 185.000 lidí na celkem téměř 283.000 projektech
*výhled pro rok 2016: očekává se vzestup zisků

Koncern VINCI předčasně splatí úvěr z roku 2006 v hodnotě 0,5 mld. € a zároveň již v roce 2015 zrealizoval stimulační plán pro VINCI Autoroutes v hodnotě 100 mil. € na investice do sítě. Nadplán nad smlouvy se státem pro "blaho provozované sítě". :P

Po dálnicích VA projelo o +3% více aut, což je odrazem zesílení HDP ve Španělsku, ale stále je to o -6% méně než v roce 2007 před vypuknutím krize.

Od 1.2.2016 se uplatňují aktualizované tarify pro provoz na dálnicích VA.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Sosa »

Diaľničiar píše:pro koncern pracuje přes 185.000 lidí na celkem téměř 283.000 projektech.
Není tam chyba v nulách, přeci jen 0,65 člověka na projekt je nějak málo.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Předpokládám, že projekty neběží v reálném čase vedle sebe.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI podepsalo koncesní smlouvu na A355 western Strasbourg bypass :arrow:

*koncese se dohodla na 54 let s Ministerstvem ŽP, dopravy, bydlení a rozvoje
*jedná se o eko-dálniční projekt ve smyslu: navrhni, zaplať, postav a udržuj celkem 24 km 2x2 dálnice spojující A4/A35 a A352/A35, přičemž výstavba potrvá 56 měsíců včetně projektování
*členem koncesionáře jsou společnosti kolem VINCI (Dodin Campenon Bernard, VINCI Construction Terrassement, Eurovia, VINCI Construction France a VINCI Energies)
*koncesionář nedostane veřejnou podporu pro tuto realizaci
*náklady na zhotovení se pohybují kolem 500 mil. € a vytvoří se zde 1.000 pracovních míst
*po zhotovení se o údržbu bude starat na to vytvořený operátor z koncernu VINCI
*výstavba bude probíhat maximálně ekologicky a taková bude i dálnice a stejně tak bude plně inteligentní za použití veškerých dostupných řídících prvků a technologií

Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 2-1745.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI zbuduje nové hlavní sídlo, do kterého přesune všechny základní divize: VINCI Autoroutes, VINCI Airports, VINCI Energies, Eurovia a VINCI Construction. Nové sídlo bude o jednu čtvrť vedle, než je nyní. Prostory pojmou až 4.000 lidí. :arrow:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-0830.htm

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Absolutně nejnovější video o skupině VINCI: VINCI v POHYBU 2016 (mnoho záběrů nejen na dálnice) :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Informační stránka ohledně úseku na A9 u Perpignan :arrow:

http://a9-elargissement-perpignan.sites ... outes.com/

*ta tady chybí

Přehled údržby a stavebních prací:

https://www.vinci-autoroutes.com/fr/info-travaux
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:04:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Za 1.Q 2016 si VINCI Autoroutes polepšují o +8,2% na tržbách oproti stejnému období 2015. Z 1 mld. € se blíží na 1,1 mld. €. Z hlediska koncesního modelu je to přitom nejnižší nárůst (letiště +10,6%, ostatní koncese +19,2%). Na koncesích dálnice ale tvoří celkem 85% obratu.

Segment výstavby si i nadále pohoršuje, což vyplývá z reálního vývoje v rámci celé EU. Eurovia si pohoršila o -8,8%, VINCI Construction o -6,8%. Ve finančním vyjádření si Eurovia pohoršila o 0,1 mld. € (na 1,25 mld. €) a VINCI C. o 0,2 mld. € na 3,1 mld. €.

Upadá hlavně Francie, kde je celkový propad -4,6%, aktivity ve světě posilují o +2,6%. Tržby celé skupiny se propadají o -1,8% na 8 mld. €.

Čisté zadlužení celé skupiny je 13 mld. €. Snížení o -0,4 mld. €.

V rámci Eurovie je nutno zdůraznit, že se věnuje výhradně stavařským aktivitám a ty jsou silně sezónní, takže se očekává vzestup v dalších částech roku, i když celkový objem výkonů Eurovie šel poslední rok nadole, což ostatně zaznamenávají víceré společnosti na trhu; a je to silně negativní jev pro EU ohledně investicí do infrastruktury. Tvrdá konsolidace v mnoha zemích má za následek škrtání i běžných výdajů na standardní rekonstrukce.

V rámci VINCI Autoroutes došlo na 4.400 km dálnicích k nárůstu provozu o +7,2%; +7,8% na osobní dopravě a +4,2% u nákladní dopravy oproti stejnému období za rok 2015. Tyto intenzity jsou přitom nad původními odhady pro toto období. Značný dopad v tom má načasování Velké noci, která připadla na březen, kdežto v roce 2015 to bylo v dubnu; v rámci přesunů.

Skupina VINCI v 1.Q zakontrahovala mnoho velikých projektů na ropovod, dálnice atd. a i nadále nakupuje společnosti ve světě, čímž zesiluje pozice.

Zde velká mapa světa: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/loca ... /index.htm

VINCI snižuje zadlužování, posiluje akcie v rámci dceřinných společností, čímž vzrostla i hodnota akcie. Poslední měsíce je na vůbec rekordních úrovních. Za dnes 66€ za 1 akci. Akcie oproti 31.12.2015 vzrostli o +11,25%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Skupina VINCI (VINCI Autoroutes) získává koncesi na realizaci placené dálnice, která se dlouho očekává a je ní A45 Lyon - St. Étienne. Jedná se o 47 km dlouhou dálnici, která bude paralelní k dálnici A47 a k státní silnici N88. Nová dálnice A45 bude mít 6-pruhů. Dálnice A47 prochází v podstatě od předměstí po předměstí. Trasa nové dálnice A45 jde od současné A450 u Brignais směrem na N88 JZ od St. Étienne.

Koncesní proces bude dotažen letos, výstavba se začne v roce 2018, ukončit se má v roce 2022 a koncese potrvá 55 let. Náklady se pohybují na úrovni cca. 1,2 mld. €.

Zdroj: http://france3-regions.francetvinfo.fr/ ... 79908.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (210.72 KiB) Zobrazeno 27097 x
Více informací: http://fondation.vinci-autoroutes.com/f ... rance-moto

A společnost ASF úspěšně vydala 10-roční emisi dluhopisů za 500 mil. € s úrokem 1%, tedy do roku 2026. Finance se použijí na refinancování stávajících dluhů. Zájem byl 4x vyšší. Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 4-1745.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“