Eiffarie (APRR)

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

chybějící informace z r. 2020, která je sice krátká, ale "bohatá" :)

Začátkem roku 2020 Eiffarie a APRR obeznamují veřejnost o refinancování 3 mld. € finanční zátěže. Docela důležitý krok v návaznosti na koncese; tady je k tomu více informací: https://www.fitchratings.com/research/i ... 24-02-2020
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.12.2022 19:03:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem úvodní příspěvek a to včetně mapy provozované sítě dálnic. Bez nutnosti se tam jít podívat jí dávám k dispozici i zde v tomto příspěvku:

Obrázek

Na vlastnické struktuře se nic zásadního nezměnilo. I nadále je to spektrum vlastnictví dominantní tak, aby to označení tématu bylo v základu takové jaké bylo, ale pro přehlednost jsem doplnil do závorky dominantního operátora, kterým je APRR (APRR v roce 2019: 2,6 mld. € obrat, 3500 zaměstnanců).

Tady je znovu (ve vláknu to je a k tomu datu to hodlám nechat v platnosti), co přesně je spravováno a co teprva bude, až se dokončí:

Les autoroutes du réseau APRR

A5 Paris (La Francilienne) – Langres (A105 – ex-A5b : 10 km) : 247 km
A6 Paris (Saint-Germain/École) – Lyon (Limonest) : 401 km
A19 Sens – Courtenay : 28 km
A26 Troyes-Nord – Troyes-Est : 22 km
A31 Beaune – Toul (dont A311 : 4 km) : 233 km
A36 Beaune – Mulhouse : 217 km
A39 Dijon – Bourg-en-Bresse (dont A391 : 5 km) :150 km
A40 Mâcon – Bellegarde (Châtillon-en-Michaille) : 104 km
A404 Antenne d’Oyonnax : 21 km
A406 Contournement sud de Mâcon : 9 km
A42 Miribel – Pont-d’Ain : 49 km
A432 Les Échets – Saint-Laurent-de-Mure : 31 km
A46 Anse – Neyron : 26 km
A466 Liaison A6-A46 : 5 km
A71 Bourges – Clermont-Ferrand (dont A710 : 2 km) : 180 km
A75 Clermont-Ferrand-Est – Le Crest : 10 km
A714 Bretelle de Montluçon : 10 km
A719 Gannat – Vichy : 23 km
A77 Dordives – Cosne-sur-Loire : 101 km
A89 Limonest – La-Tour-de-Salvigny : 5 km
RCEA/A79** Sazeret - Digoin : 88 km
Tunnel Maurice-Lemaire (dont 4 km d’accès) : 11 km

Les autoroutes du réseau AREA

A41 Chambéry-Sud – Grenoble : 51 km
A41/A410 Chambéry-Nord – Annecy – Autoroute Blanche : 77 km
A41* (Liane) Annecy – Genève : 19 km
A43/A430 Lyon – Chambéry – Albertville : 122 km
A432 Saint-Laurent-de-Mure – A43 : 5 km
A48 Coiranne – Saint-Égrève : 51 km
A480 Saint-Égrève – Claix :15 km
A49 Voreppe – Valence : 62 km
A51 Grenoble – col du Fau : 26 km

* Concession ADELAC
**Concession ALIAE

Projets dans le cadre du plan de relance autoroutier

APRR :
A71 - RN79 Nœud de Montmarault : 4 km
A406 - RN79 Nœud de Mâcon-Sud : 2 km
A75 - 2 x 3 voies Clermont-Ferrand Est-Le Crest : 11 km
A36 - RN1019 - Nœud de Sevenans : 2 km

​AREA :
A48 / A480 - Aménagements Saint-Egrève - Claix : 15 km
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Na základě smlouvy z r. 2015 o dálničním plánu stimulace koncesí provede APRR investice v celkové výši 719 mil. €. Tak se mají prodloužit i koncese, ovšem je to řešeno Dvorem auditorů, což jsem rozebíral ve všeob. vlákně.

http://www.aprr.com/fr/les-investisseme ... utoroutier

V letošním roce plánuje APRR proinvestovat do nových a stávajících km celkem 1,2 mld. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále je tady důležitá informace z roku 2020 a sice Výnos č. 220-252 z 0/2020, kterým se schválila dohoda mezi státem a společností ALIAE o koncesi na výstavbu, údržbu a provoz dálnice A79, jakož i specifikace připojené k tomuto dohovoru. Více zde: https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0041722741 . Tím se završil několika roční byrokratický postup v tomto snažení se. To nás pak může odkázat až sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 33#p146233 .

Když se tohle dostaví, tak APRR bude provozovat prakticky 2400 km dálnic. Na jeho pořadí se nic nezmění, ale rozšíří se portfolio. To je ten řádek o 2 příspěvky výše a sice: RCEA/A79** Sazeret - Digoin : 88 km a RCEA je uveden tady jak extra vlákno, protože tohle si Francie vybrala za strategický silniční koridor, který postupně zkapacitňuje a tady tedy zvedla na dálniční parametr. :idea:

Já se odjakživa snažím vybírat opravdu nejdůležitější projekty, které spějí k dálničním parametrům. Ještě tedy pokud by koho zajímala akcionářská struktura, tak i Eiffage/Eiffarie mají další propojení a dostaneme se až ke AtlasArteria:
x2.JPG
x2.JPG (43.37 KiB) Zobrazeno 14034 x
Myslím, že to pro konečného uživatele není až tak důležitá informace, ale pro doplnění to sem přidávám. Jinak se dle formy VINCI Autoroutes a Sanefu realizuje i zde zgrupování aktivit, takže APRR má web propojený i pro dálnice AREA (již web nemá).

Ale zpátky k té dálnice A79 a tedy i tohle má svůj web a svůj akcionářský model: https://www.aliae.com/en/home.html .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.12.2022 18:03:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže, struktura nepouští, Eiffarie přímo spravuje již 2323 km dálnic. (APRR a AREA). S tím, že AREA již spadá v rámci webu pod APRR. Tohle je gro koncesního byznysu. AREA vlastní největší podíl v rámci koncese na A41 (Liane) Annecy – Genève : 19 km, což je participace v rámci koncesionáře Adelac. Ten má proto svůj vlastní web: https://www.liane-autoroute.com/ . APRR realizuje projekt A79 v délce 88 km v rámci koncese ALIAE. Až se dokončí, tak se základní síť APRR zvedne na cca. 2400 km.

Eiffarie ale dále vlastní 65% projektu A´Liénor: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 912#p60912 , 35% vlastní Sanef. To je dalších 150 km dálnice.

Eiffarie dále provozuje 7 km projekt v rámci mostu Millau a jeho napojení: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 913#p60913 .

Nemusíme to vůbec sčítat, protože i bez toho jen seskupení APRR i bez toho co se staví provozuje 1/4 francouzských koncesních dálnic. A proto to z něj dělá 2. největšího koncesního provozovatele ve Francii.

Eiffage Concessions nyní ve Francii spravuje nebo má podíly i v dalších provozovaných stavbách, ale tomu se tady již nechci věnovat. Jde jednoznačně o silnou byznys skupinu a taky slušně finančně zajištěnou včetně stavební činnosti. Mimo Francie působí třeba v Senegalu, Německu nebo Portugalsku. Gro byznysu je v rámci silnic a dálnic ale opravdu ve Francii.

Všichni operátoři jsou v 1. příspěvku, proto jsou tam 2 mapy. Obě jsou aktualizované a doplňují se; ta 1. mapa tu druhou. :idea: Tento a 4 předchozí příspěvky včetně aktualizace úvodního a několika odkazů v tématu jsou doufám adekvátním doplněním rozsahu působení tohoto koncesního správce. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 5.8. se do provozu odevzdala nová MÚK A71xA79 u Montmarault. K tomu i 3 km A79. Vše v réžii APRR.

https://i.imgur.com/Y7TChhC.jpeg

https://www.lamontagne.fr/montmarault-0 ... _13993771/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

jeden záběr na viadukt Millau (A75) z tohoto měsíce:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.7. se do provozu odevzdalo 30 km v rámci přestavby N79 na A79 v Centrální Francii mezi Montmarault a Chemilly, nedaleko Moulins. Více informací je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 97#p257697 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.7. bylo do provozu odevzdáno rozšíření A480 na 6- pruh přes Grenoble. Pracovat se tam ještě na vícero věcech bude do konce roku.

Obrázek

fotky z hotového:

https://i.imgur.com/47DKtAZ.jpg
https://i.imgur.com/G16DfmG.jpg
https://i.imgur.com/A6gfV44.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Vraťme se do minulosti. APRR vlastní k roku 2020 z 1/2 ADELAC.

Tato společnost vznikla v roce 2005: https://fr.wikipedia.org/wiki/ADELAC

Společnost Bouygues postavila koncesním modelem 19,6 km úsek dálnice A41 Annecy - Geneva. Je to projekt A41 North. Celkové náklady na projektování a výstavbu jsou 667 mil. €, tedy 34 mil. € za 1 km. Na to období byla tato cena mezi nejvyššíma za dálnici ve Francii. :idea:

Projekt se 9 měsíců projektoval a 29 měsíců trvala výstavba. Tendr se zadával v roce 2003.

Výstavba se uskutečnila v letech 2005 - 2008. Značí to, že Francie se dálničně takhle napojila na Švýcarsko. Spojení se takhle zkrátilo na méně než 30 minut. Partnerství na koncesi bylo uzavřeno na 55 let, což bylo dáno náklady na realizaci. ADELAC v roce 2016 refinancoval úvěr ve výši 750 mil. USD. V době levných peněz to byl velmi dobrý krok.

Nový úsek dokončil hlavní regionální dálniční spojení, které přes A43 a A41 propojí hlavní města v alpské brázdě (Grenoble, Chambery, Annecy a Ženevu). :ok:

Co se postavilo na těchto bezmála 20 km:

4 viadukty v délce od 212m do 360m,
2 rourový tunel pod horou Sion v délce 3 km (tunel se začal stavět v roce 2006)
290m dlouhý hloubený tunel
13 mostů
12 podchodů
560m opěrných zdí
MÚK-y
mýtnice

Aby se co nejvíce omezil dopad projektu na životní prostředí, byla pro tento projekt implementována řešení šetrná k životnímu prostředí, včetně:

terénní úpravy
ochrana flóry a fauny a
výstavba více než 3 000 m protihlukových stěn

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.11. se do provozu uvedl zbytek trasy upgradované N79 na A79 v centrálnii Francii mezi Digoinem a Montmaraultem v délce asi 60 km. Již se otevřelo 3 a 30 km předtím.

Právě udělení koncese na tuto cca. 90 km proměnu ze silnice na dálnici zásadně posunulo projekt RCEA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=118&t=5312

https://www.francetvinfo.fr/economie/tr ... 57385.html

https://www.autoroute-a79.fr/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem k 12/2021 provozované úseky/dálnice v rámci členů/operátorů pod Eiffarie, resp. extra i největšího operátora APRR. Aktualizoval jsem několik odkazů a doplnil o nové, aby to zohledňovalo dnešní stav. Třeba na rozdíl od VINCI Autoroutes je tato skupina oproti minulosti o něco větší co se týká provozovaného rozsahu, i když samozřejmě na VA nemá. Úvod vlákna ve vícero příspěvcích jsem výrazně přepsal tak, aby to co nejvíce odpovídalo skutečnosti. Ujasním to i v tomto příspěvku. Základem je tato mapa:

Obrázek

Všechno co má tohle logo, tak sem patří: tedy APRR, AREA, ADELAC, CEVM (Millau)

Obrázek

Na té mapě jsou ještě dva operátoři, o kterých lze říct, že rovněž spadají pod tuto skupinu:

*ALIAE: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p201253, jedná se o koncesi na upgrade N79 na A79 v délce 88 km (koridor RCEA)
* A'Liénor: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 912#p60912 , tady to Eiffage ovládá již ze 100% (původně 65%), tato změna nastala v 08/2021

Napříč vlákno jsem přidal provozované úseky, aby to z toho vždy bylo zřejmé, takže to vypadá takhle:

APRR je dominantní, pod ním je de facto AREA a společně pod nimi je ADELAC a ještě je pod APRR i ALIAE (A79):

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Eiffage ovládl v roce 2021 na 100% i A´lienor: do té doby měl 65% a 35% patřilo společnosti Sanef (jiná skupina)

Obrázek

Posledním provozovatelem je CEVM (Compagnie Eiffage du Viaduc de Millau) nebo-li úsek s mostem Millau na A75.

Dá se říct, že tato skupina zesilnila působnost a tak jak i VINCI, tak co se kde dá, tak postupně odkupuje do svého portfolia. Eiffarie (APRR) se povedlo v roce 2020 zajistit velký úvěr pro rozvoj koncesí ve výši 3 mld. €. Také úspěch na licitaci upgradu N79 na A79 v délce 88 km v rámci koridoru RCEA a dnes tedy operátora ALIAE byl úspěch. Jednak stát zrychlil dynamiku modernizace koridoru a jednak si tato skupina polepšila proti minulé dekádě o 200-300 km na dnešních (do) 2600 km dálnic.

Všechny hlavní příspěvky jsem se snažil vylepšit v rámci tématu. Nejde jen o základní aktualizaci odkazů a doplnění tabulek, ale již v 11/2022 jsem doplnil samotný projekt dálnice A41 ADELAC: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p262616 , protože to tady scházelo a přitom se jedná o důležitou dálnici a poměrně drahou. I tady si APRR upevnilo k roku 2020 pozici, resp. celá skupina.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eiffarie (APRR)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, kromě toho výše uvedeného shrnutí, které již bylo opravdu nezbytné uvedu i jednu důležitou novinku.

Tady jsem psal o: Připravuje se i rozšíření dálnice A480 přes Grenoble, což je investice za 400 mil. €. Hlavní práce se zrealizují v letech 2019-2022.

trasa: https://i.imgur.com/7ml836x.jpg

Dne 14.12. se tento 6- pruh přes Grenoble odevzdal do provozu. Nyní to je integrovaná městská dálnice.
000.JPG
000.JPG (207.4 KiB) Zobrazeno 1901 x
001.JPG
001.JPG (189.07 KiB) Zobrazeno 1901 x
A480 byla postavena pro olympijské hry v roce 1968 a byla stárnoucí dálnicí, která již nesplňovala současné standardy. S téměř 100 000 vozidly denně byla osa neustále přetěžována, a to do té míry, že bylo často omezující se tam pohybovat.
A480, která prošla v roce 2015 v lůně dálnic AREA, vstoupila od roku 2020 do dlouhé fáze prací. Referenční místo z hlediska územního plánování, životního prostředí a komunikace s uživateli a místními obyvateli.

Kromě modernizace na 2x3 pruhy v úseku 7 km, aniž by se zvětšovala přednost z dálnice, umožnilo pracoviště A480 instalaci více než 6 kilometrů akustických clon pro místní obyvatele a vytvoření 17 nádrží na rekuperaci dešťové vody, která byly dosud přímo vypouštěny do přírodního prostředí. 12 z těchto nádrží je dokonce neviditelných, protože byly vybudovány pod infrastrukturou, aby nezabíraly další prostor ve vztahu k městu. Byla také přijata opatření k zajištění cyklistů používajících tratě podél A480.

Značné úsilí bylo vynaloženo také na zlepšení urbanistické a environmentální integrace dálnice: vysazení 50 000 stromů a keřů podél osy nebo vytvoření fresek mezinárodně uznávanými pouličními umělci.

A konečně, A480 byl vybaven veškerým nejnovějším technologickým vybavením pro usnadnění řízení dopravy: optickými vlákny, high-tech mobilními kamerami, dynamickým displejem a variabilními informačními značkami, pozemními elektromagnetickými smyčkami a radarovými senzory.

Pozitivní dopady na dopravu se již začaly projevovat: na dálnici se postupně vracejí řidiči, kteří dříve projížděli centrem města, jízdní doby se již výrazně zkrátily, stejně jako počet nehod na ose.

Nebylo to tedy jen rozšíření na 6- pruh, ale byl to velku urbanistický projekt, čemu odpovídala cena.

https://voyage.aprr.fr/autoroute-info/l ... menagement
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“