La Corse - Korsika
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
La Corse - Korsika
Korsika má od roku 2018 speciální status v rámci postavení k Francii. Nepatří již mezi regiony, mezi které do té doby patřila (společně s: Guadeloupe, Réunion, Fr. Guyana, Martinik). Ve fóre k Francii má výsadní postavení vzhledem k faktu, že se nenachází přímo na evropském kontinentu, ale ve Středozemním moři. I zde se staví nové mosty a rozšiřují se silnice na 2x2 jízdní pruhy. Zde je pak informace k úpravě statusu Korsiky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p229722 .
Oficiální odkaz na region
https://www.isula.corsica/
Rozloha: cca. 9 000 km2
Počet obyvatel: cca. 340 000
Sídlo regionu: Ajaccio (cca. 70 000 obyv.)
2. největší město: Bastia (cca. 48 000 obyv.)
Poloha ostrova
Oficiální odkaz na region
https://www.isula.corsica/
Rozloha: cca. 9 000 km2
Počet obyvatel: cca. 340 000
Sídlo regionu: Ajaccio (cca. 70 000 obyv.)
2. největší město: Bastia (cca. 48 000 obyv.)
Poloha ostrova
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2021 18:02:41, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Silniční síť tvoří především 576 km státních silnic, přičemž 245 km je na jihu a 331 km na severu. Majetkem státních silnic jsou rovněž tunely, mosty a oporné zdi.
V roce 1993 se ovšem správa těchto silnic přesunula na území Korsiky. Na roky 2007-2013 má Korsika možnost čerpat na své silnice celkem 320 mil. €, přičemž v letech 2000-2006 se zde prostavělo 290 mil. € na 28 projektech.
Hlavní silnice jsou: došlo k přečíslení silnic
RN 193: Ajaccio - Corte - Bastia
RN 194: Baléone - Mezzavia - avenue Noël Franchini
RN 196: Ajaccio (Socordis) - Bonifacio
RN 197: Ponte Leccia - Col de San Colombano - Lozari - Calvi
RN 198: Bastia (Casamozza) - Bonifacio
RN 200: Corte - Aléria
RN 1197: Ponte Leccia - col de San Colombano - Calvi
Některým informacím zde uvedených se budu ještě podrobněji věnovat.
V roce 1993 se ovšem správa těchto silnic přesunula na území Korsiky. Na roky 2007-2013 má Korsika možnost čerpat na své silnice celkem 320 mil. €, přičemž v letech 2000-2006 se zde prostavělo 290 mil. € na 28 projektech.
Hlavní silnice jsou: došlo k přečíslení silnic
RN 193: Ajaccio - Corte - Bastia
RN 194: Baléone - Mezzavia - avenue Noël Franchini
RN 196: Ajaccio (Socordis) - Bonifacio
RN 197: Ponte Leccia - Col de San Colombano - Lozari - Calvi
RN 198: Bastia (Casamozza) - Bonifacio
RN 200: Corte - Aléria
RN 1197: Ponte Leccia - col de San Colombano - Calvi
Některým informacím zde uvedených se budu ještě podrobněji věnovat.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.12.2022 16:05:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
V celém regionu Korsiky je 7.392 km silnic, takže státní silnice zde netvoří ani 10% sítě. Síť ovšem tvoří i regionální silnice (RD). Zde je mapa hlavní silniční sítě
V letech 2007-2009 tu proběhli nové investice a postavil se tunel Bocognano dlouhý 445m. Ten v celkových nákladech 22,6 mil. € odstranil věčné a dlouhé kolony na daném úseku. Kromě tunelu se postavil i viadukt dlouhý 274m, který je na 4 pilířích ve výšce 32m. Nový úsek celkem měří 5,5 km.
Délka celé silnice je 148 km. Silnice má bezpečnostní prvky; na důležitých křižovatkách jsou vybudovány odbáčecí pruhy. Před ostřejšími zákrutami jsou kromě dopravních značek i pomalované skály, co tvoří vodorovní značení i po zemi.
Pokusím se později přidat i nějaké fotky z nového úseku.
Nejvýznamnější je silnice RN193, protože spájí dve největší města, Ajaccio a Bastia, ve kterých žije 100 tis. obyvatel a tedy podstatní část celého regionu.
V letech 2007-2009 tu proběhli nové investice a postavil se tunel Bocognano dlouhý 445m. Ten v celkových nákladech 22,6 mil. € odstranil věčné a dlouhé kolony na daném úseku. Kromě tunelu se postavil i viadukt dlouhý 274m, který je na 4 pilířích ve výšce 32m. Nový úsek celkem měří 5,5 km.
Délka celé silnice je 148 km. Silnice má bezpečnostní prvky; na důležitých křižovatkách jsou vybudovány odbáčecí pruhy. Před ostřejšími zákrutami jsou kromě dopravních značek i pomalované skály, co tvoří vodorovní značení i po zemi.
Pokusím se později přidat i nějaké fotky z nového úseku.
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: La Corse - Korsika
Řídit na Korsice a vidět jejich silnice je obrovský zážitek. Na velké většině cest tam neexistuje rovný úsek delší než 100 m. Z asi 1200 naježděných km, jsem tak odhadem 1000 km nepřesáhl 50 km/h a spíše tak 30-40 km/h.
Pro ukázku fotka jak vypadá taková regionální silnce, jak píše Diaľničiar: A taklhe nějak vypadá státní silnice, tohle konkrétně D81:
Pro ukázku fotka jak vypadá taková regionální silnce, jak píše Diaľničiar: A taklhe nějak vypadá státní silnice, tohle konkrétně D81:
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: La Corse - Korsika
Tohle by měl být ten nový viadukt na N193 mezi Corte a Porte Leccia, jak jsem ho nafotil letos v létě. Nemám bohužel pohled z odstupu, protože jsem stál přímo na něm. Zde je nájezd na něj: A tady je z nového pěkně vidět ten starý silniční most a vysoko nad ním železniční viadukt Vecchio, který prý projektoval Gustave Eiffel.Diaľničiar píše:Nejvýznamnější je silnice RN193, protože spájí dve největší města, Ajaccio a Bastia, ve kterých žije 100 tis. obyvatel a tedy podstatní část celého regionu.
V letech 2007-2009 tu proběhli nové investice a postavil se tunel Bocognano dlouhý 445m. Ten v celkových nákladech 22,6 mil. € odstranil věčné a dlouhé kolony na daném úseku. Kromě tunelu se postavil i viadukt dlouhý 274m, který je na 4 pilířích ve výšce 32m. Nový úsek celkem měří 5,5 km.
Pokusím se později přidat i nějaké fotky z nového úseku.
Re: La Corse - Korsika
Ty kroucárny potvrzuju. Najezdil jsem tam letos v srpnu přes 1000 km a ujet 50 km znamenalo často hodinu a půl. Po návratu domů se mi všechny silnice zdají široké jak dálnice a rovné jako přímka A jak s oblibou říkám, drtivá většiná českých dálničních školičů by na Korsice skončila ve skále nebo ve srázu, protože oni uměj jezdit stošedesát jenom rovně, já i padesát doleva a hned zase doprava a ihned zase doleva a...
Hlavní silnice mezi Bastií a Ajacciem je pohodová. Dá se jet (dle provozu) většinou 100-120. Na jih od Ajaccia už je to dost kroucárna. V okolí Corte je pěkný nový úsek. Rovněž silnice N119 a N197 z vnitrozemí do Calvi je nezvykle rovná a moderní.
Hlavní silnice mezi Bastií a Ajacciem je pohodová. Dá se jet (dle provozu) většinou 100-120. Na jih od Ajaccia už je to dost kroucárna. V okolí Corte je pěkný nový úsek. Rovněž silnice N119 a N197 z vnitrozemí do Calvi je nezvykle rovná a moderní.
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: La Corse - Korsika
Jako takovou perličku k těm nekonečným zatáčkám si vzpomínám, že občas v nich byla snížená rychlost třeba na 70 km/h (z 90). Já se tam ploužil těch 30-50 km/h, tak mě to vždy jen pobavilo, nikoliv brzdilo:-) Jestli tam někdo dokázal jet byť těch 70, mohl rovnou přesednout do závodního auta. Ale je fakt, že když jsem za sebou viděl jet místní auto (pozná se to podle SPZ končící na 2A nebo 2B), uctivě jsem je pouštěl před sebe, protože jezdili značně rychleji a agresivněji než já a většina dalších turistů.
Ještě doplním, že jedinou silnici s 2+2 jsem viděl na N193 jižně pod Bastií. Ale byl to jen kousek a navíc ne jako dálnice. Byly tam kruhové objezdy a rychlost tuším 100 km/h.
Dalších pár rovnějších úseků jsem viděl na jihu na N196 a N198 kolem Bonifacia a Porto Vecchia. Zřejme takto přímá bude většina N198 podél východního pobřeží, protože to je snad jediná nižinatá oblast na Korsice (a proto jsem tam nebyl).
Ještě doplním, že jedinou silnici s 2+2 jsem viděl na N193 jižně pod Bastií. Ale byl to jen kousek a navíc ne jako dálnice. Byly tam kruhové objezdy a rychlost tuším 100 km/h.
Dalších pár rovnějších úseků jsem viděl na jihu na N196 a N198 kolem Bonifacia a Porto Vecchia. Zřejme takto přímá bude většina N198 podél východního pobřeží, protože to je snad jediná nižinatá oblast na Korsice (a proto jsem tam nebyl).
Re: La Corse - Korsika
Ano s tou rychlostí jsem se taky pobavil, někde už jsem to tu na fóru psal a to s spíš s tím faktem, že jak je vidět, dá se nechat rozhodování na řidiči a ne dávat před každou zatáčku značku a všude nějaká omezení. Já se takhle dohadoval s manželkou. Ta pořád tvrdila, že by tam měli dát třebas padesátku, když je to tam takové nebezpečné a může se tam jet devadesát (fakt teoreticky) a já jí kontroval na co, když tam ani plynule čtyřicet jet nemůžu Bohužel jako ona uvažuje půlka lidí v Evropě. Mě spíš fascinovalo, že to je snad jediné místo v Evropě, kde mě nikdo nebuzeroval s rychlostí a prostě jeď, jak můžeš a umíš. Tak to má být!
Další 4 pruh byl okolo letiště u Ajaccia, ale opravdu jenom kraťounký.
Další 4 pruh byl okolo letiště u Ajaccia, ale opravdu jenom kraťounký.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Proboha, je to horší, než jsem si myslel.
Re: La Corse - Korsika
Přidám něco mých vzpomínek z roku června 2008:
Cesta podél východního pobřeží (N198) je opravdu rovinatá, ovšem docela s provozem. V obcích docela často měřili, místní ovšem 100% problikávali.
Také N200 Aléria - Corte je pěkná "evropská" silnice 1. třídy. Oproti tomu západně od Corte D84 údolím řeky nebo D80 na úplném severozápadě, to se jen tak někde nevidí, tam ten průměr 30-40km/h může být místy i moc, a to jsou to na mapě "žluté" cesty. Po bílých jsem asi vůbec nejel.
Stačí ovšem odbočit z hlavní a klidně můžete můžete potkat na silnici něco zvěře; prasata poklidně polehávala,
ale stádo koz mě za zatáčkou docela překvapilo - a to nebyl u stáda vidět žádný člověk. Pokud se pamatuju, bylo to cestou z Venaco směrem na Alérii (D193), takže ne až tak úplně bezvýznamná silnice. Já byl fascinován serpentinami při vjezdu (nebo výjezdu z) do vesnice - serpentiny skrz hřbitov u nás nebývají úplně obvyklé. Pokud máte auto s posilovačem (to jsem sice měl) a spolujezdce, který netrpívá nevolností (to jsem bohužel neměl) může se vám to docela líbit (já tam byl jen týden).
I tak doufám, že se tam příští rok opět podívám! (byť se stejnou spojezdkyní)
Cesta podél východního pobřeží (N198) je opravdu rovinatá, ovšem docela s provozem. V obcích docela často měřili, místní ovšem 100% problikávali.
Také N200 Aléria - Corte je pěkná "evropská" silnice 1. třídy. Oproti tomu západně od Corte D84 údolím řeky nebo D80 na úplném severozápadě, to se jen tak někde nevidí, tam ten průměr 30-40km/h může být místy i moc, a to jsou to na mapě "žluté" cesty. Po bílých jsem asi vůbec nejel.
Stačí ovšem odbočit z hlavní a klidně můžete můžete potkat na silnici něco zvěře; prasata poklidně polehávala,
ale stádo koz mě za zatáčkou docela překvapilo - a to nebyl u stáda vidět žádný člověk. Pokud se pamatuju, bylo to cestou z Venaco směrem na Alérii (D193), takže ne až tak úplně bezvýznamná silnice. Já byl fascinován serpentinami při vjezdu (nebo výjezdu z) do vesnice - serpentiny skrz hřbitov u nás nebývají úplně obvyklé. Pokud máte auto s posilovačem (to jsem sice měl) a spolujezdce, který netrpívá nevolností (to jsem bohužel neměl) může se vám to docela líbit (já tam byl jen týden).
I tak doufám, že se tam příští rok opět podívám! (byť se stejnou spojezdkyní)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Na silnici RN196 mezi městy Ajaccio a Bonifacio (směr jih) při městě Propriano (výše na mapě vidno) se bude realizovat silniční tunel Viggianello v délce 420m, s portály 477m. Práce potrvají do léta 2015.
Re: La Corse - Korsika
Korsiku jsem absolvoval s cestovkou autobusem, jako řidič bych si tam asi netroufl. Odivoval jsem, co všechno autobusáci zvládli, mnohé zatáčky však museli projíždět na několikrát, s couváním, aby se bus vůbec vytočil.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Výstavba výše zmíněného tunelu probíhá, ale do provozu se uvede až koncem roku 2016. Více informací a fotek zde: http://www.corsenetinfos.corsica/La-dev ... a7553.html
Dále, zde webkamery ze silnic: https://www.isula.corsica/Preparate-u-v ... u_a25.html
A další fakt, za poslední roky je zde nárůst obyvatelstva z původních 250.000 na 315.000. To rovněž zvyšuje nároky nejen na dopravní, ale třeba i ekologickou infrastrukturu.
Dále, zde webkamery ze silnic: https://www.isula.corsica/Preparate-u-v ... u_a25.html
A další fakt, za poslední roky je zde nárůst obyvatelstva z původních 250.000 na 315.000. To rovněž zvyšuje nároky nejen na dopravní, ale třeba i ekologickou infrastrukturu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2021 17:03:44, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Snem tohoto ostrova je dálnice Bastia - Bonifacio, tedy ze severu na jih. To bude ještě dlouho nerealizovatelný cíl, protože by to stálo moc peněz a jednak by to narazilo na problémy ohledně ŽP. Teď si říkáte, co to tady ten Diaľničiar mele při pohledu na předchozí obrázky se asi o dálnicích opravdu nedá mluvit. A i když si člověk pročítá ty příspěvky, tak se dozvídá o nanejvýš několika km úsecích se 4-pruhem. Ale vývoj nezastavíš ...
V roce 2005 se zahájila realizace silnice dálničního typu, tzv. rychlostní cesta Bastia - Folelli. *její celková délka bude cca. 35 km (chybělo 25 km); s aktualizovaným datem v roce 2018 a v nákladech 320 mil. €
*1. úsek: nyní je v provozu střídavý 2x2 a 1+1 pruh v samotné Bastii, ale pracuje se v rámci úseku Bastia - Furiani, což bude úsek od přístavu v Bastii směrem po RN193 po Furiani na tom, aby to byl souvislý 4-pruh
- jde o délku 4 km v nákladech 67 mil. € kolem nemocnice a stadionu Armand Cesari
*2. úsek: Borgo - Vescovato, což je úsek který se právě před cca. 10 lety zahájil do realizace: POHLED
- trasa se vybrala již v roce 1995, schválení procesů v 2001, zahájení výstavby 11/2005, v provozu 2012/2013
- realizace bez narušení letní sezony a okolního provozu s cílem takových postupů, které chrání ŽP počas výstavby
- délka tohoto zcela nového úseku je 9,7 km
- náklady jsou až 125 mil. €
- na úseku je i most dlouhý 280m, který je zároveň nejdelším na ostrově
- MPR je zde 110 km/h
- odlehčují se místní státní silnice RN193 a RN198, odlehčují se vesnice, napájí se letiště
- 57% financovala Francie, 42% Korsika, 1% EU /ERDF/ a to na zaplacení studií *3. úsek Vescovato - Folelli bude v provozu v roce 2018
A ještě sumarizace 4-pruhů ohledně sídla tohoto regionu, města Ajaccio Ajaccio disponuje 2+2 komunikací v rámci silnice RN193. Začíná se v přístavu po pobřeží a končí na křižování s RN196. Dál je pak RN196 směrem na Bonifacio v uspořádání 2x2 a to v délce cca. 10 km. Až po křižovaní s RD55. Spolu to činí cca. 15 km, ale ten městský úsek na RN193 je přeplněný. POHLED na 2x2
Není to mnoho, co se týká 4-pruhů. V podstatě se řeší jen nejproblematičtější místa, kde jsou vysoké intenzity z logických důvodů vzhledem k turizmu. Úseky, které spojují přístavy s centrem, letištěm a v tom poblíž obchodní centra a sportovní areály. Tyto úseky státních silnic mají velmi vysoký provoz a tak je fajn, že se zde investuje a silnice se zkapacitňují anebo staví i zcela nové, protože je ani není kde zkapacitnit. Co se týče státních silnic napříč ostrovem, tak se pracuje i zde, ale jen v rámci možností:
*několik krátkých úseků se "srovnává", kde to terén umožňuje a je cílem budovat 2+1 pruhy pro předjíždění
*je cílem budovat zálivy pro pomalu jedoucí vozy, které umožní rychlejším plynulejší provoz
*je cílem zvýšit provozní rychlost na 70 km/h v těch horských úsecích, ale jedná se o desítky nebezpečných míst, kde to není snadné
A ještě aktualita ohledně budovaného tunelu Viggianello u Propriano, ZDE je 1. zmínka Stavební práce nejsou ukončeny, protože zde došlo k usmrcení pracovníka a svahy jsou v pohybu. Od 05/2014 do 12/2015 se zde práce zastavily. Další obrázky: http://www.pizzarotti.it/french/proj-87 ... o__tunnel_ .
V roce 2005 se zahájila realizace silnice dálničního typu, tzv. rychlostní cesta Bastia - Folelli. *její celková délka bude cca. 35 km (chybělo 25 km); s aktualizovaným datem v roce 2018 a v nákladech 320 mil. €
*1. úsek: nyní je v provozu střídavý 2x2 a 1+1 pruh v samotné Bastii, ale pracuje se v rámci úseku Bastia - Furiani, což bude úsek od přístavu v Bastii směrem po RN193 po Furiani na tom, aby to byl souvislý 4-pruh
- jde o délku 4 km v nákladech 67 mil. € kolem nemocnice a stadionu Armand Cesari
*2. úsek: Borgo - Vescovato, což je úsek který se právě před cca. 10 lety zahájil do realizace: POHLED
- trasa se vybrala již v roce 1995, schválení procesů v 2001, zahájení výstavby 11/2005, v provozu 2012/2013
- realizace bez narušení letní sezony a okolního provozu s cílem takových postupů, které chrání ŽP počas výstavby
- délka tohoto zcela nového úseku je 9,7 km
- náklady jsou až 125 mil. €
- na úseku je i most dlouhý 280m, který je zároveň nejdelším na ostrově
- MPR je zde 110 km/h
- odlehčují se místní státní silnice RN193 a RN198, odlehčují se vesnice, napájí se letiště
- 57% financovala Francie, 42% Korsika, 1% EU /ERDF/ a to na zaplacení studií *3. úsek Vescovato - Folelli bude v provozu v roce 2018
A ještě sumarizace 4-pruhů ohledně sídla tohoto regionu, města Ajaccio Ajaccio disponuje 2+2 komunikací v rámci silnice RN193. Začíná se v přístavu po pobřeží a končí na křižování s RN196. Dál je pak RN196 směrem na Bonifacio v uspořádání 2x2 a to v délce cca. 10 km. Až po křižovaní s RD55. Spolu to činí cca. 15 km, ale ten městský úsek na RN193 je přeplněný. POHLED na 2x2
Není to mnoho, co se týká 4-pruhů. V podstatě se řeší jen nejproblematičtější místa, kde jsou vysoké intenzity z logických důvodů vzhledem k turizmu. Úseky, které spojují přístavy s centrem, letištěm a v tom poblíž obchodní centra a sportovní areály. Tyto úseky státních silnic mají velmi vysoký provoz a tak je fajn, že se zde investuje a silnice se zkapacitňují anebo staví i zcela nové, protože je ani není kde zkapacitnit. Co se týče státních silnic napříč ostrovem, tak se pracuje i zde, ale jen v rámci možností:
*několik krátkých úseků se "srovnává", kde to terén umožňuje a je cílem budovat 2+1 pruhy pro předjíždění
*je cílem budovat zálivy pro pomalu jedoucí vozy, které umožní rychlejším plynulejší provoz
*je cílem zvýšit provozní rychlost na 70 km/h v těch horských úsecích, ale jedná se o desítky nebezpečných míst, kde to není snadné
A ještě aktualita ohledně budovaného tunelu Viggianello u Propriano, ZDE je 1. zmínka Stavební práce nejsou ukončeny, protože zde došlo k usmrcení pracovníka a svahy jsou v pohybu. Od 05/2014 do 12/2015 se zde práce zastavily. Další obrázky: http://www.pizzarotti.it/french/proj-87 ... o__tunnel_ .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Ještě to tady vylepším, aby bylo srozumitelnější co jsou to ty investice na nové mosty a srovnávání úseků, tak třeba na RN 200: Corte - Aléria se vybudoval nový most Altiani
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Úřední stránky jsou vynovené, obsah ještě není kompletní, ale jsou zde již třeba i web kamery z provozu: https://www.isula.corsica/Vista-diretta ... e_a25.html .
Na vícero místech tady spomínám tunel Viggianello u Propriano. Nešťastný tunel, kterého výstavba je taková jaká je. Ale v 09/2016 byl přeražen. Dá se to podívat zde:
V 11/2017 se dokončovalo všechno kolem odvodňovacích systémů v tunelu.
V 05/2018 probíhají ve velkém asfaltovací práce. A je informace, že do konce roku by mohl být tunel konečně odevzdaný do provozu. Tak uvidíme. Asfaltování probíhalo jak v 480m dlouhém tunelu tak i na 1,1 km dlouhém přístupu k němu. Nová trasa má ušetřit na trase Ajaccio/Bonifacio v zimě 10 a v létě 45 minut cestovního času. Nová trasa jde od RT 40 po RD 257. Na jihu Korsiky je tohle jedna z posledních plánovaných staveb pro zrychlení provozu. Ty časy jsou zřejmě zastaralé, takže to bude i tak ohromná úleva. Tunel se staví nepřiměřeně dlouho a to hlavně pro smrtelný úraz, který se v něm stal a pro který se mnoho věcí posuzovalo. Datum 24.5.2014 tak postup zásadně zpomalil. Celková investice činí 45 mil. €, z čeho 70% poskytuje centrální vláda.
Nezbývá než doufat v to, že se to povede již dokončit a odevzdat do provozu.
Na vícero místech tady spomínám tunel Viggianello u Propriano. Nešťastný tunel, kterého výstavba je taková jaká je. Ale v 09/2016 byl přeražen. Dá se to podívat zde:
V 11/2017 se dokončovalo všechno kolem odvodňovacích systémů v tunelu.
V 05/2018 probíhají ve velkém asfaltovací práce. A je informace, že do konce roku by mohl být tunel konečně odevzdaný do provozu. Tak uvidíme. Asfaltování probíhalo jak v 480m dlouhém tunelu tak i na 1,1 km dlouhém přístupu k němu. Nová trasa má ušetřit na trase Ajaccio/Bonifacio v zimě 10 a v létě 45 minut cestovního času. Nová trasa jde od RT 40 po RD 257. Na jihu Korsiky je tohle jedna z posledních plánovaných staveb pro zrychlení provozu. Ty časy jsou zřejmě zastaralé, takže to bude i tak ohromná úleva. Tunel se staví nepřiměřeně dlouho a to hlavně pro smrtelný úraz, který se v něm stal a pro který se mnoho věcí posuzovalo. Datum 24.5.2014 tak postup zásadně zpomalil. Celková investice činí 45 mil. €, z čeho 70% poskytuje centrální vláda.
Nezbývá než doufat v to, že se to povede již dokončit a odevzdat do provozu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
(sledovaná stavba v tématu)
Tunel Viggianello u Propriano je v provozu a to od 03/2019. Zakletý 0,5 km dlouhý objekt.
tady je hezký přejezd celou novou trasou:
google maps to mají již zapracované:
Tunel Viggianello u Propriano je v provozu a to od 03/2019. Zakletý 0,5 km dlouhý objekt.
tady je hezký přejezd celou novou trasou:
google maps to mají již zapracované:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Platí, že Korsika tady má výsadní postavení, ale bude v rámci aktualizace této sekce upraven její status, protože došlo ke změně statusu Korsiky a sice již to není region. Původní web existuje, je v něm archiv informací od 80. let do roku 2017, ale z úvodu jsem ho již odstranil: https://www.corse.fr/ . Jaký je dnes status?
Quel est le statut de la Corse ?
Depuis le 1er janvier 2018, la collectivité de Corse est devenue une collectivité à statut particulier en lieu et place de la collectivité territoriale de Corse et des départements de Corse-du-Sud et de Haute-Corse. La Corse est une collectivité territoriale à statut particulier, au sens de l’article 72 al. 1er de la Constitution.
Značí to teda, že Korsika má extra status v rámci Francie. Je to pak trochu složitější, co se týče územního členění a politických kompetencí, ve vztahu k Francii a i v rámci samotné Korsiky, ale to rozebírat nebudu. Tento status, že to již region není bude patřičně formulováno ve všeob. vláknu a upraven zde úvod, který odkáže na tento příspěvek.
Žije tady mezičasem o 40 tisíc více lidí.
Co se silniční sítě týče, tak ta tady prošla velkou byrokratickou úpravou. Došlo k přečíslení silniční sítě. Původní státní silnice neexistují a je tady celá řada změn, ale já nedisponuji časem, že bych se teď tomu chtěl detailně věnovat. Lze porozumět následujícím odkazům: https://routes.fandom.com/wiki/Route_nationale_corse , https://routes.fandom.com/wiki/Route_territoriale_corse (zde mapa) , kde je hodně vysvětleno do hloubky. Tady je jejich seznam: https://routes.fandom.com/wiki/Liste_de ... les_corses . Tyto údaje jsem v příspěvcích nepřečísloval.
Nebudu se ani nějak detailně věnovat jednotlivým stavbám, zda se staví nebo zda nikoliv a jaké jsou další záměry rozvoje silniční infrastruktury. Pokud na něco někde natrefím, tak sem tuto informaci přidám. Důraz bude i nadále kladen na zkapacitněné silnice nebo na "vyrovnávací úseky silnic", což je problematika v tématu opsaná, tedy různé nové mosty atp., které nahrazují klikaté vedení silnic kopírující terén.
Detail zmiňované mapy: https://static.wikia.nocookie.net/route ... 0217124703 . Korsika se nevzdala snu o "dálnici", tedy novém vedení silnice na pobřeží.
V dalším příspěvku vypíšu několik silničních novinek. Tady si tato informace zasloužila extra prostor, protože tato změna mi zcela unikla.
Platí, že Korsika tady má výsadní postavení, ale bude v rámci aktualizace této sekce upraven její status, protože došlo ke změně statusu Korsiky a sice již to není region. Původní web existuje, je v něm archiv informací od 80. let do roku 2017, ale z úvodu jsem ho již odstranil: https://www.corse.fr/ . Jaký je dnes status?
Quel est le statut de la Corse ?
Depuis le 1er janvier 2018, la collectivité de Corse est devenue une collectivité à statut particulier en lieu et place de la collectivité territoriale de Corse et des départements de Corse-du-Sud et de Haute-Corse. La Corse est une collectivité territoriale à statut particulier, au sens de l’article 72 al. 1er de la Constitution.
Značí to teda, že Korsika má extra status v rámci Francie. Je to pak trochu složitější, co se týče územního členění a politických kompetencí, ve vztahu k Francii a i v rámci samotné Korsiky, ale to rozebírat nebudu. Tento status, že to již region není bude patřičně formulováno ve všeob. vláknu a upraven zde úvod, který odkáže na tento příspěvek.
Žije tady mezičasem o 40 tisíc více lidí.
Co se silniční sítě týče, tak ta tady prošla velkou byrokratickou úpravou. Došlo k přečíslení silniční sítě. Původní státní silnice neexistují a je tady celá řada změn, ale já nedisponuji časem, že bych se teď tomu chtěl detailně věnovat. Lze porozumět následujícím odkazům: https://routes.fandom.com/wiki/Route_nationale_corse , https://routes.fandom.com/wiki/Route_territoriale_corse (zde mapa) , kde je hodně vysvětleno do hloubky. Tady je jejich seznam: https://routes.fandom.com/wiki/Liste_de ... les_corses . Tyto údaje jsem v příspěvcích nepřečísloval.
Nebudu se ani nějak detailně věnovat jednotlivým stavbám, zda se staví nebo zda nikoliv a jaké jsou další záměry rozvoje silniční infrastruktury. Pokud na něco někde natrefím, tak sem tuto informaci přidám. Důraz bude i nadále kladen na zkapacitněné silnice nebo na "vyrovnávací úseky silnic", což je problematika v tématu opsaná, tedy různé nové mosty atp., které nahrazují klikaté vedení silnic kopírující terén.
Detail zmiňované mapy: https://static.wikia.nocookie.net/route ... 0217124703 . Korsika se nevzdala snu o "dálnici", tedy novém vedení silnice na pobřeží.
V dalším příspěvku vypíšu několik silničních novinek. Tady si tato informace zasloužila extra prostor, protože tato změna mi zcela unikla.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
pokračování výše uvedeného, extra několik informací k rozvoji přeložek a rychlostních silnic
2x2 RT20 Gravona - Mezzana: tady bylo k tomu veřejné konání: https://www.isula.corsica/Mise-a-2x2-vo ... _a401.html .
Grand Ajaccio (80 tisíc obyvatel v rámci metropole) má vypsané záměry i stručné shrnutí investic (text je k 10/2020): https://journal-lepetitcorse.fr/2020/10 ... d-aiacciu/ , detail: https://www.isula.corsica/attachment/2024254/ . Tady mapa všech projektů:
2x2 RT20 Gravona - Mezzana: tady bylo k tomu veřejné konání: https://www.isula.corsica/Mise-a-2x2-vo ... _a401.html .
Grand Ajaccio (80 tisíc obyvatel v rámci metropole) má vypsané záměry i stručné shrnutí investic (text je k 10/2020): https://journal-lepetitcorse.fr/2020/10 ... d-aiacciu/ , detail: https://www.isula.corsica/attachment/2024254/ . Tady mapa všech projektů:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
Fascinuje mě ten rostoucí zájem o čtení třeba této sekce a tohoto vlákna. Od 02/2021 si to tady přečetlo na 17,7 tis. lidí. Přitom je to sice turistická lokalita, ale stejně relativně odřízlá od nějakého hlavního zájmu, alespoň bych to tak vnímal. Mezi 07/2019 a 02/2021 to bylo 10 tisíc, tedy ten zájem vzrostl razantně.
Jak jsem uvedl ve vláknu, tak došlo k přečíslení silnic. Povedlo se mi nahrát tu větší mapu tady do fóra, trochu jsem jí upravil. Takže takhle to nyní je, žádná RN a číslo, ale T s číslem. Přizpůsobil se tomu i google maps. Kamerové záběry ze silnic: https://www.isula.corsica/Preparate-u-v ... u_a25.html
Informace z infrastruktury: https://www.isula.corsica/Transports_r50.html
Ajaccio & plány: https://www.ajaccio.fr/Projets-Route-du ... a5218.html (to odpovídá i o příspěvek výše)
Rozhodně tady je co stavět. Vzhledem k terénu a stavu silnicím, ale finančně to je na dlouho, tak se to pomalu řeší. Velmi pomalu a spíš lokálně u měst. Nelze stavět celé dlouhé tahy. Ale kdo tady kdy byl, tak ví, že tady pomůže "i jedna stavba", i těch 5 km "vyrovnání", nového mostu nebo tunelu nebo rozšíření. Cokoliv jiné by bylo nepředstavitelně drahé. To důležité je, že se to zlepšuje a je se na co dívat.
Jak jsem uvedl ve vláknu, tak došlo k přečíslení silnic. Povedlo se mi nahrát tu větší mapu tady do fóra, trochu jsem jí upravil. Takže takhle to nyní je, žádná RN a číslo, ale T s číslem. Přizpůsobil se tomu i google maps. Kamerové záběry ze silnic: https://www.isula.corsica/Preparate-u-v ... u_a25.html
Informace z infrastruktury: https://www.isula.corsica/Transports_r50.html
Ajaccio & plány: https://www.ajaccio.fr/Projets-Route-du ... a5218.html (to odpovídá i o příspěvek výše)
Rozhodně tady je co stavět. Vzhledem k terénu a stavu silnicím, ale finančně to je na dlouho, tak se to pomalu řeší. Velmi pomalu a spíš lokálně u měst. Nelze stavět celé dlouhé tahy. Ale kdo tady kdy byl, tak ví, že tady pomůže "i jedna stavba", i těch 5 km "vyrovnání", nového mostu nebo tunelu nebo rozšíření. Cokoliv jiné by bylo nepředstavitelně drahé. To důležité je, že se to zlepšuje a je se na co dívat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: La Corse - Korsika
07/2023: Silniční infrastruktura v Greater Ajaccio: Dokončení prací na kruhovém objezdu Gravona
vizualizace:
z provozu:
V duchu teritoriální spravedlnosti se Výkonná rada Korsiky při nástupu do úřadu rozhodla reagovat na výzvu historického zpoždění silniční infrastruktury na území Aiacciu.
Připomínáme, že na konci roku 2015, tedy 13 let po zahájení mimořádného investičního plánu (PEI), nebyl na Grand Aiacciu naplánován žádný silniční projekt.
Zatímco území zažívá bezprecedentní demografickou explozi vedoucí ke zvýšení průtoků a tím k nasycení již tak nedostatečné sítě, bylo naléhavě nutné provést změnu.
Od roku 2016 proto Korsické společenství provedlo úpravu a optimalizaci plánování silnic v Ajaccii.
Rekonstrukce kruhového objezdu Gravona je jednou z emblematických operací.
Projekt pod projektovým řízením Collectivité de Corse, zahrnutý v roce 2017 do 4. úmluvy PEI (2016–2020) za částku 15 milionů EUR bez daně*, je nyní ve fázi dokončení.
Jeho realizace bude pečlivě načasována v souladu s harmonogramem, se zahájením výstavby v červenci 2021 a dodáním podle plánu v létě 2023 za finanční částku nižší, než byla původní obálka.
Tato operace umožnila mobilizovat přibližně deset servisních společností, většina z nich z regionu Ajaccio a další se sídlem v Cismonte.
Realizace tohoto vývoje sleduje tři cíle:
- Zlepšit dopravu na vjezdu do města Aiacciu a odstranit jedno z kongescí na silniční síti Aiacciu;
- Posílit bezpečnost a nabídnout uživatelům bezpečnější cestu;
- Zajistit kontinuitu mezi Aiacciu a Pumonti prostřednictvím rychlejšího a pohodlnějšího spojení.
Skládá se z vytvoření minitunelu a dvou propojovacích ramp, nazývaných „shunt lanes“, které by měly umožnit výrazně zlepšit každodenní život obyvatel snížením dopravních zácp na zatáčce Campu dell'Oru a tím i vjezdem. a výjezd z města plynulejší.
Veškeré práce budou definitivně ukončeny v pátek 21. července 2023, uvedení do provozu je plánováno na konec dopoledne.
Den před otevřením provedl prezident Výkonné rady Korsiky Gilles Simeoni pracovní návštěvu místa ve čtvrtek 20. července v 16:30 .
Oficiální inaugurace této strategické infrastruktury se uskuteční v úterý 25. července v 9:30 za přítomnosti Výkonné rady Korsiky, institucionálních partnerů a volených představitelů území.
https://www.isula.corsica/Infrastructur ... a4141.html
video: https://www.corsematin.com/article/soci ... nt-douvrir
https://www.francebleu.fr/infos/ajaccio ... di-3535287
Tento rozpočet ve výši 15 mil. € byl nakonec snížen na 13,1 mil. € a je součástí 100 milionů eur přidělených na program výjimečných investic pro Korsiku (PEI), z nichž 80 bylo určeno na silniční infrastrukturu v regionu Ajaccio.
Tímto uzlem denně projíždí na 45 tisíc vozidel.
Tunelová sekce určená pro konkrétní přímý přejezd nebude uzavřená ani v případě srážek - sekce disponuje speciálním odvodněním, vysoce výkonným systémem čerpadel.
vizualizace:
z provozu:
V duchu teritoriální spravedlnosti se Výkonná rada Korsiky při nástupu do úřadu rozhodla reagovat na výzvu historického zpoždění silniční infrastruktury na území Aiacciu.
Připomínáme, že na konci roku 2015, tedy 13 let po zahájení mimořádného investičního plánu (PEI), nebyl na Grand Aiacciu naplánován žádný silniční projekt.
Zatímco území zažívá bezprecedentní demografickou explozi vedoucí ke zvýšení průtoků a tím k nasycení již tak nedostatečné sítě, bylo naléhavě nutné provést změnu.
Od roku 2016 proto Korsické společenství provedlo úpravu a optimalizaci plánování silnic v Ajaccii.
Rekonstrukce kruhového objezdu Gravona je jednou z emblematických operací.
Projekt pod projektovým řízením Collectivité de Corse, zahrnutý v roce 2017 do 4. úmluvy PEI (2016–2020) za částku 15 milionů EUR bez daně*, je nyní ve fázi dokončení.
Jeho realizace bude pečlivě načasována v souladu s harmonogramem, se zahájením výstavby v červenci 2021 a dodáním podle plánu v létě 2023 za finanční částku nižší, než byla původní obálka.
Tato operace umožnila mobilizovat přibližně deset servisních společností, většina z nich z regionu Ajaccio a další se sídlem v Cismonte.
Realizace tohoto vývoje sleduje tři cíle:
- Zlepšit dopravu na vjezdu do města Aiacciu a odstranit jedno z kongescí na silniční síti Aiacciu;
- Posílit bezpečnost a nabídnout uživatelům bezpečnější cestu;
- Zajistit kontinuitu mezi Aiacciu a Pumonti prostřednictvím rychlejšího a pohodlnějšího spojení.
Skládá se z vytvoření minitunelu a dvou propojovacích ramp, nazývaných „shunt lanes“, které by měly umožnit výrazně zlepšit každodenní život obyvatel snížením dopravních zácp na zatáčce Campu dell'Oru a tím i vjezdem. a výjezd z města plynulejší.
Veškeré práce budou definitivně ukončeny v pátek 21. července 2023, uvedení do provozu je plánováno na konec dopoledne.
Den před otevřením provedl prezident Výkonné rady Korsiky Gilles Simeoni pracovní návštěvu místa ve čtvrtek 20. července v 16:30 .
Oficiální inaugurace této strategické infrastruktury se uskuteční v úterý 25. července v 9:30 za přítomnosti Výkonné rady Korsiky, institucionálních partnerů a volených představitelů území.
https://www.isula.corsica/Infrastructur ... a4141.html
video: https://www.corsematin.com/article/soci ... nt-douvrir
https://www.francebleu.fr/infos/ajaccio ... di-3535287
Tento rozpočet ve výši 15 mil. € byl nakonec snížen na 13,1 mil. € a je součástí 100 milionů eur přidělených na program výjimečných investic pro Korsiku (PEI), z nichž 80 bylo určeno na silniční infrastrukturu v regionu Ajaccio.
Tímto uzlem denně projíždí na 45 tisíc vozidel.
Tunelová sekce určená pro konkrétní přímý přejezd nebude uzavřená ani v případě srážek - sekce disponuje speciálním odvodněním, vysoce výkonným systémem čerpadel.