Ile-de-France + Paříž

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Ile-de-France má ve fóre k Francii výsadní postavení. Paříž byl pouze dopsaný do názvu tématu, aby byla i téma jasně identifikovatelná. Paříž je hlavním městem celé Francie a rovněž sídlem regionu Ile-de-France.

Oficiální odkazy na tento region :arrow:

Region Ile-de-France
Paříž

Rozloha: cca. 12 000 km2
Počet obyvatel regionu s hlavním městem: cca. 12,5 mil.

Další města: Versailles, Orsay, Melun, Pontoise

Poloha v rámci země :arrow:
Ile-de-France.jpg
Ile-de-France.jpg (11.1 KiB) Zobrazeno 53494 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:53:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Ile-de-France

Příspěvek od Diaľničiar »

Druhý dálniční obchvat Paříže:

http://www.duplexa86.fr/fr/article/duplex-a86-accueil

Na A86 je nejzajímavější stavbou 10 km tunel Duplex. Je to dvouposchodový tunel, jedno poschodí je určeno pro jeden směr a druhé poschodí pro druhý směr dopravy. Tunel je výhradně určený pro osobné autá. Kamióny a autobusy mají tunelem zákazaný přejzd, v budoucnosti budou mít k dispozici tzv. západní tunel (Le tunel d´Ouest). Tunel Socapo má být hotov v roce 2010.

Paříž má 4 dálničné obchvaty - Boulevard peripherique, A86, Francilienne a Grand contournement de Paris.

Dálnica A86 je nazývaná taky "peripherique Ile-de-France".
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.4.2016 9:30:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ile-de-France

Příspěvek od Lenny »

Fotky z Boulevard Périphérique, což je taková francouzská obdoba Městského okruhu z Prahy. Prakticky až na vyjímky je Paris uvnitř a jen malá část leží za okruhem.

Okruh je postaven jako osmipruh bez odstavných pruhů, fungují na něm tabule ukazující předpokládaný dojezd do vybraných cílů, skoro s každou ulicí je MÚK. Trasa vede po povrchu s vyjímkou Boulogneského lesa a Daumesnilu, kde je okruh částečně veden v hloubených tunelech.

Pokud by někdo měl zájem o další fotky, dodám
MÚK s A3 - směr jih
MÚK s A3 - směr jih
okruh2.jpg (231.8 KiB) Zobrazeno 53684 x
Pohled na večerní špičku - směr sever - Avenue Courteline - všimněte si žádné PHS ;)
Pohled na večerní špičku - směr sever - Avenue Courteline - všimněte si žádné PHS ;)
okruh1.jpg (210.55 KiB) Zobrazeno 53684 x
Pohled na večerní špičku - směr jih - Avenue Courteline
Pohled na večerní špičku - směr jih - Avenue Courteline
okruh.jpg (207.44 KiB) Zobrazeno 53687 x
Avenue Daumesnil - směr sever
Avenue Daumesnil - směr sever
okruh3.jpg (233.97 KiB) Zobrazeno 53684 x
most Avenue de la Porte de Charenton - směr sever - hloubené tunely u Daumesnil
most Avenue de la Porte de Charenton - směr sever - hloubené tunely u Daumesnil
okruh5.jpg (222.4 KiB) Zobrazeno 53687 x
pohled z pont Nelson Mandela na dálnici A4 - směr západ - krásný desetipruh
pohled z pont Nelson Mandela na dálnici A4 - směr západ - krásný desetipruh
A4.jpg (246.58 KiB) Zobrazeno 53686 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od JirkaS »

Kubajsu píše:Juno, vznesl jsem otázku kde konkrétně u většího evropského města se spojují 2 významné dálniční tahy (pokrývyjící svou pbslužností cca 80°výseč) ve vzdálenosti cca 15 km od něj. Odpovědi se stále nějak nemůžu dočkat...
Tak třeba tady: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=104505344+ ... 218304@z=8, do výstavby M0 i tady: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=144060416+ ... 668800@z=8
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kubajsu »

A jak to tam funguje, resp. nejsou tam obvyklé výrazné komplikace? Trochu mě zaráží, že Paříž nemá vnější okruh (alespoň podle téhle mapy)...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Standa »

Kubajsu píše:...A jak to tam funguje, resp. nejsou tam obvyklé výrazné komplikace? Trochu mě zaráží, že Paříž nemá vnější okruh (alespoň podle téhle mapy)...
Podle maps.google je to až k N104 (jižní tangenta) 4+4, potom dost komplikované 2+3+3+2 a od N118 už dokonce jen 2+2. Provoz vypadá úplně v pohodě, ale podle počtu odstavených kamionů na jednom odpočívadle bych tipoval, že jde o víkend.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Paříž kdysi vnější okruh měla, dokonce snad už snad dvakrát, ale město ho vždycky pohltilo.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boulevard_ ... C3%A9rique
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Standa »

Pohroužil jsem se do problematiky Paříže a objevil jsem, že další okruh A86 (super-périphérique) byl dončen letos v lednu! Na obrázku na stránce z wikipedie je tedy ještě nedokončen. Další cca z jedné třetiny nedokončený okruh je Francilienne, který se odděluje z "naší" A10 jako N404. Na poslední stránce je vyobrazen i superokruh "Grand contournement", který je de facto uzavřený, protože A19 je již dostavěna od června 2009 (byť je výrazně blíž k Paříži, než zbytek superokruhu). Takže se dá říct, že Paříž má 4 okruhy, z toho jeden nekompletní!

Pozn.: Omlouvám se za další rozviřování OT, asi by se to mělo časem uklidit do Francie.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kubajsu »

Standa píše: Takže se dá říct, že Paříž má 4 okruhy, z toho jeden nekompletní!
Aha, takže jsem to v té mapě jenom neviděl... Takže se nadá úplně říct, že by z Paříže vycházela A10 společně s A11 a zároveň společně tvořily jedinou možnou dálniční (nebo kapacitní) spojnici s téměř 1/4 země bez možnosti objížďky...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Záleží na tom, jak si definujete tu svoji "paříž" 8-) A co třeba Mnichov od severu, tam se vám to taky nelíbí? Cca 12 km od okruhu křížení A9 s A92, 40 km od okruhu vidlička A9 / A93 ..
Mno já vim, to jsou spořádaný bavoráci, u matky měst by to nikdy nefungovalo :lol:
Stejně jak ta pařížská A104/N104, vždyť to je samá peáž po radiálách .. a čtvrtej ring má poloměr kolem 150 km, čili něco jako česká pohraniční silnice http://en.wikipedia.org/wiki/File:ParisRingRoads_GC.svg
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kubajsu »

jonáš píše:a čtvrtej ring má poloměr kolem 150 km, čili něco jako česká pohraniční silnice
Pravda, měřítko je krapet zavádějící :lol: . Mnichov je myslím trochu jiná situace - nedochází ke spojování, ale ke křížení - ale zácpa je tam stejně skoro neustále (přes den)...
U tý Paříže by mě zajímaly právě nějaký praktický zkušennosti; je sice hezký, že to někde takhle postavili, ale nemusíme opakovat všechno co je někde jinde 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Standa »

Kubajsu píše:...Pravda, měřítko je krapet zavádějící :lol: ...
Ale jen do té doby, než si na tom obrázku ujasníte, že ty malé kroužky kdesi uvnitř, jsou ty zbylé tři okruhy :) ! Nicméně v některých směrech se asi pořád vyplatí objezd - třeba od nás směr Le Havre nebo Brest bych asi jel raději přes Amiens (ovšem neznám to tam). Analogie s Mnichovem je zajímavá, už jsme tu psali o křížení A9 a A92, zajímal by mě docela vývoj, protože původně to tam mělo vypadat úplně jinak (všimněte si tehdy uvažované trasy dálnice z Prahy na jih).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekty „Le Grand Paris“ a „Arc Express“- urbanistický rozvoj hlavního města

„Le Grand Paris“ je projekt iniciovaný prezidentem Nicolasem Sarkozym a představený při příležitosti výstavy "La Cité de l`architecture et du patrimoine" v roce 2007. Projekt je zaměřen zejména na rozvoj infrastruktury a ozelenění města. Počítá s výstabou nových parků, dalším rozvojem čtvrti La Défense a velkými investicemi do dopravy. V úvahu připadají dvě varianty řešení dopravní sítě automatického metra (bez řidiče).

1. Levnější řešení (10 mld euro) "Arc Express" vzešlé z iniciativy regionu Île de France zahrnuje síť o délce 60km okružně propojujicí pařížská předměstí. Předpokládaná denní vytížeností se odhaduje na 1 milion cestujících.

2. Dražší varianta (23 mld euro) iniciovaná vládou pod záštitou prezidenta republiky zahrnuje rozsáhlou síť o 155 km propojující centrum Paříže s letišti Orly a Roissy Charles de Gaulle a zároveň propojující obě tyto letiště navzájem. Předpokládaná vytíženost se dohaduje na 3 miliony cestujících denně.

Veřejná debata se již započala. Levice podporuje levnější projekt a dražší kritizuje za odříznutí předměstí od Paříže. Dle Nicolase Sarkozyho je ale projekt Grand Paris „zásadní element budoucnosti Francie“. Vybraný projekt by měl být zahájen roku 2012 a ukončen do roku 2023-2025. Náklady projektu se odhadují na 23 mld eur a měly by být financovány částečně ze státního rozpočtu, dále z rozpočtu regionu a v neposlední řadě půjčkou.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:55:25, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Druhý dálniční obchvat Paříže:

Na A86 je nejzajímavější stavbou 10 km tunel Socapo. Je to dvouposchodový tunel, jedno poschodí je určeno pro jeden směr a druhé poschodí pro druhý směr dopravy. Tunel je výhradně určený pro osobné autá. Kamióny a autobusy mají tunelem zákazaný přejzd, v budoucnosti budou mít k dispozici tzv. západní tunel (Le tunel d´Ouest). Tunel Socapo má být hotov v roce 2010.

Paříž má 4 dálničné obchvaty - Boulevard peripherique, A86, Francilienne a Grand contournement de Paris.

Dálnica A86 je nazývaná taky "peripherique Ile-de-France".

Dále, na dálnici A86, v oblasti Rueil Malmaison dálnice prochází přímo pod centrálním sídlem společnosti VINCI. :arrow:
vinci1.png
vinci1.png (535.7 KiB) Zobrazeno 52778 x
vinci2.png
vinci2.png (473.6 KiB) Zobrazeno 52778 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:57:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

V Paříži byla ukončena finální etapa modernizace Rue de Rennes. Projekt se zaměřil na rošíření chodníkových částí, modernizaci krytu vozovky a úpravu křižovatek. Náklady: 2,2 mil. € a stavební práce vykonala stavební společnost Eurovia. Práce se realizovali 18h denně. :arrow:
RuedeRennes_HD.jpg
RuedeRennes_HD.jpg (88.27 KiB) Zobrazeno 52423 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

D3 AWARDED A PPP CONTRACT FOR THE TROISSEREUX BYPASS NORTH OF PARIS :arrow:

*silnice 1+1 dlouhá 7 km, v nákladech cca. 62 mil. €
*objekty: 4 (včetně tunelu)
*všechny etapy od naprojektování po provoz jsou přes PPP (Colas Nord-Picardie (34%), Bouygues TP Régions France (33%) and DTP Terrassement (33%))
*délka trvání: 22 (provoz) +3 roky (výstavba)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.4.2016 9:31:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

ačkoliv má toto pramálo společné s dálnicemi, odbřemení to silnice v hlavním městěm, je to již i v tomto tématu o několik příspěvků výše, ale již se rozhodlo

Grand Paris Express

http://www.societedugrandparis.fr/

*dne 6. března 2013 premiér Jean-Marc Ayrault představil podobu projektu Le Grand Paris, který znamená modernizaci a rozšíření sítě městské hromadné dopravy pro region Ile de France (Paříž)
*do 20 se zdvojnásobí tratě metra

Hlavním cílem je vytvořit kvalitnější přestupní síť pro lepší cirkulaci na předměstích Paříže. Projekt podpoří zaměstnanost díky pracím na stavbě 72 nových zastávek na trase o délce 200 km a dopomůže ke konstrukci 70 000 nových ubytování. Podle francouzské vlády, by stavební práce měly trvat do roku 2030, a předpokládaný rozpočet je stanoven na 27 miliard euro. Tento projekt má v popisu zabezpečit vznik nových linek 15-18 a tímto vytvořit tzv. okruh Grand Paris Express. Obchvat, který bude finálně známý pod názvem "Nouveau Grand Paris". Stavební práce v rámci projektu již začaly. Například na trase linky metra číslo 4 či tramvaje T5. Pro rok 2013-14 je připraveno prodloužení linky 14, RER E a stavba linky 15. Dvě hlavní letiště Orly a Roissy, budou spojeny s Paříží a přilehlými předměstími díky automatickým linkám metra, jejichž stavba by měla být dokončena k roku 2017. Žádné nové daně by neměli být vyvolány touto výstavbou a celková montáž bude financována rozpočtem Grand Paris Express a Ile-de-France (mobilizační plán pro dopravu).

Zdroj: http://www.businessinfo.cz, francouzské odkazy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od dvs »

V Paříži vyhlásila starostka jako cíl omezení aut.
U nás jsem nalezl jeden článek na ct24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2 ... hidalgova/
Za pozornost stojí to, že chce zakázat vznětové motory (diesel) v Paříži od 2020. Rozpoutala se kolem toho samozřejmě diskuse.
Př:
http://www.leparisien.fr/paris-75/video ... 354497.php
http://www.leparisien.fr/environnement/ ... 16%2Cd.d24
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Standa »

dvs: Tak jsem se podíval na ty diskuse (v poněkud marné snaze o osvěžení své spíše slabší francouzštiny ;) ) a připadají mi dost ostře proti. Možná to paní starostce její kolegové z PS ještě vysvětlí :twisted: !
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Sponik »

na Idnesu už je taky o tom článek
http://auto.idnes.cz/diesel-znecisteni- ... clanek-box
Ale92MilanoSpA
Příspěvky: 22
Registrován: 10.8.2015 14:36:24

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Ale92MilanoSpA »

Driving through Île-de-France (France) from Saint-Denis to Goussainville 17.08.2015 Timelapse x4

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1. září 2015 vstoupila v platnost nová vyhláška města Paříž omezující provoz nákladní dopravy v Paříži. Těm, kteří poruší novou vyhlášku, bude uložena pokuta 2. stupně ve výši 35 EUR a jejich vozidlo bude vykázáno z centra města.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:59:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Paříž je ode dneška tzv. oranžová barva výstrahy. Město je sužováno rozlevájící se Seinou. Z toho vyplývá celý řad dopravních omezení od silniční přes tu podzemní. Původné předpovědi s deštěm byly do pátku, ale nové hovoří že pršet bude až do soboty, takže rozsah omezení se ještě rozšíří. Aktuální výstrahy v dopravě jsou zde: https://www.transilien.com/info-trafic/temps-reel .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Prefektura v rámci Paříže uzavírá tunel Duplex na dálnici A86 (VINCI Autoroutes). Další omezení je na dálnici A10 a to na vícero místech. Důvodem je zvednutá hladina řeky Seina (její nárůst vodní hladiny činí 4 metry oproti normálu anebo +270%).
Snímka.PNG
Snímka.PNG (11.77 KiB) Zobrazeno 48256 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (517.59 KiB) Zobrazeno 48256 x
Toto opatření je platné prozatím do soboty do oběda. Zásadně se tím nyní komplikuje provoz, ale provádí se z preventivních důvodů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ile-de-France + Paříž

Příspěvek od Diaľničiar »

Paříž dopravně skolaboval, takže jen pro odlehčení provozu se tunel Duplex otevřel od 18:15 do 22:00, kdy se znovu uzavře z bezpečnostních důvodů až do soboty poledne.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (21.77 KiB) Zobrazeno 40966 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“