Ile-de-France + Paříž
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Ile-de-France + Paříž
Ile-de-France má ve fóre k Francii výsadní postavení. Paříž byl pouze dopsaný do názvu tématu, aby byla i téma jasně identifikovatelná. Paříž je hlavním městem celé Francie a rovněž sídlem regionu Ile-de-France.
Oficiální odkazy na tento region
Region Ile-de-France
Paříž
Rozloha: cca. 12 000 km2
Počet obyvatel regionu s hlavním městem: cca. 12,5 mil.
Další města: Versailles, Orsay, Melun, Pontoise
Poloha v rámci země
Oficiální odkazy na tento region
Region Ile-de-France
Paříž
Rozloha: cca. 12 000 km2
Počet obyvatel regionu s hlavním městem: cca. 12,5 mil.
Další města: Versailles, Orsay, Melun, Pontoise
Poloha v rámci země
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:53:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Ile-de-France
Druhý dálniční obchvat Paříže:
http://www.duplexa86.fr/fr/article/duplex-a86-accueil
Na A86 je nejzajímavější stavbou 10 km tunel Duplex. Je to dvouposchodový tunel, jedno poschodí je určeno pro jeden směr a druhé poschodí pro druhý směr dopravy. Tunel je výhradně určený pro osobné autá. Kamióny a autobusy mají tunelem zákazaný přejzd, v budoucnosti budou mít k dispozici tzv. západní tunel (Le tunel d´Ouest). Tunel Socapo má být hotov v roce 2010.
Paříž má 4 dálničné obchvaty - Boulevard peripherique, A86, Francilienne a Grand contournement de Paris.
Dálnica A86 je nazývaná taky "peripherique Ile-de-France".
http://www.duplexa86.fr/fr/article/duplex-a86-accueil
Na A86 je nejzajímavější stavbou 10 km tunel Duplex. Je to dvouposchodový tunel, jedno poschodí je určeno pro jeden směr a druhé poschodí pro druhý směr dopravy. Tunel je výhradně určený pro osobné autá. Kamióny a autobusy mají tunelem zákazaný přejzd, v budoucnosti budou mít k dispozici tzv. západní tunel (Le tunel d´Ouest). Tunel Socapo má být hotov v roce 2010.
Paříž má 4 dálničné obchvaty - Boulevard peripherique, A86, Francilienne a Grand contournement de Paris.
Dálnica A86 je nazývaná taky "peripherique Ile-de-France".
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.4.2016 9:30:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Ile-de-France
Fotky z Boulevard Périphérique, což je taková francouzská obdoba Městského okruhu z Prahy. Prakticky až na vyjímky je Paris uvnitř a jen malá část leží za okruhem.
Okruh je postaven jako osmipruh bez odstavných pruhů, fungují na něm tabule ukazující předpokládaný dojezd do vybraných cílů, skoro s každou ulicí je MÚK. Trasa vede po povrchu s vyjímkou Boulogneského lesa a Daumesnilu, kde je okruh částečně veden v hloubených tunelech.
Pokud by někdo měl zájem o další fotky, dodám
Okruh je postaven jako osmipruh bez odstavných pruhů, fungují na něm tabule ukazující předpokládaný dojezd do vybraných cílů, skoro s každou ulicí je MÚK. Trasa vede po povrchu s vyjímkou Boulogneského lesa a Daumesnilu, kde je okruh částečně veden v hloubených tunelech.
Pokud by někdo měl zájem o další fotky, dodám
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak třeba tady: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=104505344+ ... 218304@z=8, do výstavby M0 i tady: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=144060416+ ... 668800@z=8Kubajsu píše:Juno, vznesl jsem otázku kde konkrétně u většího evropského města se spojují 2 významné dálniční tahy (pokrývyjící svou pbslužností cca 80°výseč) ve vzdálenosti cca 15 km od něj. Odpovědi se stále nějak nemůžu dočkat...
Re: D3 ve Středočeském kraji
A jak to tam funguje, resp. nejsou tam obvyklé výrazné komplikace? Trochu mě zaráží, že Paříž nemá vnější okruh (alespoň podle téhle mapy)...JirkaS píše:Tak třeba tady: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=104505344+ ... 218304@z=8
Re: D3 ve Středočeském kraji
Podle maps.google je to až k N104 (jižní tangenta) 4+4, potom dost komplikované 2+3+3+2 a od N118 už dokonce jen 2+2. Provoz vypadá úplně v pohodě, ale podle počtu odstavených kamionů na jednom odpočívadle bych tipoval, že jde o víkend.Kubajsu píše:...A jak to tam funguje, resp. nejsou tam obvyklé výrazné komplikace? Trochu mě zaráží, že Paříž nemá vnější okruh (alespoň podle téhle mapy)...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Paříž kdysi vnější okruh měla, dokonce snad už snad dvakrát, ale město ho vždycky pohltilo.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boulevard_ ... C3%A9rique
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boulevard_ ... C3%A9rique
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pohroužil jsem se do problematiky Paříže a objevil jsem, že další okruh A86 (super-périphérique) byl dončen letos v lednu! Na obrázku na stránce z wikipedie je tedy ještě nedokončen. Další cca z jedné třetiny nedokončený okruh je Francilienne, který se odděluje z "naší" A10 jako N404. Na poslední stránce je vyobrazen i superokruh "Grand contournement", který je de facto uzavřený, protože A19 je již dostavěna od června 2009 (byť je výrazně blíž k Paříži, než zbytek superokruhu). Takže se dá říct, že Paříž má 4 okruhy, z toho jeden nekompletní!
Pozn.: Omlouvám se za další rozviřování OT, asi by se to mělo časem uklidit do Francie.
Pozn.: Omlouvám se za další rozviřování OT, asi by se to mělo časem uklidit do Francie.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Aha, takže jsem to v té mapě jenom neviděl... Takže se nadá úplně říct, že by z Paříže vycházela A10 společně s A11 a zároveň společně tvořily jedinou možnou dálniční (nebo kapacitní) spojnici s téměř 1/4 země bez možnosti objížďky...Standa píše: Takže se dá říct, že Paříž má 4 okruhy, z toho jeden nekompletní!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Záleží na tom, jak si definujete tu svoji "paříž" A co třeba Mnichov od severu, tam se vám to taky nelíbí? Cca 12 km od okruhu křížení A9 s A92, 40 km od okruhu vidlička A9 / A93 ..
Mno já vim, to jsou spořádaný bavoráci, u matky měst by to nikdy nefungovalo
Stejně jak ta pařížská A104/N104, vždyť to je samá peáž po radiálách .. a čtvrtej ring má poloměr kolem 150 km, čili něco jako česká pohraniční silnice http://en.wikipedia.org/wiki/File:ParisRingRoads_GC.svg
Mno já vim, to jsou spořádaný bavoráci, u matky měst by to nikdy nefungovalo
Stejně jak ta pařížská A104/N104, vždyť to je samá peáž po radiálách .. a čtvrtej ring má poloměr kolem 150 km, čili něco jako česká pohraniční silnice http://en.wikipedia.org/wiki/File:ParisRingRoads_GC.svg
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pravda, měřítko je krapet zavádějící . Mnichov je myslím trochu jiná situace - nedochází ke spojování, ale ke křížení - ale zácpa je tam stejně skoro neustále (přes den)...jonáš píše:a čtvrtej ring má poloměr kolem 150 km, čili něco jako česká pohraniční silnice
U tý Paříže by mě zajímaly právě nějaký praktický zkušennosti; je sice hezký, že to někde takhle postavili, ale nemusíme opakovat všechno co je někde jinde
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ale jen do té doby, než si na tom obrázku ujasníte, že ty malé kroužky kdesi uvnitř, jsou ty zbylé tři okruhy ! Nicméně v některých směrech se asi pořád vyplatí objezd - třeba od nás směr Le Havre nebo Brest bych asi jel raději přes Amiens (ovšem neznám to tam). Analogie s Mnichovem je zajímavá, už jsme tu psali o křížení A9 a A92, zajímal by mě docela vývoj, protože původně to tam mělo vypadat úplně jinak (všimněte si tehdy uvažované trasy dálnice z Prahy na jih).Kubajsu píše:...Pravda, měřítko je krapet zavádějící ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
Projekty „Le Grand Paris“ a „Arc Express“- urbanistický rozvoj hlavního města
„Le Grand Paris“ je projekt iniciovaný prezidentem Nicolasem Sarkozym a představený při příležitosti výstavy "La Cité de l`architecture et du patrimoine" v roce 2007. Projekt je zaměřen zejména na rozvoj infrastruktury a ozelenění města. Počítá s výstabou nových parků, dalším rozvojem čtvrti La Défense a velkými investicemi do dopravy. V úvahu připadají dvě varianty řešení dopravní sítě automatického metra (bez řidiče).
1. Levnější řešení (10 mld euro) "Arc Express" vzešlé z iniciativy regionu Île de France zahrnuje síť o délce 60km okružně propojujicí pařížská předměstí. Předpokládaná denní vytížeností se odhaduje na 1 milion cestujících.
2. Dražší varianta (23 mld euro) iniciovaná vládou pod záštitou prezidenta republiky zahrnuje rozsáhlou síť o 155 km propojující centrum Paříže s letišti Orly a Roissy Charles de Gaulle a zároveň propojující obě tyto letiště navzájem. Předpokládaná vytíženost se dohaduje na 3 miliony cestujících denně.
Veřejná debata se již započala. Levice podporuje levnější projekt a dražší kritizuje za odříznutí předměstí od Paříže. Dle Nicolase Sarkozyho je ale projekt Grand Paris „zásadní element budoucnosti Francie“. Vybraný projekt by měl být zahájen roku 2012 a ukončen do roku 2023-2025. Náklady projektu se odhadují na 23 mld eur a měly by být financovány částečně ze státního rozpočtu, dále z rozpočtu regionu a v neposlední řadě půjčkou.
„Le Grand Paris“ je projekt iniciovaný prezidentem Nicolasem Sarkozym a představený při příležitosti výstavy "La Cité de l`architecture et du patrimoine" v roce 2007. Projekt je zaměřen zejména na rozvoj infrastruktury a ozelenění města. Počítá s výstabou nových parků, dalším rozvojem čtvrti La Défense a velkými investicemi do dopravy. V úvahu připadají dvě varianty řešení dopravní sítě automatického metra (bez řidiče).
1. Levnější řešení (10 mld euro) "Arc Express" vzešlé z iniciativy regionu Île de France zahrnuje síť o délce 60km okružně propojujicí pařížská předměstí. Předpokládaná denní vytížeností se odhaduje na 1 milion cestujících.
2. Dražší varianta (23 mld euro) iniciovaná vládou pod záštitou prezidenta republiky zahrnuje rozsáhlou síť o 155 km propojující centrum Paříže s letišti Orly a Roissy Charles de Gaulle a zároveň propojující obě tyto letiště navzájem. Předpokládaná vytíženost se dohaduje na 3 miliony cestujících denně.
Veřejná debata se již započala. Levice podporuje levnější projekt a dražší kritizuje za odříznutí předměstí od Paříže. Dle Nicolase Sarkozyho je ale projekt Grand Paris „zásadní element budoucnosti Francie“. Vybraný projekt by měl být zahájen roku 2012 a ukončen do roku 2023-2025. Náklady projektu se odhadují na 23 mld eur a měly by být financovány částečně ze státního rozpočtu, dále z rozpočtu regionu a v neposlední řadě půjčkou.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:55:25, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France
Diaľničiar píše:Druhý dálniční obchvat Paříže:
Na A86 je nejzajímavější stavbou 10 km tunel Socapo. Je to dvouposchodový tunel, jedno poschodí je určeno pro jeden směr a druhé poschodí pro druhý směr dopravy. Tunel je výhradně určený pro osobné autá. Kamióny a autobusy mají tunelem zákazaný přejzd, v budoucnosti budou mít k dispozici tzv. západní tunel (Le tunel d´Ouest). Tunel Socapo má být hotov v roce 2010.
Paříž má 4 dálničné obchvaty - Boulevard peripherique, A86, Francilienne a Grand contournement de Paris.
Dálnica A86 je nazývaná taky "peripherique Ile-de-France".
Dále, na dálnici A86, v oblasti Rueil Malmaison dálnice prochází přímo pod centrálním sídlem společnosti VINCI.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:57:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
V Paříži byla ukončena finální etapa modernizace Rue de Rennes. Projekt se zaměřil na rošíření chodníkových částí, modernizaci krytu vozovky a úpravu křižovatek. Náklady: 2,2 mil. € a stavební práce vykonala stavební společnost Eurovia. Práce se realizovali 18h denně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
D3 AWARDED A PPP CONTRACT FOR THE TROISSEREUX BYPASS NORTH OF PARIS
*silnice 1+1 dlouhá 7 km, v nákladech cca. 62 mil. €
*objekty: 4 (včetně tunelu)
*všechny etapy od naprojektování po provoz jsou přes PPP (Colas Nord-Picardie (34%), Bouygues TP Régions France (33%) and DTP Terrassement (33%))
*délka trvání: 22 (provoz) +3 roky (výstavba)
*silnice 1+1 dlouhá 7 km, v nákladech cca. 62 mil. €
*objekty: 4 (včetně tunelu)
*všechny etapy od naprojektování po provoz jsou přes PPP (Colas Nord-Picardie (34%), Bouygues TP Régions France (33%) and DTP Terrassement (33%))
*délka trvání: 22 (provoz) +3 roky (výstavba)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.4.2016 9:31:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
ačkoliv má toto pramálo společné s dálnicemi, odbřemení to silnice v hlavním městěm, je to již i v tomto tématu o několik příspěvků výše, ale již se rozhodlo
Grand Paris Express
http://www.societedugrandparis.fr/
*dne 6. března 2013 premiér Jean-Marc Ayrault představil podobu projektu Le Grand Paris, který znamená modernizaci a rozšíření sítě městské hromadné dopravy pro region Ile de France (Paříž)
*do 20 se zdvojnásobí tratě metra
Hlavním cílem je vytvořit kvalitnější přestupní síť pro lepší cirkulaci na předměstích Paříže. Projekt podpoří zaměstnanost díky pracím na stavbě 72 nových zastávek na trase o délce 200 km a dopomůže ke konstrukci 70 000 nových ubytování. Podle francouzské vlády, by stavební práce měly trvat do roku 2030, a předpokládaný rozpočet je stanoven na 27 miliard euro. Tento projekt má v popisu zabezpečit vznik nových linek 15-18 a tímto vytvořit tzv. okruh Grand Paris Express. Obchvat, který bude finálně známý pod názvem "Nouveau Grand Paris". Stavební práce v rámci projektu již začaly. Například na trase linky metra číslo 4 či tramvaje T5. Pro rok 2013-14 je připraveno prodloužení linky 14, RER E a stavba linky 15. Dvě hlavní letiště Orly a Roissy, budou spojeny s Paříží a přilehlými předměstími díky automatickým linkám metra, jejichž stavba by měla být dokončena k roku 2017. Žádné nové daně by neměli být vyvolány touto výstavbou a celková montáž bude financována rozpočtem Grand Paris Express a Ile-de-France (mobilizační plán pro dopravu).
Zdroj: http://www.businessinfo.cz, francouzské odkazy
Grand Paris Express
http://www.societedugrandparis.fr/
*dne 6. března 2013 premiér Jean-Marc Ayrault představil podobu projektu Le Grand Paris, který znamená modernizaci a rozšíření sítě městské hromadné dopravy pro region Ile de France (Paříž)
*do 20 se zdvojnásobí tratě metra
Hlavním cílem je vytvořit kvalitnější přestupní síť pro lepší cirkulaci na předměstích Paříže. Projekt podpoří zaměstnanost díky pracím na stavbě 72 nových zastávek na trase o délce 200 km a dopomůže ke konstrukci 70 000 nových ubytování. Podle francouzské vlády, by stavební práce měly trvat do roku 2030, a předpokládaný rozpočet je stanoven na 27 miliard euro. Tento projekt má v popisu zabezpečit vznik nových linek 15-18 a tímto vytvořit tzv. okruh Grand Paris Express. Obchvat, který bude finálně známý pod názvem "Nouveau Grand Paris". Stavební práce v rámci projektu již začaly. Například na trase linky metra číslo 4 či tramvaje T5. Pro rok 2013-14 je připraveno prodloužení linky 14, RER E a stavba linky 15. Dvě hlavní letiště Orly a Roissy, budou spojeny s Paříží a přilehlými předměstími díky automatickým linkám metra, jejichž stavba by měla být dokončena k roku 2017. Žádné nové daně by neměli být vyvolány touto výstavbou a celková montáž bude financována rozpočtem Grand Paris Express a Ile-de-France (mobilizační plán pro dopravu).
Zdroj: http://www.businessinfo.cz, francouzské odkazy
Re: Ile-de-France + Paříž
V Paříži vyhlásila starostka jako cíl omezení aut.
U nás jsem nalezl jeden článek na ct24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2 ... hidalgova/
Za pozornost stojí to, že chce zakázat vznětové motory (diesel) v Paříži od 2020. Rozpoutala se kolem toho samozřejmě diskuse.
Př:
http://www.leparisien.fr/paris-75/video ... 354497.php
http://www.leparisien.fr/environnement/ ... 16%2Cd.d24
U nás jsem nalezl jeden článek na ct24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2 ... hidalgova/
Za pozornost stojí to, že chce zakázat vznětové motory (diesel) v Paříži od 2020. Rozpoutala se kolem toho samozřejmě diskuse.
Př:
http://www.leparisien.fr/paris-75/video ... 354497.php
http://www.leparisien.fr/environnement/ ... 16%2Cd.d24
Re: Ile-de-France + Paříž
dvs: Tak jsem se podíval na ty diskuse (v poněkud marné snaze o osvěžení své spíše slabší francouzštiny ) a připadají mi dost ostře proti. Možná to paní starostce její kolegové z PS ještě vysvětlí !
Re: Ile-de-France + Paříž
na Idnesu už je taky o tom článek
http://auto.idnes.cz/diesel-znecisteni- ... clanek-box
http://auto.idnes.cz/diesel-znecisteni- ... clanek-box
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.8.2015 14:36:24
Re: Ile-de-France + Paříž
Driving through Île-de-France (France) from Saint-Denis to Goussainville 17.08.2015 Timelapse x4
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
Dne 1. září 2015 vstoupila v platnost nová vyhláška města Paříž omezující provoz nákladní dopravy v Paříži. Těm, kteří poruší novou vyhlášku, bude uložena pokuta 2. stupně ve výši 35 EUR a jejich vozidlo bude vykázáno z centra města.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:59:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
Ve městě Paříž je ode dneška tzv. oranžová barva výstrahy. Město je sužováno rozlevájící se Seinou. Z toho vyplývá celý řad dopravních omezení od silniční přes tu podzemní. Původné předpovědi s deštěm byly do pátku, ale nové hovoří že pršet bude až do soboty, takže rozsah omezení se ještě rozšíří. Aktuální výstrahy v dopravě jsou zde: https://www.transilien.com/info-trafic/temps-reel .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
Prefektura v rámci Paříže uzavírá tunel Duplex na dálnici A86 (VINCI Autoroutes). Další omezení je na dálnici A10 a to na vícero místech. Důvodem je zvednutá hladina řeky Seina (její nárůst vodní hladiny činí 4 metry oproti normálu anebo +270%).
Toto opatření je platné prozatím do soboty do oběda. Zásadně se tím nyní komplikuje provoz, ale provádí se z preventivních důvodů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ile-de-France + Paříž
Paříž dopravně skolaboval, takže jen pro odlehčení provozu se tunel Duplex otevřel od 18:15 do 22:00, kdy se znovu uzavře z bezpečnostních důvodů až do soboty poledne.