Martinique - Martinik
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Martinique - Martinik
Martinik je zámořským teritoriem Francie a zároveň regionem. Zde ve fóre k Francii bude mít výsadní postavení, protože se nenachází přímo na evropském kontinentu, ale do hlavních silnic se investují větší peníze.
Oficiální odkaz na region
http://www.collectivitedemartinique.mq/
Rozloha: cca. 1 100 km2
Počet obyvatel: cca. 370 000
Sídlo regionu: Fort-de-France (cca. 80 000 obyv.)
Ostatní sídla: Le Marin, Saint-Pierre, La Trinité
Poloha ostrova
Oficiální odkaz na region
http://www.collectivitedemartinique.mq/
Rozloha: cca. 1 100 km2
Počet obyvatel: cca. 370 000
Sídlo regionu: Fort-de-France (cca. 80 000 obyv.)
Ostatní sídla: Le Marin, Saint-Pierre, La Trinité
Poloha ostrova
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2021 23:40:04, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique
Na Martiniku je pouze jedna dálnice a to dálnice A1.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martinique
Ta druhá fotka to je co?
Tam by se měli jet projet ti co s stěžují na I/48
Doufám, že to jen zkresluje to foto.
Tam by se měli jet projet ti co s stěžují na I/48
Doufám, že to jen zkresluje to foto.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique
Ve Fort-de-France se nachází i silnice RD41
Délka: 6,5 km
Uvedení do provozu: 1994
Náklady: 190 mil. €
Pruhy: 2x2
Dnešní intenzity: 90 tis. vozidel za 24h
Jedná se o severní bypass města.
Délka: 6,5 km
Uvedení do provozu: 1994
Náklady: 190 mil. €
Pruhy: 2x2
Dnešní intenzity: 90 tis. vozidel za 24h
Jedná se o severní bypass města.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique
Martine: Ta fotka nezkresluje, to je pořád starý úsek dálnice. Nové úseky jsou již na 3+3 aneb mají úplně nový povrch. Celkově zde Francie investovala značné finance v létech 1990-2000, ovšem nyní opět kapacity silnic dosahují maxima. To je jinak problémem téměř celé Francie, stačí si zajet do jejich hlavního města.
Osobně ale pochybuji, že kdyby se Martinik osamostatnil, že by vyřešil dopravní problémy rychleji.
Osobně ale pochybuji, že kdyby se Martinik osamostatnil, že by vyřešil dopravní problémy rychleji.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Hlavní silniční síť se skládá ze
Jediná dálnice A1 aneb Autoroute martiniquaise, která spojila města Fort-de-France a Le Lamentin. Její délka je pouhých 7 km, ovšem dané města propojila s mezinárodním letištěm, takže se podstatně snížili kongesce přes město Fort-de-France.
Dále jsou zde státní silnice:
RN1 - RN9
RN2001, RN2002, RN2004, RN 2006
Mapa silniční sítě
Jediná dálnice A1 aneb Autoroute martiniquaise, která spojila města Fort-de-France a Le Lamentin. Její délka je pouhých 7 km, ovšem dané města propojila s mezinárodním letištěm, takže se podstatně snížili kongesce přes město Fort-de-France.
Dále jsou zde státní silnice:
RN1 - RN9
RN2001, RN2002, RN2004, RN 2006
Mapa silniční sítě
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2021 0:26:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Jak je ve vláknu napsané, tak hlavní vícepruhová silnice je ve Fort-de-France. Od západu na východ jí tvoří RN2, D41, A1 a RN5. Část A1 je již v parametrech 2x3. Ten tah má v rámci města asi 20 km. Více pruhů má ale RN5 i dále na jih a je cílem i zde pokračovat na 2x3 jízdní pruhy.
Cíl je odlehčit hlavní tahy přes město. V posledním období se realizuje výstavba veřejné dopravy pod názvem Construction du transport collectif en site propre (TCSP), což si vyžadovalo větší přestavbu hlavní silniční sítě. TCSP má 14 km. Jezdit má každých 6 minut, od 5:00 do 22:00 s kapacitou 50.000 lidí za den. Studie k TCSP: https://journals.openedition.org/rge/3515 .
Zde je video průjezd z roku 2014, kdy se právě realizovala výstavba TCSP a přestavba páteřních komunikací:
Pro fanoušky je pak archiv ohledně TCSP zde: http://politiques-publiques.com/martinique/tag/tcsp/ . Obzvláště roky 2014 a 2015 značí kolapsové stavy v silniční dopravě ve Fort-de-France, i když se maximalizovalo značení a úpravy tak aby alespoň 2x2 bylo všude k dispozici i nadále. EU zde přispěla částkou 88 mil. €. Celkové náklady mají být 246 mil. €.
Promo video jak to funguje:
Celkové změny, návrhy kolem TCSP: https://urbparl.wordpress.com/2015/04/2 ... artinique/ .
Cíl je odlehčit hlavní tahy přes město. V posledním období se realizuje výstavba veřejné dopravy pod názvem Construction du transport collectif en site propre (TCSP), což si vyžadovalo větší přestavbu hlavní silniční sítě. TCSP má 14 km. Jezdit má každých 6 minut, od 5:00 do 22:00 s kapacitou 50.000 lidí za den. Studie k TCSP: https://journals.openedition.org/rge/3515 .
Zde je video průjezd z roku 2014, kdy se právě realizovala výstavba TCSP a přestavba páteřních komunikací:
Pro fanoušky je pak archiv ohledně TCSP zde: http://politiques-publiques.com/martinique/tag/tcsp/ . Obzvláště roky 2014 a 2015 značí kolapsové stavy v silniční dopravě ve Fort-de-France, i když se maximalizovalo značení a úpravy tak aby alespoň 2x2 bylo všude k dispozici i nadále. EU zde přispěla částkou 88 mil. €. Celkové náklady mají být 246 mil. €.
Promo video jak to funguje:
Celkové změny, návrhy kolem TCSP: https://urbparl.wordpress.com/2015/04/2 ... artinique/ .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2021 0:28:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Na ostrově je cca. 300 km státních, 600 km departementních a 1.500 km místních silnic. Celkem tedy cca. 2.400 km síť silnic. Širší tah je de facto tvořen v rámci průtahu hlavního města od západu formou silnice RD41 a dále pak dálnice A1. V rámci nich funguje speciální zrychlená bus přeprava. Vylepšilo se několik křižovatek. Silniční síť je nejvíce ohrožována počasím, takže se klade důraz na lepší materiály. Silniční doprava je jediná možnost přepravy po ostrově, takže se zvláštně přístupuje i k výstavbě a opravám. Na ostrově nejsou další 4+ pruhy mimo hlavního města, ale hlavní silnice mají kvalitní vozovku, dobré značení, často prostor na předjíždění nákladních vozidel. Největším projektem, který poupravil i MÚK a silnice jako takové je zavedení veřejné dopravy i zde ve vlákně opsané za téměř 400 mil. €. Projekt se realizoval od roku 2003, přičemž polovina peněz se provinvestovala v letech 2013 - 2015. TCSP jak se projekt jměnuje má 2 linky, je tvořen 2 desítkami speciálních autobusů ve tvaru tramvají. Tramvajové tratě se zde nerealizují pro zvýšené seizmické riziko a tím pádem zcela jiné finanční nároky. Cílem je odlehčit stávající hlavní silniční tepny v rámci hlavního města, protože nové kapacitní tahy ani není kde realizovat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 323#p91323 .
Dále, v tématu se věnuju odlehčování páteřních tahů a sice aplikovaním bus přepravy ve speciální úpravě a aktualitou je informace, která mluví o tom, že se připravuje rozšíření systému TCSP: https://www.collectivitedemartinique.mq ... n-du-tcsp/ . Tady je přímý odkaz na dokument týkající se předběžné konzultace z 11/2020: https://www.collectivitedemartinique.mq ... -light.pdf . Z toho plyne, že stavební práce se zahájí po roce 2024. Je tam i mapa linek.
Pak je tady třeba informace k nové investici do nového KO v hodnotě 4 mil. €: https://www.collectivitedemartinique.mq ... isibilite/ .
Tady je realizovaný upgrade jedné z MÚK, již zakomponovaný extra nadjezd pro ten rychlý spoj autobusu: Několik dalších informací pro zájemce k dohledání:
Rozvoj dopravní infrastruktury se realizuje v rámci tzv. programu STIRM II, což je Schéma Territorial des Infrastructures Routières de la Martinique a tedy aktuálně pro období 2017 - 2037.
Pro období 2015 - 2020 na základě i rámce EU 2014-2020 se sestavil plán financování vícero segmentů infrastruktury; s celkovým rozpočtem ve výši 1 mld. €:
Ani tento malebný prostor nebyl ušetřen pandemie COVID-19; prozatím tady je 6500 případů a 45 úmrtí.
Tak v první řadě jsem aktualizoval celý příspěvek v tématu ke stavu silniční sítě, protože to Martinik zásadně vylepšil:
Dále, v tématu se věnuju odlehčování páteřních tahů a sice aplikovaním bus přepravy ve speciální úpravě a aktualitou je informace, která mluví o tom, že se připravuje rozšíření systému TCSP: https://www.collectivitedemartinique.mq ... n-du-tcsp/ . Tady je přímý odkaz na dokument týkající se předběžné konzultace z 11/2020: https://www.collectivitedemartinique.mq ... -light.pdf . Z toho plyne, že stavební práce se zahájí po roce 2024. Je tam i mapa linek.
Pak je tady třeba informace k nové investici do nového KO v hodnotě 4 mil. €: https://www.collectivitedemartinique.mq ... isibilite/ .
Tady je realizovaný upgrade jedné z MÚK, již zakomponovaný extra nadjezd pro ten rychlý spoj autobusu: Několik dalších informací pro zájemce k dohledání:
Rozvoj dopravní infrastruktury se realizuje v rámci tzv. programu STIRM II, což je Schéma Territorial des Infrastructures Routières de la Martinique a tedy aktuálně pro období 2017 - 2037.
Pro období 2015 - 2020 na základě i rámce EU 2014-2020 se sestavil plán financování vícero segmentů infrastruktury; s celkovým rozpočtem ve výši 1 mld. €:
Ani tento malebný prostor nebyl ušetřen pandemie COVID-19; prozatím tady je 6500 případů a 45 úmrtí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Martinique - Martinik
Úřady jsou potěšeny znovuotevřením RD15 v Sainte-Marie, téměř dva roky po sesuvu půdy po silných deštích v listopadu 2020 v regionu. Otevření se konalo 14. října 2022. Náklady na rekonstrukci činí 1,2 mil. €.
Došlo k sesuvu na asi 60m vozovky. Náklady jsou vysoké, protože po provedení studií se zjistila potřeba zvolit lepší drenážní opatření až 3m hluboko. A zmodernizoval se trochu delší úsek v celé rizikové oblasti.
https://la1ere.francetvinfo.fr/martiniq ... 30972.html
Jináč tady není nic nové. Údržba silnic probíhá, ale že by se plánovalo něco větší stavět, tak to prozatím ne. Nebo jsem nenašel. Dálnice A1 u hlavního města je rozšířená, zmodernizovaná, je tady zapuštěn BRT. Je tady další pokračování obchvatu 2x2 ve formě departmentní silnice, vše je uvedeno v tématu.
Došlo k sesuvu na asi 60m vozovky. Náklady jsou vysoké, protože po provedení studií se zjistila potřeba zvolit lepší drenážní opatření až 3m hluboko. A zmodernizoval se trochu delší úsek v celé rizikové oblasti.
https://la1ere.francetvinfo.fr/martiniq ... 30972.html
Jináč tady není nic nové. Údržba silnic probíhá, ale že by se plánovalo něco větší stavět, tak to prozatím ne. Nebo jsem nenašel. Dálnice A1 u hlavního města je rozšířená, zmodernizovaná, je tady zapuštěn BRT. Je tady další pokračování obchvatu 2x2 ve formě departmentní silnice, vše je uvedeno v tématu.