Réunion

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem celou tému postupně poslední dny. :idea: Vylepšil jsem jednotlivé příspěvky o další informace, fakta a mapy.

Réunion disponuje v rámci Francie velmi kvalitní sítí státních silnic. A co se týká těch zkapacitněných, tak je to síť dlouhá cca. 150 km. Když se to vezme od hlavního města, tak např.:

*je zde RN1, která jde od hlavního města po pobřeží dál na jih až do Saint-Pierre. V celé délce je rozšířená na 2x2 a nachází se na ní i dálnice Route de Tamarins; ne dálniční úsek, ale některé úseky RN1 jsou na 1+1+1 anebo 2+1 a to na místech, kde došlo k obrovskému sesuvu svahů

*dále je zde RN2, která jde od RN1, kopíruje celé centrum u pobřeží v rámci hlavního města a končí až na jihu v Saint-Pierre, přičemž první část cca. 35 km (+ i to hlavní město ale to ani nepočítám, to je spíše 2+2) je zkapacitněné na 2x2 až po Saint-Benoit
Obrázek

*na jihu kde se setkávají RN1 a RN2 je Saint-Pierre a zde je i RN3, která jde do vnitrozemí (spojuje napříč ostrov na RN2 na východě) a až po Le Tampon je i RN3 zkapacitněná na 2x2, zde POHLED

Dobrá zpráva je, že na konci měsíce se podařilo vyčistit RN1 před hlavním městem, kde byl pád skalních bloků 13-15t, nezadržela je žádná bariéra a přerazily i gabionovou oporní zeď, více zde, takže je konec 8-9 km dlouhým kolonám, které zde byly denní realitou.

O stranu dozadu nové příspěvky k Nouvelle Route du Littoral, mega projekt za 1,5 mld. € na 12 km pobřežně-oceánské komunikaci; postup výstavby hlavního objektu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní město Saint-Denis disponuje i tunelem, respektivě zastřešeným bulvárem v rámci RN6:
Périphérique_Saint-Denis_(La_Réunion).png
Périphérique_Saint-Denis_(La_Réunion).png (567.48 KiB) Zobrazeno 45462 x
p1070019.jpg
p1070019.jpg (48.63 KiB) Zobrazeno 45462 x
Celý bulvár spojuje RN1 a RN2 v hlavním městě a je to tedy RN6. Má délku 9,3 km. Ten tunel má 2 tubusy a délku 300m. Náklady na výstavbu jsou 245 mil. € na 8 km, co se dostávají do provozu jako poslední, protože to jde středem města, část bulváru je v uspořádání 2x3 až dokonce 2x4 jízdní pruhy v rámci křižovatek a odbočování atd. Až 82% nákladů si zaplatil region Réunion.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (667.05 KiB) Zobrazeno 45462 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Na projektu Nouvelle Route du Littoral se intenzivně pracuje :!:

1. na cestě je lodní batérie pro realizaci výstavby na moři, zařízení které se sestavovalo dlouhou dobu v Polsku je nyní u Anglie

2. intenzivně se pracuje i na ostrově:

a) vyrábí se betonové odlitky: (mimo stavěniště, tohle je místo určené pro výrobu jednotlivých dílců)
reunion-nouvelle-route-littoral-esquisse_620x350.jpg
reunion-nouvelle-route-littoral-esquisse_620x350.jpg (71.72 KiB) Zobrazeno 45404 x
b) připravuje se staveniště, kde se bude vše potřebné montovat na pobřeží; vidět i na tom výše uvedeném odkazu (2. video)

Hlavním zhotovitelem je skupina VINCI; část prací zabezpečí BOUYGUES (COLAS). Stejně jako ohledně projektu dálnice Route des Tamarins je zde silná spolupráce. Na projektu té dálnice byl hlavní zhotovitel COLAS a VINCI prováděla několik dílčích prací včetně výstavby velikých mostů. Doplnil jsem na předchozí stranu i video od společnosti COLAS ohledně té dálnice, aby to doplnilo i ty fotografie. :P
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:22:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro ještě lepší představivost ohledně detailnějších principů výstavby prvků v rámci nové pobřežní silnice přikládám další vizualizační video s komentárem, který je sice francouzsky, ale rozumět se díky tomu dá. Neznázorňuje silnici v trase ani realizaci postupnosti výstavby tak jako předchozí videa, ale věnuje se více technickým detailům:

https://vimeo.com/116761749
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Na novou pobřežní silnici budou potřebné největší žeriavy (jeřáby?), jaké na světě jsou momentálně k dispozici. Část z nich vlastní společnost/divize VINCI Construction Grands Projets a i Bouygues TP, ale další se shání. Na realizaci jich bude potřeba až 16. Dále to budou stroje od Grues Levages Investissements. Typologicky třeba Potain MD 485B M20 s 80m ramenem a se zdvihem 20t, ale i takové jako Manitowoc 12000E-1 se zdvihem 110t. Více informací je pak zde: http://www.constructioncayola.com/infra ... france.php .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Cestu lodní batérie z přístavu z Polska můžete sledovat na navigačním odkazu zde: http://www.marinetraffic.com/fr/ais/det ... /259848000 , je již u pobřeží JAR, brzo dorazí na ostrov Réunion :ok:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (126.79 KiB) Zobrazeno 45223 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Lodní zařízení je již nějaký den na ostrově. Příprava výstavby pilířů a základů pro ně běží naplno:
0.jpg
0.jpg (225.71 KiB) Zobrazeno 45163 x
1.jpg
1.jpg (290.9 KiB) Zobrazeno 45163 x
2.jpg
2.jpg (246.48 KiB) Zobrazeno 45163 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Lodní baterie anebo i chobotnice, tedy Zourite je již na místě a dne 27.5. byl pokřtěn místopředsedem vlády a nyní bude 24 měsíců umístňovat do moře 150 objektů bez ohledu na počasí a vlny. Vyroste tak nová pobřežní silnice, silnice v oceáně. Kolosální stavba za 1,6 mld. €.
zourite-reunion-baptise-mega-barge_620x350.jpg
zourite-reunion-baptise-mega-barge_620x350.jpg (79.93 KiB) Zobrazeno 45103 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Staví se již část viaduktu Grande Chaloupe a do konce tohoto měsíce se formují práce na moři, které se již brzo zahájí.
nrl-suivi-chantier-03.jpg
nrl-suivi-chantier-03.jpg (73 KiB) Zobrazeno 44969 x
nrl-suivi-chantier-04.jpg
nrl-suivi-chantier-04.jpg (98.06 KiB) Zobrazeno 44969 x
nrl-suivi-chantier-05.jpg
nrl-suivi-chantier-05.jpg (81.44 KiB) Zobrazeno 44969 x
arton25347.jpg
arton25347.jpg (325.05 KiB) Zobrazeno 44969 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Zourite (výše popsaná speciálně pro stavbu nové pobřežní silnice zhotovená lodní baterie/chobotnice) již pracuje a zatlouká do moře jednotlivé pilíře a segmenty.



Na místě se nachází mnoho dokumentarních televizí a reportérů, takže jednou se na to budou naše děti koukat v televizi jako na jiné velkolepé projekty ze světa a nevěřícně sledovat co lidstvo dokáže vybudovat, když chce. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Projížďka po pobřežní silnici, vpravo vidět novou v oceáně:


Seznam s videami z výstavby nové silnice Nouvelle Route du Littoral:

https://www.youtube.com/results?search_ ... RL+REUNION
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na realizaci jednoho z největších silničních projektů na planetě Nouvelle Route du Littoral, první 2 videa jsou z realizace viaduktu de la Grande Chaloupe, to poslední pak na přístav, kde je lodní batérie a pilíře určené do oceánu, které tam tato speciální loď zhotovená v Polsku zatlouká; na 1. straně ve spodní části je rozepsán celý projekt včetně obrazového materiálu i s podklady





za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

vynikající časosběrné video z výstavby viaduktu nové pobřežní silnice v moři za rok 2016 v pouhých 4 minutách:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Po rozsáhlých informacích přináším aktuální stav prací na nové mořské pobřežní silnici, která se aktivně staví. Stavitelské veledílo po všech stránkách, logistické mistrovské dílo. :arrow:
vinci1.PNG
vinci1.PNG (1.15 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci2.PNG
vinci2.PNG (1.21 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci3.PNG
vinci3.PNG (1.2 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci4.PNG
vinci4.PNG (1.11 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci5.PNG
vinci5.PNG (1.25 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci6.PNG
vinci6.PNG (662.78 KiB) Zobrazeno 44040 x
vinci7.PNG
vinci7.PNG (1.21 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci8.PNG
vinci8.PNG (1.17 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci9.PNG
vinci9.PNG (1.38 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci10.PNG
vinci10.PNG (1.07 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci11.PNG
vinci11.PNG (900.33 KiB) Zobrazeno 44040 x
vinci12.PNG
vinci12.PNG (1.46 MiB) Zobrazeno 44040 x
vinci13.PNG
vinci13.PNG (773.64 KiB) Zobrazeno 44040 x
vinci14.PNG
vinci14.PNG (1.07 MiB) Zobrazeno 44040 x
Jak jde pilíř do vody: https://www.linkedin.com/pulse/de-jour- ... -kermenguy .

V polovině března došlo znovu k utržení skal z hory. Něco zadržel systém ochranných sítí, ale v konečném důsledku znovu dopadlo několik tentokrát menších kamenů až na pobřežní silnici. Nepomohl ani systém vyvýšených ochranných zdí a gabionů. V provozu tak je střídavě 2 pruh a 4-pruh, protože se provádí technická inspekce svahů. Už aby nová mořská silnice byla hotová ...
11.PNG
11.PNG (1.31 MiB) Zobrazeno 44040 x
12.PNG
12.PNG (1.32 MiB) Zobrazeno 44040 x
13.PNG
13.PNG (1.27 MiB) Zobrazeno 44040 x
Silnice v tomto úseku je dlouhá 13 km a na 2x2 je k dispozici od roku 1976, tedy 41 let. Za tuto dobu zde zemřelo 123 lidí, z čeho 23 jako přímý důsledek pádu skal. Pokaždé se pak provádí obhlídka svahů, což značí uzavření této strategické ostrovní komunikace a následně je na celý den ochromen provoz ... a i hospodářská činnost.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Útroby výše znázorněných jednotlivých betonových dílů:
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG (872.61 KiB) Zobrazeno 43948 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.5 MiB) Zobrazeno 43948 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (1.27 MiB) Zobrazeno 43948 x
Snímka2-2.PNG
Snímka2-2.PNG (1.61 MiB) Zobrazeno 43948 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (531.61 KiB) Zobrazeno 43948 x
Připomínám a opakuji, že délka trasy má 12 km v stavebních nákladech 1,66 mld. €, tedy asi 130 mil. € na 1 km. Speciální technika, speciální postupy. Zvláštní harmonogram prací, aby nebyl narušen život. Obtížná logistika, nekompromisní příroda a její síla. Celkové náklady jsou 3 mld. €; včetně dokumentací a revitalizace pobřeží, dozoru atd. Zhotovitelem nejnáročnějších objektů je VINCI a pak i Bouygues. Hlavní stavební objekty tvoří 75% ceny stavebních nákladů a stejné % délky. Celý projekt má pod patronátem již Egis z hlediska komplexního řízení tohoto projektu.

http://www.egis.fr/action/realisations/ ... la-reunion

Většina těchto informací zde je. Když si kliknete mapu, tak zjistíte, že již jen ta část od Saint-Denis po La Possession je opravdu nalepená na skalách, které padají a zároveň je to hned u vody a nedá se to již nijak lépe ochránit. Terén je opravdu špatný, ostatně ta departement silnice je hodně klikatá (ZDE pohled) Ta pobřežní N1 je o polovinu kratší. Reálně hrozí další pády skal, tak až v tuto dekádu se k tomu projektu přistoupilo. Ta D41 je velmi vytížená i nyní na úseku od hlavního města po La Montagne; 9.000 vozidel za 24h, co v těchto parametrech značí ve špičkách pomalu se pohybující kolonu vozidel, ale o plánech co s tím dělat zase jindy.
Snímka15.PNG
Snímka15.PNG (175.83 KiB) Zobrazeno 43948 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.2.2019 20:19:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

2 měsíce se chystám podrobněji napsat k projektu nové pobřežní silnice ... prozatím jsem se k tomu nikdy moc nedostal a spíš jsem opisoval již detailněji jednotlivé etapy včetně obrazového materiálu ... ale nyní ten čas nadešel :P

Réunion a nová silnice v Indickém oceáně :arrow:

Réunion je jedním ze čtyř francouzských teritorií mimo území Francie. Nachází se asi 175 km JZ od Mauríciu (rovněž velmi vyspělý stát) východně od Madagaskaru. Réunion je tedy součástí EU, přičemž se jedná o ostrov dlouhý 63 km, široký 45 km v celkové rozloze kolem 2.500 km2, na kterém žije cca. 845.000 lidí.

O jakou silnici jde? Silnice nese název La Nouvelle Route du Littoral. Staví jí seskupení francouzských firem: Bouygues Travaux Publics, VINCI Construction Grands Projets, Dodin Campenon Bernard a Demathieu Bard Construction. Projekt formálně začal v roce 2012 s cílem ukončení v roce 2018.

Na ostrově jsou 2 sopky a je zde i nadále vulkanická aktivita. Největší poslední erupce: 04/2007 a 09/2016. Jedna sopka je aktivní a to Piton de la Fournaise (výška 2.631m), druhou je pak Piton des Neiges (3.070m). V roce 2007 vychrlila objemově 3.000.000 m3 lávy za den. Aktivní sopka se sleduje. Tento vulkanický charakter formuje docela náročný terén a měnící se geologické poměry. To je i hlavní důvod výstavba nové silnice. Ostrov totiž pomalu dochází o pobřežní silnici, čímž je neustále ohrožováno dopravní spojení, ekonomický rozvoj atd.
reun1.PNG
reun1.PNG (1004.88 KiB) Zobrazeno 43726 x
Vnitrozemská trasa je jak jsem jí opsal ve vlákně vedená velmi složitým terénem a tudíž neumožňuje snadný provoz pro nákladní dopravu. Neumožňuje ale ani rychlejší provoz pro osobní dopravu. A momentálně není řešení pro její jiné vedení s reálním vylepšením vstupu do hlavního města. Navíc i současná trasa je ohrožována pády skal. Hlavní státní silnice je zase vedená po pobřeží a sice disponuje 4-pruhem, tak tato silnice je ročně i 40x uzavíráná pro sesuvy skal a hlíny. Je to nejčastější důvod úmrtí na této silnici. Přenáší ale neustále větší dopravní zatížení a jakákoliv její uzavírka způsobuje dopravní kolaps. I bez uzavírek jsou tady běžné zápchy vzhledem ke spojnici mezi přístavem, letištěm. Mezi hlavním městem a vyspělou a rozvinutou západní polovinou ostrova. Navíc ostrov nechce rozšiřovat pobřeží pro silnici, protože chce zachovat přírodní ráz a limitováno je to i plochami pro další zástavbu.

Nejviditelnější částí je 5,4 km dlouhý přechod nad oceánem, který bude mimo samotný ostrov. Je součástí 12,5 km trasy silnice. Původní predikce nákladů ve výši 1,3 mld. € stoupají k 1,7 mld. €. To znamená 136 mil. € na 1 km. Projekt se tak dostal pod silnou palbu kritiků hlavně v časech, kdy samotná Francie musí šetřit a navíc se začínali ozývat ekologové, kteří se obávají o zničení nejbližších ostrovních vod a ekosystémů v nich. Hledalo se levnější řešení výstavby, ale nakonec vzhledem k technickým požadavkům, problematiky zajištění plynulosti dopravy a vytvoření logistiky a výroby celého díla s ohledem na zajištění techniky (speciální lodní batérie na zatloukání speciálně na souši vyrobených pilířů, budování ochranné hráze, vysoké výkonné jeřáby, speciální kolesové transportéry atd.) se cena snížit nepovedla.

Viadukt bude mít 2x3 jízdní pruhy a separátní prostor pro autobusy, cyklisty a pěší. Životnost 100 let. V prostředí s vulkanickou aktivitou, sezónně nepříznivými poměry v oceáně bude stavba bičována silnými vlnami.
reun2.PNG
reun2.PNG (1.11 MiB) Zobrazeno 43726 x
Vlny jsou zde běžné do výšky 10m. Při hurikánech fouká vítr o síle 144 km/h. Viadukt se sestavuje na pevnině. Skládá se ze 36 základních pilířů a celá struktura má celkem 1.386 přefabrikovaných segmentů. Lodní batérii se již nejdu věnovat, o té jsem psal průběžně. Disponuje speciálním vybavením pro vrážení pilířů do dna a disponuje vysoce výkonným zdvihovacím zařízením, párem jeřábů s nosností 4.800t. Základem všeho je 8 speciálních bubnových navijáků, takže si batérie žádá neustálou údržbu a to také není levné. Jen tato loď ale zvládá i mírně nepřiznívé počasí s těmi parametry jaké jsem uvedl. Jsou zde speciální hydraulické systémy, vysokovýkonní motorové jednotky atd.

Na pevnině se k transportu od místa zhotovení jednotlivých dílů k pobřeží na nalodění používají 3 těžké moduly PST/SL 18 (P1+1/2), které dodal Goldhofer. Jsou na obrázcích i výše, ale když si je zadáte do googla stačí to označení, tak vám vypluje Réunion. Tyto moduly odvezou i velmi úzké a zároveň těžké segmenty a mají zvlášť výkonní motory se speciálními rychlostemi pro obzvláště detailní přesuny. Vozidla mají speciálně uzavřené kabíny s detailním ovládáním. Z těch 1.386 dílců každý váží od 210 do 285t a udělají z viaduktu silnou stavbu.
reun3.PNG
reun3.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 43726 x
Logistika. Přímo na pobřeží je úložištěstaveniště pro segmenty. Doprava k místu výstavby je prováděná díky pobřežního 4-pruhu. A to vždy v noci. V tomto čase je nejnižší provoz a vždy se 1/2 profil uzavře a použije pro dopravu segmentů. Celý pohyb na silnici je osvětlen seshora. Po silnici se uskutečňuje 1.386 jízd během 3 let. A tak je přizváno k operacím několik vysoce výkonních jeřábů a to celkem 16 ks od firem Manitowoc, Grove a Potain. Od vlastnicví zhotovitelů se sem tato technika rovněž musí dostat a sestavit. Třeba 2 kusy Potain MD 485B M20s, 2 kusy MDT 368 As nebo pásový Manitowoc 12000E-1 atd. Touto technikou disponují Vinci Construction Grands Projets a Bouygues TP. Ve vlákně jsem zaznamenal i výtržnický incident při podpálení jednoho kusu ... některé žeriavy z celkového čísla 16 se ale museli pronajat z nebližších lokalit a to od společnosti GLI, tedy Grues Levages Investissements, což je hlavní dealer Manitowoc pro oblast Reunionu (+Mayotte a Maurícius). Na místě zhotovení je ale nedostatek stavebních materiálů: písek, kamenivo a tyto se musejí rovněž na místo dopravovat. Celý logistický proces a proces výstavby mají neustálý geotechnický dozor, další zeměměřičské práce, ekologický dohled. Ze sousedního Madagaskaru se dotahují 2 jednotky Comarco 3651 a 3652 (transport kamene atd.) a kromě těchto člunů i 2 remorkéry.
reun4.PNG
reun4.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 43726 x
Do minulosti Réunion vybudoval i dálnici Route de Tamarins, což je další velký projekt pro tento ostrov. Po dobudování tohoto projektu bude cestování v hlavní hospodářský osi vyřešeno na velmi dlouhou dobu.
reun5.PNG
reun5.PNG (140.76 KiB) Zobrazeno 43726 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:25:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislosti s projektem nové pobřežní silnice se neustále objevují obavy z prodražení celé stavby vzhledem k technické náročnosti. Region informoval, že v rozpočtě je rezerva 250 mil. € z toho 200 mil. € na geotechnická rizika a 50 mil. € na dodateční ekologické prvky a prozatím není žádná známka, že by tato rezerva na projekt nepostačovala. Dodateční jsou třeba některé pilíře v oceáně, které umožní vytvořit umělé koralové útěsy. Rezervu region vytvořil ještě v roce 2014. Staví se 3 roky a nejsou evidované další nároky na projekt. Stavba se má odevzdat do provozu v roce 2018, i když se očekává skluz; ten se očekává neustále pro možné špatné počasí a logistickou náročnost realizaci celé stavby.
939107nrlreunionpasderapagebudgetaire620x350.jpg
939107nrlreunionpasderapagebudgetaire620x350.jpg (150.46 KiB) Zobrazeno 43637 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:25:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

aktuální stav největšího projektu zde a celkově v rámci mimo-francouzského území: stavba roste jako z vody :P

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:25:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z dronu z prosince

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:26:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

tak jak tady je 4 min. video prací za rok 2016, tak tady přidávám 4 min. video za rok 2017 :arrow:

opravdu doporučuji toto velmi dobře sestřihané časosběrné video z vícero sekcí shlédnout, stojí to za to (já tam několikrát ročně jsem doopravdy, ale tohle video je opravdu dobré)



a nakonec ještě záběry na pilíře nového viaduktu a staveniště z jízdy po pobřežní silnici:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:26:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

tady je video znázorňující jaké to je, když řádí cyklona, jaký je ochromený provoz na pobřežní silnici, jak valí voda z hor a vedle je vidět nový viadukt zasazený v oceáně (od 4. minuty viadukt) :arrow:



a tady je nejnovější video staré pár dní z jízdy za hezkého počasí po té samé silnici s hezkými záběry na vznikající obří stavbu (od 3. minuty začíná top pohled) :arrow:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

Region Réunion byl kolem 24.4. zasažen tropickou cyklonou Fakir, která ve vícero lokalitách přinsela 400mm a více srážek za 24h. Řeky se následně dostávají na svá maxima a pobřežní silnice byla ohrožována jak vysokými vlnami tak extrémními proudami vody ze skalních masivů. Ochranné sítě jsou na mnoha místech přetržené a na silnici dopadlo mnoho kamenů a zeminy. Do silnice se investovalo již několik desítek mil. € na zajištění jak od moře tak od skalního masivu a stále jsou tato opatření nedostatečná.

Naštěstí se projekt nové silnice postavěné přímo v oceánu již realizuje a brzo bude lépe.
jen pro ilustraci; silnice je v mnohem pokročilejším stadiu realizace
jen pro ilustraci; silnice je v mnohem pokročilejším stadiu realizace
nouvelle-route-du-littoral-region-reunion-02.jpg (163.53 KiB) Zobrazeno 39859 x
novinka ve vlákně jsou dopravní informace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=8666#p8666 :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:25:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Réunion

Příspěvek od Diaľničiar »

největší projekt zde NRL: je to ostře sledovaný projekt, za účasti mnoha stanic a vytváří se mnoho dokumentů, stavba napředuje i navzdory velmi nepřiznívému počasí, i když se spekuluje o výsledním termínu i ceně za projekt

a zde je video z průjezdu po stávající pobřežní silnici se záběry na rozestavěnou v oceáně:



Je to stavba za skoro 2 mld. € ve stavebních nákladech, z čeho hlavní viadukt je v nákladech více než 700 mil. €. Práce na celé výstavbě je tady pro více než 18.000 lidí, přičemž hlavní stavební práce realizuje 1/4 z tohoto počtu. Je to specifická stavba a je zde mnoho specializovaných technologických postupů, ovšem předem naplánovaných. Co se stane s původní pobřežní silnicí se již vedou debaty. O tom jindy. Úplně prvotní náklady jsou kolem 1,2 mld. €. Výslední cena není k dispozici, protože se liší co se všechno do ní má započítávat. Stavba se ale mezičasem právoplatně prodražila. První bylo ve výši 250 mil. €. Faktem ale je, že počasí má stále větší devastační účinky na stávající pobřežní silnici, která právě tím, že musí jít po pobřeží vzhledem k terénu je vystavována extrémní zátěži, co tady je vícekrát uvedeno a tento stav není vyhovující pro jakýkoliv rozvoj ostrova.

V každém případě roste stavba opravdu z vody a je to radost na ní koukat i živě i z televize, jenom živě to dodává vzhledem k prostředí nezapomenutelné dojmy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2019 20:23:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“