Réunion
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Réunion
Réunion je zámořským teritoriem Francie a zároveň regionem. Zde ve fóre k Francii bude mít výsadní postavení, protože se nenachází přímo na evropském kontinentu, ale do hlavních silnic se investují v posledních letech veliké peníze a dokonce se rozběhli dálniční projekty.
https://regionreunion.com/spip.php
Rozloha: cca. 2 500 km2
Počet obyvatel: cca. 860 000
Sídlo regionu: Saint-Denis (cca. 150 000 obyv.)
Ostatní sídla: Saint-Louis, Saint-Pierre, Le Port
Poloha ostrova
Oficiální odkaz na region https://regionreunion.com/spip.php
Rozloha: cca. 2 500 km2
Počet obyvatel: cca. 860 000
Sídlo regionu: Saint-Denis (cca. 150 000 obyv.)
Ostatní sídla: Saint-Louis, Saint-Pierre, Le Port
Poloha ostrova
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.12.2022 20:04:46, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Oficiální úřad zodpovědný mj. i za silniční dopravu a výstavbu
https://www.reunion.developpement-durable.gouv.fr/
Na ostrově je cca. 150 km 2+2 a 2x2 silnic a dálnic.
Celkem pak asi 400 km státních silnic. Dalších asi 750 km departementních silnic a 1600 km místních silnic.
RN1 je pobřežní silnice od hlavního města směrem na západ rozšířená na 2x2. Nachází se na ní i dálnice Route de Tamarins. RN2 jde od centra hlavního města směrem na východ a část je rozšřená na 2x2. RN1 a RN2 se střetávají na jihu a tam do vnitrozemí pokračuje RN3, která je též zčásti v uspořádání 2x2. Dopravní informace ze silniční sítě
http://www.infotrafic.re/internet.htm
https://www.reunion.developpement-durable.gouv.fr/
Na ostrově je cca. 150 km 2+2 a 2x2 silnic a dálnic.
Celkem pak asi 400 km státních silnic. Dalších asi 750 km departementních silnic a 1600 km místních silnic.
RN1 je pobřežní silnice od hlavního města směrem na západ rozšířená na 2x2. Nachází se na ní i dálnice Route de Tamarins. RN2 jde od centra hlavního města směrem na východ a část je rozšřená na 2x2. RN1 a RN2 se střetávají na jihu a tam do vnitrozemí pokračuje RN3, která je též zčásti v uspořádání 2x2. Dopravní informace ze silniční sítě
http://www.infotrafic.re/internet.htm
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.12.2022 20:05:19, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
V roce 2006 zde přišlo k obrovskému pádu skalního svahu na pobřežní rychlostní silnici:
Od roku 2006 do roku 2007 trvalo pouze vyčištění silnice od balvanů a hlíny. Mezitím se samozřejme sprovoznila část silnice alespoň na 2+1, i když v praxi se zde dalo projet pouze na 1+1 a i to někdy pouze jedním pruhem. A žo do konce roku 2008 se zde pak stavělo: nové opěrní zdi, nová vozovka, nová betonová svodidla. Ještě ke konci roku 2008 se zde rozšiřovalo bezpečností pásmo a dokončilo se zpevnění pobřežního masivu. V tomto roce se dokončovalo zajištění svahu tak, aby nepadali menší skály.
Tohle přinutilo francouzskou vládu vymyslet zde projekt, který by stabilizoval svah a vylepšil možnosti cestování. Celkově se zde přestavělo 12,2 km silnice co stálo 83,9 mil. €. Podrobnější informace a fotky přinesu brzo.
Od roku 2006 do roku 2007 trvalo pouze vyčištění silnice od balvanů a hlíny. Mezitím se samozřejme sprovoznila část silnice alespoň na 2+1, i když v praxi se zde dalo projet pouze na 1+1 a i to někdy pouze jedním pruhem. A žo do konce roku 2008 se zde pak stavělo: nové opěrní zdi, nová vozovka, nová betonová svodidla. Ještě ke konci roku 2008 se zde rozšiřovalo bezpečností pásmo a dokončilo se zpevnění pobřežního masivu. V tomto roce se dokončovalo zajištění svahu tak, aby nepadali menší skály.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Zde slibované fotky:
Mohutní stavební stroje Zpevňovalo se i pobřeží Rozšiřování silnice na původní šířku Inspekce a kontrola svahu Prostor zbaven těžkých balvanů Postavěná nová opěrní zeď a rozšiřování bezpečnostního pásma
Mohutní stavební stroje Zpevňovalo se i pobřeží Rozšiřování silnice na původní šířku Inspekce a kontrola svahu Prostor zbaven těžkých balvanů Postavěná nová opěrní zeď a rozšiřování bezpečnostního pásma
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Nové bezpečnostní prvky
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Na tomto místě muselo dojít bohužel i k tomu, že zde zůstalo pouhých 1+1 pruh, se širokými krajnicemi. Jde o 150m úsek, ovšem z důvodů bezpečnosti přemávky je toto pásmo rozšířené na 560m úsek. Na celém úseku doposud zůstal pouze 1+1+1 pruh.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Francouzská vláda zde rozběhla před pár lety veliký dálniční projekt:
Délka: 34 km
Tunely: 3
Začátek stavby: 12/2005
Otevření úseku: 06/2009
Náklady: 850 mil. € (200 mil. € dala EIB)
Web: http://www.reunion.fr/decouvrir/plein-a ... s-tamarins
Tedy spolu s projektem zajištění svahu na pobřežní silnice dosáhli investiční projekty do silniční sítě v létech 2005-2009 přes 930 mil. €. Fotky z výstavby
Název: la route des tamarins Délka: 34 km
Tunely: 3
Začátek stavby: 12/2005
Otevření úseku: 06/2009
Náklady: 850 mil. € (200 mil. € dala EIB)
Web: http://www.reunion.fr/decouvrir/plein-a ... s-tamarins
Tedy spolu s projektem zajištění svahu na pobřežní silnice dosáhli investiční projekty do silniční sítě v létech 2005-2009 přes 930 mil. €. Fotky z výstavby
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.3.2016 22:00:52, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplnění údajů
Důvod: doplnění údajů
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Ještě několik fotek již hotové stavby
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Zde bych se vrátil k předchozímu příspěvku a k poslednímu obrázku.
Jde o stavbu, která byla výjimečná i v rámci samotného projektu Tamarins road:
Viadukt Grande Ravine
Délka: 288 m
Vlastník: Région Réunion
Začátek výstavby: 04/2006
Konec výstavby: 06/2009
Náklady: 28,409 mil. €
Zhotovitel: VINCI
Několik fotek:
Jde o stavbu, která byla výjimečná i v rámci samotného projektu Tamarins road:
Viadukt Grande Ravine
Délka: 288 m
Vlastník: Région Réunion
Začátek výstavby: 04/2006
Konec výstavby: 06/2009
Náklady: 28,409 mil. €
Zhotovitel: VINCI
Několik fotek:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
K projektu Tamarind také účast společnosti Colas.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:18:53, celkem upraveno 4 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Most ponad Saint - Étienne River
Dne 10.6. proběhla inaugurace a 12.6. se odevzdal do provozu nový silniční most v parametrech 2x2, v délce 694,5m a v nákladech 88 mil. €. Zhotovitelem se stala společnost spadajíci pod VINCI Construction. Mostem projíždí 50 až 60 tis. vozidel za 24h. Nový most se postavil na místě původního, staršího z roku 2007, který byl zničen cyklonem Gamède.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Dva další mega projekty (prvním byla Tamarins road popsaná v tématu) se budou zde realizovat:
New Coastal Road
*délka: 3,6 km
*parametry: 6 pruhů (2x3)
*úsek La Grande-Chaloupe - La Possession
*silnice odolá 100 leté vodě
*stavební práce se dokončí v roce 2018
*náklady: 530 mil. €
*základní kámen je již položen
Nouvelle Route du Littoral coastal highway *součástí této stavby bude nejdelší pobřežní viadukt Francie s délkou 5,4 km
- je to hlavní část výše jmenované stavby na úseku Saint Denis - La Grande Chaloupe
*tato silnice odčlení již auta od chodců a bude plně odolná vůči padání skalních masivů (popsáno v tématu)
*náklady: 715 mil. € na viadukt a ukončení projektu je plánovano na rok 2018
New Coastal Road
*délka: 3,6 km
*parametry: 6 pruhů (2x3)
*úsek La Grande-Chaloupe - La Possession
*silnice odolá 100 leté vodě
*stavební práce se dokončí v roce 2018
*náklady: 530 mil. €
*základní kámen je již položen
Nouvelle Route du Littoral coastal highway *součástí této stavby bude nejdelší pobřežní viadukt Francie s délkou 5,4 km
- je to hlavní část výše jmenované stavby na úseku Saint Denis - La Grande Chaloupe
*tato silnice odčlení již auta od chodců a bude plně odolná vůči padání skalních masivů (popsáno v tématu)
*náklady: 715 mil. € na viadukt a ukončení projektu je plánovano na rok 2018
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Takhle tady cyklony bičují pobřežní hlavní silnici
http://svtreunion.e-monsite.com/pages/c ... sages.html - oplatí se otevřít
Proto se na tomto úseku vybuduje zcela nová silnice ve tvaru mostního objektu
Kvůli ochraně ŽP se nedá již přistupit k dalším upgrade-ům silnice a práce jaké se provadějí třeba na začátku vlákna jsou rovněž drahé.
http://svtreunion.e-monsite.com/pages/c ... sages.html - oplatí se otevřít
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Novou pobřežní silnici v celkové délce 12 km si bere pod svoje křídla Egis. Výstavbu zbrzdila místní samospráva, protože jí překáží denní zatížení nákladních vozidel (700), co způsobí razantní zvýšení hluku a prachu. Vláda od projektu ustoupit nehodlá a projekt postupuje napřed s cílem zvýšení kapacity silnice a zajištění unikátní bezpečnosti před rozmary počasí. Celkové náklady na zhotovení veldíla (nejen stavební práce, ale i dokumentace atd.) si vyžádají 3 mld. €. Stavební náklady na 2 hlavní stavby (most a silnice) budou tvořit cca. 50% nákladů, další % jdou na napájecí silnice a úpravu ostatních komunikací, které se pro výstavbu budou využívat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Video ukázka, jak to jednou bude stát:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Oficiální web stránka projektu nové pobřežní silnice v oceáně
http://www.nouvelleroutedulittoral.re/
*investice: 1,6 mld. €
*práce pro: 2.500 lidí
*zhotovitel: VINCI
(další informace jsou i ve vláknu)
zvedla se ale i vlna odporu proti této stavbě:
1. prý, když nestačila obrovská investice do upgradu a zajištění bezpečnosti pobřežní silnice, tak nikde není garance, že stejně tak třeba za 20-30 let odolá nová stavba, protože klíma se mění
2. prý se nenaplní to, že silnice bude zdarma, protože i když nyní je rozpočet hrazen, tak předchozí investice (ve vláknu popsané) se prodražili o 70% a tak je dost možné, že i tento projekt bude nutno z 0,5 mld. € doplatit a to je region jeden z nejzadluženějších ve Francii, takže se po dokončení zřejmě zavede mýto
3. spochybněna je bezpečnost provozu, když bude zrovna řádit cyklona, není dost zajištěna silnice, aby opravdu auta zůstali na ní
4. nevyřeší se nezaměstnanost, je zde nutno najít jen v sektoru stavebnictví 10.000 pracovních míst, které se od krize ztratili a tento projekt poskytne práci jen 1.500 lidem (1.000 dojde z Francie)
5. mluví se, že stavba nepoškodí ŽP, ale místní eko organizace dávají nesouhlasné stanovisko a upozorňují před erozí pobřeží vzhledem k výstavbě hrází a před poškozením koralů
6. nová silnice pouze odstraní časté uzavírky pobřežní silnice, nijak ale neřeší problém s centrálním městem, protože to se říkalo i o projektu Tamarins a nestalo se (před projektem 48.000 vozidel, po něm až 55.000 vozidel), právěže se minimálně investuje do MHD a do řešení hlavních průtahů městem a řešení situace s mostem: pont de la Rivière des Galets a kromě toho projekt na novou silnici v oceáně je v řešení nikoliv poslední roky, ale již od 90.-tých let 20. století, jenom se to nestavělo pro obrovské náklady
záměrně uvádím i opačné pohledy na projekt & výstavbu
http://www.nouvelleroutedulittoral.re/
*investice: 1,6 mld. €
*práce pro: 2.500 lidí
*zhotovitel: VINCI
(další informace jsou i ve vláknu)
zvedla se ale i vlna odporu proti této stavbě:
1. prý, když nestačila obrovská investice do upgradu a zajištění bezpečnosti pobřežní silnice, tak nikde není garance, že stejně tak třeba za 20-30 let odolá nová stavba, protože klíma se mění
2. prý se nenaplní to, že silnice bude zdarma, protože i když nyní je rozpočet hrazen, tak předchozí investice (ve vláknu popsané) se prodražili o 70% a tak je dost možné, že i tento projekt bude nutno z 0,5 mld. € doplatit a to je region jeden z nejzadluženějších ve Francii, takže se po dokončení zřejmě zavede mýto
3. spochybněna je bezpečnost provozu, když bude zrovna řádit cyklona, není dost zajištěna silnice, aby opravdu auta zůstali na ní
4. nevyřeší se nezaměstnanost, je zde nutno najít jen v sektoru stavebnictví 10.000 pracovních míst, které se od krize ztratili a tento projekt poskytne práci jen 1.500 lidem (1.000 dojde z Francie)
5. mluví se, že stavba nepoškodí ŽP, ale místní eko organizace dávají nesouhlasné stanovisko a upozorňují před erozí pobřeží vzhledem k výstavbě hrází a před poškozením koralů
6. nová silnice pouze odstraní časté uzavírky pobřežní silnice, nijak ale neřeší problém s centrálním městem, protože to se říkalo i o projektu Tamarins a nestalo se (před projektem 48.000 vozidel, po něm až 55.000 vozidel), právěže se minimálně investuje do MHD a do řešení hlavních průtahů městem a řešení situace s mostem: pont de la Rivière des Galets a kromě toho projekt na novou silnici v oceáně je v řešení nikoliv poslední roky, ale již od 90.-tých let 20. století, jenom se to nestavělo pro obrovské náklady
záměrně uvádím i opačné pohledy na projekt & výstavbu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Společnost VINCI Construction utrpěla škodu cca. 2 mil. € při vandalském činu, který poškodil vybavení společnosti. Incident je již šetřen místní policii. Dle svědků byl z místa viděn obrovský požár, ke kterému dost rychle přijel hasičský sbor, ale zřícení jeřábu se již nepodařilo zabránit. V rámci stavby nové pobřežní silnice se zde již vykonávají přípravní práce.
http://www.ipreunion.com/faits-divers/r ... 30080.html
Zdroj a další fotografie:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Příprava stavěnišť pokračuje dle plánu. Další novinka, 13.5. se podepsala smlouva s EIB o poskytnutí úvěru ve výšce 500 mil. € na tento projekt. Jde o nejvyšší úvěr pro tento region v historii (ve vláknu projekt Tamarind půjčka 200 mil. € v letech 2005-2009).
Celá silnice by měla být uvedena do provozu v roce 2020, tedy s 2 ročním omeškáním. To vzniklo natáhnutím "eko-procesů" ohledně realizace a samotní výstavby. Nová stavba nahradí pobřežní RN1, po které jakožto po spojnici západu a východu ostrova, lehkého průmyslu a letiště včetně lokální a tursitické přepravy prochází bezmála 20 mil. aut ročně a která je často mimo provoz z důvodu nepříznivého počasí. Upgradovaná RN1 v parametrech 2x2 a 2+2 bude nahrazena 2x3 novou komunikací v oceánu blízko pobřeží. Toto technické veledílo dá práci 3.000 lidem.
Celá silnice by měla být uvedena do provozu v roce 2020, tedy s 2 ročním omeškáním. To vzniklo natáhnutím "eko-procesů" ohledně realizace a samotní výstavby. Nová stavba nahradí pobřežní RN1, po které jakožto po spojnici západu a východu ostrova, lehkého průmyslu a letiště včetně lokální a tursitické přepravy prochází bezmála 20 mil. aut ročně a která je často mimo provoz z důvodu nepříznivého počasí. Upgradovaná RN1 v parametrech 2x2 a 2+2 bude nahrazena 2x3 novou komunikací v oceánu blízko pobřeží. Toto technické veledílo dá práci 3.000 lidem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:20:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Dokončují se poslední zkoušky na největší pobřežní žeriav (snad jeřáb?), se kterým se bude realizovat výstavba dlouhého viaduktu na nové pobřežní silnici. Jeho nosnost je 4800t, skládá se ze 4 základních částí o 30m, zkoušky probíhají v Nizozemsku, dále se bude stavět na speciální člun, který se realizuje v Polsku. Zakázka je určena pro konzorcium firem Bouygues Travaux Publics, Vinci Construction Grands Projets a Dodin Campenon Bernard et Demathieu Bard Construction.
Více informací po francouzsky: http://www.constructioncayola.com/infra ... -monde.php
Ještě doplňuji, že již celé týdny se sem dopravuje technika, materiál, speciální energetické bloky pro výrobu elektrické energie, mnoho materiálu pro realizaci stavby a i nadále se připravuje stavěniště.
Více informací po francouzsky: http://www.constructioncayola.com/infra ... -monde.php
Ještě doplňuji, že již celé týdny se sem dopravuje technika, materiál, speciální energetické bloky pro výrobu elektrické energie, mnoho materiálu pro realizaci stavby a i nadále se připravuje stavěniště.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Dále pokračují i zabezpečovací práce, z 23.12. je stav na 90%. Více zde: http://www.constructioncayola.com/infra ... sation.php
Re: Réunion
Jsem ani nevěděl, že je někde u Afriky takový ostrov s tak dobrou infrastrukturou... Díky za info i foto
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Člověk se učí celý život.
minulý měsíc tady bylo nepříznivé počasí, kusy skály se uvolnili a hrozil pád dalších na pobřežní silnici, takže se přistoupilo k čištění:
zde fotosety z obrovského kamene (v tom 1. je i video, kde nalevo je vidět mnoho jeřábů) , naštěstí nikoho nezabil: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... lis-sur-la , http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... ture-de-la
zde již čištění svahů, fotoset: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... ttoral-les
video z této činnosti: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... -purge-vue
Nezabránili tomu ani masivní konstrukce. Naštěstí se zde již rozbíhá montáž nové silnice v moři.
záběr z léta 2015: https://www.google.sk/maps/place/Reunio ... 89ecdbeaf9
minulý měsíc tady bylo nepříznivé počasí, kusy skály se uvolnili a hrozil pád dalších na pobřežní silnici, takže se přistoupilo k čištění:
zde fotosety z obrovského kamene (v tom 1. je i video, kde nalevo je vidět mnoho jeřábů) , naštěstí nikoho nezabil: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... lis-sur-la , http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... ture-de-la
zde již čištění svahů, fotoset: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... ttoral-les
video z této činnosti: http://www.nouvelleroutedulittoral.re/a ... -purge-vue
Nezabránili tomu ani masivní konstrukce. Naštěstí se zde již rozbíhá montáž nové silnice v moři.
záběr z léta 2015: https://www.google.sk/maps/place/Reunio ... 89ecdbeaf9
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Nouvelle Route du Littoral
Z Polska vyplávala loď (výše zmíněný obrázek), která vleče důležitý náklad konstruovaný právě v Polsku a za 40d plavby je v Reunionu. Výše znázorněné video ukazuje k čemu toto zařízení bude. To je důležitý prvek pro realizaci na moři. Na pevnině se připravuje vše pro zhotovení pilířů. A regionální vláda připravuje limitování dopravy v noci a nasvícení svahů pro zvládnutí náporů kamionů, které sem budou přivážet stavební dílce.
Práce na pevnině, časosběrné video:
Z Polska vyplávala loď (výše zmíněný obrázek), která vleče důležitý náklad konstruovaný právě v Polsku a za 40d plavby je v Reunionu. Výše znázorněné video ukazuje k čemu toto zařízení bude. To je důležitý prvek pro realizaci na moři. Na pevnině se připravuje vše pro zhotovení pilířů. A regionální vláda připravuje limitování dopravy v noci a nasvícení svahů pro zvládnutí náporů kamionů, které sem budou přivážet stavební dílce.
Práce na pevnině, časosběrné video:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:21:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Réunion
Doplnil jsem do příspěvku s Route de Tamarins i mapu, aby bylo jasno, kde ta nová dálnice vůbec je.
Při mega projektech jako je Nouvelle Route du Littoral většinou bývají dokumenty až když už je hotovo, to já se pokusím být neustále krok vpředu pro co nejlepší představivost, jak budou práce pokračovat a co to obnáší: Ještě doplním i několik další věcí. Stavba je kritizována některými eko-organizacemi, které již dlouho zpochybňují jaký bude mít stavba efekt z hlediska toho, že nevydrží drsné podmínky za počasí, dále že se tím zničí příroda v oceáně, že se nenávratně poškodí celý ekosystém ostrova, že se omezí provoz počas výstavby a že se ostrov neúměrně zadluží. Vláda a regionální vláda eko-kritiku nechávají být, protože jsou to všechno věci staré mnoho let a na argumenty, že se se omezí provoz počas výstavby se nedá normálně reagovat, protože je to samozřejmě pravda, ale nikdo nepoví jak řešit stabilitu provozu na stávající silnici, která je neustále ohrožována seshora padaním skal a od moře špatným počasím. I když zůstane špatné počasí, tak alespoň seshora nebudou padat mega balvany, které nezastaví vůbec nic. Ostrov je zadlužen již nyní, ale ostatně jak i celá Francie a tyto argumenty jsou ponechány úplně stranou.
Co se týče tohoto projektu, tak platí co jsem napsal zde, nejedná se o překlep, jsou to opravdu 2 základní stavby rozdělené do mnoha dílů. Ta hlavní celková délka je: 5,4 km pobřežní viadukt umístněný v oceáně, dále se jedná o Viaduc maritime de la Grande Chaloupe v délce 240m a i silnice rozdělená na 4 etapy výstavby v délce 3,6 km. Ta celková cena je 1,25 mld. € (prozatím není zřejmé, že by musela být navyšovaná), tedy v propočtu na 1 km činí cca. 3,65 mld. Kč. (celkový rozpočet je až někde na 1,6 mld. €, ale na celkem 12 km v rámci úprav, tedy cena je i tak stále stejná)
Je to velmi náročný projekt, který se realizuje na pobřeží, kde se na to vyčlenil prostor pro manipulaci se stavebními dílcami, dále se sestrojilo v Polsku mega zařízení na realizaci viaduktu. Dále se sem musí dovézt mnoho stavebních strojů, ale na základě právě "Route de Tamarins" je zde základna dalších prvků k dispozici. Pro tyto potřeby pro převoz těch pilířů je i speciální nákladní auto, které se bude pohybovat jen v noci po té 2x2 silnici, aby byl provoz co nejméně omezen. Práce v noci značí nasvícení svahů. Každý se na to bude chtít koukat, tohle je mini ostrov, kde na ani ne 2,5 tis. km2 žije de facto 1 mil. lidí s turistama, je to na relativní dosah hlavního města ... to nejtěžší se teprve začíná a začne až v 05/2016. Ale do té doby se pokračuje v přípravách a instalaci dalších zařízení. Realizace projektu běží, samotná výstavba objektů se blíží.
Při mega projektech jako je Nouvelle Route du Littoral většinou bývají dokumenty až když už je hotovo, to já se pokusím být neustále krok vpředu pro co nejlepší představivost, jak budou práce pokračovat a co to obnáší: Ještě doplním i několik další věcí. Stavba je kritizována některými eko-organizacemi, které již dlouho zpochybňují jaký bude mít stavba efekt z hlediska toho, že nevydrží drsné podmínky za počasí, dále že se tím zničí příroda v oceáně, že se nenávratně poškodí celý ekosystém ostrova, že se omezí provoz počas výstavby a že se ostrov neúměrně zadluží. Vláda a regionální vláda eko-kritiku nechávají být, protože jsou to všechno věci staré mnoho let a na argumenty, že se se omezí provoz počas výstavby se nedá normálně reagovat, protože je to samozřejmě pravda, ale nikdo nepoví jak řešit stabilitu provozu na stávající silnici, která je neustále ohrožována seshora padaním skal a od moře špatným počasím. I když zůstane špatné počasí, tak alespoň seshora nebudou padat mega balvany, které nezastaví vůbec nic. Ostrov je zadlužen již nyní, ale ostatně jak i celá Francie a tyto argumenty jsou ponechány úplně stranou.
Co se týče tohoto projektu, tak platí co jsem napsal zde, nejedná se o překlep, jsou to opravdu 2 základní stavby rozdělené do mnoha dílů. Ta hlavní celková délka je: 5,4 km pobřežní viadukt umístněný v oceáně, dále se jedná o Viaduc maritime de la Grande Chaloupe v délce 240m a i silnice rozdělená na 4 etapy výstavby v délce 3,6 km. Ta celková cena je 1,25 mld. € (prozatím není zřejmé, že by musela být navyšovaná), tedy v propočtu na 1 km činí cca. 3,65 mld. Kč. (celkový rozpočet je až někde na 1,6 mld. €, ale na celkem 12 km v rámci úprav, tedy cena je i tak stále stejná)
Je to velmi náročný projekt, který se realizuje na pobřeží, kde se na to vyčlenil prostor pro manipulaci se stavebními dílcami, dále se sestrojilo v Polsku mega zařízení na realizaci viaduktu. Dále se sem musí dovézt mnoho stavebních strojů, ale na základě právě "Route de Tamarins" je zde základna dalších prvků k dispozici. Pro tyto potřeby pro převoz těch pilířů je i speciální nákladní auto, které se bude pohybovat jen v noci po té 2x2 silnici, aby byl provoz co nejméně omezen. Práce v noci značí nasvícení svahů. Každý se na to bude chtít koukat, tohle je mini ostrov, kde na ani ne 2,5 tis. km2 žije de facto 1 mil. lidí s turistama, je to na relativní dosah hlavního města ... to nejtěžší se teprve začíná a začne až v 05/2016. Ale do té doby se pokračuje v přípravách a instalaci dalších zařízení. Realizace projektu běží, samotná výstavba objektů se blíží.