
Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Bina Istra informovala:
Z 5,63 km dlouhé ražené 2. tunelové roury tunelu Učka je prozatím vyraženo skoro 2 km. Z toho 1100m úsek od Istrie a 800m od Kvarneru.V realizaci je i 1,9 km úsek Vranje - Učka. Ten se má do konce tohoto roku odevzdat do provozu. Práce jdou více než dobře, jsou více než rok před termínem.
Plánuje se i financování 10 km úseku Matulji - Učka a dostavby viaduktů Limska Draga, Mirna ... až se to , tak se zkrátí 3,5h cesta Záhřeb - Pula na 2,5h bez zastavení.
Po dokončení ražby budou následovat další práce: betonáž stěn, vozovka, odvodňovací systém. Pak rozsáhlý program vybavení nejmodernějšími tunelovými technologiemi; protipožární systémy, větrání, dynamická signalizace, kamerový systém, komunikační systémy.
Dokončení ražby se plánuje na léto 2023. Všechny práce mají být ukončené v polovině 2024.
Realizuje se i nová křižovatka Vranje, kde se staví viadukt, viz i vlákno. Hodnota 2B2-1 Vranja - Učka je 1,5 mld. HRK, tedy již zmiňovaných asi 200 mil. €.
I proto je tato investice nyní největší investicí do silničního sektoru v Chorvatsku. Všechno co není v plném profilu se do něj postupně dostane, Bina Istra to neustále slibuje.
Jde o to, že Bina Istra si zajistila velký úvěr, kterým refinancuje dosavadní a zbyde i na uvedené investice.
Více než 90% turistů, kteří přijdou na Istrii, tak jdou autem. Podíl Istrie na chorvatském cestovním ruchu se podílí 30%, i proto je tento projekt dálnic A8/A9 opravdu možné rozvíjet tímto způsobem.
Zdvojení tunelu Učka je taky v souladu se směrnicí EU z roku 2004 o zajištění min. požadavků na bezp. poměry v tunelech ...
https://www.nacional.hr/dovrsetkom-ista ... -pol-sata/úseky a jejich stav z 08/2021:
viewtopic.php?p=239708#p239708