Državne ceste - státní silnice

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy navštívil Istrii a odprezentoval několik projektů za desítky mil. HRK:

*připravuje se objezd usedlosti Marčana na D66 (3,3 mil. HRK), I. etapa bude letos do zimy, II. etapa do léta 2017
*realizují se rekonstrukční práce na D44 kolem usedlosti Lugoplav, oprava 2,3 km za 9 mil. HRK
*příští týden se otevře ponuka na obchvat Poreču za 22,5 mil. HRK (přes EU fondy)
*dále se realizují opravy silnic Rovinjsko selo - Kurili a Vozilići - Kršan

Všechny investiční aktivity realizují Hrvatske Ceste, správce silnic I. třídy. Celkové investice překračují 30 mil. HRK jen na Istrijském polostrově.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Investor státních silnic Hrvatske Ceste připravuje komplexní rekonstrukci 4 km úseku silnice D306 a to od mostu Vir po centrum ve Vire. :arrow:

*součástí rekonstrukce bude rozšíření silnice z 8 na 12m především pak dostavbou chodníku (1,2m), ale bude zde i prostor pro zabudování technické infrastruktury, vodohospodářské infr. atd. (kanalizace, vodovod, el. energia, další telekomunikační kabeláž atp.)
*součástí bude také instalace 142 ks stožárů veřejného osvětlení vysokých 8m na 1,5m konzolách
*na náhradu pozemků bude vyplaceno majitelům celkem 13 mil. HRK (4-stovky majitelů, nehnutelností, pozemků)
*v rámci projektu se zrealizuje 6 autobusových zastávek a nová šířka silnice bude již i s ochr. pásmem st. silnic

Úsek silnice D306 před mostem ze strany na ostrov byl před lety již plně zmodernizovaný. Tady na tomto úseku to zpomalil právě proces dalších výdajů pomimo. Most na Vir byl postaven v roce 1976. Je postaven na místě, které nejlépe odolává větru bura a na tvrdém mořském dnu. Je dlouhý 378m, společně s násypy pak 443m. Celá konstrukce je na 9 betonových pilířích. Je naprojektován tak, že je k dispozici plavební prostor s max. výškou 10m a šířkou 20m. Most prošel větší rekonstrukcí v roce 2005.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.9.2018 18:48:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od nollie »

Každoročně tam jezdím, tak vím, o čem mluvíte. Nedokážu si ovšem v některých místech představit rozšíření byť jen o metr, natož o Vámi zmiňovaných 4m. Nicméně silnice to opravdu potřebuje. Každodenní letní kolony to ovšem nevyřeší, což zřejmě asi ani není cílem...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od dvs »

V 80. letech byl plán na ostrově postavit jadernou elektrárnu.
Výstavba těch apartmánů tam proběhla poměrně divoce a dost jich nemělo ani stavební povolení.
Docela by mne zajímalo, zda se most nestavěl právě kvůli té výstavbě elektrárny. Časově by to i odpovídalo.
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od nollie »

JE? Nemáte k tomu nějaké zajímavé počtení?
Ty apartmány potvrzuji, jsou tam naházený na sebe bez ladu a skladu. Dost jich je postaveno na černo a dokonce nemají ani elektrickou přípojku.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

To nepíšu já ve smyslu, že bych to psal jen tak, to jsem se dočetl v novinách a je to na všech portálech. Technické parametre jsem neviděl a vzhledem k rozsahu zadávaní prací po letní sezoně na stránke HC neumim momentálně dohledat tento projekt tam, takže nevím co dál a přesně to bude obnášet. Z napsaného je ale zřejmé, že to jsou stovky nehnutelností a vlastníků a jen na tohle půjde 13 mil. HRK. Bude se tedy zřejmě "ukrajovat" z pozemků, na mnoha místech z oplocení atd. Ta silnice se sama o sobě nerozšíří (nezkapacitní), o tom pochybuji, dodělá se tam ten chodník a bude tam ten prostor pro další infrastrukturu a současná silnice se komplexně opraví. V letech 2008 - 2011 proběhla velká renovace úseku od mostu Vir po Kožino, resp. až za něj k Zadaru v celkové délce 18,5 km. Komplexní obnova silnice a paralelně vede chodník, potažmo snad cyklochodník nebo jak to vnímat. Letní kolony to neřeší nijak. Ani nevím jestli se snad něco udělá s mostem, jestli i tam bude nějaký chodník, opravdu nevím.

Energetická koncepce Chorvatska říká, že v zemi jsou vybrané 3 lokality pro novou jadernou elektrárnu a to na hranicích se Srbskem, u Záhřebu nebo na Viru. Další materiál, který doplňuje tuto strategii doporučuje nebudovat jí podél pobřeží. Tyto materiály určují výstavbu jedné do roku 2020 a druhé do roku 2030, neplní se. Stejně jako se neplní rozvoj obnovitelných zdrojů. Energetický rozvoj Chorvatska je jedna ze slabších stránek státu. Ten projekt na Viru opravdu byl ještě v rámci Jugoslávie, ale ano projekt padl. Zda se ale most budoval pro budoucí elektrárnu, tak ani to jsem nedohledal. Dohledal jsem zavedení autobusový linek. :D

http://lokalnahrvatska.hr/vijest.php?rss=248552
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 15:58:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě v srpnu 2014 jsem psal o návštěve ministra dopravy na stavbě obchvatu Poreč a nyní doplňuji, že ministr dopravy podepsal realizaci III. a IV. etapy výstavby tohoto obchvatu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 15:58:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní podník Hrvatske Ceste, který čeká oddlužování problematických úvěrů čekají celkové změny v realizaci nových staveb a v rekonstrukční činnosti silnic. Důvodem je fakt, že dosavadní politika braní úvěrů dohnala společnost do stavu, kdy až 20% zajištěných příjmů směruje jen na úroky z úvěrů. Není napsáno jaký model a jaké financování bude po novém zajištěno. Informaci řekl ředitel HC na konferenci Dopravní politika 2017.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 15:58:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy navštívil region Rijeky, konkrétně Crikvenica a Novi Vinodolski a informoval o (já napíšu jen v rámci tématu) projektech, které se zde provedou:

*za 1,064 mil. HRK se provede vylepšení křižovatky včetně chodníků a semaforů na jedné z hlavních ulic, což je vyhodnoceno jako nebezpečný úsek silnice v celkové délce 200m na obou stranách v Novi Vinodolski
*dále, Strabag zrealizuje v rámci modernizačního programu silnic I. třídy (Betterment II) obnovu 0,7 km úseku D8 u vesnice Kozica (Novi Vinodolski - Kozica), práce se začnou v 1.Q 2017
*dále se provádí rekonstrukce křižovatky státní silnice DC8 a župní silnice ŽC5091 a dalších navazujících silnic, jedná se o výstavbu KO v nákladech 3,151 mil. HRK a práce se mají ukončit v 1.Q 2017

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32571
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od nollie »

Diaľničiar píše:Investor státních silnic Hrvatske Ceste připravuje komplexní rekonstrukci 4 km úseku silnice D306 a to od mostu Vir po centrum ve Vire. :arrow:

*součástí rekonstrukce bude rozšíření silnice z 8 na 12m především pak dostavbou chodníku (1,2m), ale bude zde i prostor pro zabudování technické infrastruktury, vodohospodářské infr. atd. (kanalizace, vodovod, el. energia, další telekomunikační kabeláž atp.)
*součástí bude také instalace 142 ks stožárů veřejného osvětlení vysokých 8m na 1,5m konzolách
*na náhradu pozemků bude vyplaceno majitelům celkem 13 mil. HRK (4-stovky majitelů, nehnutelností, pozemků)
*v rámci projektu se zrealizuje 6 autobusových zastávek a nová šířka silnice bude již i s ochr. pásmem st. silnic

Most na ostrov Vir:
Obrázek

Úsek silnice D306 před mostem ze strany na ostrov byl před lety již plně zmodernizovaný. Tady na tomto úseku to zpomalil právě proces dalších výdajů pomimo. Most na Vir byl postaven v roce 1976. Je postaven na místě, které nejlépe odolává větru bura a na tvrdém mořském dnu. Je dlouhý 378m, společně s násypy pak 443m. Celá konstrukce je na 9 betonových pilířích. Je naprojektován tak, že je k dispozici plavební prostor s max. výškou 10m a šířkou 20m. Most prošel větší rekonstrukcí v roce 2005.
Již bylo osazeno několik sloupů veřejného osvětlení od mostu směrem do centra:
https://www.facebook.com/virskilist/pos ... 8511070296
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy pravidelně objíždí všechny dopravní stavby po všech župách. Já se tady o tom málokdy věnuju, protože Chorvatsko ve velkém neustále investuje do nové výstavby i velkých rekonstrukcí, ale třeba teď objížděl župu Šibenik - knin. :arrow:

*na pobřeží si prohlédl realizaci 5,1 km dlouhého obchvatu Vodice v nákladech 69 mil. HRK, financování díky EU, s kompletním napojením na D8 odkloní dopravu z centra
*v rámci Šibeniku si prohlédl realizaci křižovatky Meterize (D8, D33 a L65058), náklady 13 mil. HRK, hotovo má být ke konci roku 2017
*nevynechal ani návštěvu města Knin, kde se v rámci D1 realizuje oprava mostů Bulin 1 a Bulin 2 (zde ohledně omezení) a i celkově informoval, že ministerstvo dopravy pracuje na tom, aby se hlavní tranzitní doprava odklonila z města Knin a kromě toho se pracuje i na zlepšení parametrů silnice, která vede do župního města Šibenik v celé její délce a nejen částkově; má se dále realizovat Jižní obchvat města Knin, trasa a všechno je známé, doposud chybí finance a i přípravní proces trval dlouho vzhledem k vzácným biotopům, komplikací je zde kaňon řeky Krka, záplavové území atd. ... zde je plán obchvatu :arrow:
délka trasy je cca. 4,7 km
délka trasy je cca. 4,7 km
knin.PNG (1.13 MiB) Zobrazeno 21329 x
Co se týče zlepšení napojení Kninu na Šibenik, tak tím se myslí projekt za odhadem 200 mil. € a je to rychlostní silnice Šibenik - Drniš - Knin. Je to v rovině příprav a doteď není jasná přesná trasa, napojení a parametry. Část snahy vede k dualizaci současné trasy, jenomže na mnoha místech se to nedá pro provázanost železnice a řeky. V prosinci 2016 ministr dopravy informoval, že se hledá odpověď na otázku možného financování přes EU; zde. Zcela nová rychlostní silnice (2 nebo 4-pruh) by měla délku 56 km a zkrátila by tu současnou cestu o 17 km. Již 2. dekádu se o tom ale jenom mluví.

Na jižní obchvat Kninu má jít max. 140 mil. HRK, jenže jak píšu projekt vázne pro umístnění celého regionu do problematiky Natura 2000. Zde je k tomu dokument: http://tris.com.hr/wp-content/uploads/2 ... nina-1.pdf .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy uvedl 6.4. do provozu spojující silnici Zabok - Krapina v celkových nákladech 44 mil. HRK v celkové délce 6,2 km. :arrow:

Více informací, po chorvatsky: http://mppi.hr/default.aspx?id=32710 .
Otvorenje-ceste-Zabok-Sv.-Križ-Začretje-6-950x713.jpg
Otvorenje-ceste-Zabok-Sv.-Križ-Začretje-6-950x713.jpg (71.6 KiB) Zobrazeno 21249 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy Oleg Butković odevzdal do provozu jižní úsek obchvatu Poreč (Istrie). :arrow:

*v rámci silnice D75; Poreč má cca. 17.000 obyvatel
*přesněji se jedná o III. a IV. etapu obchvatu města v délce 1,5 km v nákladech cca. 19 mil. HRK
*tím se dokončil celý obchvat, který se začal budovat již v roce 2008
*cílem obchvatu bylo zmírnit letní provoz centrem města; celý obchvat má délku 7,5 km

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32738
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem měsíce 04/2017 podepsal ministr dopravy Oleg Butković smlouvu na výstavbu obchvatu města Vinkovci (vnitrozemí; Slavónie). Ve Vinkovci žije cca. 30-35.000 obyvatel. :arrow:

*jedná se o východní obchvat a zcelí se tím rychlostní tahy Osijek - Nuštar - Vukovar a Vinkovci - Županja
*výstavba se rozdělila na I. a II. etapu, podepsané jsou obě
*investor: Hrvatske Ceste
*zakázku získala společnost Osijek - Koteks, práce potrvají 24 měsíců
*celkové náklady: 105 mil. HRK bez DPH; 2 mil. € / 1 km
*I. etapa je v délce 5,5 km a II. v délce 1,5 km

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32752


Dále, blíží se odevzdání do provozu obchvatu Vodice (Šibenik). Žije zde kolem 9.000 obyvatel. :arrow:
a8233f1af6aae10c4866967d2844701a_XL.jpg
a8233f1af6aae10c4866967d2844701a_XL.jpg (62.33 KiB) Zobrazeno 21029 x
IMG_2032.JPG
IMG_2032.JPG (182.07 KiB) Zobrazeno 21029 x
*délka 5,1 km
*70 mil. HRK, ve výstavbě od roku 2016, 85% spolufinancování z EU

informativní video s ministrem dopravy:



méně kvalitní video z průjezdu novou silnicí:



Ještě jeden článek s dalším videem: http://www.sibenik.in/zupanija/pogledaj ... 75156.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Protože vím, že je zde několik čtenářů, které zajímá most na Vir a silnice od něj po ostrově, tak tady je článek postupnosti osvětlení silnice včetně fotek: http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/re ... -do-centra . Jinak řečeno po ukončení prací bude osvětlená silnice v délce 4 km od mostu až do centra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky jsem psal o obchvatu Vodíc a je již i formálně v provozu. :P Do provozu se dostal 17.5. za přítomnosti mnoha představitelů státu a samospráv. Přitom je to vzorová stavba co se týče rychlosti výstavby, netrvala ani 1 rok. Náklady 69 mil. HRK a z toho 85% hradila EU.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32779
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Podnik Hrvatske Ceste vykonává kontroly úseků silnic, které jsou zasažené požáry. Mnoho silnic je tak uzavřených, ale jen v nevyhnutně dlouhých intervalech. Musejí se prohlédnout ventilační zařízení třeba v tunelech na rychlostní silnici Solin - Klis, ale musejí se prohlédnout i svahy, jestli nejsou uvolněné kameny. HC informoval, že vše co najde tak co nejrychleji řeší, ale prozatím jen do stavu 90%, na několika místech se osazují betonové bariéry a větší práce se budou muset realizovat po ukončení turistické sezony. Prozatimní práce jsou vyčíslené již na sta-tisíce HRK, ale v řádu milionů se budou provádět na podzim a možná i dalším rokem. Na mnoha místech jsou nefunkční rozvodní skříně pro důležité napájení a vyhodnocování různých dat z okolních snímačů a to si bude žádat větší záběr od diagnostiky a větších rozkopávek kolem silnic po i opravu plotů, na kterých je část instalovaná.

http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... 1501004730
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala se kompletní rekonstrukce celé silnice DC 407 v Zadaru (Liburnska obala). To je krátká silnice,, de facto pobřežní městský tah, který spojuje přístav s městem. Práce jsou naplánované na 40 dní. Délka prováděných prací je 4,128 km. Hrvatske Ceste jakožto investor zaplatí za tyto práce celkem 32 mil. HRK bez DPH. Práce se začali po skončení turistické sezony. Investice přinese kromě nového povrchu, který již nebyl v dobrém stavu i rozšíření silničního tělesa, novou opěrnou zeď, překládku a doplnění veřejného osvětlení.

Zdroj: http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/ka ... za-40-dana
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy odevzdal do provozu 18.10. novou spojovací silnici v obci Jalžabet na DC528. Jde o 270m dlouhý úsek, který zkracuje cestování od dálnice A4 do průmyslové zóny Jalžabet a ke dvěma dalším u Knegincu a Brezju. Investice si vyžádala 1,5 mil. HRK s DPH. V této lokalitě navázané na Varaždin pracuje 1.300 lidí.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=34108
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Strabag má postavit obchvat Bjelovaru :arrow:

*Bjelovar: populace města je kolem 27.000, v celé lokalitě pak žije kolem 40.000 obyvatel; buduje se tímto směrem i 2x2 rychlostní silnice
*v roce 2015 se zesílilo financování studií, podkladů pro výstavbu, která se plánovala na roky 2017 - 2018
*jde o 3,45 km dlouhou trasu z východní strany města v nákladech 56,9 mil. HRK bez DPH
*vyřeší se tak přetížení lokality od nákladní dopravy vzhledem k přítomnosti průmyslové zóny
*tendrování snížilo cenu z původní částky 64 mil. HRK (-11,1%)
*na stavbě budou 2 mosty a 1 nadjezd jakožto vyřešení křižování s lokálním provozem

trasování:
  • – Početni dio trase u duljini od 700 metara prolazi područjem omeđenim s jedne strane industrijskom zonom Grada Bjelovara, a s druge potokom Bjelovacka. Nakon prelaska potoka trasa prolazi relativno ravnim područjem, potom kroz šumu Lug uz već načinjenu prosjeku radi izgradnje magistralnog vodovoda te preko željezničke pruge Bjelovar – Kloštar Podravski dolinom potoka Dobrovita. Prometnica potom izbija na raskrižje sa županijskom cestom u Trojstvenom Markovcu – stoji u glavnom projektu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 16:01:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

v roce 2015 jsem tady psal k dostavbě napojení na přístav Ploče: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p116074

No a nyní je spojovací silnice v nákladech 56 mil. HRK hotová. V provozu je od 14.11. od 10:00. Kromě dostavby došlo k rekonstrukci tohoto rychlostního spojení na město a přístav. Až 48 mil. HRK proplatila EU z fondů EU 2007-2013. Stávající projekt je součástí TEN-T. Dostavbu prováděl HAC, správu dostane HC.

Rekonstrukce DC 407 v Zadaru (přístavní silnice) jak jsem jí o několik příspěvků výše napsal: fotogalerie: http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/fo ... ijela-rive ... prostě vidíte jak se tam pracuje? :ok:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 16:02:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Práce na obnově pohyblivého mostu, který spojuje ostrovy Cres a Lošinj, začaly v polovině října a budou trvat čtyři měsíce, tedy do poloviny února příštího roku.

Otočný pohyblivý most přes Osorský průplav v Osoru je významný objekt na silnici D100, tedy na hlavní komunikaci procházející ostrovy Cres a Lošinj.

V těsném sousedství opravovaného mostu byl postaven provizorní pomocný most, na který je nyní soustředěna doprava po dobu obnovy. Provoz na mostě je kyvadlově řízený semaforem. Předpokládá se, že v tomto mimosezónním období, kdy je provoz nejslabší, se nebudou tvořit větší fronty čekajících automobilů.
Ocelové části mostní konstrukce budou odvezeny do dílny, kde budou po očištění důkladně prohlédnuty. Ty díly, které budou poškozené a neopravitelné, budou nahrazeny novými. Celá konstrukce pak bude opatřena antikorozním nátěrem. Zvláštní pozornost bude věnována zařízení zajišťujícím rotaci mostu. Toto zařízení, stejně jako systém elektrického pohonu pro manipulaci a pohyb mostu budou nahrazeny novými. Také bude provedena sanace betonových části mostu, především základů.

Prováděná obnova mostu bude mít vliv i na námořní dopravu, neboť po dobu jejího trvání nebude otevírána plavební cesta kanálem pro proplutí lodí (za normálního provozu se otevírá dvakrát denně).

Celkové náklady na sanaci mostu jsou vyčísleny na téměř 6 milionů kun.

Zdroj: https://chorvatsko.cz/aktual/171123-obn ... esice.html

STAV z r. 2011

video jak se most otáčí:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

z 29.3.2016 k projektu výstavby obchvatu Virovitica tady byla mapa a obrázky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p127072

Obchvat Virovitica je již v provozu. Jde o severní obchvat města, který začíná na D5 a končí v Suhopolje na křižovatce s původně župní silnicí ŽC 4005.

Nyní se v tomto regionu ukončuje studie realizovatelnosti pro rychlostní silnici Podravska brza cesta, pro rok 2018 se plánuje vypracování projektu na úsek Bjelovar - Virovitica z prostředků EU. Na jaro 2018 se provedou rekonstrukce silnic kolem Virovitica, které trpěli pro výstavbu obchvatu.

Ke stavbě v provozu:

*jde o podúsek Podravské rychlostní silnice; Virovitica - Suhopolje, tah Ormož - Varaždin - Virovitica - Ilok
*výstavba se začala v roce 2014 v nákladech 118,59 mil. HRK
*délka nového obchvatu činí 9,1 km

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=34186
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

tady jsem psal o zrušení placení mýta za přejezd tunelem Sveti Ilija od letošního roku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p157753

a nyní tunel Sv. Ilija z jiného úhlu pohledu:

Tunel Sveti Ilija, nazvaný podle stejnojmenné hory v pohoří Biokovo spojuje dalmatské vnitrozemí za pohořím Biokovo s Makarskou riviérou. Nachází se na silnici D532 o délce 10,5 km, která vede od z exitu Zagvozd na dálnici Záhřeb - Split - Ploče (A1) k přímořské Jadranské magistrále (D8). Na ni se napojuje nad letoviskem Baško Polje u Bašky Vody. Tato důležitá stavba v obtížném krasovém terénu byla dokončena v roce 2013. Svou délkou 4 248 metrů je to čtvrtý nejdelší tunel v Chorvatsku (po dálničních tunelech Mala Kapela, Sveti Rok a silničním tunelu Učka). Chorvatský primát drží i ve výšce nadloží, která tu představuje více než 1300 metrů. Za čtyři a půl roku projelo tunelem 5,4 miliony vozidel a na poplatku bylo vybráno 130 milionů kun. Poplatek se platil jen v jednom směru: z vnitrozemí k moři. Placení poplatku netížilo ani tak turisty, pro které představoval jen zlomek z celkové sumy vydané za cestu po dálnici k moři, ale spíš místní obyvatele. Hodně lidí, především těch mladých, jezdí každý den za prací na Makarskou riviéru, protože ve vnitrozemí nemají tolik pracovních příležitostí. Od začátku proti poplatku protestovaly obce a města v Imotské krajině, které argumentovali nejen tím, že poplatek spolyká významnou část každodenního výdělku místních obyvatel, ale i tím, že nikde v Chorvatsku není zpoplatněn přístup k dálnici.

Tunel Sveti Ilija je tak v rámci převodu majetku z Hrvatske Autoceste (HAC) na Hrvatske Ceste (HC) nyní nejdrahší provozovanou stavbou HC. Výstavba stála 598,4 mil. HRK a roční údržba pak stojí 9 mil. HRK. HC informují, že náklady na údržbu se nikterak nedotknou realizování ostatních projektů a že si to mohou HC dovolit.

HC provozují celkem 43 tunelů v délce 11,8 km a je tedy zřejmé, že tunel Sveti Ilija je nejdelším z nich.

Takže roční náklady na údržbu jsou 9 mil. HRK a zrušené mýtné jen v roce 2017 přineslo více než 24 mil. HRK: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 37#p158837 .
Přílohy
2018-1-9_tunel_sv_ilija_najskuplji_je_objekt_za_odrzavanje_(1).jpeg
2018-1-9_tunel_sv_ilija_najskuplji_je_objekt_za_odrzavanje_(1).jpeg (116.31 KiB) Zobrazeno 18893 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:O 2 příspěvky jsem psal o obchvatu Vodíc a je již i formálně v provozu. :P Do provozu se dostal 17.5. za přítomnosti mnoha představitelů státu a samospráv. Přitom je to vzorová stavba co se týče rychlosti výstavby, netrvala ani 1 rok. Náklady 69 mil. HRK a z toho 85% hradila EU.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32779
Na této nové silnici se stalo již několik vážných DN. Psal jsem o tom myslím i ve vláknech s provozem. Ministerstvo dopravy uznalo, že jsou zde riziková místa a hodlá tady proinvestovat dalších 3,5 mil. HRK pro zvýšení bezpečnosti provozu. Více svodidel, oplocení a osvětlení křižovatek včetně lepšího značení. Úsek je v provozu od 05/2017. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.1.2021 16:04:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“